Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa mua pääsemään eroon kulahtaneesta olemuksesta! Kaikki kauneusvinkit tänne!

Vierailija
02.03.2016 |

No niin.
Eli olen noin kolmekymppinen perheenäiti, ja olen tässä vuosien varrella kadottanut otteeni ulkoiseen olemukseeni. Ruokavalio- ja treeniasiat olen saanut vihdoin kuntoon, eli niihin en tarvitse vinkkejä :) Myös nukkuminen, veden juominen yms. perusasiat ovat kohdallaan.

Mutta en osaa esim. meikata tai hoitaa ihoani/hiuksiani lainkaan. Ja nyt huomaa, kun ikää alkaa jo hiljalleen tulla, että koko olemus näyttää välillä tosi vanhalta (ikääni nähden).

Tässä siis "kauneusrutiinini":

- Pesen kasvot aamuin illoin konjac-sienellä -> perusvoide koko naamaan.

- Meikki: meikkivoidetta, peitepuikkoa, kulmiin kohtuudella väriä, ripsari. Ei muuta.

- Hiukset: marketista iso pullo shampoota ja hoitoainetta (mitä niitä muka-parempia merkkejä on, Tresemme esimerkiksi?). Tukka usein ponnarilla. Joskus föönaan, suoristan ja pidän auki. Harvoin teen kiharoita. Ainoat hoito- tai muotoilutuotteet on lämpösuoja ja hiuslakka. Kampaajaan ei ole varaa, mutta osaan pätkiä kuivat latvat pois itse. Hiukset lapoihin saakka pitkät. Eniten ärsyttää hiusten huono kunto ja tuuheuden/ilmavuuden puute, vaikka en tosiaan föönaile tukkaa usein tai värjää.

- Iho: kuivaharjaan joskus ennen suihkua. Pesen kriittiset alueet miedolla saippualla, en koskaan koko ihoa. Perusrasvaa tarvittaessa.

- Kynnet, jalat, kädet: Öö. Leikkaan kynnet viikottain? :D

Mitäs näistä lähtökohdista lähtisi kehittämään? Kaikkea?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaa esim feeluniquelta oikeasti laadukkaita shampoita esim redkenin tai kerastase. Ota latvasuoja käyttöön myös. Mäkin yllätyin kuinka oikeasti suuri ero on markettishampoilla ja kampaamotuotteilla. Ja valokynää suosittelen myös :)

Vierailija
2/33 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ruokavalio on kunnossa, sen pitäisi näkyä ihossa ja hiusten kunnossa. Kokeile kasvisten, marjojen ja hyvien rasvojen lisäämistä ja tuloksia pitäisi näkyä puolen vuoden kuluttua.

Aloita perusasioista, kuten hampaiden puhdistus, ehkä valkaisu. Kynsien puhdistus, hoito ja kiillotus. Kuivien hilseilevien ihokohtien kosteutus - tai rasvaisten kohtien käsittely esim. mattapinnan tekevällä voiteella.

Kosteuta hiusten latvoja kookosöljytipoilla. Vähennä föönaus ja suoristus minimiin. Pyri terveen näköiseen tukkaan. Leikkaa latvoja enemmän, tee kerrostus latvoihin netin ohjeilla.

Rasvaa ja huolla kantapäät ja kyynerpäät.

Pyri siihen, että kun menet ulos, ihosi ja hiuksesi näyttävät kiiltäviltä, hyvinvoivilta ja terveiltä.

Poista nypyt ja karvat teippirullalla vaatteista.

Hymyile enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy meikkiopastuksessa. :)

Vierailija
4/33 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun todennäköisesti kannattaisi vaihtaa se "perusvoide", jota naamallesi aamuin illoin levität, johonkin kasvoille tarkoitettuun kosteusvoiteeseen, joka sopii juuri sun iholle. Se, mikä sulle sopii, riippuu ihotyypistä, mutta olen huomannut, että sillä on todella paljon väliä. Sen pitää olla tarpeekdi kosteuttava ja juuri oikean verran rasvainen - mutta varo ettei ole liian "rejuvenating", niistä saa helposti vain lisää ongelmia.

Kun löydät oikean kosteusvoiteen, huomaat ehkä, että ihosi muuttuu tasaisemmaksi, etkä enää tarvitse peitevoidetta etkä meikkivoidetta. Jos suinkin mahdollista, niin ole ilman. Itse huomaan valokuvista, että meikkivoide saa ihon näyttämään väsyneeltä ja kuivalta, siis vanhalta ja kärsineeltä. Meikkivoide ja puuteri on aivan tappoyhdistelmlä.

Vierailija
5/33 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille tosi paljon vinkeistä! :) - ap

Vierailija
6/33 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kantapäillä ja kyynerpäillä ei paljon olemusta freesata.

Kolme pääasiaa:

-hiukset aina kunnossa, jos ei ole varaa käydä kampaajalla niin kotiväri päähän ainakin tarpeeksi usein. Puhdas ja ohennuksessa oleva tukka tekee ihmeitä.

