Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko tarvitsisit aikaa 30 sivun kirjallisuustyöhön?

Vierailija
02.03.2016 |

Yliopistossa.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla aina se lähteiden ja materiaalin kasaaminen on se epämotivoivin osa, joten pyrin hoitamaan sen aina tosi lyhyellä aikataululla MUTTA perusteellisesti. Sitten voikin keskittyä kirjoittamaan.

MAX. viikko menis jos olisin vain täysipäiväinen opiskelija.

Vierailija
22/33 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viikonlopussa tuommoisen pierasee. Jos arvosanaksi riittää siis se 2. Tällä arvosanalla tehtyjä pikatöitä mulla kertyi pari sinne tutkinnon loppuvaiheeseen, kun piti enää vain jostain kahmia niitä puuttuvia pisteitä ja arvosanalla ei niin väliä. Yhteiskuntatieteelliseltä alalta olen.

Sama tarkoitus, eri ala. Haluaisin anoo papereita ulos mahdollisimman pian. Arvosanalla ei tässä tapauksessa ole niin merkitystä :D

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin 50 sivuisen raakileen graduun yhdessä viikonlopussa. T, adhd

Vierailija
24/33 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku humanisti voi naputtaa tollasen pariin tuntiin, luonnontieteilijällä voi mennä vuosikymmen.

Vierailija
25/33 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 - 3 vk. Vähintään 2 vk etukäteen tuo pitäisi ilmoittaa.

Vierailija
26/33 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen viikossa teet. Pääsetkö yliopiston kirjastoon? Etsi web of sciencesta tai google scholarista haluamastasi aiheesta pari reviewta aiheesta. Yhdistele niitä niin ettei rakenne ole suoraan kummastakaan, lisää joku oma näkökulma kappaleena siihen (esim. jos rivjuut enemmän ulkomaisiin lähteisiin/aisoihin keskittyviä, lisää joku kotimainen aihekappale.  Ei varmasti vie viikkoa enempää. Muista laittaa viitteitä enemmän kuin ne rivjuut (viittaa niihin alkuperäisiin joita rivjuussa käsitelty).

Vierailija
27/33 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viikonlopussa tuommoisen pierasee. Jos arvosanaksi riittää siis se 2. Tällä arvosanalla tehtyjä pikatöitä mulla kertyi pari sinne tutkinnon loppuvaiheeseen, kun piti enää vain jostain kahmia niitä puuttuvia pisteitä ja arvosanalla ei niin väliä. Yhteiskuntatieteelliseltä alalta olen.

Sama tarkoitus, eri ala. Haluaisin anoo papereita ulos mahdollisimman pian. Arvosanalla ei tässä tapauksessa ole niin merkitystä :D

-ap

No sitten vaan täsmäisku kirjastoon, perse penkkiin ja kirjoittamaan :) Ei kannata loppuvaiheessa olla enää mitenkään superkriittinen, jos haluaa vain paprut ulos. Tai tällä reseptillä itse keittelin soppani loppuun.

Vierailija
28/33 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitin 50 sivuisen raakileen graduun yhdessä viikonlopussa. T, adhd

Hei miksi alapeukutat? Tiedätkö edes mikä on raakile? Luuletko että graduni olisi tehty parissa päivässä? Tiedätkö mitä on flow? Mitä on kun teksti virtaa? Kun antaa palaa ja näppäimet loistavat kuin tähdet yössä?

Vierailija
29/33 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän niitäkin on, jotka gradunkin tekevät kuukaudessa. Joten vertaa siihen.

Vierailija
30/33 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskimäärin kaksi sivua menee mukavasti päivässä aineistojen etsimisineen yms., joten varmaan sellaiset kolme viikkoa.

Vierailija
31/33 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No noilla tiedoilla mitä ap on kertonut, niin viikonlopussä vääntäisin (pe+la, su hiominen). Olettaen tietysti, ettei maanantaiksi olisi sellaista deadlinea, joka olisi vaatinut viikonlopun käyttöön. Kun kyse ei kerran ole kandista vaan pelkästä pidemmästä kirjoitelmasta, ei tuo vaadi kuin tiedonhaun, valitsemisen, kirjoittamisen ja lähdeluettelon listaamisen. Olen nopea ja hyvä kirjoittaja.

Jos taas puhutaan esim. kandista, niin menee paljon enemmän. Aiheen valitseminen, rajaaminen, taustatyö, rajaaminen, suunnitelman teko, rajaaminen, teorian muodostaminen, taustatyö, kirjoittaminen, menetelmän valinta ja teorian kirjoittaminn, aineiston kerääminen, analysointi, aukikirjoittaminen, päätelmät, lähteet. Mulla on kestänyt koko p*ska puoli vuotta ja kestää vielä n. pari viikkoa. Tosin tässä oli 2 kk tauko tekemisestä... mut kuitenkin. Jos sulla ei oo aihetta eikä hyvin tehtyä pohjatyötä, asian prosessointiin ja ajatustyöhön saa kulumaan valtavasti aikaa.

Vierailija
32/33 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kirjoitan tuon 30 sivua viikonlopussa tai kolmessa päivässä jos lähteet ovat suht tuttuja.Jos homman valitsee niin,että aihe on ihan uusi,niin meneehän siinä sitten viikkoja.

Vierailija
33/33 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattanee valita aihe ja lähteet, jotka ovat osittain tutut. Aihe, joka on kiva. Aihe ja näkökulma, josta on joku oma ajatus jonka ympärille rakentaa sen esseen ja josta saa näppärästi jothopäätökset.

Tuolla saa nopeasti tulosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kuusi