Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen aikainen aamu päivähoidossa?

Tea
29.02.2016 |

Olen työttömänä ja minulle tarjottiin työtä, jossa aamuvuoro alkaa kuudelta. Työbussi lähtee 05.30 ja lasten päivähoito alkaisi näin ollen jo 05.15. Matka päiväkodille taittuisi jalan, joten joka aamu herätys olisi 04.30 ja kotoa olisi lähdettävä viimeistään viideltä. Kyse on osa-aika työstä, joten päivät ei venyisi kovinkaan pitkiksi. Mietityttää vaan aikaiset aamut. Ajatuksia?

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö isä voi viedä lapset?

Vierailija
2/65 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten isä tekee yötyötä, joten aamut olisivat kokonaan minun kontollani, kotona kun hän on vasta noin 6.45.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuorohoito? Vai aukeaako joku päiväkoti jo 5.15? Itse en pääsisi millään julkisilla töihin avaamaan päiväkotia vielä tuohon aikaan. T.lto

Vierailija
4/65 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi herätetään vasta ihan viime tinkaan, haalarit päälle ja rattaisiin ja hoitoon jatkamaan unia. Näin monen lapsen kanssa tehdään ja noin se onnistuu.

Ei siis mitään aamupaljoa lapselle keskellä yltä, vaan hetkeksi vain hereille. Ihan ok, jos ei tarvitse viitena päivänä tehdä.

Vierailija
5/65 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En alkaisi tuohon. Meillä lähdetään ovesta ulos klo 6 ja sekin vaikeuttaa elämää. Tarhassa lapsi 3v. ei jatka unia joten päiväuniaikaan on rättiväsynyt ja nukkuu pitkät unet. Illalla sitten kukkuu eikä uni tule millään. Kierre on valmis.

Vierailija
6/65 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuorohoitoa tuo käytännössä tarkoittaa useimmissa kunnissa. Ja niitä vuorohoitopaikkoja ei välttämättä ole kuin yksi per kunta (joka normaalituurilla sijaitsee ihan muualla kuin koti ja työpaikka), eli mielenkiintoiset ajat tiedossa.

Vierailija
7/65 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse ryhtyisi tuollaiseen. Lähden monesti ennen viittä aamulla töihin, ja tuntuisi tosi kurjalta herättää lapsi siihen aikaan ja raahata päiväkotiin. Saa jäädä tuolloin vielä kotiin nukkumaan iskän kanssa. Jos olisin yh niin en tälläistä työtä tekisi.

Vierailija
8/65 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei vuoropäiväkotikaan ota lapsia klo 22-06. Se on yön lepoaika ja ekat lapset voi tulla klo 6 ja viimeiset illalla klo 22 mennessä. Missä kunnassa tuo on? Ihmettelen, jos päiväkotiin saa mennä klo 5.15.

Vierailija
9/65 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuorohoitoa tuo käytännössä tarkoittaa useimmissa kunnissa. Ja niitä vuorohoitopaikkoja ei välttämättä ole kuin yksi per kunta (joka normaalituurilla sijaitsee ihan muualla kuin koti ja työpaikka), eli mielenkiintoiset ajat tiedossa.

Vaikka puhutaan vuorohoidosta, se ei tarkoita, että lapset saisi rymistellä sinne keskellä yötä, kun yövuorolaisten lapset on nukkumassa. Ainakaan meidän kunnassa lapsia ei voi aamuyöllä viedä. Jos on tosi aikainen aamuvuoro, ne tenavat pitää viedä vuoropäiväkotiin jo illalla, että saavat kunnon yöunet.

Vierailija
10/65 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun isä tulee töistä niin hakee lapsen kotoa ja vie hoitoon? Näin tuttavani tekee ja hoitopäivät eivät ole lapsellakaan kovin pitkiä.

Vierailija
11/65 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuo sitten käytännössä toimii, ett lapset veisi jo illalla? Niillähän tulee hirveän pitkä "päivä" hoidossa, jos viedään esim klo 22 ja äiti hakee vasta kun pääsee töistä esim klo 14.

Muutenkin olen miettinyt, että miten vuorotyöläisten lapset on hoidossa, jos vanhemmat tekee vaikka yötöitä. Mä en ainakaan pysty olemaan vuorokautta hereillä..

Vierailija
12/65 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun isä tulee töistä niin hakee lapsen kotoa ja vie hoitoon? Näin tuttavani tekee ja hoitopäivät eivät ole lapsellakaan kovin pitkiä.

Lapsi jätetään yksin kotiin?! Hyvä idea..

Vierailija
13/65 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No toi toimis varmaan niin, etä ap:n aamuvuoroina lapset menisivät vuoropäiväkotiin yöksi ja jatkaisivat siellä niin, että yötöistä tullut isä saa nukuttua muutaman tunnin ja hakee lapset esim. klo 11/12. Jaksaa muutamat päivät noin ja jatkaa sitten unia kun ap tulee kotiin.

Ei kai siis ap sulla ihan pelkkiä aamuvuoroja ole? Sitten on hankalampaa, jos on pelkkiä noita aikaisia aamuja.

Vierailija
14/65 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö isällä ole koskaan muita vuoroja, kuin tuo yö?Yleensähän yövuoroja tekevillä on pidemmät vuorot ja ajoittain myös arkivapaita.

Ehdottomasti menet töihin. Joko vuoropäivähoito tai yritätte saada hoitajan kotiin. Mihin aikaan mies tulee yövuorosta kotiin? Voisiko hän ainakin joskus viedä lapset hoitoon.

Onko työssäsi ainoastaan siis tuota aikaista aamuvuoroa?

Kannattaa kysyä, jos joskus voisit mennä , vaikka muutaman tunnin myöhäisemmäksi.

Mutta älä nyt niin hölmö ole, että jätät työpaikan ottamatta.

Vierailija
15/65 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ookin hankalaa. .Mulla ei myös mitään mahiksia ottaa tuollaista työtä missä noin aikaiset aamut, koska mies tekee jo vuorotyötä ja päiväkoti ei noin aikaisin lapsia ota hoitoon.

Ihan aikaisintaan kello 7 voi alkaa työt.

Vierailija
16/65 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla kyllä olis sydäntä viedä omia pieniä illalla päiväkotiin nukkumaan ja tulla itse kotiin nukkumaan että pääsen viideksi töihin.

Lapset ensin! Näin kannustetaan myös päiväkodeissa.

Vierailija
17/65 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vuorossa arkipäivää.Yökkärit puvun alle ja suoraan unia jatkamaan päiväkotiin.Rankkaa kyllä.Kaikki eivät enää nukahda ja ovat kanttuvei jo aamupalan jälkeen.Ja ne jotka nukahtavat heräilevät,kun lapsia tulee lisää...

Vierailija
18/65 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan aikaisintaan kello 7 voi alkaa työt.[/quote]

Miksi vasta klo 7?

Vierailija
19/65 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tuo sitten käytännössä toimii, ett lapset veisi jo illalla? Niillähän tulee hirveän pitkä "päivä" hoidossa, jos viedään esim klo 22 ja äiti hakee vasta kun pääsee töistä esim klo 14.

Muutenkin olen miettinyt, että miten vuorotyöläisten lapset on hoidossa, jos vanhemmat tekee vaikka yötöitä. Mä en ainakaan pysty olemaan vuorokautta hereillä..

Noin se menee. Siskoni on yh ja vuorotyössä. Jos pitää mennä töihin viideksi aamulla, siskoni tuo joko lapset meille tai päiväkotiin illalla. Lapset nukkuu siellä päivähoidossa yön ja jatkavat sitten esim. klo 13.30 asti hoitopäivää. Ei ne siitä enempää kärsi kuin normaalistakaan hoitopäivästä, kun harva vanhempi varsinaisesti ehtii kotona seurustella ennen hoitoon lähtöä aamulla. Siskoni on sanonut, että

lapsista on ihan hauskaa mennä yöksi päiväkotiin. Aamukin on rauhallisempi, kun saa nukkua siinä paikassa, jossa on hoitopäivä.

Vierailija
20/65 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan aikaisintaan kello 7 voi alkaa työt.

Miksi vasta klo 7?

No koska päiväkoti ei ota lapsia vastaan kuin aikaisintaan 6.30.

Ja tuossakin tulis jo kiire ehtiä töihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän seitsemän