Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Todellakin kotona muiden elättinä loisijoita on ihan liikaa. Vielä kun ei ole mitään virallista "kansalaispalkkaa" vaikka

Vierailija
01.03.2016 |

useat elämäntapatyöttömät niin tahtoisivatkin ajatella. Ollaan jo onneksi hyvin lähellä sitä aikaa, että minkä tahansa työn vastaan ottaminen on kannattavaa. Näin olisi pitänyt olla jo aikaa sitten, ei oltaisi nyt siinä tilanteessa, että työtä on avoinna mutta tekijöitä ei kiinnosta liikuttaa persettään sitä kohti jos ei satu olemaan vakityö ja asumistuettua kotia vastaapäätä. Lässytykset työn vieroksumisen syistä "kun asumistuki laskee" tai "bensaa kuluu" tai "joutuu laittamaan lapset hoitoon" tai "ei ole ihan just sitä mitä HALUAN tehdä" tai "ei jäisi enempää käteen". Vain surkee lusmu olettaa, että jonkun MUUN pitää elättää se. Työkkärissäkin voitais jo herätä vaatimaan jotain toimintaa. Siitähän niille siellä maksetaan?

Kommentit (172)

Vierailija
1/172 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tais osua ja upota, kukaan samaa mieltä? Ap

2/172 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäntapatyöttömät ovat tälläisenä aikana rikkaus. Työpaikkoja riittää enemmän niille jotka niitä oikeasti haluavat. Tosin siltikään ei riitä kaikille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/172 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tämä yh raataa niska limassa jotta saa leivän pöytään. Enempään en veny. En ole itselleni ostanut kenkiä kolmeen vuoteen, kaikki rahat menevät ruokaan ja asumiseen sekä lasten tarpeisiin. Valtio ei ole näitä maksanut, vaan minä itse. Käyn töissä 40 tuntia viikossa, eikä minulla ole varaa ostaa itselleni kenkiä.

Vierailija
4/172 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tämä yh raataa niska limassa jotta saa leivän pöytään. Enempään en veny. En ole itselleni ostanut kenkiä kolmeen vuoteen, kaikki rahat menevät ruokaan ja asumiseen sekä lasten tarpeisiin. Valtio ei ole näitä maksanut, vaan minä itse. Käyn töissä 40 tuntia viikossa, eikä minulla ole varaa ostaa itselleni kenkiä.

Mutta sähän toimit niin kuin pitääkin, arvostan! Enempään ei tarvitsekaan venyä. Miksi valtion pitäisikään maksaa jos pystyt elättämään itsesi. Tarkoitin kirjoituksella lusmuja joita toiset elättää pienistäkin tuloistaan. Ap

Vierailija
5/172 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epämies kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epämies kirjoitti:

Elämäntapatyöttömät ovat tälläisenä aikana rikkaus. Työpaikkoja riittää enemmän niille jotka niitä oikeasti haluavat. Tosin siltikään ei riitä kaikille.

Tulevat kalliiksi nämä rikkaudet. Ap

Juu kalliiksihan se tulee, mutta ei ihmisiä kuulemma voi enää nykyaikana ampuakkaan. Sitten kun(eli ei ikinä) meillä on niitä työpaikkoja reilusti niin näitä elämäntapatyöttömiä voidaan alkaa pakottamaan töihin ilman että he vievät jonkun työhaluisen työpaikan.

Hei työpaikkoja on jo nyt vaikka kuinka paljon. Ne eivät vain kelpaa, vielä. Tyhjästä maksamisen aika alkaa olla vähissä, joten kyllä rupee pian kelpaamaan. Ap

Vierailija
6/172 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt puolivuotta ollut työttömänä. Koko ajan haen alani töitä. Mulla on ammatti johon olen opiskellut. Ammatti josta mulla on vuosien työkokemusta ja jossa olen hyvä. Miksi mun pitäis hakee jonkun toisen alan töitä? varmasti pääsisin heseen töihin tai siivoojaksi jos niitä töitä hakisin.

