Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapuri vei 9-kuisen perhepäivähoitajalle hoitoon :(

Vierailija
03.03.2016 |

Mun tekee tosi pahaa sen vauvan puolesta. Naapurin piti mennä vasta elokuussa töihin ja lapselle oli jo päiväkotipaikka varattuna. Palasikin aiemmin ja kun ei päiväkotipaikkaa saanut, laittoi kevääksi perhepäivähoitajalle.

9kk! Ja päiväkotiinkin jo 1v2kk ikäisenä.

Mutta kun on raha OMAA lasta tärkeämpi :(

Kommentit (166)

Vierailija
41/166 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun tekee tosi pahaa sen vauvan puolesta. Naapurin piti mennä vasta elokuussa töihin ja lapselle oli jo päiväkotipaikka varattuna. Palasikin aiemmin ja kun ei päiväkotipaikkaa saanut, laittoi kevääksi perhepäivähoitajalle.

9kk! Ja päiväkotiinkin jo 1v2kk ikäisenä.

Mutta kun on raha OMAA lasta tärkeämpi :(

Joskus rahaa tarvitaan, että voi pitää asuntonsa, mutta onhan se kiva seikkailu elää lapsen kanssa asunnottomana.

9kk ei ole erityisen ihmeellisen pieni olemaan hoidossa, viedään monessa maassa 6kk ikäisetkin hoitoon. PPH on varmasti tuon ikäiselle parempi kuin iso päivähoitoryhmä.

Vierailija
42/166 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ooon vienyt esikoisen hoitoon 1v2kk ikäisenä ja oli pakko. Tilillä oli rahaa jäljellä 7 mk (silloin oli vielä markat), kun aloitin taas työt. Tosin asuntolainaa lyhennettiin koko ajan ilman välivuosia. Kuopus aloitti hoidossa 10 kk iässä, osasi toisi kävellä jo silloin ja ihan päiväkodissa olivat kumpikin. Ihan normaaleja noista on tullut, vaikka olenkin ollut tällainen hirviö äiti ja hylännyt heidät päivähoitoon noin nuorina. Lisäksi ole ollut niin kamala, etten pakottanut lapsia iltapäiväkerhoon ekaluokkalaisina, vaan saivat tulla koulun jälkeen kotiin ja ottaa vielä kaverinkin mukaan, jos halusivat. t. Kauhea äiti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/166 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai tähän ketjuun hyökkäävät kaikki NE, jotka veivät lapset hoitoon TOSI pieninä. Eli alle 2-vuotiaina. Alle 2-vuotiaan paikka on kotona, ei ventovieraiden ihmisten hoidettavina. Ja ilmeisesti vain kotiäidit tajuavat tämän, muut keksivät tekosyitä vaikka millä mitalla, koska eivät kestä syyllisyyttä. Ja totuus on kuiteski se, että jos olet vienyt lapsen hoitoon 9kuukautisena tai 1-vuotiaana, et tule tuntemaan lastasi kovin syvällisesti, koska lapsesi viettää suurimman ajan hereilläoloajastaan HOIDOSSA.Lapsi ottaa ensiaskeleensa hoidossa, oppii puhumaan, lapsi kasvatetaan hoidossa.Äidin ei tarvitse tehdä mitään muuta kuin hakea lapsi hoidosta. Ja äiti hakee lapsen kiireellä hoidosta, ja syöttää illallisen ja sitten onkin nukkumaanmenoaika. Helppoa äitiyttä, eikö toki? Minusta sellaiset ihmiset, jotka eivät JAKSA hoitaa omaa lastaan kotonaan yhtä vuotta kauempaa, voisivat uudelleen harkita onko heistä vanhemmiksi??? Vai onko lapsi vaan esine, joka pitää "hankkia", koska se kuuluu asiaan?

Vierailija
44/166 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti meni töihin kun olin 3kk ja tästäkin ajasta meni keskolassa 2kk.

Mummo tuli kotiin hoitamaan minua.

Vierailija
45/166 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentoin jo aiemmin ja kerroin miten meillä on menty hoitoon 1v1vk-2v ikäisinä. Lasten hoitopäivät ovat aina olleet 7.30 -15.00 max. Kaikki ovat oppineet kävelemään ennen hoitoonmenoa. Tunnen ja tunsin lapseni läpikotaisin, eivät he minulle vieraiksi ole jääneet. Minä kasvatan lapseni mieheni kanssa, päiväkoti toki tukee tässä kuten heidän tehtävänsä onkin. Kasvatusvastuu on meillä kuten kuuluukin. Ja kuitenkin täällä jonkun mielestä minun olisi pitänyt jättää kolme rakasta lastani hankkimatta!? Kovaa tekstiä kyllä kehtaatte kirjoittaa ja vain päivähoidon takia!!!!!!! Todellakin rikoksista suurin.......

