Roikkuva tyttöystävä
Jatkuvasti perseessä kiinni. Soittelee mikä kestää jos jään ylitöihin, kysyy kenen kanssa olen ja onpa jo parit marttyyri-itkut vetänyt tämän 3kk aikana kun on asuttu yhdessä. Pitäiskö nostaa kytkintä? On myös sotkuinen ja hidas aamulla ja halus koiran jota hoitaa laiskasti. Eli minä lenkitän kun muijan lenkit on alle 15min.
Kommentit (50)
Minäkin olen tuhlannut kahden exäni aikaa vastaavanlaiseen pohdiskeluun. Tehnyt plussat ja miinukset listoja paperille ja miettinyt aina pari vuotta ennen eroa.
Ihan turhaa lopulta. Ei sitä tiedä mitä elämässä tulee eteen ja mitä ei. Ja mikä ehkä joskus tulee kaduttamaan.
AP:
Jos haluat nopeasti ydinperheen itsellesi, pysy siinä.
Jos haluat selvästi vielä valkata itsellesi parempaa puoliskoa, niin aloita valkkaaminen nyt ja jätä tuo nykyinen.
Olen itse sitä mieltä, että lähes jokaisen parisuhteen, jossa on oikeaa rakkautta & välittämistä, saa toimimaan jos niin tahtoo.
Jos ei tahdo riittävästi, niin sitten ei varmasti saa toimimaan. Ei välttämättä yhtäkään suhdetta.
Eli mieti Ap tätä ja tee päätöksiä.
Vierailija kirjoitti:
Tuliko nämä huonot puolet ihan täytenä yllätyksenä? Kai te nyt seurustelitte ennen yhteen muuttoakin?
Eikä! Jos alkaa seurustella niin tietenkin pitää mennä naimisiin ja päätyä aikanaan vierekkäin mullan ja kiven alle!
Jos kerran asiasta on puhuttu, niin ei enää mitään vaatimuksia sen suhteen että toisen pitää muuttua. Tuo tuosta muutu, kertarutinalla vaan kantapäät vastakkain. Se on loppujen lopuksi hyvin armollinen tapa erota eikä jättää toista roikkumaan löysään hirteen.
Voisin kuvitella että nuo huonot puolet ovat sellaisia, jotka suhteen alkuhuumassa niin helposti sivuutetaan (en ole Ap mutta vastaavan tilanteen kokenut).
Sitten ne vaan alkavat ärsyttää, kun se suurin ihastus ja/tai rakastuminen on ohitse. Yhtäkkiä ärsyttää jo koko toinen ihminen.
Mutta sama käy lähes kaikkien ihmisten kanssa. Ei siellä mitään "ihannekuva-illuusioita" oikeasti ole joukossa mukana.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse sitä mieltä, että lähes jokaisen parisuhteen, jossa on oikeaa rakkautta & välittämistä, saa toimimaan jos niin tahtoo.
Jos ei tahdo riittävästi, niin sitten ei varmasti saa toimimaan. Ei välttämättä yhtäkään suhdetta.
Eli mieti Ap tätä ja tee päätöksiä.
Mun mielestä viisaita sanoja.
Ja parisuhteessa pitää olla kaksi, jotka haluavat ja tahtovat saada homman toimimaan. Molempien pitää osallistua.
AP, koska sä nyt kirjoitat vauva-palstalla niin mä annan sulle tosi akkamaisen ohjeen. Mielikuvaharjoittelu ja aarrekartta. Tämä tarkoittaa sitä, että visualisoit lähitulevaisuutesi, mitä sinä haluat, missä haluat olla. Kuuluuko tämä tyttöystävä siihen kuvioon? Omana itsenään vai ihannekuvanaan?
Ihmiset eroaa, yleensä syystä. Ja se voi olla parempi asia kuin se, että yritetään väkisin jotain, mistä ei koskaan ole tulossakaan mitään.