Vierailija
7/172 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi pässinpää.  Juuri äsken ilmoitettiin kuinka palkkoja lasketaan kautta linjan, siis ihan yleisalennus.  Mitä enemmän pakotat ihmisiä töihin matalemmalla palkalla, sitä enemmän myös omia palkkojasi lasketaan.   Kysy Juhana Vartiaiselta jos et minua usko, sitähän se on toitottanut koko ajan.  Etkö ole edes hetkeksi pysähtynyt miettimään miksi hallitus ei tee MITÄÄN oikeiden työpaikkojen luomiseksi.  Ei nämä heikennykset olisi mitenkään mahdollisia ilman massatyöttömyyttä ja ihmisiä jotka pelkäävät sen oman työpaikkansa puolesta.

Vierailija
8/172 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi että voisit elättää itsesi.

Vierailija
9/172 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nyt puolivuotta ollut työttömänä. Koko ajan haen alani töitä. Mulla on ammatti johon olen opiskellut. Ammatti josta mulla on vuosien työkokemusta ja jossa olen hyvä. Miksi mun pitäis hakee jonkun toisen alan töitä? varmasti pääsisin heseen töihin tai siivoojaksi jos niitä töitä hakisin.

Siinä se taas tuli, jälleen kerran. "Saisin töitä mutta en tee". Missasit sitten pointin. Voi jumalauta ei hyvää päivää. Ap

Vierailija
10/172 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on täysin pihalla todellisuudesta. Vai oletko loiventavista kännissä jo nyt?

Vierailija
11/172 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töitä löytyy kyllä, mutta minkälaista?

Olisiko juuri näitä 12 päivää brutto 1,11e, ja tunti siivousta yhdessä kohteessa ja sitten puoli tunti toisessa, mutta siirrot tapahtuvat omalla ajalla, ja tietysti kulut maksetaan itse. Kannattavaa jos kohteiden välissä on esimerkiksi 30km.

Ja sitten löytyy vinopino paikkoja henkilökohtaiseksi avustajaksi, joissa työnantaja tarvitsee apua pari tuntia.aamulla ja pari tuntia illalla, palkkaa ei paljon saa mutta omaa elämää ei juuri ole siinä vlissä kun työantaja on päättänyt että työ on myös tarvittaessa, jos pitää päivystää koko ajan.

Jos nämä asiat olisi helppoja ne olis ratkaistu jo kauan sitten.

Vierailija
12/172 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oikeasti tiedä, mitä hallitus voisi tehdä työpaikkojen luomiseksi. Työpaikkoja syntyy, kun yrityksillä menee hyvin ja työvoimaa aidoisti tarvitaan. Jos kuluttajilla ei ole ostovoimaa tai tuotteilla ja palveluilla ei ole kysyntää tai vienti ei vedä, ei mikään yritys palkkaa ketään. Työntekijöiden palkkaaminen tai työllistäminen ei ole yrityksille mikään arvo, he palkkaavat silloin, kun tarvetta työvoimalle on. Pitäisi luoda tuotteita ja palveluita, joille on kysyntää ja saada vienti vetämään - hallitus on tässä vähän sivuroolissa. Toki he voivat tukea innovaatioiden syntyä tai luoda tiettyjä työllistä tukevia edellytyksiä yhteiskuntaan, mutta työpaikkojen luominen on aika kaukana heidän vaikutusmahdollisuuksistaan.

Tunnen työttömiä, jotka ottaisivat ihan varmasti työtä vastaan heti, jos se olisi mahdollista. Heitä ei pidä syyllistää työttömyydestään, joillakin aloilla työllistyminen on nyt todella vaikeaa. Näkisin kyllä, että fiksu ihminen miettii siinä tilanteessa uusiakin uramahdollisuuksia ja uudelleen kouluttautumista eikä jämähdä vanhaan.