Vierailija
46/166 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP voisi lähteä maailmalle voimaan pahoin maihin jossa on muutaman viikon äitiyslomat, töissä imetyshuoneet ja 6 viikkoiset menevät päiväkoteihin tai jäävät hoitajan hoiviin, Itse olin au pairina jenkeissä missä äiti piti lomaa 8 viikkoa, 6 syntymän jälkeen. Rahasta ei ollut pulaa, kumpikin lakimies. Sen lisäksi että äiti palasi töihin, ei hän koskaan tullut kotiin ennen 18 jolloin oma työaikani loppui ja isä otti vastuun ( isä tuli aiemmin mutta meni huoneeseensa ja klo 18 vein lapsen) . 

Vierailija
47/166 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta sellaiset ihmiset, jotka eivät JAKSA hoitaa omaa lastaan kotonaan yhtä vuotta kauempaa, voisivat uudelleen harkita onko heistä vanhemmiksi??? Vai onko lapsi vaan esine, joka pitää "hankkia", koska se kuuluu asiaan?

Miksi sinä olet hankkinut lapsesi?

Vierailija
48/166 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän poika menee hoitoon saman ikäisenä.

Pakko saada kk-opinnot loppuun, jotta voi tarjota toiselle mahdollisimman hyvän elämän... Ja töitäkin pitäisi samalla tehdä, jotta saadaan ruokaa napaan ja pidettyä katto pään päällä.

Ihanne juu olisi saada lapsi tilanteeseen, jossa kaikki on jo valmiina, mutta aina kaikki ei elämässä mene suunnitelmien mukaan..

Opinnot tauolle ja toimmeentulotukea, muuto halvempaan asuntoon?Keksit tuon pakon aivan itse.Suomessa on sosiaaliturva myös sinulle.

Varmaan ihan turha selittää, mutta tajuatko, että jotkut ihmiset tekee hieman pidemmälle kantavia ratkaisuja kuin muutaman kuukauden päähän? Toivottavasti et lisäänny noilla suunnittelutaidoilla yhtään enempää.

Vierailija
49/166 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko saada kk-opinnot loppuun, jotta voi tarjota toiselle mahdollisimman hyvän elämän... Ja töitäkin pitäisi samalla tehdä, jotta saadaan ruokaa napaan ja pidettyä katto pään päällä.

Ihanne juu olisi saada lapsi tilanteeseen, jossa kaikki on jo valmiina, mutta aina kaikki ei elämässä mene suunnitelmien mukaan..

Opinnot tauolle ja toimmeentulotukea, muuto halvempaan asuntoon?Keksit tuon pakon aivan itse.Suomessa on sosiaaliturva myös sinulle.

Varmaan ihan turha selittää, mutta tajuatko, että jotkut ihmiset tekee hieman pidemmälle kantavia ratkaisuja kuin muutaman kuukauden päähän? Toivottavasti et lisäänny noilla suunnittelutaidoilla yhtään enempää.

Lapsi on pieni vain hetken! Eikö niitä suunnitelmia voi totetuttaa sitten kun lapsi on kasvanut, vaikka 3 vuotias?Opinnoista saa vapata siksi aikaa! Eivät ne suunnitelmat ja tavoitteet karkaa mihinkään, vaikka olisi kh- tuella lapsen kanssa ne muutamat vuodet. Ai niin ei voi "kun kaikki mulle nyt heti, en kestä olla lapsen kanssa, jatkan omaa elämääni". Toivottavasti et lisäänny, jos et tuota tajua.

Vierailija
50/166 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän eka lapsi meni hoitoon 2-vuotiaana. Silloin ei ollut asuntolainaa ja isäkin pystyi jäämään hoitovapaalle. Toinen lapsi meni hoitoon 1v1vk iässä, oli juuri rakennettu talo jota on pakko maksaa. Tuleva kolmas lapsi menee todennäköisesti hoitoon 1v3kk iässä. Meillä on aivan loistava lapsilähtöinen päiväkoti, jossa pienet omana ryhmänä. En murehdi hoitoonmenoa yhtään. Meillä hyvin maltillisen pituiset hoitopäivät onneksi. Ei kannata aina suoralta kädeltä tuomita toisten valintoja, elämäntilanteet ovat niin erilaisia!! Muu elämä ei pysähdy lapsen syntymään. Työ, koti, lääkäri, ruoka jne. on maksettava myös sen jälkeen.

Lyhennysvapaa? Miksi teit valinnat että oli pakko saada uusi talo vaikka pienet lapset? Sori, mutta en jaa samoja arvoja kanssasi. Olisin valinnut toisin. 

