Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen työtön opettaja

pask*n möivät
01.03.2016 |

ja se harmittaa ja suututtaa. Olen kaiken lisäksi hyvä opettaja. Käytän omaa aikaa ja rahaa jatkokoulutuksiin. Pystyisin tekemään aineesta mielenkiintoisen oppilailleni, kun vain olisi töitä. Olisi edes avoimia paikkoja, mutta ei yhtä ainutta koko vuonna. Saanko itkeä.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä aineen opettaja olet?

Vierailija
2/27 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko aineenopettaja vai luokanopettaja? Missä päin Suomea?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aineenopettaja, kielet. Varsinais-Suomi.

Vierailija
4/27 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtalotoverit kasaan!

Vierailija
5/27 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muutto poissuljettu vaihtoehto? Uuden kielen sivuaineopinnot?

Vierailija
6/27 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutulta kuulostaa. Olen työtön bi/ge-opettaja. Varsinais-Suomesta myös.

Vierailija
7/27 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinais-Suomessa älyttömän huono tilanne kieltenopeilla. Muualle jouduin itsekin muuttamaan, mutta tämäkin pesti vain määräaikainen.

Vierailija
8/27 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutulta kuulostaa. Olen työtön bi/ge-opettaja. Varsinais-Suomesta myös.

Erehdyin opettajaksi kun väitettiin että suurten ikäluokkien eläköitymisen myötä työtä riittää. Ja hah, ne on jo eläkkeellä, missäs työpaikat?

Vierailija
9/27 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun olen ansiosidonnaisella, niin en voi opiskella lisää sellaisessa tahdissa, että siitä olisi nyt hyötyä. On siis suunnitelmissa saada kahden aineen pätevyys lisää. Ne on kesken, eli alusta en joudu aloittamaan.

Muutto ei ole mahdollista, koska minä en tähän perheeseen paljoa rahaa tuo, toisin kuin mieheni. Lapsiakin on, joten muutto ei ole ihan yksinkertaista. Jos ei olisi miehellä töitä täällä, niin nostaisimme kytkintä alta aikayksikön tästä sisäänpäin lämpenevästä kaupungista.

Edes sijaisuuksia ei ole. Kahden vuoden aikana Kuntarekry on tarjonnut yhtä kahden päivän sijaisuutta ammattikoulussa.

Tilannehan ei ole erityisen paljon parempi muuallakaan Suomessa, kun säästöt vievät työn 30 000 opettajalta lähivuosien aikana.

Ehdottakaa jotakin uutta alaa, missä voisin edes osittain hyödyntää vanhaa tutkintoani. ap

Vierailija
10/27 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat itkeä, kurjaltahan tuo tuntuu! Tuli kuitenkin mieleen, olisiko kielitaidollasi käyttöä esimerkiksi jossain yrityksessä, vientipuolella? Voisithan opiskella jotain kaupallisen alan opintoja lisäksi.

Vierailija
11/27 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi varmasti ollakin! Ja kyllä mä katson joka päivä kaikkien eri paikkojen vapaat työpaikat. Ja tietysti haen muitakin töitä. Kauppakorkeassa olen lukenut vain HR-juttuja ja valtsikassa johtamista. Mutta joku HR-alan työkin voisi sopia, jos joku vaan uskaltaisi palkata.

Vierailija
12/27 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala opiskella arabiaa. Tälle kaudelle et ehdi enää työväenopiston kursseille, mutta ehkä kesäyliopistossa alkaisi? Minä en ole opettaja, mutta sain palvelualan sijaisuuden varmastikin aivan siitä syystä, että opiskelen arabiaa. Monet turvapaikanhakijoista ovat täysin kielitaidottomia eli osaavat vain omaa kieltään ja vaikka heidän on tarkoitus opiskella suomea eikä päin vastoin, niin kyllä varmasti olisi käyttöä opettajalle, joka osaisi arabiaa. Voisit sitten hakea vaikka ala-asteen opettajan sijaisuuksia ja miksei kyllä yläasteenkin tai maahanmuuttajaluokkien.

