Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Väsynyt elämän kiillottamiseen somessa

Vierailija
29.02.2016 |

Olen opiskelija, joten jokainen tietää että budjetti on pieni, mutta joka viikko kaveriporukan kanssa ollaan menossa jonnekin. Muuten tässä ei olisi mitään ongelmaa, mutta paikka, ruokalaji, viini, vaatteet ja muu valitaan sillä perusteella miltä ne näyttää somessa. Instaan ei voi ottaa kuvia tyttöjenillasta jos siellä on halvin kuohari, täytyy panostaa siihen. Kahta kertaa ei voi tietenkään käyttää samaa asua koska some. Lasten vaatteet ja lelut pitää olla "laadukkaita" eikä mikään "krääsä" todellakaan kelpaa.

Myöskään ainoatakaan leffailtaa, lenkkiä, nyyttäreitä tai mitään muutakaan tapahtumaa ei voi ottaa lungisti vaan täytyy varautua kuvattavana olemiseen ja olla ns täydessä tällingissä (se, että näytät huolettomalta vie enemmän aikaa kun se, että teet juhlameikin) . Salilla pitää poseerata jos menee kavereiden kanssa ja he joilla on lapsia pukevat ne sävy sävyyn että harmonia (mitä vittua) säilyy ja kuvat näyttää hyvältä.

Olen kyllästynyt tähän, tiedän että porukassa on ihmisiä joilla on riitaisa avioero meneillään, toisella ulosotto päällä yms. Miksi pitää esittää maailmalle että kaikki on niin ihanaa ja täydellistä?

En tarkoita että pitäisi surkutella äitin kuolemaa tai köyhyyttä, mutta miksi pitää esittää sellaista elämää jota ei ihan oikeasti ole ?

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverit vaihtoon ja paluu oikeaan elämään, minä en tunne ketään tuollaista.

Vierailija
2/43 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mul on kans vähän sama toi some ja muutenkin väsnyt elämäänsä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten ois ihan vaan totuus. lopettaa pelleily ja tollaset kulissit. vitun tylsää.

Vierailija
4/43 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä tollasta on? :D

Vierailija
5/43 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kammottavaa, että joidenkin elämä on oikeasti tuollaista. Sanoudu irti tuosta kaveripiiristä ja ala elämään muutenkin kuin somen kautta.

Vierailija
6/43 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäs jos lakkaat valitsemasta viinin ja vaatteesi Somen perusteella. Eikö sulla ole omaa mielipidettä? Onko pakko mennä porukan mukana?

Jos joku mun kavereista sanois mulle mitä pitää laittaa salille päälle ni naurasin paskasta naurua tai mitä viiniä mun pitäis itselleni ostaa ni saisin kyllä suuni auki ja sanoisin että ostan just sitä mitä itse haluan.

Se mitä ja miten muut asiat tekee ei kiinosta mua pätkän vertaa enkä todellakaan tulis keskustelupalstalle sitä poraamaan!

Vierailija
7/43 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelinkin, että kaveripiirin vaihtoa tarjotaan. Onko teillä jotain konkreettisia vinkkejä mistä löytää sitten omanhenkisiä tyyppejä? Moniin naisten kaveriporukoihin on aika vaikea päästä sisään ja varsinkin opiskelijapiireissä jos jätät muutamat ryyppäjäiset väliin sua ei enää kutsuta mihinkään. 

Tuntuu että ainoastaan suurissa elämän muutoksissa kuten opiskelun alku tai lapsen saanti voisi ns luonnollisesti muodostua uusia kaveriporukoita. Muutamaan muuhun olen yrittänyt mennä, mutta monesti kuulee vaikka mitä selittelyjä (oltiin jo sovittu, me on aina nähty samalla porukalla, sinne ei mahdu, enää ei voi ilmottautua) miksi "uutta jäsentä" ei voida ottaa.

Harrastan kuntosalia ja niinä muutamina kertoina kun olen mennyt siellä puhumaan ennestään tuntemattomille ihmisille, he eivät ole olleet kiinnostuneita minkäänlaisesta kanssakäymisestä :D olisinpa mies, jätkien iltoihin pääsee paljon helpommin mukaan eikä siellä samalla tavalla katsota päästä varpaisiin kuin naisten keskuudessa. Kiitos ja anteeksi. AP

Vierailija
8/43 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, ilmeisesti muiden mielipiteet on joillekin tärkeitä. Olin yhtenä päivänä linja-autossa ja bussi pysähtyi punaisiin valoihin eli jäi aikaa kyttäillä muiden tekemisiä ja huomasin pysäkillä monta keski-ikäistä ihmistä matkalaukkujen kanssa ja yksi niistä kiikutti 2 Ikean pussia kauemmas siitä pysäkiltä, ihmettelin vähän kunnes huomasin että nehän aikoivat poseeraamaan kuvausta varten ja ne matkalaukut sopi kuvaan mutta Ikean kassit ei. :).

Vierailija
9/43 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi uskoa, että tuollaisia ihmisiä on oikeaasti olemassa. Itsekin otan kuvia usein, mutta kun elintaso on lapsettomalla työssäkäyvällä ihan kiva, ja monet kaverinikin ovat kauneutta arvostavia ihmisiä, ei kuvissa tarvitse sortua lavastuksiin. Ymmärrän, että kivaa elämää ihaillaan, mutta miksi sitä pitää itse teeskennellä ennen aikojaan?

Vierailija
10/43 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahah, onko tollasta jossain Westendin porukoissa vai. Ehkä ton voi lopetata sillä ettei mene mukaan moisiin höpötyksiin. Kuolisin varmaan itse nauruun, jos päätyisin joskus viettämään iltaa tollasessa porukassa. Ainakin tietää millä porukasta pääsee helposti eroon. Alat tulemaan illlanviettoihin laittamattomana, niin ei varmaan kauaa jaksa photoshopata sua pois kuvista :-)

Vierailija
11/43 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh, ilmeisesti muiden mielipiteet on joillekin tärkeitä. Olin yhtenä päivänä linja-autossa ja bussi pysähtyi punaisiin valoihin eli jäi aikaa kyttäillä muiden tekemisiä ja huomasin pysäkillä monta keski-ikäistä ihmistä matkalaukkujen kanssa ja yksi niistä kiikutti 2 Ikean pussia kauemmas siitä pysäkiltä, ihmettelin vähän kunnes huomasin että nehän aikoivat poseeraamaan kuvausta varten ja ne matkalaukut sopi kuvaan mutta Ikean kassit ei. :).

Tässä nyt ei ole mitään ihmeellistä. Kuvausjärjesteleminen on osa valokuvan ottamista. Kaikki ihmiset tekevät tällaisia juttuja. Jo se, että kuva otetaan kaunista taustaa vasten tai suotuisassa valossa, tai että Jorma-setää kehotetaan laittamaan kaulukset suoraksi, on kuvausjärjestelyjen tekemistä. Tällaista kukaan ei kuitenkaan paheksu. -9

Vierailija
12/43 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitäs jos lakkaat valitsemasta viinin ja vaatteesi Somen perusteella. Eikö sulla ole omaa mielipidettä? Onko pakko mennä porukan mukana?

Jos joku mun kavereista sanois mulle mitä pitää laittaa salille päälle ni naurasin paskasta naurua tai mitä viiniä mun pitäis itselleni ostaa ni saisin kyllä suuni auki ja sanoisin että ostan just sitä mitä itse haluan.

Se mitä ja miten muut asiat tekee ei kiinosta mua pätkän vertaa enkä todellakaan tulis keskustelupalstalle sitä poraamaan!

Eli haluaisit ennemmin olla se hankala tyyppi ja jäädä kokonaan porukan ulkopuolelle ? Kuulostaa periaatteessa ihan hyvältä, mutta en tiedä onko kyse tästä alasta vai miksi imago on niin tärkeä. Omien lapsuuskavereiden kanssa sanomasi toimii ihan hyvin, he tuntevat minut ja tietävät ettei minulla ole tarve päteä näissä asioissa. Ehkä olen vaan liian arka sanomaan vastaan asiassa jossa 10 ihmistä on sitä mieltä että on noloa ostaa halppisjuustoa illanviettoon vaan aina pitää olla laadukasta. Uskaltaisitko sinä sanoa niin isossa joukossa ja mahd pakottaa kaikki muut taipumaan sinun toiveisiisi? Tietysti et varmaankaan välitä vaikka viettäisit kaikki illat ja viikonloput yksin koska et saanut tahtoasi läpi ravintolan valinnassa tms?

Vierailija
13/43 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voi uskoa, että tuollaisia ihmisiä on oikeaasti olemassa. Itsekin otan kuvia usein, mutta kun elintaso on lapsettomalla työssäkäyvällä ihan kiva, ja monet kaverinikin ovat kauneutta arvostavia ihmisiä, ei kuvissa tarvitse sortua lavastuksiin. Ymmärrän, että kivaa elämää ihaillaan, mutta miksi sitä pitää itse teeskennellä ennen aikojaan?

Vanhempaa naista hieman huvittaa kun huomaa ravintolassa nuorten aikuisten tärkeimmän asian annosten tulon jälkeen: hartaana kuvataan lautaset ja räplätään kännykkää. Hieman huvittavan näköistä sivusta.

Vierailija
14/43 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhempaa naista hieman huvittaa kun huomaa ravintolassa nuorten aikuisten tärkeimmän asian annosten tulon jälkeen: hartaana kuvataan lautaset ja räplätään kännykkää. Hieman huvittavan näköistä sivusta.

Se on sitä nykyaikaa se.

Vierailija
15/43 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä huvittavaa tuossa on? -9

Vierailija
16/43 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tasaisin väliajoin saa lukea kaiken maailman lehdistä miten some masentaa nuoria naisia kun on "pakko" näyttää elävänsä unelmaa ja olevansa vähän parempi kuin muut?

Vierailija
17/43 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli haluaisit ennemmin olla se hankala tyyppi ja jäädä kokonaan porukan ulkopuolelle ?

Todellakin jään paljon mieluummin tuollaisen porukan ulkopuolelle. Mulla ei ole mitään halua eikä tarvetta kaveerata sellaisten ihmisten kanssa, jotka eivät hyväksy minua tai mun elämäntapaa ja arvoja. En missään nimessä ala muuttamaan itseäni, tai esittämään jotain toista kuin olen pelkästään sen takia, että joku "porukka" hyväksyisi minut paremmin. En ikinä. Maailmasta löytyy kyllä sellaisiakin ihmisiä, jotka jakavat erilaisetkin arvomaailmat. Ja jos ei löydy, olen sitten vaikka erakko.

Vierailija
18/43 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh, onneks en oo tyttölapsi.

Vierailija
19/43 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko puhunut tuntemuksistasi kavereillesi? Todennäköisesti porukassa on muitakin samoin ajattelevia. Nosta rohkeasti kussa pöydälle. Kerro myös rahatilanteestasi. Herätä keskustelua syvällisisistä aiheista ja ruoki elämää tässä ja nyt sometuksen sijaan. Voitte myös jutella siitä, kenelle kukin siellä somessa oikeasti esiintyy. Tai kuvittelee esittävänsä

Vierailija
20/43 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa samastua tuollaiseen. Itsellä tai kellään hyvällä kaverilla ei ole mitään suurta tarvetta levitellä "näin me eletään reteempää elämää kun muut" -kuvia pitkin somea. Varsinkin kun minä ja kaverini olemme ihan tavallisia opiskelijoita ja kyllä meidän illanistujaisissa juodaan kyykkyviiniä ja nyyttäreille tuodaan rumia itsetehtyjä tuulihattuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kahdeksan