Luokkanousu on todella rankkaa!
Olen joutunut muuttamaan itsessäni suunnilleen kaiken!
Olen muuttanut betonilähiön rapaisesta yksiöstä kauniimmalle ja rauhallisemmalle alueelle kauemmas keskustasta. Sisustin kodin laadukkaasti antiikkia ja designia sekoitellen (ei räikeitä brändejä) ja pidän sitä siistinä koko ajan. Ennen en siivonnut käytännössä koskaan. Olen muuttanut ruokavalion mäkkäri-eines-herkkulinjalta salaatti-luomu-ekologiaruokaan. Lopetin röökaamisen ja perskännit. Olen lopettanut katsomasta tosi-TV ohjelmia ja vaihtanut ne laatusarjoihin (the crown, chernobyl yms). Kasvatin pitkät hiukset ja värjäsin ne luonnollisen väriseksi. Vaatekaapin muutin täysin. Keinotekoisen väriset polyesteritrendivaatteet näkyvine brändeineen muuttui hillityn värisiksi luonnonkuiduiksi, hyvin istuviksi ja tyylikkäiksi vaatteiksi. Lisäsin joukkoon muutaman vintagelöydön. Silitän vaatteeni. Ennen säilytin niitä lattialla. Osaan etiketin etu- ja takaperin. Olin ennen rääväsuinen huomionkerjääjä, nykyään kohtelias ja ystävällinen keskustelija joka myös kuuntelee muita. Hoidin ihon ja hampaat kuntoon. Olen opetellut muutamia sanoja ja fraaseja yleisimmistä kielistä ja yleissivistänyt itseäni eri aloilla ahkerasti. Pidän jatkuvasti yllä ajankohtaista yleistietoa. Kuntoilen ja huolehdin hyvistä yöunista. Vaihdoin yökerhot ja karaokeräkälät oopperaan ja balettiin. Ensi kesänä aloitan kouluratsastuksen ja golfin. Seuraavaksi aion opetella kirjoittamaan suomea kieliopillisesti moitteettomasti. Ja aion poistaa ainakin näkyvät tatuoinnit sekä leikata lävistysarvet.
Ja paljon muuta. Tämä on ollut hyvin antoisaa, mutta myös rankkaa! Huomaan elämänlaadun ja onnellisuuden parantuvan sitä mukaa kun etenen tässä projektissa.
Kommentit (16)
Miten teit luokkanousun, koulutuksen avullako? 🙂
Vielä kun oppisit olemaan provoilematta vauva-palstalla.
Vierailija kirjoitti:
Miten teit luokkanousun, koulutuksen avullako? 🙂
Puhun sosiaalisesta luokasta, mutta kyllä, asemani on myös korkea. En halua paljastaa liikaa, ettei joku tunnista. Ap
Jaaha, onko se niin hienoa olla tavis keskiluokkainen?
Tunnistan itseni osasta noista aloituksen teemoista, mutten ole koskaan ajatellut tuota niin, että ne olisivat normaalin aikuistumisen sijaan merkki mistään luokkanoususta, joka tässä vuosien mittaan on tapahtunut kuin itsestään. Tatuoinnit ja lävistykset olen toki pitänyt, koska en ole aikuistumiseni vastapainoksi sentään alkanut tekemään pesäeroa siihen joka olen oikeasti.
The Crown ja Chernobyl, siisti ja huollettu omakotitalo sekä hillityn väriset vaatteet ovat tietysti pelkästään hyviä juttuja. Moitteeton yleissivistykseni sekä kieli- ja kirjoitustaitoni ovat peruja 80-luvun peruskoulusta ja 90-luvun lukiosta. Nykyiset suhteeni ruokavaliooni, röökaamiseen ja perskänneihin lienevät nekin pelkästään järkisyiden tuottamaa, eivätkä niinkään statussymboleita.
Sellaisen kysymyksen voisin aloittajalle esittää, että miksi pidät noin hemmetinmoista kiirettä "luokkanoususi" kanssa? Menikö karaokeräkälöissä mahdollisesti muutamakin ylimääräinen vuosi ohi?
Vierailija kirjoitti:
On se paljon hienompaa kuin pahoinvoiva alaluokkainen. Jo pelkästään tasainen verensokeri tekee hyvää mielenterveydelle. Ap
Minä tein päinvastoin. Vanhemmat ovat ylempää keskiluokkaa ja painosti aina yliopistoa ja hillittyä ulkomuotoa. Heidän elämä näytti aina niin tylsältä. Minusta tuli tatuoitu ja lävistetty duunari-hevari.
Vierailija kirjoitti:
Tunnistan itseni osasta noista aloituksen teemoista, mutten ole koskaan ajatellut tuota niin, että ne olisivat normaalin aikuistumisen sijaan merkki mistään luokkanoususta, joka tässä vuosien mittaan on tapahtunut kuin itsestään. Tatuoinnit ja lävistykset olen toki pitänyt, koska en ole aikuistumiseni vastapainoksi sentään alkanut tekemään pesäeroa siihen joka olen oikeasti.
The Crown ja Chernobyl, siisti ja huollettu omakotitalo sekä hillityn väriset vaatteet ovat tietysti pelkästään hyviä juttuja. Moitteeton yleissivistykseni sekä kieli- ja kirjoitustaitoni ovat peruja 80-luvun peruskoulusta ja 90-luvun lukiosta. Nykyiset suhteeni ruokavaliooni, röökaamiseen ja perskänneihin lienevät nekin pelkästään järkisyiden tuottamaa, eivätkä niinkään statussymboleita.
Sellaisen kysymyksen voisin aloittajalle esittää, että miksi pidät noin hemmetinmoista kiirettä "luokkanoususi" kanssa? Menikö karaokeräkälöissä mahdollisesti muutamakin ylimääräinen vuosi ohi?
Meni. Jouduin paikkaamaan ihan jo ulkonäköäkin sen jäljiltä. Ap
Höpöjä. Sun elämä on tappavan tylsää taviksena. Mene takaisin yökerhoon vetämään jauhoja nokkaan ja viinaa kitusiin.
Vierailija kirjoitti:
Höpöjä. Sun elämä on tappavan tylsää taviksena. Mene takaisin yökerhoon vetämään jauhoja nokkaan ja viinaa kitusiin.
Minulla on hyvin mielenkiintoisia ja kunnianhimoisia harrastuksia. Vaikka saan jännitystä elämään ihan toisella tavalla kuin ennen, määrä on silti pysynyt samana. Ap
pääsit ilmeisesti valtion virkaan kohta samaistut muihin sinusta tulee koppava ja ylpeä narsisti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se paljon hienompaa kuin pahoinvoiva alaluokkainen. Jo pelkästään tasainen verensokeri tekee hyvää mielenterveydelle. Ap
Ei kukaan pakota elämään epäterveellisesti, vaikka tekisikin suorittavaa työtä ja pukeutuisi persoonallisesti. Ongelmasi ovat korvien välissä, eivätkä parannu "luokkanousun" myötä.
Työ, jossa istutaan 8 tuntia putkeen on oikeasti huonompi terveydelle kuin fyysisesti raskas työ. Ja kyllä muissakin yhteiskuntaluokissa ryypätään, tupakoidaan ja käytetään huumeita. Se on valintakysymys.
Mä huomasin yhtenä päivänä, että mun sisäinen hyacinth bucket on puhjennut kukkaan. 😁💐
Sanoin nimittäin miehelleni, että älä jätä kenkiä ihan siihen oven eteen, ettei mun odottamani postilähetys likaannu heti. Tilasin yhden jutun kirjepostina ja haluan, että se pudotetaan postiluukusta puhtaalle matolle, eikä likaisten kenkien päälle.
On se kovaa hommaa, tiedän tunteen.
Vastaan mielelläni jos haluatte kysyä jotain.