Minun pitäisi selvitä 400eurolla koko tämä kuukausi
Eli siis voinko ostaa ollenkaan alkoholia tai mitään "turhaa" ? Mitä ruokaa edes voin ostaa.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opiskelijalla ei ole edes sitä, siinä sulle miettimistä. Ota lainaa!
Opiskelijat eivät liity aikuisten ihmisten aiheisiin. Opiskelu kestää muutaman vuoden elämästä. Sama kuin vetoaisi, että lapsena pärjäsi hyvin vähällä.
Jep,tällä palstalla on tunnetustit tosi aikuista porukkaa.AP kuulostaa joltain nippanappatäysi-ikäiseltä.
Kun opiskelin parikymppisenä ravintola-alaa,huvittu/järkytti kun muutaman vuoden nuoremmat luokkakaverit kauhistelevat miten paljon heillä oli mennnyt rahaa baareihin.Tuli ihan oma teini-ikä mieleen.Toinen söi nuudeleita,toinen kaurapuuroa.Ehkä ap:kin voisi tehdä niin,kun ensimmäinen huolenaihe on,riittääkö rahat viinaan.Tosiaan,meidän aikuisten ei tarvitse tehdä tällaisia avauksia,koska oikeasti aikuinen on oppinut - vaikka sitten kantapään kautta- kuinka rahat saadaan riittämään.
Anteeks kun sanon näin eikä oo tarkoitus puolestasurkutella mutta mun tekee pahaa kun ihmiset on näin tiukoilla. Siis vaikka selviättekin hyvin varmasti, pienillä järjestelyillä, mutta helvetti miksi ihmisten pitää "selvitä". Itse olen työssä ja kaikki taloudellisesti päinvastoin mutta tuttuja ovat opiskeluvuodet, sairauslomat, työttömyys jne. Eikö tämä maa pysty parempaan??
Vierailija kirjoitti:
Opiskelijat olkoot onnellisia. Afrikkalaisilla on NIIN paljon vähemmän.
Mä niin inhoan tätä vertailua.Ihan oikeasti syyllistäminen siitä,miten jossain muualla asiat on paljon huonommin,ei tee omasta rahapulasta yhtään kivampaa.Eikä Suomia ja Afrikka ole "vertailukelpoisia".Joskus yritän lohduttautua ajatuksella,etten sentään asu jenkeissä,meillä on täällä hyvä sosiaaliturva.Kyllä silti vituttaa kitkutella parin euron päiväbudjetilla.
Juurikin tuo ruuan varastointi on hyvä keino kun pitää tulla vähällä toimeen.Niin mä olen tehnyt koko aikuisikäni,ei ole tarvinnut olla nälässä vaikka rahat loppuisivatkin ennen aikojaan.Toki tuohon ap:lle tärkeään viinaan ei ole niin kauheasti rahaa :I