Vierailija
51/166 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äiti meni töihin kun olin 3kk ja tästäkin ajasta meni keskolassa 2kk.

Mummo tuli kotiin hoitamaan minua.

Sä et ilmeisesti tuon yhden vastaajan mielestä tunne äitiäsi. 

t. Se 2kk vanhana hoitoon laitettu, joka kyllä tunnisti äidin äidiksi ja hoitajan hoitajaksi

Vierailija
52/166 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suloista<3 Jotenkin suloista, että joku on vielä näin sinisilmäinen sosiaalietuuksien suhteen...vähän kun lapsi sanoisi, että onhan sinulla pankkikortti.

? En ymmärrä, anteeksi. Itse olen kotihoidontuella, mies töissä. Saan n. 450 ekk käteen, mies tienaa n. 2300 nettona. Asumismenot 900 e kk ja hyvin pärjätään! Kaikki saavat kotihoidontuen ja jos puoliso tienaa vähän /ei ole puolisoa, saa asumistukea ja toimeentulotukea. En ikimaailmassa veisi lastani vieraan kasvatettavaksi, rakastan häntä liikaa ja haluan viettää ekat vuodet hänen kanssaan. Valintoja, valintoja... Suomessa voi vielä valita, ehkä 10 v päästä ei, nyt vielä voi. Joten kenelläkään ei ole pakko viedä alle 3 v hoitoon, kotihoidontuki kuuluu kaikille!

Vierailija
53/166 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai tähän ketjuun hyökkäävät kaikki NE, jotka veivät lapset hoitoon TOSI pieninä. Eli alle 2-vuotiaina. Alle 2-vuotiaan paikka on kotona, ei ventovieraiden ihmisten hoidettavina. Ja ilmeisesti vain kotiäidit tajuavat tämän, muut keksivät tekosyitä vaikka millä mitalla, koska eivät kestä syyllisyyttä. Ja totuus on kuiteski se, että jos olet vienyt lapsen hoitoon 9kuukautisena tai 1-vuotiaana, et tule tuntemaan lastasi kovin syvällisesti, koska lapsesi viettää suurimman ajan hereilläoloajastaan HOIDOSSA.Lapsi ottaa ensiaskeleensa hoidossa, oppii puhumaan, lapsi kasvatetaan hoidossa.Äidin ei tarvitse tehdä mitään muuta kuin hakea lapsi hoidosta. Ja äiti hakee lapsen kiireellä hoidosta, ja syöttää illallisen ja sitten onkin nukkumaanmenoaika. Helppoa äitiyttä, eikö toki? Minusta sellaiset ihmiset, jotka eivät JAKSA hoitaa omaa lastaan kotonaan yhtä vuotta kauempaa, voisivat uudelleen harkita onko heistä vanhemmiksi??? Vai onko lapsi vaan esine, joka pitää "hankkia", koska se kuuluu asiaan?

No voi jeesus soikoon. Joo, minä olen ollut kyllä kotona lasten kanssa kunnes ovat täyttäneet 3v. mutta ymmärrän oikein hyvin jos muut eivät tee samoin. Perheitä on erilaisia ja kukin tehkööt itselleen ja perheelleen sopivimmat ratkaisut.

Ainniin, minä olen mennyt pph:lle ollessani 9kk:n ikäinen. Ihan normaali ihminen minustakin on kasvanut ja olen aina ollut läheinen äitini kanssa.

Vierailija
54/166 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi on "pakko" viedä? En tajua.... asumistukea ja toimeentulotukea saa tarvittaessa jos tulot alle minimin. Tietenkin, jos haluaa enemmän eikä tyydy vähään on "pakko" viedä. Minimitoimeentuluessa on suojaosuus jonka alle eivät voi tulot jäädä. Kertokaa käytännössä, mikä se "pakko" on, varsinkin viedä kokopäivähoitoon eikä puolipäiväiseksi kuten monissa muissa Euroopan maissa (Suomessa pitkät hoitopäivät vrt. muut länsi-Euroopan maat).

Hei! Kerropa lisää!

Itsekin ajattelin mennä töihin kun lapsi on kuukautta, sillä kotihoidontuki+lapsilisä (n.450€/kk) ei riitä maksamaan sähkölaskua, vesilaskua, lainaa, liikennevakuutusta, liikenneveroa sekä bensaa.

Meiltä lähimpään kauppaan on 10km, ja pyörällä on hankala kantaa kauppakasseja. Myös neuvolat jäisi käymättä, sinne matkaa on 15km.

Kerropas kuinka saan asumislisää ja toimeentulotukea?

Mieluummin minä lapseni kanssa olisin kuin töissä hoitamassa muiden lapsia.

