Mieheni jäi kiinni seuranhausta, mitä hittoa mä teen?
Facebookissa löytyi ryhmästä jossa etsitään seuraa. Oli laittanut myös seuranhakuviestiä siellä itse.
Ok, mitä mä teen? Mä haluan pois täältä yhteisestä kodista pian, tuntuu pahalta ihan fyysisestikin. Meillä on kaksi lasta. Mistä mä saan apua? Onko mitään mahdollisuutta saada apua esim. vuokra-asunnon hankintaan? Olen opiskelija tällä hetkellä..
Enpä ois uskonut että meille käy näin, vaikka yleistähän tämä nykypäivänä on. Ois edes sanonu ettei ole tyytyväinen elämään..
Kommentit (115)
No en minä tiedä mistä niitä asuntoja haetaan, tarvetta ei aiemmin ole ollut. Oman kaupungin sivuilta löytyi sosiaalityö, joka auttaa äkillisissä, muuttuneissa elämäntilanteissa ja asunnonhankinnassa. Onko se oikea paikka ottaa yhteyttä? Mulla on siis vakituinen työpaikka, josta olen tällä hetkellä opintovapaalla ja pakkohan se koulu on sitten lopettaa jos rahallinen tilanne sen vaatii eikä opintotuella pärjää.
Mä en vaan uskonut että tällee kävisi. Eikä mies tosiaan halua puhua, lähti johonkin.
Hei, saanko kysyä oliko mitään merkkejä ilmassa että olisit voinut epäillä tämmöistä mieheltäsi. Oliko jotenkin erilainen arjessa tms? Varmasti monelle olisi kokemuksestasi hyötyä jos joku epäilee oman puolison uskollisuutta.
Vierailija kirjoitti:
vieras ap kirjoitti:
Niin miten mä nyt voin alkaa puhua miehelle kun hän lähtee pois tilanteesta? Ei ilmeisesti halua edes selvittää asiaa.
Mitä tarkoittaa, että käytännössä "lähtee pois tilanteesta"? Poistuu koko huushollista vai siirtyy toiseen huoneeseen? Menee vaatekomeroon piiloon? Mitä jos kokeilisit keskustelua ennen esim. nukkumaanmenoa? Minne se sieltä makkarista karkaa? Odotat niin kauan, että tulee tilaisuus keskustella ja jos ei suostu vastamaan kysymyksiin niin mikäähän ei sua estä kertomasta omaa näkemystäsi... Muuten tuo kuulostaa aika kummalliselta :D
Niin, lähti nytkin johonkin autolla eli kyllä, lähtee pois talosta, ulos. Eikä siis vastaa kun puhun hänelle.
Jätä se.
Oma mies jäi samanlaisesta toiminnasta kiinni, liehitteli naisia facebookissa ja yritti saada tapaamaan kun en ollut kotona. Tapaili exäänsäkin ja laitteli tälle ikävöintiviestejä.
Yritettiin jatkaa yhdessä, mutta en voinut antaa anteeksi eikä luottamus palautunut... Jäi kiinni samasta pskasta monta kertaa uudelleen, fiksu mies olisi lopettanut ekalla kerralla. Ja fiksumpi minä olisi jättänyt ekalla kerralla.
Mä olen naapurin miehen nimellä netissä, vituttaa sen touhut viikonloppuisin. Kohta vihjaan sen vaimolle/naiselle asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Hei, saanko kysyä oliko mitään merkkejä ilmassa että olisit voinut epäillä tämmöistä mieheltäsi. Oliko jotenkin erilainen arjessa tms? Varmasti monelle olisi kokemuksestasi hyötyä jos joku epäilee oman puolison uskollisuutta.
No vaikea sanoa, hän kun tosiaan on paljon poissa kun viikot on toisella paikkakunnalla.. ihmettelin kyllä kun enää harvoin soitteli kotiin viikolla. Sanoi että on kiirettä. Joo oisko pitäny epäillä, ehkä..
Siis ei sitä heti kannata jättää miestä, noin pienestä, selvität asian. Ei tuon takia kannata heti ruveta jättämään ja eroamaan, siis huh huh mitä neuvoja täällä on. Omat vanhempani ovat selvinneet vaikka mistä ja pidä vaan kiinni perheestäsi jos sinä olet onnellinen muuten. Ajattelethan myös lapsiasi. Ei kannata tehdä ainakaan mitään hätiköityä, koska todennäköisesti se voi olla miehelläsikin ohimenevä vaihde.
vieras ap kirjoitti:
No en minä tiedä mistä niitä asuntoja haetaan, tarvetta ei aiemmin ole ollut. Oman kaupungin sivuilta löytyi sosiaalityö, joka auttaa äkillisissä, muuttuneissa elämäntilanteissa ja asunnonhankinnassa. Onko se oikea paikka ottaa yhteyttä? Mulla on siis vakituinen työpaikka, josta olen tällä hetkellä opintovapaalla ja pakkohan se koulu on sitten lopettaa jos rahallinen tilanne sen vaatii eikä opintotuella pärjää.
Mä en vaan uskonut että tällee kävisi. Eikä mies tosiaan halua puhua, lähti johonkin.
Ota vaan sinne sosiaalityöhön yhteyttä, sieltä ohjaavat eteenpäin jos tarvetta. Pääasia että saat asiat liikeelle kun olet päättänyt ettei yhteiselämä jatku.
vieras ap kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No vaikea sanoa, hän kun tosiaan on paljon poissa kun viikot on toisella paikkakunnalla.. ihmettelin kyllä kun enää harvoin soitteli kotiin viikolla. Sanoi että on kiirettä. Joo oisko pitäny epäillä, ehkä..
