Paljonko tarvitsisit aikaa 30 sivun kirjallisuustyöhön?
Kommentit (33)
Jos tarvitsee kerätä aineisto ja lähteet niin 2 vkoa. Jos pelkkä kirjoittaminen niin 1 vko.
Ei kandi, vaan erikoistyö: perehtyminen johonkin aihealueeseen
-ap
riippuu voiko sen kopioida suoraan netistä vai ei?
Edellyttäen, ettei mitään muuta ole menossa, 5 viikkoa. 1 aineiston hankintaan, 2 motivaation hankintaan ja 2 kirjoittamiseen. Elämääkin pitää jo olla, aikuisopiskelija kun olen.
Riippuu kriteereistä. Koska on niin paljon muutakin, niin 3 vk.
Jos voi vain keskittyä ko. työhön eikä ole töitä tai muita opintoja niin ei siinä kauaa mene jos tietää mitä täytyy kirjoittaa.
Aineiston kerääminen, tutkimus ja analysointi voi joskus olla puolet työajasta.
Jos tosi tieteellinen ja vaatii uutta tutkimusta ja eri kielen lähteitä niin 1 kk ja virheettömän kieliasun.
Arkistojen kaivamiseen voi mennä viikkoja, tai jos tietoja joutuu jäljittämään useista eri paikoista, mutta jos aineisto on helposti saatavissa, tuon kirjoittaa melko nopeasti.
Kriteerit on tässä tapauksessa melko löysät ja aiheen saa päättää (tietyltä alalta) itse, tietenkään kunhan ei kopsaa mistään...
-ap
Onko lähdemäärä määritelty? Jos vain 1 - 5 lähdettä niin 1 vko riittää hyvin.
20 - 40 lähdettä vaatii jo muutaman viikon jotta ehtii perehtyä ja löytää hyvät materiaalit.
Itse kirjoitin parissa viikossa kiitettävät 40 sivua hyvää tekstiä 50 lähteen kanssa, mutta ennen sitä piti etsiä lähteitä ja perehtyä aiheeseen pari viikkoa.
Riippuu täysin aiheesta, alasta ja tehtävänannosta. Mikä kirjoitustyö on kyseessä? Ja onko tämä ainoa työ, vai onko aikataulussa muutakin?
Viikonlopussa tuommoisen pierasee. Jos arvosanaksi riittää siis se 2. Tällä arvosanalla tehtyjä pikatöitä mulla kertyi pari sinne tutkinnon loppuvaiheeseen, kun piti enää vain jostain kahmia niitä puuttuvia pisteitä ja arvosanalla ei niin väliä. Yhteiskuntatieteelliseltä alalta olen.
Vierailija kirjoitti:
Kriteerit on tässä tapauksessa melko löysät ja aiheen saa päättää (tietyltä alalta) itse, tietenkään kunhan ei kopsaa mistään...
-ap
Mitkä ne on?
Vierailija kirjoitti:
-ap
eli tarkoittaa, että opettaja ei löydä lähdettäsi. ota vaan eng kielinen teksti ja kirjota se uudelleen suomeksi.
Opparin (55s) kirjoitin periaatteessa 3 viikossa, mutta materiaalin keruun, litteroinnin yms takia aikaa kului vajaa 2kk. Jos aihe on kiinnostava niin kyllä tuo parissa viikossa voisi onnistua, jopa viikossa jos tarvitaan vain kirjallisia lähteitä, eikä mitään tutkimuksia yms.
2-3 viikkoa. Saattaisin saada valmiiksi lyhyemmässäkin ajassa, kun uppoutuu aiheeseen ja antaa tekstin tulla. Just kirjoitin 10 sivun esseen yhdessä viikonlopussa.
Kandiinko?