Mitäs palstan margariinikriitikot ja rasvapoliisit on tästä Rahkariinistä?
Onko tuo uutuus sit hyvä vaihtoehto? http://www.valio.fi/tuotteet/voi-ja-muut-rasvat/valio-better-rahkariini…
Voita, oliiviöljyä ja rahkaa, ainakin maku oli hyvä, näin kertamaistelulla
Kommentit (40)
En voi sietää rahkaa, joten en aio edes maistaa.
Minusta se oli pahaa. Eivät tykänneet muutkaan perheenjäset, joten toista rasiaa en tule ostamaan.
emulgointiaine (rasvahappojen mono- ja diglyseridit), perunatärkkelys, stabilointiaine (pektiini alginaatti), happamuudensäätöaineet (E500, E339), säilöntäaine (kaliumsorbaatti)...
Niin mitä [b]ruokaa[/b] te tänään söittekään?
Emme käytä mitään, missä öljyn uuttamiseen siemenistä on käytetty heksaania. Eli näitä rypsiöljyä, auringonkukkaöljyä, niistä tehtyjä margariineja jne. Heksaani on sellainen myrkky, että jos sen pitää päästää kosketuksiin ruuan kanssa, se kertoo jo kaiken olennaisen kasviöljyn "terveellisyydestä". Sellaisen valmistusprosessin (liuottimet, huippukorkeat lämpötilat jne) jälkeen öljyssä ei ole jäljellä mitään luonnollista, hyödyllistä tai terveellistä ravintosisältöä.
Heksaani: "Heksaania käytetään liuottimena liimoissa, lakoissa ja maaleissa sekä kasviöljyn ja muiden öljyjen uuttamisessa"
"Vaaralauseke H361:
Vaaralauseke H361 kertoo vaikutuksista sekä hedelmällisyyteen että kehitykseen: Epäillään heikentävän hedelmällisyyttä tai vaurioittavan sikiötä.
Vaaraa osoittava standardilauseke R62: Voi mahdollisesti heikentää hedelmällisyyttä.
11.6 Muut terveysvaikutuksiin liittyvät tiedot: Mutageeninen. Aiheuttanut koe-eläimille sikiövaurioita ja häiriöitä lisääntymiselle.
Lisäksi luonnolle ja vesieläimille vaarallinen, helposti syttyvä...
Vierailija kirjoitti:
emulgointiaine (rasvahappojen mono- ja diglyseridit), perunatärkkelys, stabilointiaine (pektiini alginaatti), happamuudensäätöaineet (E500, E339), säilöntäaine (kaliumsorbaatti)...
Niin mitä [b]ruokaa[/b] te tänään söittekään?
Oho! Sisältääkö se oikeasti kaikkia noita!? Noniin, suolistosairaudet kasvuun, kiitos! Nehän ei olekaan lisääntyneet kuin räjähdysmäisesti viime vuosina Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Aika paljon tyydyttynyttä rasvaa, parempi vaihtoehto olisi esimerkiksi auringonkukkaöljyn käyttö, auringonkukkaöljy sisältää vain 5%tyydyttynyttä rasvaa.
Älä kirjoita nettiin enää koskaan. Oikeasti. Joku menee pian juomaan auringonkukkaöljyä suoraan pullosta. Tiedätkö miten pahan tulehdustilan noin valtava määrä omega-6-rasvahappoja saisi elimistössä jatkuvalla käytöllä aikaiseksi?
IDIOOTTI!
Mikään keskustelu ei saa suomalaisia menettämään malttiaan yhtä paljon kuin mielipiteet erilaisten rasvojen haitoista ja eduista terveydelle.
Kyllä on Suomessa asiat hyvin kun tällainen asia jaksaa kiihdyttää ihmisiä näin paljon.
Ihan ok leivät päällä, mutta erehdyin pistämään puuroon voisilmäksi ja voi pojat, kun oli jännän makuista.
Vierailija kirjoitti:
Ihan ok leivät päällä, mutta erehdyin pistämään puuroon voisilmäksi ja voi pojat, kun oli jännän makuista.
Oletpa melkoinen fakiiri kuin sait siitä tehtyä voita.
Näyterasia on vielä jääkaapissa odottamassa.
Mutta vastikään tajusin, kun olen näitä asioita jonkun aikaa tuskaillut, että aivan hyvin leivän päälle voi laittaa oliiviöljyä. Eihän se ole ku lorauttaa. Ei ole vaikeaa. Rasvaongelmani ovat ratkenneet. Välillä sitten laitan Oivariinia jos siltä tuntuu, kun sitä kuitenkin taloudessa on (mies käyttää).
Ostin paketin tätä rahkariinia ja ekat varmaan 5 leipää, en tienny tykkäänkö vaiko enkö.
Sit siihen makuun tottui ja vaihdoin oivariinista kokonaan tähän. Vähän sais kyllä olla makua enemmän mut toisaalta juusto+makkara antaa ne tärkeimmät maut leivän lisäksi.
Tykkään.
Oletteko bonganneet tätä enää kaupasta?! Tekisi mieli ostaa, mutta onkohan lopetettu? :(
Eikös tätä saanut marketeista joskus 2-3 vuotta sitten ja sitten katosi
Vierailija kirjoitti:
Oletteko bonganneet tätä enää kaupasta?! Tekisi mieli ostaa, mutta onkohan lopetettu? :(
Tee itse?
Vierailija kirjoitti:
Oliko samantyylinen tuote kuin aikanaan oli Lahden Leipälevite...?
Olen itse tehnyt jo vuosia levitteeni ihan itse- voita, öljyä ripaus suolaa tai yrttejä, kevyempi versio syntyy kun lisää mukaan rahkaa tai sitten tekee "tuorejuustoa" suodatinpussissa yön yli valutetusta yrteillä maustetusta rahkasta. Halpaa, helppoa ja hyvää. Tämänkin yrittävät kaupallistaa, ettei vain kukaan enää osaisi tehdä itse yhtään mitään..
Better rahkariini. Hehehehe mikä nimi.