Onko miehesi muuten, luonne tms että olisit edes voinutkaan koskaan epäillä mitään ennen tätä? T. Edellinen kysyjä
Todellakin hyvin arkipäivää nykyään. Sitä ei oikein muisteta, että se facebookkikin on oikeaa elämää ja sioilla todelliset seuraukset. Lähdet nyt johkin sieltä kotoa. Miehen annat hoitaa lapset, niin ei kerkiä niin paljua vongata vieraita naisia. Majoitat vaikka kavereilla jos ei muuta ja rupeat järjestämään asioita mallilleen. Sitten käyt kamppeesi ja heität hyvästit mokomalle mololle.
Tuttua toimintaa, mies ei todellakaan halunnut puhua mistään, ilmoitti vaan muuttavansa pois. Älä jää yksin murehtimaan; onneksi myös tällä palstalla asiallisia kommentteja. Välittömästi asuntojonoon varmuuden vuoksi ja tarvittaessa yhteyttä sossuun juurikin tuon tilanteen selvittämiseksi. Arpapeliä on taas se, minkälaiseen virkailijaan törmää. Sossun tärkeimpiä tehtäviä on ENNALATAEHKÄISEVÄ sosiaalityö eli tilanteesi pitää selvittää ennen kuin olet todella vaikeassa jamassa. Kirkon diakoniatyö auttaa myös, ei tarvitse kuulua kirkkoon.
amelieamande kirjoitti:
Siis ei sitä heti kannata jättää miestä, noin pienestä, selvität asian. Ei tuon takia kannata heti ruveta jättämään ja eroamaan, siis huh huh mitä neuvoja täällä on. Omat vanhempani ovat selvinneet vaikka mistä ja pidä vaan kiinni perheestäsi jos sinä olet onnellinen muuten. Ajattelethan myös lapsiasi. Ei kannata tehdä ainakaan mitään hätiköityä, koska todennäköisesti se voi olla miehelläsikin ohimenevä vaihde.
Tämä on hyvä neuvo, mikäli haluatte ja olette molemmat jatkamaan avoimessa suhteessa. Ja se kannattaa tehdä kaikille sitten selväksi, ellet halua olla ihmisten silmissä säälittävä petetty vaimo. Koska tuo ei ole ohi menevä vaihe. Oppii ehkä vaan piilottamaan tapansa paremmin.
vieras ap kirjoitti:
Hei, kun olet opintovapaalla vakituisesta työpaikasta ja opiskelua on enää vain jouluun, voit ottaa opintolainaa loppuajan, saat sen kyllä maksettua opintojen jälkeen vaikka palaamalla vanhaan työpaikkaasi, kun kyse on kuukausista. Vanhasta työpaikastasi käsin voit sitten hakea rauhassa uutta koulutustasi vastaavia töitä. Jos eroat, saat tuloja myös elatusmaksuista, jos lapset tulevat mukaasi. Asuntolainasta voit neuvotella pankin kanssa lyhennysvapaan opiskelun loppuajaksi, ja jos miehesi jää asumaan nykyiseen asuntoon, hänen kuuluu maksaa sinulle hyvitystä sinun omistusosuuden käyttämisestä asumiseen. Näin saat vuokrattua pienemmän asunnon vajaaksi vuodeksi, ja siten kun palaat töihin tai saatte nykyisen asuntonne myytyä, pääset asumaan parempaan.
Kiitos teille kaikille kannustavista viesteistä, niistä oon kiitollinen. Täytyy yrittää nyt keskittyä tähän olemiseen ja yrittää saada ajatuksia kokoon tässä. Muutama hyvä käytännön neuvokin tuli. Kiitos!
Vierailija kirjoitti:
No onhan hän voinut ollakin tyytyväinen elämäänne, mutta katsos kun miehet eivät voi vastustaa ajatusta itsensä lisäpiristämisestä ja se ei varmaan hänen mielestään ole sinulta mitenkään pois, eikä voi satuttaa jos et tiedä asiasta.
Niinpäniin. Mun on kyllä ihan pakko miehenä sanoa että älkää yleistäkö pelkästään miehiin. Itse olen vaimoni kanssa ns aikalisällä. Ja kuulin, että hän hyppii muissa sängyissä vaikka lupasi miettiä ja odotella josko palattais yhteen. Hänellä kesti tasan kaksi päivää hypätä toisen miehen sänkyyn.
Mitäs jos ap vaan unohtaisit tuon ja antaisit vaan miehellesi kunnolla persettä. Eihän se vielä ole edes pettänyt sinua ja olet sen jo jättämässä. Kyllä te suomalaiset naiset olette sitten pikkumaisia.
Vierailija kirjoitti:
Otat asian ensin kylmästi puheeksi miehen kanssa. Sen jälkeen otat yhteyttä sosiaalivirastoon ja kyselet asumis- yms. asioista.
Yhteiskunta hoitaa?
vuokraovi.comissa on asuntoja, useimmissa kaupungeissa myös niin paljon että parin mailin ja puhelun jälkeen voi laittaa kamat kasaan ja vaihtaa asuntoa.
Mä ajattelin että se perheen hajoaminen, ero on tässä se juttu joka mahdollisesti sossua kiinnostaa. Toinen stoori on se mistä se johtui. Ja sehän johtui miehen petturuudesta.