Olen joutunut myöntämään, kun olen omin silmin nähnyt, että on myös niitä, joilla ei ole mitään aikomusta eikä haluakaan työllistyä. Sehän on ok, jos itse elättää itsensä tai elää vaikkapa puolison varassa, mutta en näe, että yhteiskunnan tarvitsisi tällaisia henkilöitä tukea. Tuttavapiirissäni on esim. kotirouvia, joilla lapset jo aikuisia ja joilla on isotuloinen puoliso ja vaimo nostaa työttömyystukea, vaikka mitään aikomusta mennä töihin ei olekaan. Moni ajattelee, että kun se johtaja mies tienaa satojatuhansia vuodessa, on vaimon ihan turha mennä töihin ja tienata 2000 kuussa. Näinhän se varmaan on, mutta tarviiko yhteiskunnan tällöin maksaa työttömyyskorvausta? Ja sitten on niitä, joilla on ihan epärealistiset käsitykset siitä, millaista työtä ja palkkaa voi saada ilman koulutusta ja kokemusta ja jotka eivät siksi ota vastaan mitään "paskaduuneja". Joissakin tapauksissa olen sitä mieltä, että hyvää tarkoittava (ja monessa tilanteessa tarpeellinen) sosiaaliturvamme on liian vahva ja joidenkin kohdalla estää työllistymistä.

Vierailija
13/172 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on täysin pihalla todellisuudesta. Vai oletko loiventavista kännissä jo nyt?

Tai sitten toisaalta hyvinkin perillä. Ap

ps. Älä tyrkytä muille tapojas.

Vierailija
14/172 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ap.n pointin ja olen periaatteessa samaa mieltä.

Mutta... järjestelmämme mahdollistaa tällaisen. Siksi on muutettava järjestelmää, jos haluaa asioiden muuttuvan. Se tuntuu olevan todella vaikeaa, kun kaikki eivät muutosta halua.

Niin kauan, kuin on mahdollista saada rahaa tekemättä mitään, käytetään sitä myös hyväksi. Niitä, joiden moraali ei kestä muiden rahoilla elämistä, ei ole tarpeeksi.

Vierailija
15/172 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä töitä ap tekee? Ja olisko valmis tekee 40 tuntia viikossa fyysisesti rankkaa työtä ja saada siivoojan palkka?

Vierailija
16/172 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en oikeasti tiedä, mitä hallitus voisi tehdä työpaikkojen luomiseksi. Työpaikkoja syntyy, kun yrityksillä menee hyvin ja työvoimaa aidoisti tarvitaan. Jos kuluttajilla ei ole ostovoimaa tai tuotteilla ja palveluilla ei ole kysyntää tai vienti ei vedä, ei mikään yritys palkkaa ketään. Työntekijöiden palkkaaminen tai työllistäminen ei ole yrityksille mikään arvo, he palkkaavat silloin, kun tarvetta työvoimalle on. Pitäisi luoda tuotteita ja palveluita, joille on kysyntää ja saada vienti vetämään - hallitus on tässä vähän sivuroolissa. Toki he voivat tukea innovaatioiden syntyä tai luoda tiettyjä työllistä tukevia edellytyksiä yhteiskuntaan, mutta työpaikkojen luominen on aika kaukana heidän vaikutusmahdollisuuksistaan.

Tunnen työttömiä, jotka ottaisivat ihan varmasti työtä vastaan heti, jos se olisi mahdollista. Heitä ei pidä syyllistää työttömyydestään, joillakin aloilla työllistyminen on nyt todella vaikeaa. Näkisin kyllä, että fiksu ihminen miettii siinä tilanteessa uusiakin uramahdollisuuksia ja uudelleen kouluttautumista eikä jämähdä vanhaan.

Olen joutunut myöntämään, kun olen omin silmin nähnyt, että on myös niitä, joilla ei ole mitään aikomusta eikä haluakaan työllistyä. Sehän on ok, jos itse elättää itsensä tai elää vaikkapa puolison varassa, mutta en näe, että yhteiskunnan tarvitsisi tällaisia henkilöitä tukea. Tuttavapiirissäni on esim. kotirouvia, joilla lapset jo aikuisia ja joilla on isotuloinen puoliso ja vaimo nostaa työttömyystukea, vaikka mitään aikomusta mennä töihin ei olekaan. Moni ajattelee, että kun se johtaja mies tienaa satojatuhansia vuodessa, on vaimon ihan turha mennä töihin ja tienata 2000 kuussa. Näinhän se varmaan on, mutta tarviiko yhteiskunnan tällöin maksaa työttömyyskorvausta? Ja sitten on niitä, joilla on ihan epärealistiset käsitykset siitä, millaista työtä ja palkkaa voi saada ilman koulutusta ja kokemusta ja jotka eivät siksi ota vastaan mitään "paskaduuneja". Joissakin tapauksissa olen sitä mieltä, että hyvää tarkoittava (ja monessa tilanteessa tarpeellinen) sosiaaliturvamme on liian vahva ja joidenkin kohdalla estää työllistymistä.

