Onko kellään ollu/onko kondyloomaa?
Onko parantunut itsestään vai pahentunut ajan myötä?Itse kannan sitä virusta,mutta mitään näkyviä oireita ei ole.
Kommentit (13)
Mulla joskus epäiltiin, mutta tarkastus papassa ei näkynyt mitään...
hoitona laseria. Naistenklinikalla eräs lääkäri sanoi, ettei sitä tulisi pitää sukupuolitautina, sillä virus voi olla tutkimustiedon mukaan ihmisellä syntymästään saakka. Ja eikös jokin aika sitten tullut uutinen, jossa kerrottiin lapsillakin nykyään olevan papilloma-virusta esim. suun limakalvoilla. Mulla vaiva parani sillä laserilla, siitä podofylliinillä töpöttelystä ei taas ollut mitään apua, päinvastoin, paikat tulivat entistäkin kipeämmiksi. Ja jälkikäteen oma gyne sanoi, että miksi olet hoitanut sillä myrkyllä tervettä kudosta. Sellaiset hoito-ohjeet kuitenkin olin saanut synnytysten ja naistentautien erikoislääkäriltä...
Mutta valkovuotoa tulee reippaasti ja ihan kun olis jotain haavaumia kirvelee (ei ole hiivaa).Pitäis käydä gynellä kyselemässä.
elimistöstä,kun näkyvät oireet hoidettiin?Mul ei oo mtn oireita,mut papa luokka3 ja koepalasta todettu.
mulla ainakin sen laseroinnin jälkeen ollut papassa ykköstä. Silloin oli kolmonen. Mutta sanotaan, että asia pitää jättää taakseen eikä murehtia milloin se uusii. Niinkuin syövän kanssakin... Pitää siis jatkaa elämää ja ajatella parantuneensa. t.seiska
Mä sain kauhukseni kondylooman mieheltäni (joka sitä oli kantanut vuosia) kun odotin esikoista. Tuli sellasia arpimaisia näppylöitä. Niitä ei voi raskauden aikana hoitaa millään voiteilla joten sitten oliko viikolla 20 hoidettiin laserilla pois (nehän tarttuu vauvaan jos synnyttää alateitse sillon kun kondylooma on aktiivinen). Tästä on nyt 7 vuotta ja sen jälkeen ei ole kondyloomaa näkynyt ja papa ollut 1-luokkaa.
Kyllähän se sillon tuntui tosi ällöttävältä kun sai tietää mutta nyt en ole asiaa vuosiin kyllä edes ajatellut.
on sitä kantanu...tota edellisestä papasta aikaa...
että menin sairaalaan aamupäivällä, sitten iltapäivällä hoidettiin. Koko alavartalo oli puudutettu, en edes musta nyt millä, sitten operaatio kesti puolisen tuntia eikä tuntunut miltään. Olin vielä sairaalassa kolme päivää sen jälkeen ja sitten kotiin. Viikon verran tuli vuotoa.
laserhoitoa annettiin kuukausi sitten. Ihan meni poli käyntinä ja kesti n. 15 minuuttia. Alakautta vaan sellaisella laserilla poltettiin kohdunsuun limakalvoa. Tuntuihan se vähän ikävälle, mutta ei nyt niin kauheasti sattunut.
Luulin että on vain nopeasti hoidettavissa ns.päiväkirurgisesti
sairaalaan " joutuu" aina jäämään moneksi päiväksi vaikka mitään ei olisi vialla... Sitä paitsi mulla oli se että kondylooma oli edennyt varmaan aika pitkälle kun sitä ei heti alussa voitu hoitaa niillä voiteilla. Toisekseen kun olin raskaana niin on tietysti enemmän kaikkia riskejä jonka takia halusivat pitää kontrollissa.
Itse en kyl tahtois jäädä sinne makaamaan.Muilla ei sit ilm.ole puudutettu?
jossain vaiheessa...tietämättäänkin.