Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko minulla lihava lapsi?

Vierailija
28.02.2016 |

Kävimme terkkarilla joka hän punnitsi lapseni ja sanoi että tyttö painaa 60kg ja että on 155cm pitkä.
Hirveä paniikki iski, kun kuulin lukemat. Tietysti tiesin että tyttö on pyöreä mutta en osannut osottaa lukemaa tuollaiseksi. Lääkäri ei sanonut mitään onko lapsi ylipainoinen vai normaalipainoinen joten tässä teille kysymys;
Onko hän lihava? Kun tyttö seisoo, maha näkyy hiukan mutta ei juurikaan, kun istuu, vatsamakkaroita on näkyvissä, noin 2 isoa näkyy vaatteiden läpi.
Itse olen normaalipainon yläpäässä ja mieheni lievästi ylipainoinen. Syömme terveellisesti ja herkkuja saa vain kerran viikossa, silloinkin kohtuudella.
Mutta kertokaa onko lapseni ylipainoinen. Ainiin, hän on 11 vuotias.

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai tää oli vanha ketju. 

Vierailija
42/56 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävimme terkkarilla joka hän punnitsi lapseni ja sanoi että tyttö painaa 60kg ja että on 155cm pitkä.

Hirveä paniikki iski, kun kuulin lukemat. Tietysti tiesin että tyttö on pyöreä mutta en osannut osottaa lukemaa tuollaiseksi. Lääkäri ei sanonut mitään onko lapsi ylipainoinen vai normaalipainoinen joten tässä teille kysymys;

Onko hän lihava? Kun tyttö seisoo, maha näkyy hiukan mutta ei juurikaan, kun istuu, vatsamakkaroita on näkyvissä, noin 2 isoa näkyy vaatteiden läpi.

Itse olen normaalipainon yläpäässä ja mieheni lievästi ylipainoinen. Syömme terveellisesti ja herkkuja saa vain kerran viikossa, silloinkin kohtuudella.

Mutta kertokaa onko lapseni ylipainoinen. Ainiin, hän on 11 vuotias.

On lihava. Mun lukiolainen painaa 48 kiloa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minulle 9-vuotiaana terkkari kertoi, että nyt pitää laihduttaa, kun silloinen paino = pituus -100. Olin kuulemma lihava ja asiaan piti puuttua. Ei siis mitään, että vanhemmille olisi asiasta kerrottu, vaan ihan minulle itselleni kertoi ja antoi laihdutusohjeita.

Terveisin, nykyinen ahmimishäiriöinen ja sairaalloisen lihava nainen.

Syömishäiriöiset aina syyllistävät muita ongelmastaan.

Vierailija
44/56 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuiset kommentoijat täällä vertaa omia painojaan lapseen? Siis asiahan on täysin eri, kun pituuskasvu on kesken.

Vierailija
45/56 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin 11-vuotiaana 40-kiloinen. Aikuisena paino oli pitkään 52-56 kiloa ja pituutta on 170. Aivan järkky paino tuo 60 alakoululaiselle!

Vierailija
46/56 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä silloin 10-vuotiaalle pojalle sanottiin kouluterkkarilla, että pitää kiinni karkkipäivästä ja se myös luki viestinä vanhemmilla lapussa, minkä sieltä sai mukaansa. Poika alkanut ostelemaan herkkuja omilla rahoillaan ja painoa on tullut.

Pidettiin kaikki huoli, että paino pysyy samoissa lukemissa ja kasvu korjaa asian. Nyt pari vuotta myöhemmin ollaan lähes samassa painossa :) Lapselle terotettiin, että mitään laihdutusta lapset ei harrasta vaan yhdessä syödään myös vähemmän herkkuja. Nyt valitsee usein ennemmin sämpylän, kuin munkin.

Varmasti olisi tullut infoa kotiin, jos tilanne huolestuttava.

Vierailija
47/56 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On lihava, meillä viisi kertaa viikossa urheileva poika jonka mitat 160cm ja 40kg. Painoa tytöllä jo niin paljon että sitä ei pelkkä kasvu korjaa.

Vierailija
48/56 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro, miten syötte. "Terveellisesti" ei kerro yhtään mitään. Monellahan on ihan vääristynyt käsitys siitä, mikä on terveellistä kotiruokaa.

syömme paljon kasviksia ja marjoja, ilman sokeria tai makeutusaineita.

