Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hesassa ei tervehditä bussikuskeja, mites muualla Suomessa?

Vierailija
07.03.2016 |

Päivän Hesari kertoo, että tutkitusta yli 250 henkilöstä vain 36 tervehtii bussikuskia (http://www.hs.fi/kaupunki/a1457235736906?) eli käytöstavat ovat pääkaupunkilaisilta unohtuneet. Itse kuulun tuohon pieneen prosenttiin joka tervehtii aina, ja olen vuosien saatossa myös kiinnittänyt huomiota tähän vallalla olevaan moukkamaisuuteen, että ei tervehditä. Mites muissa Suomen kaupungeissa? Osataanko paremmin käytöstavat?

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Seinäjoella tervehditään ja moni vielä lähtiessä huikkaa "kiitos, hei" tai "kiitos".

Vierailija
2/66 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kerta tervehdin bussikuskia. Useimmiten on vielä samat kuskit samoilla vuoroilla ajamassa.

T. Nainen Helsingistä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ne kuskitkaan tervehdi takaisin. Kuinka ihmeessä jaksaakaan tuhansia kertoja joka työvuorossa sanoa moi ja päivää? Meillä päin ei muuten oikeastaan ole bussikuskejakaan, kun vuoroja on niin älyttömän vähän. Pakko olla oma auto, että pääsee kauppoihin ja töihin.

Merilappi

Vierailija
4/66 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, kyllä mä tervehdin ja moikkaan, mutta oonkin espoolainen.

Vierailija
5/66 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoossa tervehditään ja myös kiitetään.

Vierailija
6/66 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän ne kuskitkaan tervehdi takaisin. Kuinka ihmeessä jaksaakaan tuhansia kertoja joka työvuorossa sanoa moi ja päivää? Meillä päin ei muuten oikeastaan ole bussikuskejakaan, kun vuoroja on niin älyttömän vähän. Pakko olla oma auto, että pääsee kauppoihin ja töihin.

Merilappi

Yhtälailla bussikuskin homma on asiakaspalvelua kuin kaupan kassan. Kaikki kuskit vastanneet tervehdykseeni.

T.nainen Helsingistä

Vierailija
7/66 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereella tervehditään mielestäni aika hyvin ja itseäni ilahduttaa kun joskus saa iloisen tervehdyksen kuskilta takaisin ☺

Vierailija
8/66 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä yleensä moikkaan. Varsinkin jos ei ole pitkä jono tulijoita.

Vierailija
9/66 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehditään ja jopa JUTELLAAN :oooo

Vierailija
10/66 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Helsinkiläinen ja yleensä sanon kuskille moi kun kävelen sisään. Ei ne kuskit aina moikkaa takas tai edes katso mua päin mutta ei se mua haittaa. Se on vaan sellanen juttu, sama kun vaikka jossain jenkeissä sanotaan joka paikassa hey, how are you. Ni ei siihen aina vastata välttämättä mitään. Ja se on ihan ok. Emmä oikeen tiedä ketä ne on jotka täsyäkin mielensä pahoittaa. Ja kuka näitä tutkimuksia tekee edes. Se on vaan sellanen vuosien saatossa muovautunu juttu joka ainaki Helsinkiläiselle on ihan fine. En mäkään siihen jää odottamaan kun sanon moi, kävelen vaan.

Vierailija
11/66 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä yleensä moikkaan. Varsinkin jos ei ole pitkä jono tulijoita.

Omalla kohdalla ainoa tilanne milloin en moikkaa on kun kuski on kääntänyt päänsä sivuikkunaan, eli tekee selväksi elekielellään että tänään on huono päivä eikä voisi matkustajat vähempää kiinnostaa. Siinä tilanteessa tuntuisi oudolta sanoa "Moi" toisen selälle. Mutta jono tai sen puute ei vaikuta moikkaamiseen. -ap

Vierailija
12/66 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lounaissuomessa:

Linja Varissuo - Turku

Melkeinpä 100 % moikataan, puolin ja toisin.

Turun kivoimmat kuskit!

Korjatkaa toki, jos on muuttunut, bussailin viimeks kai vuosi sitten.

Juu, juuri se kuuluisa Varissuon lähiö Turussa, eiku sori, Turkusess.

Tietty ne ketkä menee kortin kans ei ehkä niinkään...

Vierailija
13/66 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulussa moikataan. Ja lähtiessä moni heilauttaa vielä kättä kiitokseksi.

Vierailija
14/66 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tervehditään kuskia ja vielä lähtiessä kiitetään :)

Jos linja-autokortti unohtuu kotiin, kuskit päästävät silti kyytiin. Koululaisen bussimatka-korttia saa käyttää myös loma-aikoina :D

t. opiskelija Torniosta

Vierailija
15/66 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

sjck

Vierailija
16/66 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä maksan yleensä rahalla joten luonnollisesti tervehdin ihan niin kuin missä tahansa kassalla.

Vierailija
17/66 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stadissa kyllä tervehditään! Ainoastaan jos kuski on kääntänyt pään toiseen suuntaan tai tekee siinä jotain niin en moikkaa, mutta muuten kyllä. Ja mitä ite oon huomannut niin on kyllä ihan yleinen tapa täälläkin. Musta bussikuskin moikkaaminen kuuluu ihan käytöstapoihin ihan kuin kaupan kassan moikkaaminen.

Vierailija
18/66 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun menin viimeksi bussilla kuski totesi "onpa mukava yllätys". Ko. pysäkiltä ei ollut tullut aiemmin koko talvena ketään kyytiin ;) Joten pakkohan siinä oli tervehtiä ja turistakin koko matka...

V-S

Vierailija
19/66 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Turussa ja ympäristössä tervehditään ja kiitetään, on eri asia vastataanko siihen etenkään kantasuomalaisten taholta.😚

Vierailija
20/66 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tampereella tervehditään mielestäni aika hyvin ja itseäni ilahduttaa kun joskus saa iloisen tervehdyksen kuskilta takaisin ☺

Painotus sanalla "joskus". On hyvin harvinainen poikkeus. Naiskuskit tervehtivät aina, mieskuskeista ehkä neljäsosa. Tuijotetaan vain ilmeettömänä takaisin, kun tervehtii. Kyllä raivostuttaa joskus, kun on muutenkin ollut huono päivä.

Eikö muuten kuskin kuuluisi tervehtiä ensin, eikä asiakkaan? Näin ei kuitenkaan tapahdu juuri koskaan. Ärsyttävää. Mieluiten jättäisin tervehtimättä, mutta kun muutkin matkustajat tervehtivät niin minunkin on pakko. Vaikka minua kohdellaan kuin ilmaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kahdeksan