Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koulukiusaajani yritti hakea työpaikkaa

Vierailija
28.02.2016 |

Olen asiantuntijatehtävissä yrityksessä ja saan melko vapaasti rekrytoida omat alaiseni. Tuossa perjantaina haastattelin hakijoita ja yläasteaikainen koulukiusaajani oli yksi hakijoista. Kun tunnisti minut, hän lävähti punaiseksi kuin paloauto ja alkoi änkyttämään. Hn ei taatusti tehnyt toiseenkaan haastattelijaan kovinkaan suurta vaikutusta. Sain tuolla tilanteella kyllä melko hyvän hyvityksen niistä ajoista.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi sinulle kävi paremmin kuin minulle. Ammoiset koulukiusaajani ovat nimittäin mutkan kautta levittäneet nykyisille työtovereilleni minusta kouluaikoina käytettyä pilkkanimeä. Pahinta on, että tuohon lapsellisuuteen syyllistyvät myös työpaikalla johtavassa asemassa olevat henkilöt, joilla pitäisi tässä asiassa  olla käyttäytymisen puolesta suurempi vastuu, kuin normiduunareilla. :(

Vierailija
22/52 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen asiantuntijatehtävissä yrityksessä ja saan melko vapaasti rekrytoida omat alaiseni. Tuossa perjantaina haastattelin hakijoita ja yläasteaikainen koulukiusaajani oli yksi hakijoista. Kun tunnisti minut, hän lävähti punaiseksi kuin paloauto ja alkoi änkyttämään. Hn ei taatusti tehnyt toiseenkaan haastattelijaan kovinkaan suurta vaikutusta. Sain tuolla tilanteella kyllä melko hyvän hyvityksen niistä ajoista.

Osakeyhtiölain 5 § mukaan yhtiön toiminnan tarkoituksena on tuottaa voittoa osakkeenomistajille, jollei yhtiöjärjestyksessä määrätä toisin. Menettelysi on esimerkki agenttiongelmasta. Yrityksen omistajat ovat hyvässä uskossa palkanneet sinut maksimoimaan omaisuutensa tuoton. Mutta mitä teet sinä? Väärinkäytät asemaasi yrityksen omistajien edun kustannuksella. Et rekrytoi itsellesi alaisia sillä perusteella, että yritys saisi parhaan työvoiman käyttöönsä. Et toimi yrityksen edun mukaisesti vaan ajat siellä omia etujasi. Vieläpä niin alhaisella motiivilla kuin kosto. Sinulle pitäisi antaa potkut.

Kiusaajahan tässä mokasi alkaessaan änkyttämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haiskahtaa keksityltä. Jos on muka vapaat kädet palkata kenet haluaa, niin miksi edes valita haastateltavaksi entinen kiusaaja tai muu vihamies? Oikeassa työelämässä tällaiset karsitaan pois jo hakemusten perusteella.

Vierailija
24/52 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noloa aikuisen ihmisen muistella jotain kersana tehtyjä juttuja, olitte lapsia molemmat silloin joten anna olla. Todennäköisesti kiusaajasi ei muistanut koko juttua, vaan vaivaantui kun tuijotit häntä oudosti yms.

Lapsena koettu koulukiusaaminen voi rampauttaa ihmisen koko loppuelämäksi. Voi miten tyhmiä ihmiset voivat olla. Eivät nämä ole mitään lasten juttuja. Kiusaaminen ja ryhmästä sulkeminen vaurioittaa kasvavaa lasta pahasti.

Vierailija
25/52 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu kiusaaja onkin varmasti oikein hyvä lisä tiimiin. Ihmiset vaan ei muutu...

Kerran kiusaaja, aina kiusaaja, vai? Itse en ole kiusaaja, mutta minua säälittävät katkeroituneet ihmiset jotka saavat vuosikymmenten jälkeen yhä tyydytystä kiusaajan häviöstä. Tässäkin ap on selvästi muuttunut kiusatusta uhrista hyvin menestyväksi ammattilaiseksi, mutta silti hän leimaa ex-kiusaajan yhä kiusatuksi. Se, että kiusaaja reagoi häpeämällä ja punastumalla, kertoo siitä, että hänellä on empatiakykyä ja hän tietää mitä teki ja häpeää. Hänessä on siis potentiaalia ihan hyväksi ihmiseksi.

Vierailija
26/52 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noloa aikuisen ihmisen muistella jotain kersana tehtyjä juttuja, olitte lapsia molemmat silloin joten anna olla. Todennäköisesti kiusaajasi ei muistanut koko juttua, vaan vaivaantui kun tuijotit häntä oudosti yms.

Lapsena koettu koulukiusaaminen voi rampauttaa ihmisen koko loppuelämäksi. Voi miten tyhmiä ihmiset voivat olla. Eivät nämä ole mitään lasten juttuja. Kiusaaminen ja ryhmästä sulkeminen vaurioittaa kasvavaa lasta pahasti.

Vierailija
27/52 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset anna vain anteeksi?

Näin on helppoa sanoa, kun ei ole itse joutunut kiusaamisen kohteeksi. Jos sinulta olisi kolmen vuoden ajan joka arkipäivä nimitelty, tönitty "vahingossa" ja sotkettu ruokalassa ruokaasi esim. suolaa, niin unohtaisitko tuosta noin vain?

Tai kiusattu 4v. ajan ala-asteella. Vittu, kosto elää.

Vierailija
28/52 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hah. Koulukiusaajako siellä kirjoittelee...koulukiusaajat on tulevaisuuden luusereita!

Vierailija
29/52 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset anna vain anteeksi?

Näin on helppoa sanoa, kun ei ole itse joutunut kiusaamisen kohteeksi. Jos sinulta olisi kolmen vuoden ajan joka arkipäivä nimitelty, tönitty "vahingossa" ja sotkettu ruokalassa ruokaasi esim. suolaa, niin unohtaisitko tuosta noin vain?

Tai kiusattu 4v. ajan ala-asteella. Vittu, kosto elää.

Katkeruus..

Vierailija
30/52 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiusaajat vain on niin tyhmiä, ettei ne edes ymmärrä mitä yrität sanoa. Pitäisi laittaa apukouluun kaikki,

Vierailija
31/52 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu kiusaaja onkin varmasti oikein hyvä lisä tiimiin. Ihmiset vaan ei muutu...

Kerran kiusaaja, aina kiusaaja, vai? Itse en ole kiusaaja, mutta minua säälittävät katkeroituneet ihmiset jotka saavat vuosikymmenten jälkeen yhä tyydytystä kiusaajan häviöstä. Tässäkin ap on selvästi muuttunut kiusatusta uhrista hyvin menestyväksi ammattilaiseksi, mutta silti hän leimaa ex-kiusaajan yhä kiusatuksi. Se, että kiusaaja reagoi häpeämällä ja punastumalla, kertoo siitä, että hänellä on empatiakykyä ja hän tietää mitä teki ja häpeää. Hänessä on siis potentiaalia ihan hyväksi ihmiseksi.

...tai sitten vielä pahemmaksi. Tyhmä kumminkin on , joten ei kannata palkata!

Vierailija
32/52 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti muistit haastattelussa esittää ivallisia kommentteja heikoista tutkintoarvosanoista? Hanttihommiin rajoittuvasta työkokemuksesta?

Vierailija
33/52 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seswsedd kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hah. Koulukiusaajako siellä kirjoittelee...koulukiusaajat on tulevaisuuden luusereita!

Osa on luusereita, osa ei... samoin on kiusattujen kohdalla.

Vaikka kiusaajani olisi kumpia tahansa se ei kiinnosta minua ollenkaan. Huomattavasti tärkeämpää on se mitä olen itse ja miten olen kasvanut ja aikuistunut ja kouluttautunut tse kouluvuosien jälkeen.

Vierailija
34/52 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osakeyhtiölain 5 § mukaan yhtiön toiminnan tarkoituksena on tuottaa voittoa osakkeenomistajille, jollei yhtiöjärjestyksessä määrätä toisin. Menettelysi on esimerkki agenttiongelmasta. Yrityksen omistajat ovat hyvässä uskossa palkanneet sinut maksimoimaan omaisuutensa tuoton. Mutta mitä teet sinä? Väärinkäytät asemaasi yrityksen omistajien edun kustannuksella. Et rekrytoi itsellesi alaisia sillä perusteella, että yritys saisi parhaan työvoiman käyttöönsä. Et toimi yrityksen edun mukaisesti vaan ajat siellä omia etujasi. Vieläpä niin alhaisella motiivilla kuin kosto. Sinulle pitäisi antaa potkut.

Haastateltava itse alkoi änkyttää ja sössiä. Jos ei sen vertaa kestä stressiä, että kohtais ihmisen jota on kiusannut niin miten se kestää sitä töissäkään? Eihän se toinenkaan haastattelija ollut vakuuttunut. Mä en palkkais tyyppiä joka sönköttää koko haastattelun hermostuneena, taustasta viis, koska ei herätä luottamusta kauheasti moinen.

Vierailija
35/52 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haiskahtaa keksityltä. Jos on muka vapaat kädet palkata kenet haluaa, niin miksi edes valita haastateltavaksi entinen kiusaaja tai muu vihamies? Oikeassa työelämässä tällaiset karsitaan pois jo hakemusten perusteella.

Missä firmassa karsitaan pelkän nimen perusteella pois? Eli jos kiusaajasi on joskus ollut nimeltään Mari Korhonen ette ota koskaan ketään sen nimistä töihin? Tai ette siis ota ketään Maria töihin koska hän voi olla mahdollinen kiusaaja joka on mennyt naimisiin..

Vierailija
36/52 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ot, mutta miksi pirussa te lainaatte aloitusta? Kyllä kaikki tajuaa, että te vastaatte siihen ilman lainaamistakin.

Vierailija
37/52 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ymmärryksessä vikaa vai muuten käyt vaan hitaalla?

Ap ei sanonut rekrytöikö hän tyyppiä, hän vaan kertoi miten kiusaaja reagoi häneen ja ei varmaan ole hänen vikansa jos kiusaaja alkoi sönköttämään haastattelussa?!

Joten jos lakkaat tarinoimasta omiasi ja yrityksesi puolustaa kiusaajaa meni mönkään, teit itsestäsi idiootin

Vierailija
38/52 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm. Päinvastoin, sinun kannattaisi nyt palkata hänet. Pääsisit esimiehenä kostamaan hänelle paremmin ja nauttisit tilanteesta pidempään.

Kiusaisit häntä niin pitkään, että hän viimein irtisanoutuisi. Sitten kirjoittaisit sellaisen työtodistuksen, että ei taatusti kukaan enää palkkaisi häntä.

Täydellinen kosto.

No joo, tiedä sitten miten hyvin kosto tällaisessa kannattaa.

Itse ehkä tekisin niin päin, että ottaisin töihin ja keksisin jotain hassunhauskaa. Kunnes koeajan viimeisenä päivänä kaveri pellolle. Ympäripyöreä työtodistus perään.

Vierailija
39/52 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuatteko h*lvetti sentään että on ihan sama mitä koulukiusaaja muistaa? Samperin toope, tyhmä ja dementoitunut saa siinä vaiheessa olla jos ei muista!

Kiusattu varmasti muistaa: todella paha sos. tilanteiden pelko, lukio kesken kys. ongelman vuoksi, haaveet lääkäriurasta tyssää seinään, syrjäytyminen, yksinäisyys, ei puolisoa, ei kykenevyyttä työelämään terapiasta huolimatta. Et varmaan tajua mitä kiusaaminen voi pahimmillaan aiheuttaa ihmiselle joka on vielä ala-asteella ollut sosiaalinen, elämäniloinen, hoitanut koulunsa tunnollisesti, menestynyt urheilullisesti ja siihen malliin.

Se mitä olisit voinut olla ja kokea nuorena on ikuisesti menetettyä. Et saa nuoruuttasi ja nuoruuteen tyypillisesti liitettyjä asioita takaisin. Jotain voit saada, mutta ei niitä koe 30-vuotiaana samalla tavalla kuin 15-vuotiaana. Sinulta on tuhottu arviolta n. 20% elämästäsi, osalla ehkä koko loppuelämä. Sekö on sinun mielestä pikkujuttu jonka pitäisi antaa vain olla?! Toki lääkikseen voi hakea 30-vuotiaana, mutta sitten täytyy jo tehdä valintoja mahdollisesti esim. lapsettomuuden ja opiskeluiden väliltä jne. On lukuisia asioita joita ei taas millään mittakaavalla voi kokea myöhemmin uudestaan.

Vähän sama kuin sanoisin jollekkin: Ai sinun lapsesi kuoli, hei c'moon! Älä ruikuta vaan anna olla. Tuskin syyllinen edes muistaa tapahtunutta!1

Vierailija
40/52 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Suunnittelin oikeasti tappavani koulukiusaajani koiran!!😘

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kuusi