Onko 47M asunto liian pieni 4:lle
2 aikuista, 2 lasta.
Lapset nukkuvat makkarissa, aikuiset olkkarissa.
Toinen lapsi aloittaa koulun syksyllä, pitäisikö hänellä olla oma huone?
Kommentit (13)
No on.
Tuossa tilassa voisi asua korkeintaan 2.
Se on teidän oma valinta. Jos teitä ei haittaa tuo, niin miksi sen pitäisi ketään muutakaan haitata.
Varmaan sopeutumiskysymys, mutta itse asun poikaystävän kannsa 60-neliöisessä kaksiossa ja tuntuu että ei kyllä oo yhtään ylimäärästä tilaa...
No on. Tää oli meille kahdellekin liian pieni ja muutettiin isompaan
Kuulostaa aika ahtaalta. Itse asun kahdestaan samankokoisessa kämpässä ja tilaa on sopivasti.
Ei missään nimessä. Jos tulee lisää lapsia niin tiukan paikan tullen voitte nukkua vaikka päällekkäin. Sopu sijaa antaa vai miten se meni...
Mulla on isompi asunto ja asun yksin :D
Miten niin liian pieni? Lapsilla on oma huone ja ilmeisesti teillä on myös keittiö? Ei kai se elämä laatu ole kiinni neliöistä, vaan miten itse sopeudutte tilanteeseen. Saahan sinne olkkariin vaikka jollain hyllyköllä erotettua tilan tai rakennatte parven. Villi arvaus, että elätte pääkaupunkiseudulla?
Ei ne neliöt, vaan se kuinka "neliöitä" asutaan, tai miten tila on jaettu. Muualla maailmassa asuu puolet pienemmässäkin tilassa ihmisiä ja osa suomalaisistakin asuu erityisesti kesäisin alle 20 neliön asuntoautossa tai vaunussa aivan vapaaehtoisesti. Luulisi siivoamiseenkin menevän vähemmän aikaa... Vaikka tilaa ja avaruutta ympärilläni arvostankin, niin toisinaan mielessä käy, että mihin kaikkeeen oikeastis itä tilaa tarvitsee. Miksi pitää olla hamsteri, joka haluaa sulloa ja ahtaa kotiinsa kaiken? Haluaako sitä tilaa itselleen vai oikeasti vain enempi vähempi arvokkaille ja tärkeille tavaroille? - Tai joiden ainkain uskottelee olevansa tärkeitä; onhan niin kiva kun voi omistaa..
Kyllähän siellä mahtuu olemaan, nukkumaan ja syömään, mutta liian pienessä asunnossa on ikävä esim kestitä vieraita. Jos ei perheenne semmoista kaipaa, niin ei kai siinä mitään.
tuttava perhe asuu tuon kokoisessa rintamamies talossa, lapsia neljä (vanhin 5). kaikilla sama yhteinen makkari. nyt tosin rakentavat yläkertaa lisätilaksi. sanoisin, että väliaikaisratkaisuna tai pakon edessä menee, tai jollain parvisänkysysteemillä. mutta melkein kyllä vaatisi kaksi makuuhuonetta, koululainen (ja muutkin) tarvitsevat omaa rauhaa.
yhden lapsen kanssa (ei koulussa) minusta voi vielä asua kaksiossa, kun kaikki voi nukkua samassa huoneessa ja lelut voi olla olkkarissa..
Kyllä se on kovin ahdasta asumista nykyään, 60 vuotta sitten ihan tavallista.