Nosta kytkintä kun vielä ehdit. Myöhemmin s eon 1000x monimutkaisempaa.
Joo kyllä nyt on pakko sanoa, että lähde. Ymmärrän että sinua harmittaa koiran kannalta, mutta et voi uhrata koko loppuelämääsi tähän. Tyttöystäväsi ei muutu. Miksi muuttuisikaan, hänellähän sujuu ihan kivasti kun sinä kuitenkin aina palaat neuvomaan ja opettamaan, ja hän pääsee kaikesta läpi "joojoo"-asenteellaan.
Erot ovat inhottavia juttuja, jo senkin takia että nämä avuttomat aatut saavat jostain syystä kaikkien empatiat puolelleen, ja se joka JOUTUU lähtemään on aina se paha tyyppi. Mutta lähde. Maailma on ihmisiä pullollaan. Löytyy myös hyviä tyyppejä, jotka osaavat siivota jälkensä ja hoitavat asiansa.
Hellanlettas mikä uusavuton taas!
Vierailija kirjoitti:
Hellanlettas mikä uusavuton taas!
Kumpi?
Kuulostat pilalle hemmotellulta ääliöltä.
Oletko se sinä, J?
Me mietittiinkin jo, että kauanko sä sitä meidän tyttöä kestät. Kyllä minä äitinä toivon lapselleni parasta, mutta ilmeisesti hän ei ole vieläkään sisäistänyt, mitä kaikkea aikuistuminen vaatii. Kyllä me yritettiin, mutta kun vastaus on ollut aina sitä "joo joo äiti" niin ajattelin että kyllä se siitä, kunhan pääsee omilleen.
Pistä vaan takaisin kotiin, me katellaan tätä aikuistumista vielä vähän aikaa.
terveisin
M:n äiti
Roikkumista voi yrittää helpottaa tukevilla rintaliiveillä.
No on kyllä vähän ihme ohjeita. Aina täälläkin valitetaan, et ihmiset eroaa liian helposti, ja nyt lähes kaikki kannustaa eroamaan, koska tyttöystävä jättää kaapin ovia auki? Mitä helvettiä täällä tapahtuu?
Veikkaan, että ootte aika nuoria?
Viime kädessä vain sillä on väliä, että rakastatko tyttöystävääsi. Jos et, eroa. Jos kyllä, niin noi ongelmat on selätettävissä.
Itse olin myös aika lusmu, kun muutettiin mieheni kanssa yhteen. Olin todella laiska siivoamaan, elukoista pidin huolta vähän sinne päin. Mies taas sitten puolestaan jätti niitä valoja ja kahvinkeittimiä päälle (jälkimmäistä yhä, tosin keittää kahvia aniharvoin). Molemmat olemme kehittyneet huimasti näiden viiden yhdessäolovuoden aikana.
Keskustele, keskustele ja keskustele. Ja odota. Ja palkitse. Itse olen oppinut siivoamaan, ja mun mies on oppinut sammuttamaan valot. Ajatella. Molemmat hoidetaan elukoitamme paremmin nykyään. Pari lastakin on tullut mukaan kuvioihin. Toki yhä on erimielisyyksiä, mutta niistä keskustellaan ja molemmat sekä haluavat että osaavat ottaa toisen tarpeet ja toiveet huomioon ja kehittää itseään.
Oppia ikä kaikki. Kyllä sun tyttöystävä pystyy varmasti petraamaan. Petraa sä siinä, että hän tietää paremmin missä meet milloinkin, niin ei hänen tarvitae soitella perään huolissaan.
Hei ap, taidatte olla aika nuoria. Nuo tyttöystäväsi huonot puolet eivät kuulosta kovin huonoilta. Kokeilisin sinuna keskustella asioista ja sinuna parantaisin myös itse tapojani. Tarkoitan sitä, että jos asutaan yhdessä, niin pitää ilmoittaa menoistaan etukäteen, jotta ei tarvitse perään soitella.