-siistit ja istuvat vaatteet. Ei tarvitse olla monia, mutta sinun vartalotyypille sopivaa yksinkertaista päälle pantavaa ja sitten vaikka joku kiva asuste esim iso kaulahuivi, kestävät, mukavat, mutta näyttävät kengät.

-hehkuva iho, rasvaa, kuori ja osta jokin hyvä serum, itselläni kielhs midnight recovery.

Vierailija
7/33 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikean sävyinen under eye concealer silmien alusien piristämiseen voi tehdä pirteämmän näköiseksi. Tresemmen shampoita en suosittele, mutta kai se riippuu hiuslaadustakin.

Vierailija
8/33 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei susta enää kakskymppistä tule vaikka kuinka jyystäisit ihoasi.

Mun kauneusvinkkini on: Hyväksy ikääntymisesi, sillä vuosia tulee koko-ajan vain lisää.

Anteeksi, olen vain realisti.

Vierailija
9/33 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensiksi, vinkki numero 1.: Värjää hiukset! Kaunis, kiiltävä väri tekee ihmeitä

2. Käy kulmien muotoilussa ja värjäyksessä

3. Aurinkopuuteri! opettele käyttämään, korostaa kauniisti esim. poskipäitä

4. Huulipuna (hanki heleä, kaunis puna )

5. Heleyttävä meikinalusvoide

6. Suoristusrauta (saa myös kauniit kiharat nopeasti samalla laitteella, netissä opastusvideoita ym. )

7.Vartalon kuorinta ja kosteus

8. kevyt suihkurusketus (antaa terveen, päivittyneen värin )

9. Hanki ihana uusi hajuvesi, joku raikas ja nuorekas

10. Vaatekauppaan mars. Esim. Vero Moda, Only jne. . ei tanttavaatteita! 😃

Siinäpä jotain vinkkejä, toivottavasti sait jotain ideoita. 😊

Vierailija
10/33 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen latvasuojaa tai muuta öljyistä tuotetta. Harottavat latvat ja irtohiukset saa sillä kätevästi kuriin ja hiuksiin kauniin kiillon. Kokeile muitakin kampauksia kuin ponnaria, esimerkiksi klassinen banaaninuttura näyttää skarpilta ja trendikkäät lettikampaukset tuovat nuorekkuutta. Älä pidä hiuksia auki, jos ne eivät ole priimakunnossa. Hiusten väri vaikuttaa myös olemukseen. Harvalla suomalaisella on luonnostaan kauniin väriset, kiiltävät hiukset, ja iän myötä väri usein haalistuu. Meikkivoiteen alle kannattaa laittaa pohjustusvoide, ainakin minulla se teki 30 ikävuoden jälkeen merkittävän eron. Meikkivoide ei pakkaudu päivän mittaan juonteisiin. Myös huulipunaa aloin käyttää kolmenkympin hujakoilla. Satsaa istuviin, klassisiin vaatteisiin - esimerkiksi kauluspaidat ja suorat puolihameet pukevat kaikkia. Nuorisotrendien seuraaminen pukee harvaa yli kolmekymppistä, mutta toisaalta ei kannata lähteä tätilinjallekaan.

Vierailija
11/33 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on vähän outoa, ettet pese koko ihoa koskaan. Ihan rasvoittuu ja likaantuu. Pese ihmeessä vaikka miedolla pesunesteellä esim. LV (jos ihosi on kovin herkkä )

Sen jälkeen voit tehdä vielä ns. voidepesun perusvoiteella. .Mutta ensin pesuaineella!

Vierailija
12/33 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kauneusvinkkini on: Hyväksy ikääntymisesi, sillä vuosia tulee koko-ajan vain lisää.

No ei tietenkään tule nuorempaa :D Mutta olisi kiva näyttää edes miehen kanssa ulos lähtiessä vähän paremmalta joskus... En siis osaa laittautua ollenkaan, ja aiemmin nuoruus (?) antoi sen minulle anteeksi. Näytän nyt sitten vanhemmalta kuin moni ikäiseni.

- ap

Vierailija
13/33 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikkaus: laita silmien alle peitevoide, osta valokynä, varjostusväri/aurinkopuuteri, hempeä poskipuna ja katso netistä ohjeita niiden levittämiseen. Vaalea helmiäisluomiväriä liikkuvalle luomelle ja sisänurkkiin avaamaan silmiä. Sitä voi sipaista myös poskipäihin, nenänvarteen, kulmaluulle ja huulten yläpuolelle(siis se kolonen mikä on huulten yläpuolella, en muista nimeäxD) tuomaan hehkua. Kunnon taivutus ennen ripsiväriä.

Vartalo: osta dove itseruskettava voide talveksi ja laita ainakin kerran viikossa. Levitetään samallailla kuin ihorasva, kädet pitää vaan kunnolla pestä saippualla levittämisen jälkeen.

Hiukset: osta hiusöljy, löytyy perus anttiloista. Suoristus/kiharrus saa hiukset näyttämään huolitelluilta.

Vierailija
14/33 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaa blogi "dress like a parisian" siellä on hyviä pukeutumisneuvoja.

