Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menee hermot miehen perheen kanssa

Vierailija
01.03.2016 |

Miehen vanhemmat ovat mukavia silloin, kun tavataan heitä ilman muuta perhettä. Mutta jumalauta kun ne sisarukset perheineen tulevat kotikonnuille käymään... Koska HE käyvät niin harvoin, niin totta kai kaikkien pitää sitten kokoontua viettämään aikaa yhdessä. Mitä sitten, että meillä vaikka sattuisi olemaan omia menoja, kyllähän ne voi perua kun HE kerrankin ovat paikalla. Näköjään jotkut olettavat, ettei pikkuveljellä voisi aikuisena miehenä olla omaakin elämää. Annas olla jos sanotaan ettei sovi tällä kertaa. "Niinmutku, itsekästä."

Ja ne syömiset ja illanvietot miehen vanhempien luona sitten. Miehet puhuvat keskenään, katsellaan autot, potkitaan renkaita ja istutaan sohvalla. Naiset tekevät ruuat, hoitavat lapset ja puhuvat lapsista. Meillä ei ole lapsia, joten ei tosiaankaan kiinnosta kuunnella mitään vaippapuheita. Pahinta on silloin, kun miehet menevät porukalla saunaan. Saunotaan kevyesti parikin tuntia ja juodaan olutta. Naiset tekevät iltapalaa, hoitavat lapsia ja puhuvat lapsista. Ja näitä rooleja ei vittu saa rikkoa, naiset eivät kertakaikkiaan mene mukaan miesten juttuihin tai miehet hoida lapsia. Puhumattakaan siitä, että minä olisin joskus voinut ottaa kaljan tai pari ja mies olisi ajanut kotiin. Ei, miten se Liisa nyt sillä lailla.

Eikä ole mistään uskovaisista tai ulkomaisista kyse, vaan tavallinen suomalainen perhe. Ja tosiaan kun miehen kanssa käydään kaksi appivanhempien luona tai he käyvät meillä, ei ole mitään ongelmaa. Appivanhemmat eivät ihmettele, kuinka heidän poikansa osaa keittää kahvia tai kattaa pöydän, tai että minä osaan käyttää moottorisahaa.

Viikonloppuna miehen siskon ja veljen perheet tulevat taas "pitkästä aikaa", ja tottahan meidän pitää mennä myös viettämään aikaa heidän kanssaan, koska muuten seurauksena olisi megaluokan perheriita. Miehen sisko nimittäin varsinkin on oikein ammattiloukkaantuja ja saa manipuloitua äitinsä samanlaiseksi.

Vittu.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on kyllä eräs vastenmielisimmistä piirteistä: myötäilee mielestään ikäviä ihmisiä, uhriutuu ja asettuu kynnysmatoksi ja sitten haukkuu seläntakana ne, joille ei ollut pokkaa sanoa jämäkästi ei. Miksi et, ap, kasvattaisi selkärankaa ja päättäisi itse omasta ajankäytöstäsi ja ihmissuhteistasi? Sitten ei tarvitsisi kyräillä täällä netissä jälkikäteen.

Vierailija
2/14 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, mutta sinänsä olen siis ihan samaa mieltä siitä, että tuollainen illanvietto on aivan perseestä, enkä taatusti osallistuisi sellaiseen toista kertaa. Juuri nuo miesten ja naisten omat porukat, hyi yöks. -1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin tapaat omaa perhettäsi?

Vierailija
4/14 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinun ole sinne pakko mennä. Anna tyhmien loukkaantua jos loukkaantuvat siitä.

Vierailija
5/14 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on kyllä eräs vastenmielisimmistä piirteistä: myötäilee mielestään ikäviä ihmisiä, uhriutuu ja asettuu kynnysmatoksi ja sitten haukkuu seläntakana ne, joille ei ollut pokkaa sanoa jämäkästi ei. Miksi et, ap, kasvattaisi selkärankaa ja päättäisi itse omasta ajankäytöstäsi ja ihmissuhteistasi? Sitten ei tarvitsisi kyräillä täällä netissä jälkikäteen.

Pääsee paljon helpommalla, kun ei järjestä tieten tahtoen riitaa. Se on ollut jo aivan riittävän paha, että käydään vain toisena päivänä syömässä, tai poikkean nopeasti moikkaamassa ja mies jää yksin saunomaan. Niiden ihmisten kanssa on pakko tulla toimeen, enkä halua olla mikään itsekäs kaikkien kanssa riitelevä kusipää.

ap

Vierailija
6/14 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi, nyt mulla tuli ikävä mieheni äitiä. Appivanhempani ovat jo kuolleet.

