"Miniän" ja mieheni flirttailu..
Poikani avopuoliso tuntuu jotenkin flirttailevan mieheni kanssa. Ensimmäisiä merkkejä huomasin itse kun vietimme joulun välipäiviä porukalla meillä; saunoimme, pelailimme lautapelejä sekä söimme ja joimme hyvin. Miehelläni ja miniäkokelaallamme tuntui olevan koko ajan joku oma säpinä päällä, jatkuvasti nauroivat toistensa jutuille ja huomaan mieheni muutenkin käyttäytyneen kuten hän ihastuneena käyttäytyy. Tuona kyseisenä iltana he valvoivat kahdestaan pisimpään, kuulemma oli ollut kiva ilta.. Mies on kyllä kehunut tyttöä minulle avoimesti että on mukavan ja hauskan kumppanin tämä meidän "Pekka" löytänyt. Hän antaa miniäkokelaallemme paljon positiivista huomiota ja hakeutuu hänen läheisyyteensä. Tyttö taas vaikuttaa olevan aika mielissään, en huomaa että häntä ahdistaisi tai hän välttelisi mieheni seuraa, päinvastoin oikeastaan.
En tiedä, miksi asia vaivaa minua näin. Suhteemme alkuaikoina (vuosikymmeniä sitten, siis :)) olin mustasukkaisempi kuin nykyään, eikä minulle ole koskaan ollut syytä epäillä miestäni pettämisestä. Nyt kyllä vaan on jollain tasolla alkanut ahdistaa kun huomaan miten hyvin mieheni tulee juttuun miniäkokelaan kanssa, etenkin kun tunnistan hänessä ihastuksen merkkejä. Olen aina tykännyt poikani avopuolisosta, pidän häntä itsekin herttaisena ja sievänä tyttönä, ja pelkään että alan nyt muuttaa käsitystäni tämän viattoman(?) flirtin/ihastuksen takia.
Nuoret ovat siis yli kaksikymppisiä ja seurustelleet muutaman vuoden, yhteen muuttivat viime keväällä. Alusta asti ollaan oltu hyvissä väleissä koko porukka, mutta nyt olen antanut mielikuvitukselleni vallan ja tahtomattani alkanut kuvitella klassikkotapauksia siitä, miten appiukko ihastuu poikansa näyttävään ja nuoreen puolisoon…
Haluaisin tietää, onko huoleni täysin aiheeton? Todellako kuvittelen turhia ja liioittelen? Miten jatkaisin tilanteessa eteenpäin?
Kommentit (30)
Mä ainakin heitän viatonta flirttiä myös appiukolle! :D
Miksi en heittäisi? Olen elämäntapaflirtti.
Mutta en voisi koskaan harrastaa seksiä vanhan miehen kanssa, oks. (En tietenkään muidenkaan miesten kuin omani.)
Ootko ap ajatellut että sanoisit asiasta miehelle suoraan? Näet ainakin hänen todellisen reaktion eikä hän voi vain kiistää kaikkea jos vain vihjailet jne. Vaikka hän kiusaantuisi niin ehkä kannattaisi kokeilla.
Miehen kiinnostus suuntautuu automaattisesti kauniiseen ja nuoreen, hedelmälliseen naiseen. Vielä jos on mukava, niin mikä sen parempi. Vanhat naiset eivät jostain syystä halua hyväksyä tätä asiaa, mutta niin se on. Varmasti seksikin käy mielessä.
Vierailija kirjoitti:
Ootko ap ajatellut että sanoisit asiasta miehelle suoraan? Näet ainakin hänen todellisen reaktion eikä hän voi vain kiistää kaikkea jos vain vihjailet jne. Vaikka hän kiusaantuisi niin ehkä kannattaisi kokeilla.
Ei ap viitsi. Mies kuolatkoot miniää ja miniä heilutelkoon takamustaan appiukolle tästä eteenpäinkin.
Mun appiukko sanoi aina ennen, että on niin rakastunut kaikkiin kolmeen miniäänsä ja tosi hyvin viihdyttiin yhdessä, mutta ei siinä kyllä ikinä ollut mitään ihastusta meidän miniöiden puolelta ja tuskin apenkaan. Aina kun nähtiin, halattiin ja appi sanoi, että kyllä hänellä on ollut ikävä "tyttöänsä" ja käyttäytyi näin siis kaikkia miniöitä kohtaan. Joskus meni mun mielestä vähän överiksi, vaikka ymmärsin kaiken huumoriksi, hän oli oikein kova huumorimies. Mutta todellakaan ei siinä mielessä kiinnostanut itseäni yli 30 v mies, hänhän oli kaksikymppisen mielestä jo lähes haudan partaalla oleva papparainen. Nyt hän on oikeasti vanha, eikä enää höpöttele juttujaan.
Oma mieheni on poikamme tyttöystävälle myös todella mukava ja kohtelias, mutta ei sentään samaan tapaan kuin isänsä oli. Minäkin pidän miniäkokelaastamme ja tulemme hyvin juttuun. Ajattelen, että samaan tapaan me olemme nyt näiden nuorten mielestä "ikivanhoja" viisikymmpisiä.
Vierailija kirjoitti:
Mä ainakin heitän viatonta flirttiä myös appiukolle! :D
Miksi en heittäisi? Olen elämäntapaflirtti.
Mutta en voisi koskaan harrastaa seksiä vanhan miehen kanssa, oks. (En tietenkään muidenkaan miesten kuin omani.)
Oot oksettava. Sääliksi käy kumppaniasi.
Mielestäni ei ole paras idea hyökätä miehen kimppuun suoralla kysymyksellä, tietysti siinäkin olisi etunsa, ei ainakaan pääsis tilannetta karkuun! En kuitenkaan halua tarkoituksella nolata miestäni, sillä uskon ettei hän itsekään ole hyvillään tästä tilanteesta - jos nyt siis mitään isompaa tunnetta heidän välillä edes on.
Aattelin et ennen kuin seuraavaksi ollaan nuorison kanssa tekemisissä niin huomautan asiasta miehelleni ja kysyn, että onko hän itse huomannut tätä mielestäni muuttunutta käytöstään vai olenko nyt ymmärtänyt väärin. Varmasti saan tostakin jo jotain irti vaikka kiistäisikin kaiken :)
No, oli tuo tilanne mistä tahansa lähtöisin, niin aika kornia käyttäytymistä mieheltäsi. Älykäs ja tietoinen väkevä mies tunnistaa kyllä kuinka käyttäytyy eri tilanteissa. Ja mitä tulee tyttöihin, tämän päivän nuoret pampulat hakee rajoja kaikessa epätietoisuudessaan ja testaa enemmän kuin koskaan. Nainen on mitä on, mutta mies on se kömpelö ja kyvytön tajuamaan vaikutuksiaan ympäristöön.
Terveisin tietoinen väkevä nuorimies
Ihan ystävällinen neuvo vain, eli oletko a.p ajatellut käydä puhumassa tuosta terapeutille?
Monesti ulkopuolinen kuuntelija on parempi kuin läheinen.
Ei tulisi pilattua perheesi välejä ja siinä sivussa häväistyä itseäsikin.
Et joutuisi sukusi naurun alaiseksi..