Työnhakijana olevat, kuinka usein saatte työtarjouksia?
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämähän on tosi epäreilua, kun jotkut saavat paljon työtarjouksia ja jotkut eivät yhtään! Riesaahan niistä vaan on, kun eivät ole mitään todellisia tarjouksia ja löytyisivät itsekin etsimällä. Te jotka ette juurikaan saa työtarjouksia, asutteko te jossain niin syrjässä, että avoimia työpaikkoja ei yksinkertaisesti ole lähimailla?
Asun Tampereella, en missään pikkusyrjäkylässä Lapissa. Silti olen saanut vain yhden työtarjouksen yli kahden vuoden aikana.
Merkillistä, minäkin asun Tampereella :O Kun juttelin te-virkailijan kanssa puhelimessa, minulle tuli sellainen olo, kuin hän oletti minun työllistyvän nopeasti. Niin uskon itsekin, toinen työhaastattelu on jo tulossa. Se vaan, että kannattaako resursseja hukata sellaisiin, jotka luultavasti työllistyvät kuitenkin? Vai onko se niin, että työkkärin ihmiset saavat bonusta, jos työtön saa työpaikan vastaamalla työtarjoukseen? No, nuo kaksi työhaastattelukutsua ovat sattumalta tulleet paikoista, joista työkkäri ei ole lähettänyt minulle työtarjousta...
No en minä ainakaan ole työllistynyt yli kahdessa vuodessa. Siksi opiskelenkin nyt työmarkkinatuella, että edes joku päivä uuden ammatin myötä työllistyisin. Treen työkkärin panos on siinä ollut nolla.
Vierailija kirjoitti:
Jäin tammikuun alussa työttömäksi toimistoalalta ja olen saanut jo neljä oman alani työtarjousta. Ehkä uusille työttömille lähetetään noita ahkerammin? Miten sinulla on ap?
Minä olen hakenut paljon useampaa paikkaa kuin nuo työtarjoukset ja hakemusten kirjoittamiseen on jo rutiinia (olen hakenut uutta työtä jo puoli vuotta), mutta silti nuo työkkärin "työtarjoukset" aiheuttavat kamalan stresdin, kun kyttään niiden päivämääriä :D Sieltähän tulee sitten heti uusi muistettava päivämäärä, kun on ilmoittanut että on hakenut työpaikkaa.
Olen ollut 7 viikkoa työnhakijana te-toimistossa (työnhakua omatoimisesti jo monta vuotta) ja 4 tarjousta olen saanut. Yhdessä niistä oli hakuaika "eilen" eli jo umpeutunut, kun tarjous minulle saakka ennätti. Ja tosiaan, uusi muistettava päivä tuli samantein, kun oli hakenut. Ei kai kukaan jätä ottamatta paikkaa, jos saa? Siinä mielessä hassua, että ilmoitetaan taas uudestaan "en tullut valituksi"..
En ole vielä saanut päätöstä työttömyysturvastakaan. Kohtahan tulee jo tuo 2 kuukautta, kun voi takautuvasti hakea. Yhteydenottopyyntöjä olen jättänyt ja soittanut, ei kuulu mitään.. ap
10 vuotta työttömänä. En ole koskaan saanut yhtään työtarjousta. Paikka: Vantaa.
Minäkin sain kerran työtarjouksen, joka oli jo täytetty. Kuulin tarjouksesta vieläpä puhelimitse ja tarkemmat tiedot Omasta asioinnista katsottuani laitoin samana päivänä hakemuksen. Noin puoli tuntia hakemuksen lähettämisestä sain tiedon, että paikka oli täytetty jo pari päivää aikaisemmin....
Kaksi työkkärin työtarjousta nyt melkein neljän vuoden aikana. Tuossa välillä tosin kouluttauduin uudelle alalle 2 vuoden ajan.
Olen ollut työttömänä suunnilleen puoli elämää, tai ainakin työnhakijana. Tarjouksia - tai siis kehotuksia ottaa yhteyttä työnantajaan, mikä ei todellakaan ole oikeasti tarjous, kun kyse on ollut MOL:n sivulla avoimessa haussa olleesta paikasta - sain ennen noin yhden vuosikymmenessä.
Nyt olen viimeaikoina saanut ainakin kolme, mutta eipä silti työtä ole löytynyt.
Millä tavalla tämä on epäreilua, että toiset saavat käskyjä hakea paikkoja ja toiset eivät? On minullakin työnhakusuunnitelmaan kirjattu "omatoimista työnhakua" ja ennen se riitti. Sitä en tiedä, pyytävätkö nykyään työnantajat tekemään "tarjouksia". Se kun voi olla suorastaan noloa, jos johonkin valmiiksi täytettyyn paikkaan ei tule hakemusta keneltäkään muulta kuin siltä, joka siihen on jo valittu, kun muodon vuoksi pitää laittaa julkiseen hakuun.
Vierailija kirjoitti:
Tämähän on tosi epäreilua, kun jotkut saavat paljon työtarjouksia ja jotkut eivät yhtään! Riesaahan niistä vaan on, kun eivät ole mitään todellisia tarjouksia ja löytyisivät itsekin etsimällä. Te jotka ette juurikaan saa työtarjouksia, asutteko te jossain niin syrjässä, että avoimia työpaikkoja ei yksinkertaisesti ole lähimailla?
