Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaupungin omistama "savuton kiinteistö" - onko laillinen?

Vierailija
28.02.2016 |

Onko muka niin että kiinteistö, jonka omistaja olen verorahoillani (AMK tässä kontekstissa) voi julistaa itsensä "savuttomaksi kiinteistöksi"? Tuo on aika typerää. Eikö ole niin, etttä nämä "tupakointi kielletty kiinteistön alueella" kyltit ovat lähinnä vain ohjenuoria, mutta kukaan ei oikeasti voi kieltää minua tupakoimasta niiden alueella?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi. On mahdotonta kysyä jokaisen "omistajan" (kuntalaisen) mielipidettä joka asiasta (koko hallinnon ja kaikkien laitosten toimina halvaantuisi), vaan organisaatioilla on tässä itsemääräämisoikeus.

Vierailija
2/9 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkaa Lampela hoitamaan asiaasi, jos noin vatuttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh. Tulipa elävästi mieleen eräällä lakipalstalla sitkeästi kirjoitellut nuorukainen, joka kärtti keskustelijoilta lupaa pitää pipoa päässä oppitunneilla. "Eihän tämä sääntö ole laillinen" ja "eihän laki voi pakottaa minua ottamaan pipoa pois päästä". :)

Vierailija
4/9 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Savuttoman Suomen tavoitetta kiristettiin hiljattain. Alun perin koko maan piti olla täysin savuton vuonna 2040, mutta uusi tähtäin on vuodessa 2030. Tämä tarkoittaa sitä, että savuttomien kiinteistöjen ja alueiden määrä kasvaa koko ajan.

Vierailija
5/9 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On laillinen. Sinä olet kunnallisvaaleissa valtuuttanut valtuuston päättämään tällaisista asioista.

Vierailija
6/9 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset voi mennä muualle polttamaan. Onko tupakan himo niin kova, ettet pysty odottamaan edes paria minuuttia.

Vierailija
7/9 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän talonyhtiössä ei saa tupakoida edes pihalla. Olen tästä kiellosta erittäin ylpeä :)

Vierailija
8/9 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo varmasti laillinen on, mutta lähinnä pitäisin tuollaista korkeakoulun savuttomaksi julistamista tarpeettomana jeesusteluna ja tupakoivien opiskelijoiden kiusaamisena, jonka pääasiallinen tarkoitus on se, että tuon lauseen voi kirjoittaa nettisivuille jonkinlaiseksi imagonkohottajaksi.

Yliopistoilla on useimmiten edelleen tuhkakupit vähän matkan päässä ovesta. Tämä kertoo ehkä siitä, että siellä osataan keskittyä olennaiseen opiskelijoiden ja henkilökunnan tarpeettoman paimentamisen sijaan.

Vierailija
9/9 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh. Tulipa elävästi mieleen eräällä lakipalstalla sitkeästi kirjoitellut nuorukainen, joka kärtti keskustelijoilta lupaa pitää pipoa päässä oppitunneilla. "Eihän tämä sääntö ole laillinen" ja "eihän laki voi pakottaa minua ottamaan pipoa pois päästä". :)

Muistui hetkisen kuluttua mieleen myös nuorukaisen reaktio, kun hän lopultakin uskoi, että laki ei pipoasiassa ollut hänen puolellaan: hän sanoi olevansa oppilaitoksensa marttyyri tällaisen asiattoman kohtelun vuoksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kaksi