Kadutko ammatinvalintaasi?
Kommentit (26)
Olen sosiaalialalla ja tykkään työstänä mutta koska mies myös kolmivuorotyössä ja esikoinen kohta aloittaa koulun pitäisi minun löytää päivätyö joka on kyllä tällä alalla kiven alla. Ja palkka on huono myös. Toimintaterapeutiksi olisin halunnut nyt jälkiviisaana.
Opiskelujen loppuvaiheessa koin kriisin tajutessani, että minusta ei ikinä tule historiantutkijaa. Työtilanne oli surkea, jotain pätkää joista kauhea kilpailu ja palkka huono ja koko homma niin boooring.
Minusta tuli " pakosta" historianopettaja, nyt on virka, palkallista lomaa 14 viikkoa vuodessa ja liksa 3000 e. Ja vaikka en ikinä halunnut opeksi, niin olen huomannut rakastavani työtäni ja uskon jopa olevani hyvä siinä :)
kadun valintaani, koska en pidä tavasta jolla joudun työni hoitamaan=ainainen kiire kun henkilökuntaa on liian vähän, joten en saa tehdä työtäni niin hyvin kuin haluaisin. lisäksi inhoan sitä tapaa miten sijaisia kohdellaan eli ovat vuosikaudet pätkätöissä ikuisen pelon alla jatkuuko työt vai ei. lisäksi inhoan sitä että saamme raskaasta ja voimia vievästä vuorotyöstä niin huonoa palkkaa =n2000e brutto ja jokun pyhätyölisä....
tässä nyt muutamia mainitakseni.....
Sijoittumispaikkoja on, tosin tutkijoita useimmat.
Olen lakimies ja työ on mielestäni tylsää ja yksinäistä. Aion tulevaisuudessa kouluttautua enemmän kaupalliselle alalle.
hoitoalalla olen ja sinänsä tykkään itse työstä mutta en palkkauksesta enkä työajoista. minun erikoisalallani on vielä tosi vaikeaa saada päivätyötä joten ainakin erikoistuisin toisin jos saisin valita uudelleen.