Hemmetin kuriirifirma! Olen odottanut toimitusta koko päivän, nyt tiedoissa lukee, ettei Vastaanottaja ollut paikalla. Mitä hittoa?
Ei edes ole ensimmäinen kerta kun näin on vuosien saatossa käynyt. Odotan siis pakettia, jonka tuo kuriirifirma ja olen seurannut heidän seurantapalvelustaan, miten ensin luki, että paketti toimitetaan tänään ja on kuljetuksessa. Yhtäkkiä siinä luki, että palautuu toimipisteeseen, vastaanottajaa ei ole tavoitettu. Niinpä varmaan, kun ei ole kuriirifirma edes ovella käynyt tai soittanut. Todella hieno homma. Nyt sit odotellaan, koska paketti tulee mahdollisesti uudestaan pyörähtämään lähiseudulla. Onko muille käynyt näin, että kuriiri ei edes ole yrittänyt pakettia toimittaa, vaan on vain merkinnyt ettei ole tavoitettu? Parasta oli, että siihen aikaan kun tuo merkintä muuttui olin ulkona, ulko-ovien edessä leikkupaikalla joten satavarmasti olisin nähnyt Upsin auton jos olisi pihassa käynyt, saati jos kuriiri olisi ovella käynyt.
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Minulle väitettiin kerran ups:ta, että katuamme ei ole olemassa, ei voi toimittaa pakettia :D Katumme on ollut tällä nimellä kartassa vuodesta 1992. Heillä on navigaattoripäivitys ajalta ennen navigaattoreita.
OT, mutta Zalando ja Bootz ei kumpikaan tunnista meidän katuosoitetta ja tämä katu on ollut olemassa vuodesta 1984. Vaikka en noista mitään tilaakaan kotiinkuljetuksella, on aina ihan kauheaa vääntöä saada ne paketit lähimpään postiin kun nuo ehdottavat jotain 20 km päässä olevaa postia jonkun heidän ehdottaman kotiosoitteeni perusteella. Se tilausjärjestelmä siis korjaa väkisin osoitteeni vääräksi, kun olen syöttänyt oikean osoitteeni sivuille. Lähiposti olisi 1 km päässä.
UPS:n kanssa ei ole koskaan käynyt noin ja heidän kuskit on soittanut etukäteen että olisin toimittamassa pakettia, Olisitko kotona 14-16 välillä? Tuohon aikaan olen töissä niin kuskipa ehdotti että tuo paketin työosoitteeseen. Niin tehtiin.
DHL:n kanssa on ollut tuota terminaalissa ravaamista.
Posti kyllä veti pohjat tässäkin kun kerran olin päivällä kotona ja odotin paketin kotiintoimitusta. Siinä sitten kuulin, että posti kolahti postiluukusta, menin hakemaan niin se kuuluisa"yritimme toimittaa" -kortti siellä! Oli aika surkea yritys kun ei voinut edes ovikelloa soittaa! Kotiinkuljetuksesta olin vielä maksanut.
Ohis: joskus on todella vaikeaa löytää oikeaa taloa, kun on sellaisia suuria asuntoalueita, joissa ei kulje autotie, vaan polkuja vain kävelylle ja hälytysajoneuvoille. Tällaisessa pitäisi olla pysäköintialueella kartta taloista ja niiden numeroista!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen joskus tilannut ebay:sta. Sitten maksat isot postimaksut, että paska kuljetusfirma, jonka kuskit eivät osaa käyttää edes navigaattoria, yrittävät tehdä toimitusta. Olen monta kertaa saanut tiedon, että" ketään ei ollut kotona. Ei päässyt rappuun, kun ei tiedä ovikoodia" (alaovi siis auki klo7.00-20.00) Siitä voi jo päätellä, että eivät ole edes postiosoitteeseen "löytäneet" perille. Asiakaspalvelussa eivät halua antaa mitään järkevää toimitusaikaa tyliin klo 10.00-12.00 tai klo 16.00-18.00 vaan työssäkäyvänkin ihmisen pitäisi olla päivystämässä vaikka koko päivä siltä varalta, että kuriiri osuu paikalle. Joskus pitää matkustaa toisen kunnan alueelle yli kahden tunnin matka että hakee itse paketin konttorista. Ei oikein mätsää sen kanssa, että on jo valmiiksi maksanut itsensä kipeäksi postimaksuina kuljetusfirman osuuden. Mitähän vielä...?
Juuri näin! Tuota minäkin olen epäillyt, etteivät ole löytäneet perille ja sitten seurantaan ilmestyy merkintä, että vastaanottajaa ei tavoitettu. Sitten haet itse näitä paketeita kuriiriyrityksen toimipisteestä saamatta korvauksia. Eihän tässä ole mitään järkeä. Toimitusajaksi ilmoittavat neljän tunnin haitarin, jolloin pitäisi päivystää ovikellon vieressä. Kun kuriirin palvelunumeroon on soittanut ja pyytänyt vähän tarkempaa toimitusaikaa, vastaa siellä nuori likka ettei voi antaa. Eikä kuski voi kuulemma soittaakaan matkansa varrelta. Miksi ei voi? Onhan toimittajalla Suomen päässä vastaanottajan puhelinnumero, johon he ovat ilmoittaneet paketin monen tunnin tulemisesta.
Ihmettelen ihan samaa. Aiemmin upsilta kuski soitti, yleensä heti aamusta, että on tuomassa pakettia noin klo se ja se. Nykyisin ne ei soita, ja kaiken huippu on se että jos/kun on ovikoodi niin ne ovella ollessaankaan ei soita ja kysy sitä. Ei, vaan sitten lukee paketin tiedoissa että "poikkeus" ja "yritetään saada pääsytiedot". Yritetään miten?
Mulle kävi näin kans kerran. Kolme päivää seurannassa toistui sanat "poikkeus" ja "yritetään saada pääsytiedot" Mutta eivät mulle soittaneet. Lopulta paketti palautui lähettäjälle. Annoin huutia upsille.
Vierailija kirjoitti:
Ohis: joskus on todella vaikeaa löytää oikeaa taloa, kun on sellaisia suuria asuntoalueita, joissa ei kulje autotie, vaan polkuja vain kävelylle ja hälytysajoneuvoille. Tällaisessa pitäisi olla pysäköintialueella kartta taloista ja niiden numeroista!
Mutta olisi helppoa kaupungissa normaalin ajoväylän viereen katsoa niitä talon numeroita, jarruttaa siinä kohtaa ja kävellä sinne ovelle. Sen jälkeen vain pimpom, paketti käteen ja kuitttaus. Pitäisiköhän lähettää kartta Upsille.
Juu, aina ei ajoväylällä oke ollenkaan selvää, missä talo sijaitsee, vaan on lähdettävä aika laajallekin alueelle etsiskelemään.
Kätevimpiä ovat ne talot, joiden numerot näkyvät suoraan ajotielle. Näinhän on yleensä keskustoissa. Lähiöissä on näitä kerrostaloalueryppäitä, joissa on polkuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen joskus tilannut ebay:sta. Sitten maksat isot postimaksut, että paska kuljetusfirma, jonka kuskit eivät osaa käyttää edes navigaattoria, yrittävät tehdä toimitusta. Olen monta kertaa saanut tiedon, että" ketään ei ollut kotona. Ei päässyt rappuun, kun ei tiedä ovikoodia" (alaovi siis auki klo7.00-20.00) Siitä voi jo päätellä, että eivät ole edes postiosoitteeseen "löytäneet" perille. Asiakaspalvelussa eivät halua antaa mitään järkevää toimitusaikaa tyliin klo 10.00-12.00 tai klo 16.00-18.00 vaan työssäkäyvänkin ihmisen pitäisi olla päivystämässä vaikka koko päivä siltä varalta, että kuriiri osuu paikalle. Joskus pitää matkustaa toisen kunnan alueelle yli kahden tunnin matka että hakee itse paketin konttorista. Ei oikein mätsää sen kanssa, että on jo valmiiksi maksanut itsensä kipeäksi postimaksuina kuljetusfirman osuuden. Mitähän vielä...?
Juuri näin! Tuota minäkin olen epäillyt, etteivät ole löytäneet perille ja sitten seurantaan ilmestyy merkintä, että vastaanottajaa ei tavoitettu. Sitten haet itse näitä paketeita kuriiriyrityksen toimipisteestä saamatta korvauksia. Eihän tässä ole mitään järkeä. Toimitusajaksi ilmoittavat neljän tunnin haitarin, jolloin pitäisi päivystää ovikellon vieressä. Kun kuriirin palvelunumeroon on soittanut ja pyytänyt vähän tarkempaa toimitusaikaa, vastaa siellä nuori likka ettei voi antaa. Eikä kuski voi kuulemma soittaakaan matkansa varrelta. Miksi ei voi? Onhan toimittajalla Suomen päässä vastaanottajan puhelinnumero, johon he ovat ilmoittaneet paketin monen tunnin tulemisesta.
Ihmettelen ihan samaa. Aiemmin upsilta kuski soitti, yleensä heti aamusta, että on tuomassa pakettia noin klo se ja se. Nykyisin ne ei soita, ja kaiken huippu on se että jos/kun on ovikoodi niin ne ovella ollessaankaan ei soita ja kysy sitä. Ei, vaan sitten lukee paketin tiedoissa että "poikkeus" ja "yritetään saada pääsytiedot". Yritetään miten?
Mulle kävi näin kans kerran. Kolme päivää seurannassa toistui sanat "poikkeus" ja "yritetään saada pääsytiedot" Mutta eivät mulle soittaneet. Lopulta paketti palautui lähettäjälle. Annoin huutia upsille.
Mikä siinä on niin s**tanan hankalaa kuskin ottaa se puhelin ja soittaa? Pahimmassa tapauksessa se lähettäjä vielä perii maksun "noutamattomasta" paketista. Pirun paha sitä on ottaa vastaan kun kukaan ei ota yhteyttä vaikka ovella käykin ja sitten kun itse alat kysellä paketin perään se on jossain autossa eikä sitä voi noutaa itse mistään. Yht'äkkiä se onkin sitten palautettu lähettäjälle. Ihan järjetöntä touhua ja palautteen antaminen on ihan yhtä tyhjän kanssa.
Mun tietokone oli kerran 2 kk kuriirifirmalla kuljetuksessa, koska meillä ei muka ollut ketään kotona. Kertaakaan ei käynyt edes pihassa. Soitin sinne huoltofirmaan, josta kone oli tulossa ja kerroin, että mitään laskua en maksa, koska en konettakaan saa takaisin. Väittivät, että pitää maksaa ja minä vetosin siihen, että skannatkaa allekirjoittamani vastaanottokuitti, jos kone on muka tullut perille. Lopulta se tuotiin sunnuntaina illalla siinä vaiheessa, kun vakuutusyhtiö oli jo maksanut minulle uuden kuljetuksessa kadonneen tilalle.
Hah, meinasin jo otsikon perusteella kysymään oliko firma UPS :D Ihan käsittämätöntä tunariporukkaa, ei kyllä mitään positiivista sanottavaa.
Jouduin itse hakemaan lähetykseni niiden toimipisteestä, koska eivät voineet ilmoittaa milloin tulevat, eikä niillä kuulemma ollut puhelimia. Toimipisteessä meinasi antaa väärää tavaraa, ja kertoivat hävittäneensä paketeista tiedot.
Jotenkin sopiva kyllä tuo firman nimi.
Mulle sanoi juuri upsin aspa ettei kuskeilla ole puhelinta. Soitti siis aamulla, että paketti tulisi klo 14-17, oletko paikalla. Vastasin että en kun olen töissä. Ehdotti työpaikalle toimittamista jolloin pyysin että kuski soittaisi kun on hollilla, niin tulen kadulta hakemaan (meille ei saa tuoda omia lähetyksiä töihin). Ei onnistu kun kuskilla ei ole puhelinta. Loppujen lopuksi laitoin meilillä valtakirjan paketin jättämisestä omakotitalon pihaan. Heidän terminaali olisi ollut toisella paikkakunnalla ja vain klo 16 asti auki, joten sieltäkään en olisi ehtinyt hakea. Jestas mitä palvelua.
Vertailun vuoksi sain myös dhl:n kautta paketin: aamulla tuli tekstari, missä sain valita otanko paketin kotiin ja kellonaika, haenko pakettiautomaatista ja pari vaihtoehtoa sekä vielä joku muu mahdollisuus. Ihan eri maailmasta.
Vierailija kirjoitti:
Ei auta Upsille suoraan reklamoiminen, voivoilla ei ole palvelu parantunut. Mihinkäs sitä palautetta voisi antaa, jotta se auttaisi?
Tuotteen myyjälle. He voivat alkaa käyttää toisen firman palveluita, jos selviää, että nykyinen on umpisurkea. Kuriirifirmalle asiakas on se paketin lähettäjä, ei vastaanottaja. Siksi heitä ei juurikaan kiinnosta paketin vastaanottajan asiakaspalvelukokemus. Luulisi olevan kustannustehokkaampaa, ettei paketteja tarvitsisi käydä turhaan toimittamassa tai tarvitsisi ajella edestakaisin, vaan tarkka toimitusaika olisi sovittu etukäteen, mutta ilmeisesti sitten ei...
Mulla on pelkkää huonoa kokemusta UPS:sta, eivät tosiaan soita etukäteen, ei voi sopia aikaa etukäteen. Sitten kun pakettia on yritetty yhden kerran toimittaa turhaan, voi soittaa asiakaspalveluun ja sopia vaihtoehtoisen toimitusosoitteen (omassa tapauksessani työpaikka). Silloinkaan ei voi sopia tiettyä aikaa eikä voi pyytää, että kuski soittaisi etukäteen (jotkut soittavat, jotkut eivät, ilmeisesti riippuen siitä kuinka fiksu kuski on kyseessä).
Mitä olen vierestä seurannut ja kuullut, niin "joillakin pakettifirmoilla" on tarkka seuranta pakettien kulussa ja kellonajoissa ja jos tulee myöhästymisiä, niin siitä seuraa sitten kuskille ikävää palautetta. Tuota voidaan ainakin joissan tilanteissa kiertää juuri näillä "vastaanottajaa ei tavoitettu"- tai muilla vastaavilla merkinnöillä. Ja vastaavalla tavalla voisi kuvitella kikkailtavan jos vaikka pitäisi viedä vain yksi paketti jonnekin toiselle puolelle kaupunkia.. Sopiva merkintä ja odotellaan josko seuraavana päivänä olisi muutakin ajoa samalle suunnalle.
Mua kans raivostuttaa nää ninjakuskit. Päivän jumitat kotona, kun odotat pakettia ja sitten kehtaavat valehdella ettei muka vastaanottaja ollu kotona. Todella vitun rasittavaa
Vierailija kirjoitti:
UPS:n kanssa ei ole koskaan käynyt noin ja heidän kuskit on soittanut etukäteen että olisin toimittamassa pakettia, Olisitko kotona 14-16 välillä? Tuohon aikaan olen töissä niin kuskipa ehdotti että tuo paketin työosoitteeseen. Niin tehtiin.
DHL:n kanssa on ollut tuota terminaalissa ravaamista.Posti kyllä veti pohjat tässäkin kun kerran olin päivällä kotona ja odotin paketin kotiintoimitusta. Siinä sitten kuulin, että posti kolahti postiluukusta, menin hakemaan niin se kuuluisa"yritimme toimittaa" -kortti siellä! Oli aika surkea yritys kun ei voinut edes ovikelloa soittaa! Kotiinkuljetuksesta olin vielä maksanut.
UPS:n kuskit ei heidät asiakaspalvelunsa mukaan soita ikinä asiakkaille. Näin mulle kerrottiin, kun ihmettelin, miksi he eivät voineet soittaa ja pyytää niitä pääsytietoja, joita niin hakivat netin seurantatietojen mukaan.
Mä en yksinkertaisesti tilaa kuriirifirmojen kautta. Mä olen töissä käyvä ihminen, jola on elämä, en tosiaan ala istumaan himassa 4-6h illasta vain saadakseni jonkun rätin tai kissanruokapaketin vastaanotettua. Ja töissä mä teen töitä. En edes ymmärrä mitä ovat nämä työpaikat minne voi lompsia kuka vaan sisään tuomaan jotain rättejä ja työntekijä pääsee heti irtautumaan tehtävistään vastaanottamaan pakettia. Jotain mainostoimistoporukkaa, loikoillaan päivät säkkituoleilla siemaillen kofeiinitonta lattea tai valkoista teetä ja "ideoidaan" unettavaa lounge-musiikkia kuunnellen?
Tilaan vain postiin, R-kioskille tai Valintataloon/Siwaan. Vaikka asun melkein keskellä yhtä Suomen suurimmista kaupungeista, posti on kaukana ja auki vain iltakasiin ja vkl kiinni, mieluummin siis kioski joka on tien toisella puolella ja auki klo 21.30 saakka tai n. 400m päästä löytyvä Siwa, joka auki joka päivä klo 23 asti.
Meilläkin on käynyt noin. Olen ollut etäpäivää kotona, jossa myös kaksi isoa äänekästä koiraa, jotka ilmoittavat heti jos joku edes pysähtyy kadulle portin kohdalle. Ketään ei ollut siis käynyt, kukaan ei ollut soittanut puhelimeen, joka on ollut latingissa ja päällä koko päivän, ja SILTI " vastaanottajaa ei ole tavoitettu".
Kävi juuri noin! Valitin asiasta kaikille osapuolille, paketin toimittajalle, itse ruotsalaiselle kuriirifirmalle sekä palautteen muodossa ja tiedoksi paketin toimittajalle. Kas vain, ei niillä ollut edes kummempaa halua saada pakettiani toimitetuksi. Minulle kun olisi käynyt aivan mikä päivä vain, sekä aika milloin vain illan puolella ei päivällä. Yhtään ehdotusta ei kenenkään puolesta tullut. Päätin etten ikinä koskaan enää tilaa tuolta, enkä tuolla toimitustavalla yhtikäs mitään! Se on ollut hyvä valinta myös, koska olen löytänyt parempia kotimaisia vaihtoehtoja sen jälkeen, ei kissanhiekan roudaamisessa keskieuroopasta saakka ole hitusta järkeä muutenkaan (tai ruuan joka on epäeettisistä olosuhteista ja terveysriskikin jopa).
Kyllähän se vieläkin kituttaa että ihan kirkasotsaisesti vain kusettavat tuosta ovelle kuljetuksesta saadakseen lisää asiakkaita. Laittakaa ihmeessä palautetta tavaran toimittajalle jotta hankkiutuvat tyypeitä eroon.
Olemme joutuneet samanlaisen petoksen uhreiksi, useammin kuin yhden kerran. Koko päivä kotona päivystetty ja sitten saa lukea netistä, että käyty jopa kahdesti eikä asiakasta tavoitettu, siis mitä helkattia tuollainen vedätys on.
Ei auta Upsille suoraan reklamoiminen, voivoilla ei ole palvelu parantunut. Mihinkäs sitä palautetta voisi antaa, jotta se auttaisi?