Avioero astui tänään voimaan
Olen nyt sitten virallisesti avioeronnut luuseri. Puuh.
Kommentit (18)
Niinhän siinä tapahtuu. Ensin kova luulo että avioliitto kestää pitkään tai ikuisesti, mutta sitten tuleekin avioero ja paluu unelmista takaisin todellisuuteen. Huonommassa tapauksessa päälle vielä elatusmaksut maksettavaksi.
Me too, voi onnenpäivää. Ikinä ei tartte enää murehtia tuon takia.
Vierailija kirjoitti:
Miksi luuseri?
Epäonnistunut olo, siksi. AP
En ole avioeroa kokenut, joten voin olla jäävi vastaamaan, typerä ja naiivikin ehkä. Ajattelen kuitenkin, että kuten kaikissa ihmissuhteissa (kaveruus, ystävyys, naapuruus, työkaveruus, jopa lapsen ja vanhemman suhde) tilanteet ja tunteet muuttuvat. Mikään suhde ei voi olla niin stabiili, etteikö voisi käydä niin, että paras ratkaisu on molempien kannalta lähteä omaan elämään.
Ei se minusta ole luuseriusuutta eikä edes epäonnistumista. Vain vahvat ihmiset osaavat/jaksavat/välittävät tehdä näin suuria päätöksiä. Heikot jäävät onnettomina pilaamaan ainoan elämänsä jaksamatta tai haluamatta tehdä noinkin isoa muutosta.
Varmasti suru on suuri, et naimisiinmennessäsi ihan tätä kuvitellut, mutta älä ainakaan ajattele mikään luuseri olevasi. Teidän liitto ei vain toiminut, ei sille mitään voi.
Pää pystyyn nyt uuden elämän kynnyksellä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi luuseri?
Epäonnistunut olo, siksi. AP
Siltä se monesti tuntuu, et ole ainoa joka noin kokee. Mutta kun aikaa kuluu ei enää niin tunnukaan. Ainakin minä ajattelen jo koko sitä pitkää liittoa ihan hyvällä. Paljon siitä oppi. Ja jos olisi ollut kypsempi jo suhteen alussa olisi osannut ehkä...Tai turha jossitella, varmaan tarvitsin sen kokemuksen kasvaakseni. Kannattaa käydä asiaa läpi, muutenkin kuin vain mitä vääryyksiä koki. Enempikin mitä itse teki tai tekemättä jätti. Ja ottaa opikseen. MInä en enää sorru samanlaiseen tuppisuu-huoltajan rooliin jossa avioliittoni olin. Turha syyttää ettei toinen ota huomioon jos ei itse osaa puhua tarpeistaan ja tunteistaan. Ja monet muutkin jutut, on vaan joutunut nielemään ja tajuamaan ettei sitä itsekään osannut noita yhteiselämän tanssiaskeleita. Nyt opettelen niitä rauhassa, ja tanssiparinkin tällä kertaa osasin valita enemmän itselleni sopivan. Mutta naimisiin en heti ryntää, rauhassa tässä seurustelen ja opettelen itseäni, elämää ja kumppania.
Voit kuule olla onnistuneempi ja onnellisempi kuin monet avioliitossa elävä! Kohti uutta onnea ap! :)
Tupla luuseri täällä. Kahdesti eronnut ja ikää vasta 41 vuotta. :( Kolmas kerta toden sanoo hokee monet, pitäisivät suunsa kiinni, jos ei oo mitään järkevää sanottavaa. :(
Vierailija kirjoitti:
Oletko Janna?
En toki. AP
Vierailija kirjoitti:
Oletko Janna?
Jos Janna on vasta jättänyt eropaperit niin ei voi mitenkään astua avioero tänään voimaan. Kyllä sen pitää tuomiotaan odottaa 6 kk niinkuin muidenkin eroavien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko Janna?
Jos Janna on vasta jättänyt eropaperit niin ei voi mitenkään astua avioero tänään voimaan. Kyllä sen pitää tuomiotaan odottaa 6 kk niinkuin muidenkin eroavien.
Paitsi jos se jotenkin hoitaa sen esim. Ruotsissa (2vk) tai Tanskassa (muutama viikko myös).
Tiedän tunteen, ap, se kuuluu asiaan, mutta kuten joku fiksusti edellä kirjoitti, usein eroaminen on rohkeutta ja kertoo vahvuudesta ja halusta ottaa elämä omiin käsiin, kun taas huonoon liittoon jääminen vasta luuseriutta onkin. Tottakai ero sattuu ja harmittaa, nolottaakin, eihän kukaan naimisiin mene erotakseen, mutta joskus on pakko tehdä vaikeita päätöksiä ja mennä elämässä eteenpäin. Luuseri et kuitenkaan missään tapauksessa ole.
Onneksi olkoon! Tästä alkaa sun uusi, parempi elämä :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko Janna?
Paitsi jos se jotenkin hoitaa sen esim. Ruotsissa (2vk) tai Tanskassa (muutama viikko myös).
Paitsi että jätti hakemuksen Vantaan käräjäoikeuteen.
http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-2000001128585.html
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko Janna?
Paitsi että jätti hakemuksen Vantaan käräjäoikeuteen.
http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-2000001128585.html
Oke, no sit.
Tsemppiä tsemppiä, kyllä se siitä jne!
Voi sua onnellista!