Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äitiysavustus pakkauksena vai rahana?

Vierailija
06.03.2016 |

Miten olette tehneet, jos teillä jo useampia lapsia? Ekalle otettiin, tokalle ei. Nyt olisi nuorimmalla ja vauvalla neljä vuotta ikäeroa, pakkauksen haluaisin, mutta meillä on peitot, makuupussit jne edelleen tallessa. Turvakaukalo ja hoitopöytä pitää ostaa, kylpylämpömittari puuttuu tosiaan myös. Vaatteitakin jo ennestään jonkin verran on.
Miten te muut siis olette toimineet?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottanut kummallekaan pakkausta.

Vierailija
2/7 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin kaikille pakkaukset, koska minullakin on omani tallessa kaikkine osineen (miinus kertakäyttökamat toki) ja se on rakas ja kiva muisto. Samanlaiset haluan säilyttää omille lapsillenikin sitten jos sellaisia joskus saan. Jos tällaista ajatusta ei kuitenkaan ole, niin enköhän teidän tapauksessa ottaisi rahana, kun kerta on menoja luvassa ja pakkauksesta löytyvät kamat jo on. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottaisin kaikille pakkaukset, koska minullakin on omani tallessa kaikkine osineen (miinus kertakäyttökamat toki) ja se on rakas ja kiva muisto. Samanlaiset haluan säilyttää omille lapsillenikin sitten jos sellaisia joskus saan. Jos tällaista ajatusta ei kuitenkaan ole, niin enköhän teidän tapauksessa ottaisi rahana, kun kerta on menoja luvassa ja pakkauksesta löytyvät kamat jo on. 

Voi vitsit! Ihana idea :) Harmi kun tokalle ei otettu, mutta aion kyllä osan vaatteista säilyttää heille muistona ja jos haluavat, saavat käyttää omillaan sitten joskus. Voisihan tokalle laittaa muita suosikkeja, joista tehdä vastaava pakkaus! :)

Vierailija
4/7 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me otettiin ekalle ja aiotaan ottaa myös tulokkaalle, joka syntyy tulevana kesänä. Ikäeroa vajaa 3 vuotta. Samalla perusteella kuin yllä olevalla eli haluan säästää sisällön heille :) Olen kerännyt pakkaukseen myös muita muistoja vauvavuodelta.

Vierailija
5/7 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekalle otin, kahdelle seuraavalle en. Meillä oli mm. peitto ja makuupussi vielä tallella (vaikka lapsilla onkin useampi vuosi ikäeroa). Vaatteita ei pahemmin tallella ollut mutta kolusin kirppareilta aikamoisen läjän niitä (ostin vaatteet siis sillä äitiysavustusrahalla). Ainakin sai mieleisiä ja juuri oikean kokoisia.

Vierailija
6/7 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli on ihan älyttömästi ennestään rompetta ja tarvikkeita vauvalle, ei kannata tietenkään ottaa pakkausta, jos ei halua. Itse kyllä ottaisin ennemmin pakkauksena, kuin rahana. Mutta mulla ei olekaan ennestään paljoa mitään tarvikkeita vauvalle.

Vierailija
7/7 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole ottanut yhdellekään kolmesta lapsesta. Sain jo esikoiselle sukulaisilta edellisten pakkausten vaatteita ja olen tykännyt koluta kirppareilta loppuja. 140e riittää paremmin kuin hyvin kun ostaa pääasiassa käytettyä. Olen joitain omia lemppareita jättänyt muistoksi, ne riittää kyllä.