Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hemmetin kuriirifirma! Olen odottanut toimitusta koko päivän, nyt tiedoissa lukee, ettei Vastaanottaja ollut paikalla. Mitä hittoa?

Vierailija
03.03.2016 |

Ei edes ole ensimmäinen kerta kun näin on vuosien saatossa käynyt. Odotan siis pakettia, jonka tuo kuriirifirma ja olen seurannut heidän seurantapalvelustaan, miten ensin luki, että paketti toimitetaan tänään ja on kuljetuksessa. Yhtäkkiä siinä luki, että palautuu toimipisteeseen, vastaanottajaa ei ole tavoitettu. Niinpä varmaan, kun ei ole kuriirifirma edes ovella käynyt tai soittanut. Todella hieno homma. Nyt sit odotellaan, koska paketti tulee mahdollisesti uudestaan pyörähtämään lähiseudulla. Onko muille käynyt näin, että kuriiri ei edes ole yrittänyt pakettia toimittaa, vaan on vain merkinnyt ettei ole tavoitettu? Parasta oli, että siihen aikaan kun tuo merkintä muuttui olin ulkona, ulko-ovien edessä leikkupaikalla joten satavarmasti olisin nähnyt Upsin auton jos olisi pihassa käynyt, saati jos kuriiri olisi ovella käynyt.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tilasin vähän aikaa sitten laattoja netistä, paketti painoi sellaiset 30kg (eli aika raskasta olisi ollut hakea ilman autoa postista). Kotiinkuljetus tietysti oli tilattu. Annettiin tilauksen yhteydessä arvioaika toimituksesta: n. 1-3 päivää. Mitään ilmoitusta (tekstaria/soittoa/sähköpostia) ei tullut etukäteen, mutta yksi päivä klo 13 yhtäkkiä oli iso rekka pihassa ja sieltä tuli paketti. Aivan sattumalta olin juuri silloin käymässä kotona kesken päivän ja sain paketin vastaanotettua. Jos en olisi ollut niin olisi varmaan tullut ilmoitus että ette olleet kotona nännäsnää, tule hakemaan itse pakettisi jostain hevonkuusesta ilman autoa.

Vierailija
42/50 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omia viimeaikaisia kokemuksia. Tammikuussa oli tulossa viidentoista kilon iso paketti maksetulla kotiinkuljetuksella. Kuriiripalvelu oli DHL, jonka toimeksiannosta Posti teki toimituksen. Tarkkailin seurantatietoja. Kun tiesin, että paketti on tulossa perjantaina, järjestin niin, että pystyin olemaan sen päivän kotona. Ei auttanut. Iltapäivällä seurantatiedoissa luki, että "asiakasta ei tavoitettu". Asun Helsingin keskustassa, joten alaovi on luonnollisesti kiinni. Paketissa luki kyllä isolla puhelinnumeroni, mutta konseptiin ei taida kuulua vastaanottajan tavoittelu. Heti kun seurantatietoihin oli ilmaantunut, että paketti on toimitettu Postiin, lähdin hakemaan sitä, koska en halunnut ottaa riskiä, että lähettävät sen takaisin ulkomaille. Jouduin sitten raahaamaan pakkasessa pari kilometriä tuota itseäni suurempaa pakettia, josta olin maksanut kotiinkuljetuksen.

Toinen tapaus. Kotiin tulossa pesukone asennuspalvelulla. Postin listoilla oleva asennustaitoinen mies toi pesukoneen. Repi pakkauset irti kadulla ja naarmutti nokkakärryillään pesukoneen kyljen (joka tulee esille). Tästä viikon kuluttua naarmutettu pesukone noudettiin pois. Parin viikon päästä se sama alkuperäinen pesukoneennaarmuttaja toi uuden koneen ja varoituksista huolimatta naarmutti tämänkin kyljen pilalle. Liike oli valmis vaihtamaan tämäkin, mutta nyt koneita ei ollut enää varastossa. Olisi pitänyt odottaa pari kuukautta. Lisäksi eivät pystyneet takaamaan, että sama asentaja ei naarmuttaisi kolmattakin konetta. Päätimme puolisoni kanssa tyytyä kohtaloon ja korjata itse kohdat, joista maali oli lähtenyt pois. Saimme satasen hyvitystä koneen hinnasta. Harmittaa silti joka kerta nähdä tuo pesukoneen kylki. Asentaja teki nokkakärryillään kolon myös yhteen kylpyhuoneen lattialaattaan. Tästä mainittiin Postille, mutta vastausta ei ole vielä tähän päivään mennessä tullut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

#42:n tapauksessa oli jo varmaan aika lähellä, ettei asentajan nokka saanut kärrystä, tai nyrkistä :D

Vierailija
44/50 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en yksinkertaisesti tilaa kuriirifirmojen kautta. Mä olen töissä käyvä ihminen, jola on elämä, en tosiaan ala istumaan himassa 4-6h illasta vain saadakseni jonkun rätin tai kissanruokapaketin vastaanotettua. Ja töissä mä teen töitä. En edes ymmärrä mitä ovat nämä työpaikat  minne voi lompsia kuka vaan sisään tuomaan jotain rättejä ja työntekijä pääsee heti irtautumaan tehtävistään vastaanottamaan pakettia. Jotain mainostoimistoporukkaa, loikoillaan päivät säkkituoleilla siemaillen kofeiinitonta lattea tai valkoista teetä ja "ideoidaan" unettavaa lounge-musiikkia kuunnellen? 

Tilaan vain postiin, R-kioskille tai Valintataloon/Siwaan. Vaikka asun melkein keskellä yhtä Suomen suurimmista kaupungeista, posti on kaukana ja auki vain iltakasiin ja vkl kiinni, mieluummin siis kioski joka on tien toisella puolella ja auki klo  21.30 saakka tai n. 400m päästä löytyvä Siwa, joka auki joka päivä klo 23 asti.