Muuten tyttöystäväsi kuulostaa aika herttaiselta tapaukselta. Sillä on suuri merkitys, että tulee kaikkien ystäviesi kanssa toimeen. Koiran hoidossa hän tarvitsee petrausta, jos se ei ala sujua, niin koira pitää antaa pois. Lemmikit eivät ole leikkikaluja.
Ollaan aika nuoria joo. Oon ehtinyt kuitenkin seurustella parin vielä katastrofaalisemman naisen kanssa. Ne oli kyllä siistimpiä, mutta muuten dramaa riitti. Ja on moni sanonut että haen vaan täydellistä ja helppoa. Ja oon itsekin aika hankala, kun tavoitteet kaikessa korkealla. Ja on tuo nyt eka ihminen jonka kanssa oon oikeasti yrittänyt ettei menis hermo, kun nää aiemmat on olleet paljon temperanenttisia. Tyyliin heitelleet mun tavaroita pihalle ym sekopäistä, niin ei tuo toimi mitenkään kusipäisesti ikinä.
Ja en nyt koiraa kiertoon laittais, vaan joku kaveri tai sisko sais kyllä käydä hoitamassa jos pakko. Mutta homma sekin aina säätää.
Ja jos kavereilta ohjeita kysyn niin vastaus on tyyliä hae Thaimaasta jos ei kelpaa. Tässä lienee syynä kun oon aika herkästi lähtenyt menemään. Täällä luultavasti vähän laaja-alaisempi näkökulma.
Jos tulevaisuutta mietin niin kyllä haluaisin tän muijan kuuluvan siihen, jos vaan kasvais vähän aikuiseks.
Ap
Ettei olis toisin päin: sinä roikut ja hän vetää sua perässään!
Ensimmäiseksi antakaa se koira pois. Jos ei ole aikaa eikä intoa sen kanssa olla, sitä hoitaa ja kouluttaa, niin se ansaitsee paremman kodin. Piste.
kirjoitti:
Ollaan aika nuoria joo. Oon ehtinyt kuitenkin seurustella parin vielä katastrofaalisemman naisen kanssa. Ne oli kyllä siistimpiä, mutta muuten dramaa riitti. Ja on moni sanonut että haen vaan täydellistä ja helppoa. Ja oon itsekin aika hankala, kun tavoitteet kaikessa korkealla. Ja on tuo nyt eka ihminen jonka kanssa oon oikeasti yrittänyt ettei menis hermo, kun nää aiemmat on olleet paljon temperanenttisia. Tyyliin heitelleet mun tavaroita pihalle ym sekopäistä, niin ei tuo toimi mitenkään kusipäisesti ikinä.
Ja en nyt koiraa kiertoon laittais, vaan joku kaveri tai sisko sais kyllä käydä hoitamassa jos pakko. Mutta homma sekin aina säätää.
Ja jos kavereilta ohjeita kysyn niin vastaus on tyyliä hae Thaimaasta jos ei kelpaa. Tässä lienee syynä kun oon aika herkästi lähtenyt menemään. Täällä luultavasti vähän laaja-alaisempi näkökulma.
Jos tulevaisuutta mietin niin kyllä haluaisin tän muijan kuuluvan siihen, jos vaan kasvais vähän aikuiseks.
Ap
Jos aiemmin muut tyttöystävät ovat heitelleet tavaroita ulos, niin kuulostaa sinussakin jotain vikaa olevan. Katoilitko silloinkin? Sehän kertoo vain että välittää, jos on kiinnostusta missä toinen on..
No eipä siinä aikaakaan mennyt kun selvisi, että miehessä vika. Kuinka muutenkaan miesvihapalstalla.
Tuliko nämä huonot puolet ihan täytenä yllätyksenä? Kai te nyt seurustelitte ennen yhteen muuttoakin?