Asun pk-seudulla. Haen kyllä aktiivisesti paikkoja enkä pahastuisi työtarjouksistakaan! Minulla on kk-tutkinto ja muutama vuosi työkokemusta, mutta ei pätevyyttä esim. opettajan virkoihin.
Työttömänä 2 ja puol kuukautta. Ikää 24 ja 0 tarjousta tähän mennessä tullut. Enkä usko että tulee yhtään tässä välissä. Kuun lopussa ottavat uudelleen yhteyttä. Katsotaan aktivoituvatko sen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vai onko se niin, että työkkärin ihmiset saavat bonusta, jos työtön saa työpaikan vastaamalla työtarjoukseen? No, nuo kaksi työhaastattelukutsua ovat sattumalta tulleet paikoista, joista työkkäri ei ole lähettänyt minulle työtarjousta...
Ehkä se näin on. Minä nimittäin olin hakenut paikkaa, josta tuli "tarjous". Tottelevaisena ja lainkuuliaisena kansalaisena tietenkin ilmoitin hakeneeni paikkaa, mutta : "hakupäivä ei voi olla aikaisempi kuin tarjouksen päiväys". Siinä vaiheessa mulla keitti, soitin jollekin joka suostui vastaamaan ja hyvin selväsanaisesti ilmoitin, että minulla on oikeus hakea työtä ihan milloin tahansa eikä minun tarvitse odottaa tarjouksia. Saman asian lähetin vielä sähköpostina.
Ei se virkailija olisi minusta bonuksia saanut, kun se oli niitä paikkoja, joissa oli ollut työntekijä valmiiksi jo pitkään.
Vanha ketju mutta kiinnostaa. Itse sain ehkä kerran puoleen vuoteen työtarjouksen. Onko kenelläkään muulla kokemuksia tältä vuodelta? Mulla ikää vajaat 30 ja ei ammattia, lisäksi työkokemusta vain vähän.
Mä oon aina välillä ollut työttömänä, työtarjouksia tullut tasan nolla, eli ei yhtään.
Itse olen aina hakenut paikkoja ja työllistynyt.
Viimeksi kun työllistyin, niin ei työkkärissä tykätty siitä yhtään, olivat sitä mieltä että yritän vaan luistaa suunnitteilla olleesta aktivointitoimesta, jostain CVn teko kurssista tai vastaavasta, ja enkös mä sen nyt vois silti käydä.
Ööö, no en, kun työt alkaa jo sitä ennen, enkä muutenkaan enää kun työllistyin.
Katsellaan noita kursseja sit jos taas jossain vaiheessa jää työttömäksi, mut toivottavasti ei...
Vierailija kirjoitti:
Ei syrjässä asuminen, mutta noin 20 vuoden työhistoria, yliopistotutkinto ja ikää 50+. Kun cv:ssa on mm työnhakukurssin järjestäminen, niin olisihan sen vähintään naurettavaa, jos minun pitäisi mennä sellaiselle "kurssille". Oikeasti sellainen kurssi voi olla hyödyllinen sellaisille, jotka eivät koskaan eläessään ole joutuneet tekemään oikeaa työhakemusta eivätkä edes tiedä, mitä tarjoittaa kirjainyhdistelmä cv. Sellaisiakin on, jotka ovat olleet koko ajan samassa työpaikassa tai heidät on ennen pyydetty töihin.
Oikean työtarjouksen sain viimeksi joskus 1980-luvun puolivälissä. Sitten on tullut pari "tarjousta", joista erääseen päädyin sitten myöhemmin, vaikka pidin jo hakemuksen tekemistä suorastaan vitsinä.
Mitä tuolla nuorten palveluiden infossa tapahtuu, tuli kutsu tuollaiseen?
Noin 15 vuotta työttömänä ja kaksi työtarjousta. En saanut kumpaakaan paikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Noin 15 vuotta työttömänä ja kaksi työtarjousta. En saanut kumpaakaan paikkaa.
Onko sulla jotain työrajoitteita vai miten ihmeessä olet noin pitkään joutunut olemaan työttömänä?
Vierailija kirjoitti:
Ihan pk seudulla asun. 2 vuotta työttömänä ja 1 yhteydenottovelvollisuus työnantajaan. En saanut paikkaa.
Varmaan riippuu esim. koulutustaustasta että pidetäänkö aivan menetettynä tapauksena tai ajatellaanko, että pärjää itsekseen. Kerkesin maisteriksi valmistuttuani olla puoli vuotta työttömänä, ei työtarjouksia. Ajattelivat varmaan, että pärjää itsekin. Ja toisaalta varmaan virkailijan mielivallasta riippuu, osa tyrkyttää noita tarjouksia hanakammin ehkä ihan kiusantekomielessäkin.
Termi on niin väärä kuin voi olla. Kenellekään koko universumissä töitä ei tarjota. Ei edes Steven Elopille kun head huntteri soitti. Kysytty on mukaan prosessiin, mutta ei taatusti ole soitettu, että tuletko meille töihin.
Vierailija kirjoitti:
En oo saanut yhtään tarjousta 4vuoteen.
Oletko nyt varmasti muistanut "katsoa metsään"?
t. suski
Nro 4 ja 20 viestit ovat samalta henkilöltä.