Vierailija
15/33 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei itseruskettavia voiteita! Ihosta tulee ennemmin tai myöhemmin epätasaisen värinen ja se jos mikä näyttää kamalalta. 😠

Voithan sä toki sitäkin kokeilla. Mutta mieluiten ammattilaisen tekemä suihkurusketus, jos väriä kaipaa.

Vierailija
16/33 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä väitän, että ne on ne pienet yksityiskohdat, jotka tekevät sen huolitellun vaikutelman. Esim. kiiltävät puhtaat kynnet, kauttaaltaan kosteutettu iho jne.

Jos on vaikka kuinka näyttävät kengät mutta kantapää irvistää niin ei se kenkä pelasta asiaa.

Jos vaate on muodikas ja kiva, mutta täynnä nukkaa ja karvoja, se on vaan homssuinen.

Jos hiukset ovat puhkisuoristetut ja latvat harottavat, se on vain epäsiistin näköinen.

Joten: iho kuntoon, harjaa kulmakarvat, laita huuliin kiiltoa, käytä KEVYTTÄ tuoksua, hae oma meikkityyli, siisti vaatteet.

Hyvä ryhti vaikuttaa myös paljon.

Vierailija
17/33 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Ihovoiteiden imeytyminen on rajallista, sillä ihon koko toiminta, solujen uusiutuminen, tapahtuu sisältä ulospäin. Iho ei kuitenkaan ole täysin läpäisemätön. Monet kemikaalit, kuten maaleissa ja lakoissa käytettävät liuottimet, imeytyvät helposti ihon kautta.

- Mitä suurempi molekyyli kyseessä, sitä epätodennäköisemmin aine imeytyy ihoon. Esimerkiksi proteiinit ja ihon kimmoisuutta lisäävät kollageenit.

- Voiteet poistavat kuivuuden tunnetta sitomalla vettä ihoon, estämällä sen kulkeutumisen pois iholta. Ihon kuivuus johtuu rasva-aineiden vähyydestä. Niiden muodostamiseen vaikuttaa pääasiassa perimä.

- Kallis tuote ei aina tarkoita hyvää eikä halpa huonoa. Päivittäistavarakaupoista voi löytää yhtä laadukkaan tuotteen kuin apteekista.

- Pakkausten termit: “hypoallergeeninen”, “dermatologisesti” tai “kliinisesti” testattu tai “ihotautilääkärin suosittelema”, ovat käytännössä merkityksettömiä.

Lähde: Kemikaalikimara, Anne Nystén, Kustannusosakeyhtiö Teos, 2008

Vierailija
18/33 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muuten vaikea suositella meikkiä tai vaatteita kun ei yhtään tiedä miltä ap näyttää. Esim. jos hänellä on hyvin rasvainen, isohuokoinen iho ja raskaat nasolabiaalit ja ohuet huulet - niin en lähtisi siihen laittamaan itseruskettavaa, voimakasta meikkiä ja kirkasta huulipunaa.

Jos menet meikkiopastukseen niin käy ainakin 5 eri opastuksessa! Pyydä kevyt päivämeikki tai juhlameikki ja ota oppia siitä, joka saa sinut omasta mielestäsi näyttämään hyvältä. Jos luikit kotiin pesemään meikkiä pois, niin se tyyli ei sopinut sinulle (been there, done that).

Vierailija
19/33 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei tietenkään tule nuorempaa :D Mutta olisi kiva näyttää edes miehen kanssa ulos lähtiessä vähän paremmalta joskus... En siis osaa laittautua ollenkaan, ja aiemmin nuoruus (?) antoi sen minulle anteeksi. Näytän nyt sitten vanhemmalta kuin moni ikäiseni.

- ap

Palasin vielä jatkamaan, kun tajusin, että saatoin pahoittaa mielesi..

Eli tarkoitin, että sun täytyy ensin hyväksyä itsesi ja sitten voit toki koettaa kohentaa ulkonäköäsi.

Ja tokihan se hieman kohentuukin, kun laittautuu.

Mitään vinkkejä mulla ei oikein ole antaa, muuta kuin, että pukeudu ikäisestesi ja panosta aikuismaiseen hajuveteen. Itse leikkauttaisin puolipitkät hiukset tapauksessasi, mutta tiedän kyllä av:n yleisen mielipiteen tähän asiaan.

Itsellä lyhyt hiusmalli, enkä voi ymmärtää miksi en aiemmin ole älynnyt leikkauttaa.

Mulla on vihdoinkin hiukset! Mummonutturan sijaan, sillä ainahan nuo olivat kiinni, kun olivat pitkät.

Vierailija
20/33 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele pynttäytymään ja nauttimaan kauneudesta ja naisellisuudesta!

Mun motto on se, että mieluummin laittautuu vähän liikaa, kuin liian vähän. 😉

Voisit ehkä harkita vähän kerrostusta hiuksiin? .Jos ei ole kampaajalle varaa, niin psssst partahöylä! Löytyy netistäkin tosi paljon vinkkejä hiusten leikkaamiseen itse.

Kaikki konstit on sallittuja naiseudessa. Antaa harmaahiirulaisten olla harmaahiirulaisia.

Hyviä vinkkejä täällä jo ollutkin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi