Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palstalla on harvinaisen paljon superammattitaitoisia ihmisiä jotka ovat just nyt muuttamasta paskaamaa-sosialisti-Suomesta

Vierailija
01.03.2016 |

Todellisuudessa viime vuonna Suomesta muutti 15 000 ihmistä. Ei Suomi tainnut näille uhoajille sitten ollakaan paska maa, tai he kelpasivat ulkomaille yhtä hyvin kuin suomalaiset "johtajat".

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole elämässäni ollut päivääkään työtön. Ei tosiaankaan ole rohkeutta eikä oikein rahaakaan lähteä ulkomaille ihmettelemään asunto- ja lastenhoitokuvioita. Eri juttu joku komennus, jossa firma maksaa kaiken. Opiskeijavaihdossa olen ollut kaksi kertaa, ja silloin odotti valmis asunto ym.

Vierailija
2/62 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole elämässäni ollut päivääkään työtön. Ei tosiaankaan ole rohkeutta eikä oikein rahaakaan lähteä ulkomaille ihmettelemään asunto- ja lastenhoitokuvioita. Eri juttu joku komennus, jossa firma maksaa kaiken. Opiskeijavaihdossa olen ollut kaksi kertaa, ja silloin odotti valmis asunto ym.

Minä uskon, että juuri näin se menee.

AV:lla sitten tämä kovin uhoajaporukka vaan haukkuu mamuja, kommareita, loisia ja veroja ja uhkailee joukkomuutlla, mutta ei sitten kuitenkaan tee yhtäään mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/62 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko toi 15 000 sun mielestä sitten pieni luku? Tänä vuonna se on varmaan 20 000

Ja luultavasti leijonanosa korkeakoulutettua väkeä, johon valtio on sijoittanut rutosti rahaa. Mutta tietenkin se on lähdettävä jos töitä ei ole täällä. Yksilön etu eli oma etu menee aina jonkun abstraktin insituution kuten valtion ohi.

Vierailija
4/62 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtijöissä harmittaa laatu, eikä määrä. Yleensä lähtijät ovat koulutettua ja hyväpalkkaista väkeä.

Vierailija
5/62 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin meinaatko ettei ulkomailla toimi av vai mistä päättelit ettei kukaan uhoaja lähtenyt? Itse kuulun tuohon 15 000 eikä ainakaan vielä kaduta.

Vierailija
6/62 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähtijöissä harmittaa laatu, eikä määrä. Yleensä lähtijät ovat koulutettua ja hyväpalkkaista väkeä.

Eikun lähtijöissä harmittaa eniten se, että palaavat kivasti takaisin kun lapsen jatkokoulutus alkaa...jännästi tämä "sosialistinen systeemi" sitten kelpaa...ketkä ne olikaan niitä loisia...just joku kirjoitti, että tulevat Suomeen kun ei paljon nappaa maksaa 50 000 euroa/puntaa/dollaria/mitä lie lapsen kouluttamisesta. Että v*ttu niinkö?! Kiinnosti kyllä veroja paeta mutta maksaa ei haluta! Ei koulutusta ilmaiseksi näille rintamakarkureille!! Loisia _nämä_on, ei ne jotka täällä kituuttavat ja kaikki roponsa tuhlaavat ja _veronsa_maksavat! Että kyllä on tämä "sosialismi" ihan p*ska systeemi, mutta maksakaa mun lapsen koulutus. Jokin ei nyt täsmää...

Vierailija
7/62 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen pari lähtijäperhettä. Reilusti voin sanoa, että itseäni fiksumpaa porukkaa koulutuksen ja töiden puolesta, alipalkattuja olivat Suomessa kyllä. Uhoajat ovat puolestaan sellaisia, joista ihmettelen, kuinka heidät on töihin alunperinkään palkattu. (IT-ala)

Vierailija
8/62 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin meinaatko ettei ulkomailla toimi av vai mistä päättelit ettei kukaan uhoaja lähtenyt? Itse kuulun tuohon 15 000 eikä ainakaan vielä kaduta.

Ok, mutta älä tule takaisin kun sairastut tai lapsesi pitää kouluttaa.

Vierailija
9/62 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok, mutta älä tule takaisin kun sairastut tai lapsesi pitää kouluttaa.

No en tule. Ei Suomi ole ainoa paikka missä on ilmainen koulutus ja terveydenhuolto toimii joka paikassa paremmin.

Vierailija
10/62 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen pari lähtijäperhettä. Reilusti voin sanoa, että itseäni fiksumpaa porukkaa koulutuksen ja töiden puolesta, alipalkattuja olivat Suomessa kyllä. Uhoajat ovat puolestaan sellaisia, joista ihmettelen, kuinka heidät on töihin alunperinkään palkattu. (IT-ala)

Miten niin alipakattuja? Ei ole vaan maksavat veroja _ja_saavat lähes ilmaiset palvelut toisin kuin muualla maailmassa! Lapset hoidetaan ja koulutetaan lähes ilmaiseksi, koska verot. Sairaat ja vanhukset hoidetaan myös kiitos verojen. Ja kyllä, myös näiden varakkaampien vaikka kuvittelevet olevansa jotain nettomaksajia ilman varsinaista hyötyä. Just, ei ole oikeasti kovin älykäs jos ei tätä vertaa tajua. Niin ja Suomi on ainakin toistaiseksi vielä tosi puhdas, turvallinen ja rauhallinen maa asua kiitos nykyisen "sosialismin". Mutta joo tervemenoa kunhan eivät tule sitten takaisin ilmaisia palveluja hakemaan. Ai niin sori, taisi se lääkärikäynti muutaman kympin maksaa samoin hoito osastolla. Ai kauheeta kun on kallista.

