Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aamuihmiset, te tuhoatte mut.

Vierailija
07.03.2016 |

En tajua, miksi yhteiskunta pyörii teidän pillin mukaan. Miksi työ pitää aloittaa silloin, kun keho haluaisi vielä nukkua? Miksi nukkumaan pitäisi mennä jo kymmeneltä, kun ei vielä väsytä? Miksei töitä voisi porrastaa niin, että te aamuvirkut aloittaisitte klo 8 ja me normaalit ihmiset voisimme tehdä vaikka 11-19 töitä? Saisi nukkua pitkään ja mennä nukkumaan vasta sitten, kun väsyttää.

Terveisiä töistä. En saa mitään aikaiseksi ennen lounasta, koska aivot eivät pelaa.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit näppärästi siirtää nukkumaanmenoaikasi ja heräämisesi tarvittavaan ajankohtaan kirkasvalolampun avulla. Lamppu naaman viereen aamiaisen ajaksi joka päivä, ja muutaman kuukauden kuluttua rytmisi on sopivalla kohdalla.

Miksei tämä neuvo kelpaa? Saattaisi ratkaista ongelman pysyvästi ja sitten ei enää olisi mitään kivaa valittelemisen aihetta?

No ei kelpaa kun se ei auta. Itselläni valo ei vaikuta mitenkään unirytmiin. Itse asiassa nukunkin parhaiten valoisassa, päivällä... Kirkasvalolamppu aamulla sai vain helvetin ärtyneeksi, ei auttanut yhtään kuitenkaan siinä että illalla olisi nukuttanut aikaisemmin.

Vierailija
22/32 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle armeijassa pahinta ei ollut fyysisyys kuntoa tarvittiin hämmästyttävän vähän, mutta pakko rytmi kassaulla kymmeneltä petiin ja kuudelta ylös.

Ehkä miehet kestävät näitä pakkorytmejä paremmin kun heistä kaikki käyvät intin ja sanon suoraan että jos jättää intin väliin niin ei tarvitse puhua itsestään miehenä, voiko joku nainen lisääntyä pojan kanssa joka ei ole inttiä käynyt.

Itse en olisi ikinä lisääntynyt sellaisen kanssa, joka on lammasmaisesti osallistunut valtion sukupuolisesti syrjivään sotaisaan pakko-organisaatioon... Arvostan miestä joka periaatteesta kieltäytyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetetaan ekaksi tuo typerä kesäaikapelleily. Ketä se palvelee, että pitää herätä vielä aikaisemmin?

Vierailija
24/32 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit näppärästi siirtää nukkumaanmenoaikasi ja heräämisesi tarvittavaan ajankohtaan kirkasvalolampun avulla. Lamppu naaman viereen aamiaisen ajaksi joka päivä, ja muutaman kuukauden kuluttua rytmisi on sopivalla kohdalla.

Miksei tämä neuvo kelpaa? Saattaisi ratkaista ongelman pysyvästi ja sitten ei enää olisi mitään kivaa valittelemisen aihetta?

Hei pliis, arkena joudun syömään aamiaiseni klo 4.00 ja silloinkin kiirehtien. En usko että yksi lamppu kirkastaa elämäni säkkipimeässä Suomessa.

Sinulle on siis liian pimeää ja aikaista käyttää kirkasvaloa?

Vierailija
25/32 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi aamu-uninen, juuri heräsin ja kahvia hörpin. Onneksi nyt on vapaapäivä, huomenna herätys "ihmisten aikoihin". Juu-uh... olisi jo aika tämän yhteiskunnan muuttua pois tästä aamuihmisten sanelemasta pakkorytmityksestä! Joku viisas on tosiaan sanonut, että aikaisiin aamuihin tottuu, mutta ei kaikki vaan totu. Itse sain vaan pahat unihäiriöt ja kropan hormonitoiminnan sekaisin, kun koetin vuosikausia totutella varhaisiin aamuihin, mutta se ei vaan tottunut itselleni ja valveillaoloajan muistutin lähinnä aivokuollutta zombieta. enkä ollut kovin tuottava työntekijäkään tuolloin, valveillaolo muistutti lähinnä kidutusta.  

