Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tokaluokkalaisen opetus, normaalia?

Vierailija
01.03.2016 |

Onko teistä normaalia, että tokaluokkalaiset ei tee äidinkielen tehtäväkirjaa oikeastaan ollenkaan? Tai matematiikkaa? Ja että joka päivä on puolen tunnin viedotuokio? Läksyjä ei tule lainkaan tai sitten ne on pelkästään lauseiden kirjaamista päivän tapahtumista. Tämä siis monta viikkoa peräkkäin. En oikein ymmärrä enää. Niin ja varsinaista lukujärjestystä ei ole, kotiin ei tule mitään tietoa mistään. Ns. tavallinen koulu on kyseessä ja alan olla jo todella ihmeissäni ja huolissani. En tarkoita että pitäisi päntätä jo tuossa iässä, mutta ettei opiskella kunnolla edes matematiikkaa tai jonkin verran kielioppia. Onko kellään muulla tällaistä tai kuulostaako teistä yhtään oudolta? Niin ja me muutettiin vuodenvaihteessa eli on uusi koulu enkä ole tavannut vielä muita vanhempia joten ei ole vielä ketään kenen kanssa puhua tästä. Luokasta varmaan puolet on vieraskielisiä, mutta eihän sen pitäisi Suomessa tarkoittaa sitä ettei muitakaan opeteta opetussuunnitelman mukaisesta eikö niin? Tämäkö oli se unelma, rapautetaan samalla muidenkin oppiminen? Eikä asuta edes itä-Helsingissä ja on muuten hyvä ja kivan tuntuinen koulu, mutta tärkeintä koulussa kai olisi silti oppia perustaidot.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hyvänen.... eilen joku valitti kun tokaluokkalaisilta vaaditaan liikaa ja nyt sinä valitut että liian vähän. Jos koulu sinusta on liian helppoa ja löylyä niin vaadit itse siltä sun naperolta että tekee kirjasta joka päivä tietyn määrän

Vierailija
2/5 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä että opettaja noudattaa ns. "Yksilöllistä oppimista". Kannattaa käydä Facebookissa kurkkaamassa ryhmä "yksilöllinen oppiminen ja oppimisen omistajuus", jossa ko. Aiheesta keskustellaan. Siellä on myös välillä huolestuneita/muuten aiheista kiinnostuneita vanhempia. Saavat suoraan opettajilta ihan asiallisia vastauksia siitä miksi metodia käyttävät, kuinka hyväksi se on koettu oppimisen kannalta jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulunkin pitää  muuttua oppilasaineksen mukaan. Viimeiset Pisa-tulokset ovat sen jo todistaneet.

Vierailija
4/5 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meidän tokaluokkalainen tekee matikankirjaa ja äidinkielen tehtäväkirjaan lähinnä kaunoharjoituksia ja lauseenmuodostusta. Läksyä tulee päivittäin, myös lukemista, mutta niihin nyt ei mene 10 min kauemmin.

Silti niillä tuntuu olevan aikaa jos jonkinlaiseen teemapäivään ja poikkeuksen poikkeukseen.

Vierailija
5/5 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän koulussa ei eka- ja tokaluokkalaisilla ole lukujärjestystä muuten ollenkaan kuin päivän alku ja loppu on tiedossa ja milloin on liikuntaa. Muuten mennään joustavasti aineiden välillä päivän sisällä. Läksyä tulee yleensä yhdestä aineesta joku puoli sivua, max koko sivu päivittäin, mutta ei perjantaisin. Pädejä ja tietokoneita käytetään päivittäin tiedon hakemiseen. Kolmas lapsi samassa koulussa ja kaikki nuo ovat kaikki perustaidot ja vähän enemmänkin oppineet.