Vierailija
7/14 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloin tapaat omaa perhettäsi?

Silloin kun tuntuu siltä.

ap

Vierailija
8/14 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääsee paljon helpommalla, kun ei järjestä tieten tahtoen riitaa. Se on ollut jo aivan riittävän paha, että käydään vain toisena päivänä syömässä, tai poikkean nopeasti moikkaamassa ja mies jää yksin saunomaan. Niiden ihmisten kanssa on pakko tulla toimeen, enkä halua olla mikään itsekäs kaikkien kanssa riitelevä kusipää.

ap

No ei todellakaan pääse helpommalla. Nytkin jouduit kokemaan niin kovaa vitutusta, että sinun piti avautua siitä nettiin. Kun kiität kutsusta ja jättäydyt pois, tällaista ei tapahdu.

Kukaan ei saa yksin aikaan riitaa. Sinun ei tarvitse riidellä kenenkään kanssa, jos et halua. Se, että joku kiukuttelee, mesoaa ja syyllistää, ei tarkoita, että olet tehnyt jotakin väärin. Jos ihminen ei kuuntele järkipuhetta ja kunnioita toisen rajoja, hänen kanssaan ei tosiaankaan tarvitse tai kannata olla tekemisissä. Miksi ihmeessä edes haluaisit? -1

Vierailija
9/14 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sinun ole sinne pakko mennä. Anna tyhmien loukkaantua jos loukkaantuvat siitä.

Jos jätän menemättä, mies joutuu kuuntelemaan mikäsitävaivaa, eiköse, miksei, mikämeissäonvikana -ihmettelyjä. Kuten sanottu, niiden ihmisten kanssa pitää tulla toimeen.

ap

Vierailija
10/14 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

No ei todellakaan pääse helpommalla. Nytkin jouduit kokemaan niin kovaa vitutusta, että sinun piti avautua siitä nettiin. Kun kiität kutsusta ja jättäydyt pois, tällaista ei tapahdu.

Kukaan ei saa yksin aikaan riitaa. Sinun ei tarvitse riidellä kenenkään kanssa, jos et halua. Se, että joku kiukuttelee, mesoaa ja syyllistää, ei tarkoita, että olet tehnyt jotakin väärin. Jos ihminen ei kuuntele järkipuhetta ja kunnioita toisen rajoja, hänen kanssaan ei tosiaankaan tarvitse tai kannata olla tekemisissä. Miksi ihmeessä edes haluaisit? -1

No sanotaan sitten niin, etten jaksa sitä kiukuttelua, mesoamista ja syyllistämistä. Ja miksi haluan olla tekemisissä heidän kanssaan? Koska he ovat mieheni perhettä. Ja kuten sanottu, appivanhemmat ovat näiden sukukinkerien ulkopuolella tosi mukavia.

ap

Vierailija
11/14 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en menisi. Eikä miehen ole pakko kuunnella perheen valituksia miksi ei käydä. Ellei ole vätys.

Vierailija
12/14 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos jätän menemättä, mies joutuu kuuntelemaan mikäsitävaivaa, eiköse, miksei, mikämeissäonvikana -ihmettelyjä. Kuten sanottu, niiden ihmisten kanssa pitää tulla toimeen.

ap

Ei ihmissuhteet ole jotain, minkä vain toinen osapuoli saa määrittää. Sinun ei oikeasti ole pakko tanssia heidän pillinsä mukaan. Kuvittelet vain niin kun luulet, että kaikkia pitää miellyttää ja sinun pitää olla aina se, joka tekee mitä käsketään. Ei "toimeen tuleminen" vaadi mitään tuollaista. Ja jos vaatii, sellainen ihmissuhde ei ole ylläpitämisen arvoinen. Anna niiden valittaa miehelle, ei haukku haavaa tee eikä haukkujaa tapa.

Vierailija
13/14 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun äitini ja isäni äiti eivät ole muisti-iässäni tavanneet kuin kerran tai kaksi, koska eivät tykkää toisistaan. Ja se on kaikille ok. Mutta mikäpä minä olen sanomaan, kun vanhempani ovat olleet yhdessä vasta 50 vuotta. Ja isoäitini elää vielä.

Vierailija
14/14 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhe on pahin :D jos yhtään lohduttaa voin varmuudella kertoa että et ole ainoa jolla on tuo sama probleema, se yleisempää kuin luuletkaan.

+ kyselyt ja päivittelyt koska vauvoja hankitte ? Eikö tule ?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yhdeksän