Vierailija
26/32 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei pliis, arkena joudun syömään aamiaiseni klo 4.00 ja silloinkin kiirehtien. En usko että yksi lamppu kirkastaa elämäni säkkipimeässä Suomessa.

Kirkas valo oksettaa mua väsyneenä. Ja on kyllä kokeiltu. Voin oikeasti huonosti aamulla herätessäni puolikuolleena. En jaksa keskustella aiheesta työaikaa 7-15 tekevien kanssa enempää.

Vierailija
27/32 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle taas on tuskaa, jos joudun oleen töissä 16.00 jälkeen. Työteho laskee puoleen. En ees vois kuvitella olevani töissä kaupassa, sairaalassa, tehtaassa missä ois myöhäsiä iltavuoroja.

Eli aina joku kärsii...

Minä taas olen aloittanut työt aina niin aikaisin kuin ikinä on voinut. Tämä merkitsee sitä, että aloittelen työt seiskalta ja kotiin pääsen kolmelta. Meitä aamuihmisiä on paljon. Joskus pomoilla on hankalaa järjestää esim. osastokokouksia kun osa ei halua tulla aamulla hyvissä ajoin, jotta voitaisiin kokoustaa ennen kuin puhelimet alkavat huutamaan ja osa ei taas halua mistään hinnasta jäädä kokoustamaan klo 15 jälkeen. Arvostan pitkää vapaata iltaa.

Vierailija
28/32 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopetetaan ekaksi tuo typerä kesäaikapelleily. Ketä se palvelee, että pitää herätä vielä aikaisemmin?

Minä rakastan kesäaikaa, ihanaa kohta ovat taas illat pitkään valoisia. Kausityöni alkaa piakkoin ja on ihanaa päästä kotiin talviajan mukaan laskettuna klo 11.30. Kotona käyn suihkussa ja otan puolen tunnin tirsat ja taas olen valmis touhuamaan. Iltaihmistä minusta ei saa ei sitten niin millään.

Vierailija
29/32 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaali ihminen ei herää itsestään kuudelta. 

Tämä helpotti. Minä herään  joka aamu viideltä. 

Vierailija
30/32 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tekee työvuoroa 4.45-16. (Tunnit tasataan yhdellä vapaalla/vko) Tehnyt nyt puolitoista vuotta ja ei vieläkään ole tottunut heräämään puoli neljä. Ja ikinä ei pääse nukkumaan 8-9 aikaan, jotta saisi tarpeeksi unta. Ihan sama kuinka väsynyt olisi, niin joko nukahtaa pikkukakkosen aikana sohvalle ja kun siirtyy sänkyyn, ei uni enää riitäkkään. Tai sitten jaksaa valvoa kahdeksaan, jos on mielekästä tekemistä ja siitä yhdeksään ja siitä huomaakin kellon olevan keskiyön...

Herätyskelloksi hankittiin kirkasvalolamppu ja ei ole nukkunut kyllä pommiin sen hankinnan jälkeen, mutta ei kyllä virkeäkään ole. Koskaan. On vielä iltaihminen eli ei tuota vaivaa valvoa 3-4 jos on siihen tarve. Aamuisin ei ole virtaa ennen 11 mihinkään. Löytyisipä muita töitä...

Vierailija
31/32 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirkas valo oksettaa mua väsyneenä. Ja on kyllä kokeiltu. Voin oikeasti huonosti aamulla herätessäni puolikuolleena. En jaksa keskustella aiheesta työaikaa 7-15 tekevien kanssa enempää.

Ei sitä lamppua ruveta käyttämään kertalaakista keskellä yötä. Ei aurinkokaan sellaista tee.

Vierailija
32/32 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä ei kukaan hyödy mutta moni kärsii niin eihän siitä paska kesäajasta luovuta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kolme