mun elämäni on ohi, ihan sama vaikka kuolisin.
Ei ole mihinkään enää varaa koskaan. Olen osakuntoutustuella ja sain päätöksen siitä. Tuki on vähän yli 600€/kk ja en saa tienata yli 1300€(mukaanlukien lomarahat) Teen siis osa-aikaista työtä ja en pääse näköjään kesälomalle edes. Tienaan tällä hetkellä vähän päälle 1000€/kk ja siitä pitäisi maksaa asuntolaina ja ruuat. =/ Joudumme muuttamaan perheen kanssa pienempään asuntoon ja myymään tämän. Ihan kuin sairastuminen olisi oma vikani.
Kommentit (32)
Mitäs luulet että perheellesi käy jos kuolet? Tuskin ihan sama kuitenkaan? Mieti mitä asioita sinulla on jo elämässä mistä olet onnellinen ja koita olla kiitollinen niistä.
Tilanne saattaa nyt vaikuttaa toivottamalta, mutta asiat selkiytyvät ajan myötä. Eikä asunnon myyminen ja pienempään muuttaminen ole maailmanloppu!
Palkka + tuki on 1 600 euroa. Miksi valitus että tonnin palkka ei riitä, kun saat enemmän?
? Tuo on tuplat esim. vanhempainpäivärahaan.
Eniten harmittaa lomarahojen menetys. En voi pitää lomia kun ei ole varaa siihen. Lapset ei pääse mihinkään. Mieskään ei saa lomarahoja.
ap
Kai ymmärrät ettet voi itse vain päättää ettet ota lomarahoja ja pidä lomaa? Kannattaisiko laskea tuo raja tarkkaan vuodelle ja pitää lomat ja ottaa lomarahat oikealla paikallaan? Miksi tehdä homma itselle vaikeaksi? Lomat ja rahat kuuluu työehtosopimukseen, myös osa-aikaisella.
Vierailija kirjoitti:
Kai ymmärrät ettet voi itse vain päättää ettet ota lomarahoja ja pidä lomaa? Kannattaisiko laskea tuo raja tarkkaan vuodelle ja pitää lomat ja ottaa lomarahat oikealla paikallaan? Miksi tehdä homma itselle vaikeaksi? Lomat ja rahat kuuluu työehtosopimukseen, myös osa-aikaisella.
Eli tarkoitatko että pidän kaikki lomat köntissä ja sitten en siltä kuukaudelta nosta tukea? Vai että ripotellen lomat pitkin vuotta?
ap
Aika paljon enemmän sinä tienaat kun minä osa-aikaisena 1200e ...pitäisköhän munkin nyt kuolla ja jättää lapsi yksin selviytymään....
Vali vali vali.. täällä on sairas joka ei edes pysty tehdä töitä, saati ole perhettä! Noin kiittämätön saiskin kuolla.
Vierailija kirjoitti:
Vali vali vali.. täällä on sairas joka ei edes pysty tehdä töitä, saati ole perhettä! Noin kiittämätön saiskin kuolla.
Ihanaa mulla on perhe! Ihanaa saan olla osa-aikaisesti töissä! Ihanaa että saan tukia! Ootko nyt tyytyväinen, koskaan ei saa mikään ottaa päähän..
ap
Molemmat tavat toimivia, miten perheesi kannalta olisi parempi.
Vierailija kirjoitti:
Molemmat tavat toimivia, miten perheesi kannalta olisi parempi.
Tämä siis siihen lomien pitoon piti laittaa.
Huoledit vissiin aika huonosti taloudestasi jos teitä on 2 tienaavaa aikuista mut siltikään ei jää rahaa mihinkään...
No jos sä pystyt tienaamaan enemmän niin sitten et tarvitse tukea? Ja selvitä nyt herran tähden tuo lomaraha-asia palkanlaskijan kanssa, kuulostaa siltä että sulla ei ole hajuakaan.
Sama juttu mulla. Oon täysin yksin, työtön, koulutkin jäi kesken. Ei oo mitään muuta kuin kuolema enää edessä.
Saahan sitä pänniä, mutta kannattaa muistaa, että asiat voisivat olla paljon huonommin. Ei sun tilanne mikään toivoton ole. Kiukusta johtuen olet ehkä vähän tilanteelle sokea? Ei moni muukaan saa lomarahoja, mutta kesä tulee joka vuosi. Kuten joulu. Rahaa voi laittaa joka kuukausi vähän syrjään. Ei ne lapset vaadi matkoja Disneylandiin. Yksi huvipuistokeikka kesässä saattaa riittää hyvin. Tai vaikka edes retki metsään. Mutta jos valitat ja vitiset koko ajan, muistavat he lapsuudestaan vain sen, että rahaa ei ollut ikinä minnekään. Se on sinusta saatko tuohon lisättyä "Rahaa ei ollut ikinä mihinkään, mutta silti vanhempamme saivat nipistettyä vähistä rahoista retken huvipuistoon tms."
Meille on annettu tietyt kortit ja niillä pelataan. Se on sinusta kiinni mitä niillä korteilla teet.
Nyt ap korjaa asenteesi ja hanki sisua.
No sulla sentään on töitä, ja saat vielä palkkaakin. Tällä hetkellä moni ei pääse edes ilmaiseen harjoitteluun.