Sä niin veit varpaat mun suusta. Olen 120% samaa mieltä, ja extra 20 tulee tuosta kotirouva-aiheesta. High five!!! Tän vastauksen takia kannatti "avautua" - aiheesta ;) Ap

ps. saanko udella ikäsi ja sukupuolesi, kiinnostaisi kovasti tietää

Vierailija
17/172 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töitä löytyy kyllä, mutta minkälaista?

Olisiko juuri näitä 12 päivää brutto 1,11e, ja tunti siivousta yhdessä kohteessa ja sitten puoli tunti toisessa, mutta siirrot tapahtuvat omalla ajalla, ja tietysti kulut maksetaan itse. Kannattavaa jos kohteiden välissä on esimerkiksi 30km.

Ja sitten löytyy vinopino paikkoja henkilökohtaiseksi avustajaksi, joissa työnantaja tarvitsee apua pari tuntia.aamulla ja pari tuntia illalla, palkkaa ei paljon saa mutta omaa elämää ei juuri ole siinä vlissä kun työantaja on päättänyt että työ on myös tarvittaessa, jos pitää päivystää koko ajan.

Jos nämä asiat olisi helppoja ne olis ratkaistu jo kauan sitten.

Jonkun sekin työ on tehtävä. Ap

Vierailija
18/172 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän ap.n pointin ja olen periaatteessa samaa mieltä.

Mutta... järjestelmämme mahdollistaa tällaisen. Siksi on muutettava järjestelmää, jos haluaa asioiden muuttuvan. Se tuntuu olevan todella vaikeaa, kun kaikki eivät muutosta halua.

Niin kauan, kuin on mahdollista saada rahaa tekemättä mitään, käytetään sitä myös hyväksi. Niitä, joiden moraali ei kestä muiden rahoilla elämistä, ei ole tarpeeksi.

Hienoa joku muukin tajusin pointtini. Niin kauan kuin järjestelmä mahdollistaa... haloo! Järjestelmää täytyy muuttaa. Se on se juttu. Ap

Vierailija
19/172 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä niin veit varpaat mun suusta. Olen 120% samaa mieltä, ja extra 20 tulee tuosta kotirouva-aiheesta. High five!!! Tän vastauksen takia kannatti "avautua" - aiheesta ;) Ap

ps. saanko udella ikäsi ja sukupuolesi, kiinnostaisi kovasti tietää

Nelikymppinen nainen :)

Vierailija
20/172 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epämies kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epämies kirjoitti:

Tulevat kalliiksi nämä rikkaudet. Ap

Juu kalliiksihan se tulee, mutta ei ihmisiä kuulemma voi enää nykyaikana ampuakkaan. Sitten kun(eli ei ikinä) meillä on niitä työpaikkoja reilusti niin näitä elämäntapatyöttömiä voidaan alkaa pakottamaan töihin ilman että he vievät jonkun työhaluisen työpaikan.

Hei työpaikkoja on jo nyt vaikka kuinka paljon. Ne eivät vain kelpaa, vielä. Tyhjästä maksamisen aika alkaa olla vähissä, joten kyllä rupee pian kelpaamaan. Ap

Minulle kelpaa mikä tahansa työ. Katselin työpaikkoja ja avoimia paikkoja oli lääkäreille, sairaanhoitajille, opettajille, rehtorinkin paikka oli avoinna. Taidan hakea näitä paikkoja vaikka olen ajatellut, että koulutus vaikuttaa, kenet valitaan. Minkä tahansa työn vastaanottaminen kun on kannattavaa, kuten sanoit. Voin sitten vaikka lääkärinä ollessa etsiä oman alani töitä, jos sattuu löytymään.