En käytä ruuan laitossa juurikaan rasvaa vaan oliiviöljyä. Ja karkkia max. 100 grammaa lauantaina

On se öljykin rasvaa! Ja hyvin kaloripitoista.

Vierailija
49/56 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin tuossa issä 160/64. Kyllä se siitä yläasteelle siirryttäessä tasaantui kun pojat kiusas pyöreydestä ja aloin syömishäiriöiseks, seiskalla tippui 10 kiloa.

Harrasta lapsen kanssa , ole mukana elämässä ja tarjoa terveellistä ruokaa.

Vierailija
50/56 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko niitä vanhempia jotka kertoo lapsensa syövän vain terveellisesti ja lapsi selvästi ylipainoinen.

Lähipiirissä on perhe jossa kaikki reilusti ylipainoisia ja lapset myös, niin äiti loukkaantuu mikäli asiaa kyseenalaistaa ja syövät vain terveellistä omasta mielestä.

Joka päivä on makeaa leivottu jne eli itse on sokea helposti.

Ja kyllä on apn lapsi selvästi liian painava

Vierailija
51/56 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 11-vuotias (joulukuun lopussa 12) on 174cm ja 44,5kg. Muut hänen tuntemani ikäiset ovat 140-160. Tosi pitkä ja hoikka, mutta ihan sopiva paino

Vierailija
52/56 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko niitä vanhempia jotka kertoo lapsensa syövän vain terveellisesti ja lapsi selvästi ylipainoinen.

Lähipiirissä on perhe jossa kaikki reilusti ylipainoisia ja lapset myös, niin äiti loukkaantuu mikäli asiaa kyseenalaistaa ja syövät vain terveellistä omasta mielestä.

Joka päivä on makeaa leivottu jne eli itse on sokea helposti.

Ja kyllä on apn lapsi selvästi liian painava

Sokeahan minäkin olin.Tytäreni alko käymään mummolassa iskan luonna,Kun iska asu vanhempien koti.Mummo syötti kesän tytärelleni kun siellä oli noin 8-9 vuotiaasta aina  peruskooululaisena ja lukiossa jätti menemättä:2kk.kesät arjet Forssan seutu.Mun kesälomaani 1kk toki oli kansamme!.Aika alko  80-luku. Tytär alko lihoo raskaasti.Aikuisena kertoi  vasta:mummo syötti hänellä ainoana ravintona hk-sinistä lenkkiä kylmänä,kylmiä lihapiirakoita. Teki raakaa kakku taikinaa ja sitä syötti.He olivat varakaita,mumosta vaan lihava lapsi kuulema on terve!Minä ja häntä  3 ja puoli vuotta vanhempi  velji olimme normi painosia.Mitäkään hälytys kellot ei soinut.Enkä tajunut kysyy mitä mumolassa syödään?Minua syylistetiin tytäreni lihoaminen,huono äiti.Huonot ruoka tavat?Kiitos mumon.Sai tytärelleni ylipainon,rasvasolut,koulukiusaamisen.Kiitos myös olit tytärelleni haukkunut minua koko hänen ikänsä,kun laitoin elämästä pois hänen rakaan alkoholisti poikansa.Jos olisin tiennyt,tyär ei mumolaan olisi mennyt..aivan saletti.Mutta äitejähän aina syylistetään kaikessa,eikö?

Vierailija
53/56 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho meidän 10 v tyttö on 72.5 kg ja 140 cm pitkä. +mahamakkaroita isoa 4 ja vyötärönympärys on 91 cm

Vierailija
54/56 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Indeksi 26,10 joten ylipainoa on.

Vierailija
55/56 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tyttö on 13v, 160 cm ja 45-48kg. Kyllä se pyöreeltä kuulostaa jos ei ole murrosikäkään kunnolla vauhdissa.

Vierailija
56/56 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On lihava.

Tuon pituisen lapsen pitäisi painaa alle 55 kiloa. Lapset kun on muutenkin sirompia kuin aikuiset

Itse 164cm aikuisena painoin 52 kiloa, 155 senttisenä teininä 47 kiloa.

Älkää luottako kasvupyrähdykseen ja lapsenpyöreyden katoamiseen! Itsellä 4 lasta eikä kenelläkään ole ollut kasvupyrähdystä. Onneksi ovat hoikkia

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän