Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomi ei enää ole mielenkiintoinen maa työtä tekevälle

Vierailija
29.02.2016 |

Suomi ei enää vetoa työtä tekeviin työikäisiin ihmisiin, sehän me ollaan tässä jo havaittu, eikä tänne viitsi jäädä koska viiskymppistä pidetään ihan ikäloppuna eli ikärasismi kukoistaa. Kuka tänne siis jaksaa jäädä odottelemaan että täyttää 50 ja potkaistaan syrjään? Samalla työntekijältä viedään etuja kuten lomapäiviä, kun taas muissa Euroopan maissa niitä lisätään, katsokaa vaikka miten paljon lomapäiviä Espanjassa on, lisäksi kaikki heidän alueelliset juhlapäivänsä. Suomessa uhataan viedä lomarahatkin, mutta norjalaisetpa saa omansa jo verottomana.

Minä ja koko tuttavapiiri katsellaan uusia työpaikkoja Euroopan sisä- ja ulkopuolelta. Emme olleet tajunneetkaan kuinka haluttua työvoimaa olemme Suomen ulkopuolella! Sama minne muuttaa niin elintaso nousee, mutta samalla elinkustannukset laskee koska esim. ruuan ja autojen verotus kevyempi.

Kuten kaverini hyvin sanoi, että; lusmut viihtyy Suomessa kun kaikki tuet saa niin helposti, mutta työtätekevä ei täällä pahemmin kostu. Kuka ne verorahat sitten tänne tuo joilla kustannetaan nämä tuet jos väki muuttaa pois?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä. Meillä onkin edessä Amerikkaan muutto vuoden sisällä, mies tekee siellä jo osan työajastaan ja minä työllistyn sinne helposti.

Vierailija
2/31 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Olin Norjassa sairaanhoitajana kymmenkunta vuotta sitten. Palkka huikea suomalaiseen palkkaan verrattuna. Edut muutenkin hyvät ja työ arvostettua ja ei kiirettä. Palasin Suomeen rakkauden takia, mutta olen alkanut puhua miehelle, että jos muutettaisiin kokonaan Norjaan. Täällä työtätekeviä rangaistaan koko ajan lisää ja ruoska soi ja odotetaan, että maahanmuuttajat suostuvat tekemään ilmaiseksi työt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

enemmänkin näen, että eläkeikää vain nostetaan ja pidetään vanhuksia töissä samalla kun nuoria ei haluta kouluttaa ja palkata. Pitäisi olla 10v työkemusta kolmekymppisenä perusduuniin.

Vierailija
4/31 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rangaistaan työtätekeviä ja työttömiä, siinä poliitikkojen mantra.

Vierailija
5/31 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaista tämä sitten on kun mistään ei saa leikata. Sitten tulee lisää veroja. Itsehän olette äänestäneet sosialistiutopian tänne jossa marsun häntiä ja eläkkeelle jääneitä puhelinpylväitäkin pitää tukea rahallisesti valtion kassasta.

Vierailija
6/31 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kuvaavaa, että muualla Euroopassa henkilöstöhallinnot ovat eniten kiinnostuneita työssä jaksamis asioista. Suomessa tuottavuus ja seuranta asioista. 

Vierailija
7/31 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin pari vuotta sitten itävaltaan. Lomia on sama määrä ja palkka on sama per kk kuin Suomessa, sillä erotuksella että tämän kuukausi palkan saa vuodessa 14 kertaa. Nuo 2 ylimääräistä saa alemmalla veroprosentilla, toinen maksetaan marraskuussa joulua ajatellen ja toinen kesäkuussa "lomarahaksi". Normaalikäytäntö täällä.

Vierailija
8/31 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa alkaa työn teko kannattaa, kun lopetaan älytön sosiaaliturva, jonka ansiosta kenenkään ei tarvitse tehdä mitään. Ainiin mutta eihän se onnistu kun 75% kansasta elää tulonsiirroilla ja vastustaa kaikkia leikkauksia. 

Harkitsen yritykseni, rahojeni ja itseni siirtämistä Viroon.

Vierailija
9/31 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi ei enää vetoa työtä tekeviin työikäisiin ihmisiin, sehän me ollaan tässä jo havaittu, eikä tänne viitsi jäädä koska viiskymppistä pidetään ihan ikäloppuna eli ikärasismi kukoistaa. Kuka tänne siis jaksaa jäädä odottelemaan että täyttää 50 ja potkaistaan syrjään? Samalla työntekijältä viedään etuja kuten lomapäiviä, kun taas muissa Euroopan maissa niitä lisätään, katsokaa vaikka miten paljon lomapäiviä Espanjassa on, lisäksi kaikki heidän alueelliset juhlapäivänsä. Suomessa uhataan viedä lomarahatkin, mutta norjalaisetpa saa omansa jo verottomana.

Minä ja koko tuttavapiiri katsellaan uusia työpaikkoja Euroopan sisä- ja ulkopuolelta. Emme olleet tajunneetkaan kuinka haluttua työvoimaa olemme Suomen ulkopuolella! Sama minne muuttaa niin elintaso nousee, mutta samalla elinkustannukset laskee koska esim. ruuan ja autojen verotus kevyempi.

Kuten kaverini hyvin sanoi, että; lusmut viihtyy Suomessa kun kaikki tuet saa niin helposti, mutta työtätekevä ei täällä pahemmin kostu. Kuka ne verorahat sitten tänne tuo joilla kustannetaan nämä tuet jos väki muuttaa pois?

Nämä moniosaaja matut ilmeisesti? Ei vaineskaa nekin pakkautuu taas veneisiin ja lähtee rahakirstujen perään

Vierailija
10/31 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa alkaa työn teko kannattaa, kun lopetaan älytön sosiaaliturva, jonka ansiosta kenenkään ei tarvitse tehdä mitään. Ainiin mutta eihän se onnistu kun 75% kansasta elää tulonsiirroilla ja vastustaa kaikkia leikkauksia. 

Harkitsen yritykseni, rahojeni ja itseni siirtämistä Viroon.

Tyypillinen kouluttamaton nousukas yrittäjä. Ne joilla on älyä menevät Norjan ja Ruotsin markkinoille joilla on ostovoimaa kuten muuten fiksuimmat virolaisetkin yrittäjät. Suomalainen kielitaidoton oppimaton junttiyrittäjä ei mene noille markkinoille koska ei pärjää siellä. Virossakin on muuten omat paikalliset yrittäjät jotka osaavat tulla Suomen markkinoille ja syövät suomikollon ulos.

Vierailija
11/31 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Olin Norjassa sairaanhoitajana kymmenkunta vuotta sitten. Palkka huikea suomalaiseen palkkaan verrattuna. Edut muutenkin hyvät ja työ arvostettua ja ei kiirettä. Palasin Suomeen rakkauden takia, mutta olen alkanut puhua miehelle, että jos muutettaisiin kokonaan Norjaan. Täällä työtätekeviä rangaistaan koko ajan lisää ja ruoska soi ja odotetaan, että maahanmuuttajat suostuvat tekemään ilmaiseksi työt.

Lähtekää vain ja perustakaa perhe siellä missä on hyvä elää. Suomi on uppoava laiva johon jäämällä on turha heittää elämäänsä hukkaan.

Vierailija
12/31 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan on hyvä puhua, kunnes pilkka osuu omaan nilkkaan. Kukaan ei ole turvassa esimerkiksi sairastumiselta. Sinä voit sairastua tai läheisesi voi sairastua. Esimerkiksi Amerikassa sairastuminen vaikkapa syöpään on monesti henkilökohtainen konkurssi. Vakuutuskatto tulee vastaan ja voit olla hoitojen jälkeen korviasi myötä veloissa (jos siis edes saat hoitoa).

Kukaan ei ilman veroja kouluttaudu, jos ei ole rahaa kymmeniä tuhansia. Vain parhaat menestyvät saadessaan stipendin. Kuulostaa varmasti reilulta äkkiseltään, mutta sitä se ei ole. Minä esimerkiksi koin rankan lapsuuden. Olin niin stressaantunut lapsi, että koulunkäynti ei sujunut. Kiitos suomalaisen järjestelmän, olen saanut hoitoa ja sittemmin eheytynyt niin, että opiskelen nyt yliopistossa.

Vierailija
13/31 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on mennyt takaisin jonnekin viime vuosituhannen 30- tai 40-luvulle? Kohta täällä on 50-luvun Kello-Kalletkin vahtimassa että kaikki tehdään minuutin tarkkuudella???

Vierailija
14/31 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin kauan on hyvä puhua, kunnes pilkka osuu omaan nilkkaan. Kukaan ei ole turvassa esimerkiksi sairastumiselta. Sinä voit sairastua tai läheisesi voi sairastua. Esimerkiksi Amerikassa sairastuminen vaikkapa syöpään on monesti henkilökohtainen konkurssi. Vakuutuskatto tulee vastaan ja voit olla hoitojen jälkeen korviasi myötä veloissa (jos siis edes saat hoitoa).

Kukaan ei ilman veroja kouluttaudu, jos ei ole rahaa kymmeniä tuhansia. Vain parhaat menestyvät saadessaan stipendin. Kuulostaa varmasti reilulta äkkiseltään, mutta sitä se ei ole. Minä esimerkiksi koin rankan lapsuuden. Olin niin stressaantunut lapsi, että koulunkäynti ei sujunut. Kiitos suomalaisen järjestelmän, olen saanut hoitoa ja sittemmin eheytynyt niin, että opiskelen nyt yliopistossa.

Ei tarvitse heti mennä toiseen ääripäähän. Sopivampi suunta Suomelle olisi ottaa mallia keskieuroopasta. Ei Saksassa jätetä ketään heitteille ja siellä on tukia/avustuksia, tosin kohtuulllsempia kuin Suomessa.

Vierailija
15/31 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi vetoaa ulkomaisiin uussuomalaisiin venepakolaisiin kun täältä saa seinistä ilmaiseksi rahaa, samalla suomalainen kantaväestö pakkaa laivoihin kamansa ja muuttaa muualle töiden perässä.

Ruotsin työnvälityksissä on jo suomenkieliset tiskitkin koska täältä käy niin paljon työnhakijoita siellä :D

Vierailija
16/31 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsissa ja Virossa on sentään modernin mallin mukainen tasaverotus. Täällä tuo vanhanaikainen systeemi vieläkin!!

Ruotsissa kunnallisverotus mutta suurituloisimmat maksavat lisäveroa valtiolle, ja heidän mielestä tuo on hyvä systeemi. Suomalaiset ahneet pelaavat vain omiin pusseihinsa.

Virossa ei ole autoveroakaan.

Vierailija
17/31 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Amerikassa otetaankin sairasvakuutus, maksaa itse asiassa vähemmän kuin meidän suomalaisten sairaanhoitoon menevä vero-osuus täällä. Idiootit jotka eivät sitä Amerikassa ota, voivat joutua konkurssiin.

Vierailija
18/31 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Amerikassa otetaankin sairasvakuutus, maksaa itse asiassa vähemmän kuin meidän suomalaisten sairaanhoitoon menevä vero-osuus täällä. Idiootit jotka eivät sitä Amerikassa ota, voivat joutua konkurssiin.

Kaikilla ei ole varaa ottaa, ja vakuutuksissa on erilaisia korvauskattoja. Lisäksi, mikäli olet työkyvytön sairastelusi ajan, niin kuin sitä yleensä ollaan, menetät kaiken. Amerikassa on lisäksi sairaanhoidon kustannukset aivan pilvissä nimenomaan vakuutusten takia.

Vierailija
19/31 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse heti mennä toiseen ääripäähän. Sopivampi suunta Suomelle olisi ottaa mallia keskieuroopasta. Ei Saksassa jätetä ketään heitteille ja siellä on tukia/avustuksia, tosin kohtuulllsempia kuin Suomessa.

Millä tavalla kohtuullisempia? Mikä on sinusta kohtuus?

Vierailija
20/31 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monen tuttavan työpaikoilla nähtyä viimeisen 2-3 vuoden aikana; johtajamiehet ottavat kavereitaan töihin kovilla palkoilla samalla kun nostavat tai jopa tuplaavat omia palkkojaan, jonka jälkeen pistetään joko julkiset tai hiljaiset yt:t pystyyn ja osaavaa, kokenutta duunariväkeä potkitaan pellolle! Yhden tommoisen johtajan kk-palkalla saa oikeasti jopa 4-6 suomalaista duunaria ja asiantuntijaa!

Kohta ne itseään ja toisiaan kestitsevät ja egoaan nostattavat johtajat kai huomaa että ei ole enää ketään tekemässä niitä oikeita töitä. Seuraavaksi yrittävät kai hankkia ulkomaista halpatyövoimaa jolloin laatu kärsii ja ne viimeisetkin asiakkaat lähtee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yhdeksän