Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joko vähintään kaksi lasta tai ei ollenkaan?

Vierailija
17.02.2006 |

Samaa vai eri mieltä?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdestäkin onnellinen!

Vierailija
2/14 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkin olin pitkään sitä mieltä että esikoinen jää ainoaksi, eipä jäänyt. Nyt kun on niin helppo ja ihana vauva, tekisi mieli jo kolmatta!!!! Mutta ei, pakko kai on järjissään pysyä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni väärin tehdä vain yksi lapsi jos on mahdollista tehdä myös toinen. Yksinäistä lapselle, sitten vanhempana pitää lisäksi yksin päättää milloin vanhemmat pitää laittaa laitokseen jne.

Vierailija
4/14 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkosen kanssa samaa mieltä!

Jonkun mielestä oli VÄÄRIN tehdä VAIN yksi lapsi jos voi tehdä toisenkin???? Aika sairas asenne- yksi lapsi on siis VAIN, hän ei ole mitään jos ei ole sisarusta.

Yhden lapsen äitinä koen tuon aika ikävänä, minun ainoa lapseni on minulle ainutlaatuinen ja mielestäni olemme kokonainen perhe. Valtaosa ihmisistä on kuitenkin näemmä sitä mieltä että vähintään kaksi pitää olla että voi sanoa perheeksi!

Aikamoista lapsen väheksymistä...

Vierailija
5/14 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollakseen arvokas ihminen.

Vierailija
6/14 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..niin ja vielä tuli mieleen että mikä tae se sisarus on sille etteikö aikuisena joutuisi yksin hoitamaan esim vanhempien asioita?

Itselläni on 2 vanhempaa sisarusta, mutta niin vaan hoidin yksin äkillisesti kuolleen äitimme hautajaiset, perunkirjoitukset, asunnon tyhjennyksen, myymisen etc.

Ei se kuulkaa elämä niin yksinkertaista ole että kaiken voisi etukäteen varmistaa ja suunnitella.

Vierailija
7/14 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on vain yksi lapsi. Mutta siis lapsen näkökulmasta ap:kin asiaa miettii. Tai syyllisyydentunteissa pyöriskelee. Jotenkin käy sääliksi tuota tenavaa jos se ei saa kokea millaista on jos on sisaruksia. Toisaalta itsestä tuntuu niiiiiiiiiiin mahdottomalta ajatus toisesta lapsesta.

Vierailija
8/14 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 vielä jatkaa..

ei minun ainokainen ainakaan ilman ystäviä ole- eihän sisarukset edes välttämättä ole keskenään ensisijaisesti ystäviä.

Mun lapsella on todella paljon kavereita ja on niihin tyytyväinen.

Ja yhtä lailla muuten voisi ajatella lapsen näkökulmasta niin että miksi evätä lapselta se kokemus että on ainoa lapsi?

Vierailija
9/14 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli eri mieltä kuitenkin olen.

Vierailija
10/14 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..niitä jotka varta vasten " tekevät" lapsia useamman ja vielä pienellä ikäerolla- koska niin KUULUU TEHDÄ, ja niin useimmat muutkin tekevät, jos ovat hyviä ja epäitsekkäitä vanhempia.

Sitten nämä samat ihmiset nääntyvät kahden tai kolmen vaippaikäisen kanssa ja valittavat kun ei ole omaa aikaa/kiloja on tullut lisää/ei ole rahaa tehdä mitään/lapset ei tee muuta kun tappelee keskenään/ainainen vaippasirkus/koko ajan korvatulehdus/ei saa nukkua tarpeeksi/ei ole aikaa parisuhteelle ja niin edelleen.

Onko pakko olla niin johdateltavissa että tekee niinkuin muutkin- ajattelematta asiaa etukäteen? Vain siksi että " niin ne muutkin?" Eikö se ole itsekkyyttä jos mikä...

pitäishän ne lapset sit jaksaa hoitaa jos niitä pakonomaisesti pitää useampi tehdä. Ei siis SAADA, vaan nimenomaan tehdä

Vierailija
11/14 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

..niitä jotka varta vasten " tekevät" lapsia useamman ja vielä pienellä ikäerolla- koska niin KUULUU TEHDÄ, ja niin useimmat muutkin tekevät, jos ovat hyviä ja epäitsekkäitä vanhempia.

Vierailija
12/14 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimimerkki takana 10 vuotta lapsettomuutta, 3 vuotta IVF- ja inseminaatiohoitoja, 2 keskenmenoa, useita kymppitonneja hoitoihin käytettynä ja vihdoin IVF-hoidolla tyttären saanut :o)

Mukavaa tämä LAPSEN TEKO!

Vierailija
13/14 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. niin, miten kertoisit näille valittajille ja vauvatehtailijoille lähipiirissäsi että voi pitää välivuoden????

Vierailija
14/14 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka paljon!

Vierailija:

.. niin, miten kertoisit näille valittajille ja vauvatehtailijoille lähipiirissäsi että voi pitää välivuoden????

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yhdeksän