Vierailija
11/62 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://yle.fi/uutiset/hyvasti_suomi_ulkomaille_muuttavia_jo_yhta_paljon…

Tässä maastamuuttomääriä verrataan jo 70-lukuun. Että ei kai tuo aivan mitätön ilmiö ole.

Vierailija
12/62 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisin itsekin jos opinnot olisivat jo valmiit. Suomessa ei ole tulevaisuutta. Voi vain olla onnellinen etten omista nykyään mitään kiinteistöä tai vastaavaa suomessa.

13/62 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikun lähtijöissä harmittaa eniten se, että palaavat kivasti takaisin kun lapsen jatkokoulutus alkaa...jännästi tämä "sosialistinen systeemi" sitten kelpaa...ketkä ne olikaan niitä loisia...just joku kirjoitti, että tulevat Suomeen kun ei paljon nappaa maksaa 50 000 euroa/puntaa/dollaria/mitä lie lapsen kouluttamisesta. Että v*ttu niinkö?! Kiinnosti kyllä veroja paeta mutta maksaa ei haluta! Ei koulutusta ilmaiseksi näille rintamakarkureille!! Loisia _nämä_on, ei ne jotka täällä kituuttavat ja kaikki roponsa tuhlaavat ja _veronsa_maksavat! Että kyllä on tämä "sosialismi" ihan p*ska systeemi, mutta maksakaa mun lapsen koulutus. Jokin ei nyt täsmää...

Luuletko sä oikeasti, että vain Suomessa on maksuton koulutus ja terveydenhuolto? 

Vierailija
14/62 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja minä joka kritisoin lähtijöitä miksi alapeukut? Jos pääsitte onnelaan, niin mikä ongelma on siinä että ette palaa hakemaan rusinoita pullasta tästä pa*ska-Suomesta? En ymmärrä, oikeasti. Sehän olisi vaan silkkaa hyväksikäyttöä ja kaksinaismoralismia, joita te älykkäät ja kyvykkäät ette parempina ja jalostuneempina ihmisinä harrasta eikö niin? Ja itse suureen ääneen huudatta kuinka Suomi on p*ska ja pois on päästävä niin täh?

Ja sitten pieni kysymys, mitä eroa on sillä, että maksaa veroja kuin että maksaa vakuuksia, lastenhoitajalle, kouluun jne.? Joo, ei muuta kuin että Suomessa on jonkinlainen "jatkuvampi turva" ja siellä onnelassa niin kauan kuin rahat riittää...mutta onnea, pysykää terveinä ja tuottavina. Minä ja raha, siinä ne tärkeimmät, mikä ihana maailmankuva.

Vierailija
15/62 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten pieni kysymys, mitä eroa on sillä, että maksaa veroja kuin että maksaa vakuuksia, lastenhoitajalle, kouluun jne.?

Koita miettii.. mieti oikein lujasti.. ehkä ymmärrät eron.

Vierailija
16/62 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epämies kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletko sä oikeasti, että vain Suomessa on maksuton koulutus ja terveydenhuolto? 

Vastaan jos luet ensin _kunnolla_uudestaan mitä kirjoitin. Jos sulla tosiaan on sitten vielä jotain kysyttävää niin palataan asiaan...annan pikkuruisen vinkin, että pääset alkuun, verot.

Vierailija
17/62 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähtisin itsekin jos opinnot olisivat jo valmiit. Suomessa ei ole tulevaisuutta. Voi vain olla onnellinen etten omista nykyään mitään kiinteistöä tai vastaavaa suomessa.

Sellaista selkeän hyvää ja varmaa tulevaisuutta ei ole missään kaikille... Mihin lähdet, sitten kun opintosi ovat valmiit?

Vierailija
18/62 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten pieni kysymys, mitä eroa on sillä, että maksaa veroja kuin että maksaa vakuuksia, lastenhoitajalle, kouluun jne.?

Koita miettii.. mieti oikein lujasti.. ehkä ymmärrät eron.

Mä kyllä ymmärrän mutta sinä et. Jatkuvampi turva (oletpa terve tai sairas ym.) versus vain ne palvelut jotka kulloinkin tarvitsee ja ne ei todellakaan ole ilmaisia jne. Ja että entä vakava sairastuminen ja mahdolliset ansionmenetykset maassa jossa kaikesta on sitten tosiaan maksettava enemmän itse jne. Tuhansia maksava koulutus vs korkeammat verot? En jaksa alkaa sun kanssa vääntämään, et tule tajuamaan...ja _sinäkö_olet yksi niistä kyvykkäistä lähtijöistä?! Etkä tajua laajemmin meidän yhteiskuntamallin ja muiden eroja?! Tervemeno vaan todellakin...vähänkö noloa...

PS Hoitakaa sitten mummonne ja pappannekin itse mikäli siellä onnelassa ei ole sitäkään järjestetty kohtuu hinnalla. Se on sitten perheenyhdistäminen kohta edessä, mikäs sen mukavampaa :-)

Vierailija
19/62 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan meillä suomen historian paskin hallitus, jossa istuu monta poliittista ruumista, mutta en mä kuitenkaan halua suomesta pois.

Vierailija
20/62 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellaista selkeän hyvää ja varmaa tulevaisuutta ei ole missään kaikille... Mihin lähdet, sitten kun opintosi ovat valmiit?

Tämä tietenkin riippuu siitä mistä löytää töitä. Euroopasta Saksa, Itävalta ja Sveitsi. Myös Australia, Yhdysvallat ja Aasian maat kuten Hong Kong ovat kiinnostavia.