Arabia on järkyn vaikea kieli, mutta niinpä vaan paahdan sitä minäkin, vaikka en ole koskaan ollut hirveän hyvä kielissä. Aloitin arabian opiskelun ihan vain siksi, että minulla olisi keski-ikäisenä työnhakijana jotain ekstratarjottavaa, jolla pystyisin kiilaamaan jonon kärkeen ja tämä näyttikin toimivan heti, vaikka hakijoita on paljon joka paikkaan :)

Vierailija
13/27 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

pask*n möivät kirjoitti:

ja se harmittaa ja suututtaa. Olen kaiken lisäksi hyvä opettaja. Käytän omaa aikaa ja rahaa jatkokoulutuksiin. Pystyisin tekemään aineesta mielenkiintoisen oppilailleni, kun vain olisi töitä. Olisi edes avoimia paikkoja, mutta ei yhtä ainutta koko vuonna. Saanko itkeä.

vaihda alaa äläkä kitise

Vierailija
14/27 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukholmassa on hirveä pula suomenkielen opettajista.

Vierailija
15/27 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystytkö lähteä ulkomaille?

Vierailija
16/27 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pask*n möivät kirjoitti:

vaihda alaa äläkä kitise

Sulla on varmasti joku hyvä idea! Kerro! Ja samalla, miten rahoitan opiskelut, jos ne kestää vähintään kolme vuotta. Aikuisopintotuki ei ole mahdollista, olen työtön. Ansiosidonnaisella opiskelu, ei onnistunut, yritin jo.

Vierailija
17/27 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne sitten ovat avoimen yliopiston opinnot, joita voit suorittaa. Lisää vaan uusia kieliä. Eihän sinun tarvitse kaikkia opintojasi työkkäriin ilmoittaa. Olet vissiin kaikki mahdolliset lähiseudun koulut, kansalaisopistot ja ammattikoulut jo kiertänyt, tai siis lähettänyt niihin avoimet hakemukset? 

Joo, meitä päteviä opettajia on työttömänä yllättävän paljon, kun kuitenkin sijaisopettajina on paljon täysin epäpäteviä. On ylioppilaita ja sosionomeja, joilla ei ole mitään pedagogista pätevyyttä ja aineenopettajia työttömänä. 

Syy on palkka, kun viisikymppiselle maisterille pitää maksaa suunnilleen tuplapalkka tuoreeseen ylioppilaaseen verrattuna. Eihän kouluilla ole semmoiseen varaa!

Vierailija
18/27 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne sitten ovat avoimen yliopiston opinnot, joita voit suorittaa. Lisää vaan uusia kieliä. Eihän sinun tarvitse kaikkia opintojasi työkkäriin ilmoittaa. Olet vissiin kaikki mahdolliset lähiseudun koulut, kansalaisopistot ja ammattikoulut jo kiertänyt, tai siis lähettänyt niihin avoimet hakemukset? 

Joo, meitä päteviä opettajia on työttömänä yllättävän paljon, kun kuitenkin sijaisopettajina on paljon täysin epäpäteviä. On ylioppilaita ja sosionomeja, joilla ei ole mitään pedagogista pätevyyttä ja aineenopettajia työttömänä. 

Syy on palkka, kun viisikymppiselle maisterille pitää maksaa suunnilleen tuplapalkka tuoreeseen ylioppilaaseen verrattuna. Eihän kouluilla ole semmoiseen varaa!

Työkkäri saa selville opinnot, multa on jo kertaalleen katkaistu tuki. En uskalla riskeerata just nyt, että opiskelisin enemmän. Ongelmana on myös se, ettei kieliä (niitä mitä luen) voi lukea avoimessa. Eli erilliset opinnot yliopistossa on mulle ainoa vaihtoehto. Mä todella toivon, että opettajista tulisi myös rekisteri, josta voisi tarkistaa, millä koulutuksella kukakin tekee opettajan työtä.

Kauanko sä olet ollut työttömänä? Tai oletko jossakin muissa hommissa?

Vierailija
19/27 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö voi mennä yliopistoon lukemaan niitä kieliä?

Vierailija
20/27 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ajatellut opiskella suomi toisena kielenä opettajaksi? Niitä tullaan jatkossa varmasti tarvitsemaan. Tuo arabian opiskelu, josta joku jo mainitsi, kannattaisi varmaan myös.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä viisi