Minkäs teet kun verkkokauppa toimittaa Upsin kautta. En minä sitä pysty Postiksi tai R-kioskiksi muuttamaan. Ja juu, tavara on sellaista mitä ei ole muualla eli en voi vaihtaa ostopaikkaa vaan pitää vain kärvistellä.

Vierailija
45/50 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taas päänvaivaa aiheuttaa tämä meidän oma Posti, etenkin jos odotan pakettia ulkomailta. Paketinseuranta toimii moitteetta esim. Saksan DHL:lla Saksan päässä, mutta kun paketti on ehtinyt Suomen puolelle ja Postin vastuulle, seurantakoodi ei toimikaan. Kyseessä on siis Saksan postin "weltpaket premium"-palvelu, jonka antaman 12-numeroisen seurantakoodin pitäisi toimia meidän postin lähetyksen seurannassa mutta ei koskaan toimi. Ei, vaikka ovat Saksan seurannassa linkanneet meidän Postin lähetyksenseurantasivun nettiosoitteenkin, joka heidän mukaan toimii heti, kun paketti on Suomeen saapunut. Eli ilmoittavat Saksan päässä näin:

"Die Sendung wird ins Zielland transportiert und dort an die Zustellorganisation übergeben. (Homepage / Online Sendungsverfolgung: http://www.posti.fi/ )" Eli lähetys toimitetaan kohdemaan organisaation (=Postin) kuljetettavaksi.

Tätä Saksalaista tavispostia (DHL) ei siis pidä sekoittaa siihen DHL:n kuriirifirmapalveluun, joka taas toimittaa Suomenkin päässä DHL:n autoilla paketit ja heillä on ihan omat erilaiset seurantakoodinsa DHL Suomen sivuilla.

Vierailija
46/50 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Suomen Postia haukutaan. Ei se nähtävästi ole ruoho aidan takana vihreämpää.

Vierailija
47/50 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

#42:n tapauksessa oli jo varmaan aika lähellä, ettei asentajan nokka saanut kärrystä, tai nyrkistä :D

Lähinnä noissa tilanteissa oli aika monta hidastettuna mieleen syöpynyttä epäuskoisuuden hetkeä :D Kuunnella metallin kirskuntaa ja ymmärtää, että nyt uudessakin pesukoneessa on ne samat riivinnän jäljet pinnassa.

Asentajan reploja:

"Ei oo tullu mun kärryistä. Nää on pehmustettu" (=nokkakärryissä roikkui siellä täällä rispaantuneita roudarinteippipaloja)

"En mä lähe tätä viemään takasin. Soittakaa vaan sinne liikkeeseen."

"Eihän tollaset naarmut mitään meinaa. Käykää ostamassa rautakaupasta maalia, niin ei ruostu."

Pääkaupunkiseudun kodeissa on takuulla aika monta kodinkonetta, johon Postin asentaja/kuljettaja I.N. on jättänyt merkkinsä.

Vierailija
48/50 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle sanoi juuri upsin aspa ettei kuskeilla ole puhelinta. Soitti siis aamulla, että paketti tulisi klo 14-17, oletko paikalla. Vastasin että en kun olen töissä. Ehdotti työpaikalle toimittamista jolloin pyysin että kuski soittaisi kun on hollilla, niin tulen kadulta hakemaan (meille ei saa tuoda omia lähetyksiä töihin). Ei onnistu kun kuskilla ei ole puhelinta. Loppujen lopuksi laitoin meilillä valtakirjan paketin jättämisestä omakotitalon pihaan. Heidän terminaali olisi ollut toisella paikkakunnalla ja vain klo 16 asti auki, joten sieltäkään en olisi ehtinyt hakea. Jestas mitä palvelua.

Vertailun vuoksi sain myös dhl:n kautta paketin: aamulla tuli tekstari, missä sain valita otanko paketin kotiin ja kellonaika, haenko pakettiautomaatista ja pari vaihtoehtoa sekä vielä joku muu mahdollisuus. Ihan eri maailmasta.

Juuri samanlainen kokemus UPS:sta! Ainakin omasta mielestäni varsinainen pohjanoteeraus aspalta oli ehdottaa sitä, että voiko paketin jättää oven taakse esimerkiksi rappukäytävään? Siis haloo? Kun ainakin pääkaupunkiseudulla kaikki pitää valaa betoniporsaaseen, ettei lähde kävelemään. Lähettävä taho on maksanut myös omalta kohdaltaan vakuutukset paketista eli takuun siitä, että se todella toimitetaan perille!!!

Vierailija
49/50 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain tästä ilmiöstä tietoja. Toiselta foorumilta löytyi näkemys, mitä pidän uskottavana selityksenä noille näennäisille toimitusyrityksille:

"Ei, kun se kuski ei ole edes käynyt siellä - ei kerinnyt, koska ruuhka tai jotain muuta. Järjestelmässä ei löydy sellaista vaihtoehtoa, että "ei ole yritetty toimittaa" joten sinne lyödään lähin vastaava. Paketti menee sitten varastolle takaisin ja joku softa arpoo sille uuden paikan jakelussa."

Tuollaista järjestelmää ei saisi olla.

Vierailija
50/50 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ainakin tulee mieleen, että joku nostaa palkkaa tekemättömästä työstä.  Kuljetus sujuu sukkelasti lähtöpaikastaan matkan aikana, mutta jostain syystä sitten hidastuu, lähes pysätyy Suomen puolella. Eniten harmittaa, että kirjataan täysin virheellistä tietoa siitä, ettei asiakasta tavoitettu, vaikka kotiin on järjestetty  päivystys tavaran vastaanottamista varten. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän neljä