Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hätä ajan ruokia!

nyt menee näin
02.03.2016 |

Eli nyt mennään kukkaro tosi kireällä ja mietinkin, että kun paistettu kaali ja makaronivelli alkaa jo kyllästyttämään, mitäs muuta voisi laittaa? Taloudessa kaksi henkeä, ei kasvuiässä olevia, joten vaikka ei ihan ruokaympyrä mene tasan niin pärjätään kunhan raha ruokaan riittää pariksi kuukaudeksi minimi budjetilla. Allergioita ei ole, eikä olla missään nimessä nirsoja, joten kaikkia ehdotuksia otetaan vastaan!

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuusenkerkkätee.

Vierailija
2/30 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettuleipä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voikukanjuurikahvi

Vierailija
4/30 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaurapuuroa

Vierailija
5/30 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kasvishernekeittoa

Linssiperunalaatikkoa

Vierailija
6/30 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puurot

Vierailija
7/30 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivan herneet on lähes ilmaisia. Ainakin HalpaHallissa kaksi puolen kilon pussia maksaa 1e. Yhdestä pussista meillä tulee ainakin 5 hengen annos, mutta vettä tai sattumia lisäten saa pariksi tai kolmeksi päiväksi sopan.

Vierailija
8/30 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruna on monipuolinen ja halpa, eiköhän 50 snt kilo halvimmillaan.  Keitä kuorineen, niin menee vähemmän hukkaan, jos ei ole sellainen ruokalaji, johon käytettään kuorittuna, kuten keitot, kiusaukset.

Perunan lisäksi sitten jotain, mitä sattuu kaupasta löytymään. Esim 1 kpl  30% alennuspihvi pilkotaan ja ruskistetaan , lisätään sipulia ja mausteita ja laitetaan pataan perunasiivujen kanssa => merimiespihviä. Samalla mallilla tulee silakkalaatikko, eikä siihen monta silakkaa tarvita.

Vierailija
9/30 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ideoista! Innolla jo googletankin noihin ohjeita!

Ap

Vierailija
10/30 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hernekeitto kuivatuista herneistä. Perunoita eri tavoin valmistettuna seassa voi olla porkkanaakin. Sosekeitto, perunavelli, lohkoperunat, muussi, paistetut perunat. Kananmunat halpoja, eli niitä voi syödä välillä lisukkeena. Leivo itse sämpylöitä / leipää.

Vierailija
11/30 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun minä olin lapsi, niin oli vuoroin keitettyjä perunoita ja ruskeaa kastiketta, ja vuoroin keitettyjä perunoita siinä ruskeassa kastikkeessa. Terveitä aikuisia meistäkin tuli.

Vierailija
12/30 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipuli on ihanaa. Tee vaikka karamellisoitua sipulia.

Vierailija
13/30 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihakeitto on halpaa ruokaa, kun ostaa soppaluita eikä mitään kulmapaistia. Perunaa ja juureksia sekaan, kolmantena päivänä siitä saa sosekeiton ja loput sämpylöihin "nesteeksi". Lohi on nykyisin halpaa, 2 kg lohi maksaa noin 13 e, siitä saa todella monta kertaa ruokaa (kalaa voi pakastaa) ja maukkaan keiton.

Vierailija
14/30 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kun minä olin lapsi, niin oli vuoroin keitettyjä perunoita ja ruskeaa kastiketta, ja vuoroin keitettyjä perunoita siinä ruskeassa kastikkeessa. Terveitä aikuisia meistäkin tuli.

Niin siis en tietenkään tarkoittanut, että ei olisikaan tullut :D pahoitteluni jos pahoitin sinun/kenen tahansa mielen. Nykyään vaan korostetaan terveellisiä ruokatottumuksia lapsille, niin halusin sillä tarkentaa, että nyt saa tulla yksipuolista ruokaakin :)

Ap

Vierailija
15/30 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä isäntä eläisi makarooninössöllä/riisimössöllä, jos saisi itse valita. Eli keitä riisi/makaroonilaatikkoa, lisää herne-maissi-paprika loppu vaiheessa sekaan. Asennuksesta jauhelihaa, paista se. Kaada vedet pois riisin/makaroonin seasta ja sekoita sekaisin.

Itse laitetaan päälle chilikastiketta ja kyllä maistuu :) jatkettua saa vaikka raastetulla porkkanalla, sipulilla, tölkkiananaksella, jauhelihan tilalle tai sekaan soijarouhetta (näin tehtiin kun oli tiukkaa meillä)

Vierailija
16/30 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitään makaroonilaatikkoa aleta keittää :D autokorrekt. Siis ihan makaroonia.

Vierailija
17/30 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just oli tänään ketju edullisista ruuista. Millähän hakusanoilla se löytyis, en muista otsikkoa.

Vierailija
18/30 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunaa söi raskaassa työssä käynyt ukkini sota-aikana. Halpaa.

Vierailija
19/30 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peruna on monipuolinen ja halpa, eiköhän 50 snt kilo halvimmillaan.  Keitä kuorineen, niin menee vähemmän hukkaan, jos ei ole sellainen ruokalaji, johon käytettään kuorittuna, kuten keitot, kiusaukset.

Perunan lisäksi sitten jotain, mitä sattuu kaupasta löytymään. Esim 1 kpl  30% alennuspihvi pilkotaan ja ruskistetaan , lisätään sipulia ja mausteita ja laitetaan pataan perunasiivujen kanssa => merimiespihviä. Samalla mallilla tulee silakkalaatikko, eikä siihen monta silakkaa tarvita.

Kuorineen perunat käy hyvin myös keittoon, itse en ikinä kuori. Potut oli ainakin eräässä citymarketissa viikonloppuna 0,99€ / 5 kg säkki. Melko edullista.

Vierailija
20/30 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linssikeitto, kinkkukiusaus, kaalilaatikko. Jatka jauhelihaa soijarouheella tai korvaa sillä kokonaan.