Asumistukea et saa, toimeentulotukea saat. Muuta lähemmäksi palveluita? Olet ihan itse valinnut asuinpaikkasi, kai tiesti että kulkuyhteydet ovat huonot? 

Terveisin helsinkiläinen

Vierailija
55/166 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No se on näiden yhteiskunnan etuuksien saajien vaikea käsittää että joidenkin on pakko käydä töissä. Jos kaikki ajattelisivat kuten ap, Suomi olisi jo nyt vararikossa. Ja sitä paitsi, jos on esim omistusasunto, ei niitä tukia niin vain saa. Ja jos asunto on velalla ostettu, täytyy sitä myös maksaa pois. Ei taida myyntikään olla tällä hetkellä joka paikassa realistinen mahdollisuus. Ja sitten se isoin huomautus: mitä v****a ap:lle kuuluu naapurin asiat?

Lyhennysvapaa vaikka vain vuodeksi? Tiedätkö, kuinka paljon kotihoito säästää verorahoja? Voin vihjaista, ett paljon! Sinun tulisi kiittää alle 3 v kotona hoitavia haukkumisen sijaan. He vasta yhteiskunnan hyväski tekevätkin! Et voi ikinä maksamillasi veroilla korvata päivähoidon kustannuksia, joihin menee koulutuksen lisäksi suurin osa verorhoista. 

Vierailija
56/166 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ajatella. Kaverinikin palasi töihin ja vauva 8kk. Mies on kotona ollut melkein koko ajan. Mahtaa sinun kaltaisesi haaskat nyt ihmetellä. Vaan miehellä onkin vaikeahoitoinen syöpä ja ei asuntolaina taida itsestään lyhentyä niin onko vaihtoehtoja? Mies kun ei lapsen kanssa kotona luonnollisesti pärjää eikä voi töissä käydä. Asia ei kuulu pätkääkään naapureille. Molemmat parikymppisiä sekä kaverini että sen mies, joten älkää tuomitko ellette oikesti tiedä tilanteen kaikkia taustoja.

Vierailija
57/166 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi tulla sinulle nyt yllätyksenä, mutta kaikki eivät halua elää valtion elätteinä... Lisäksi nykyisellään on todella näköalatonta jäädä tukien varaan, oletkos seurannut uutisia viimekuukausina?

Nimenomaan haluan, että pärjätään omillaan, ilman että tarvitsee järsiä kynsiään kauhuissaan josko tukia taas leikataan ja millä sitten pärjätään.

Tukien varaan? Kotihoidontuki kuuluu kaikille alle 3 vuotta hoitaville. Onko se elättinä oloa, että laittaa vasta yli 3 v hoitoon ja palaa sitten töihin?

Vierailija
58/166 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsi on pieni vain hetken! Eikö niitä suunnitelmia voi totetuttaa sitten kun lapsi on kasvanut, vaikka 3 vuotias?Opinnoista saa vapata siksi aikaa! Eivät ne suunnitelmat ja tavoitteet karkaa mihinkään, vaikka olisi kh- tuella lapsen kanssa ne muutamat vuodet. Ai niin ei voi "kun kaikki mulle nyt heti, en kestä olla lapsen kanssa, jatkan omaa elämääni". Toivottavasti et lisäänny, jos et tuota tajua.

Joillakin on työpaikka, johon on suotavaa palata äitiysloman jälkeen. Työstä saa palkkaa. Palkalla kustannetaan lapsen tarpeet vähintään sen 17 vuotta kun lapsi asuu vauvaiän jälkeen vanhempiensa luona. Joillakin on myös joka kestää olla lapsen kanssa vaikka sen toisen vuoden ilman että tarvitsee muuttaa toimeentulotuen turvin yhtään mihinkään.

Vierailija
59/166 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi tulla sinulle nyt yllätyksenä, mutta kaikki eivät halua elää valtion elätteinä... Lisäksi nykyisellään on todella näköalatonta jäädä tukien varaan, oletkos seurannut uutisia viimekuukausina?

Nimenomaan haluan, että pärjätään omillaan, ilman että tarvitsee järsiä kynsiään kauhuissaan josko tukia taas leikataan ja millä sitten pärjätään.

Tukien varaan? Kotihoidontuki kuuluu kaikille alle 3 vuotta hoitaville. Onko se elättinä oloa, että laittaa vasta yli 3 v hoitoon ja palaa sitten töihin?

Kotihoidontuki on sen verran pieni (mahtaako olla edes 400 euroa) ettei sen kanssa kyllä voi kotona olla. Kaikkien puolisot eivät tienaa mitään suuria summia.

Vierailija
60/166 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jollain ne laskutkin pitää maksaa eikä OMAA lasta viitsi myydä.

ahhahhaa, tää oli hyvä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kaksi