Miten saada lapsi suostuteltua tanssimaan Wanhat? :(
2017 lapseni täytyisi tanssia Wanhat. Nyt veljensä tanssihumua seuratessa on alkanut sellainen en tanssi-meininki. Ei ole koskaan oikein tykännyt esim. pitää mekkoa yms eikä ole sen tyyppinen, mutta Wanhat vain kuuluu lukioon! Onhan tässä vuosi aikaa puhua lapsi ympäri, mutta miten?? On niin ehdoton...
Kommentit (28)
Miten vammainen pitää ihmisen olla, että oudoksuu sitä, että joku ei osallistu tympeään höpöhöpörituaaliin? Kertokaa, vammaiset?
Et saa pakottaa lastasi! Minäkään en aikoinaan välittänyt osallistua noihin tansseihin ja jätinpä abiristeilynkin väliin. Ja hyvä niin, ei todellakaan kaduta. Kaikki ei vain halua. Ja mitä sä siitä saat, että tyttäresi osallistuu? Et sinä ole sinne menossa tanssimaan, vaan hänen se pitäisi. Anna olla. Muuttaa mielensä sitten, jos tuleekin toisiin aatoksiin.
Joo meillä on kanssa tuo että puhutaan selän takana pahaa jos ei osallistu juttuihin, syrjitään yms.
Vierailija kirjoitti:
Joo meillä on kanssa tuo että puhutaan selän takana pahaa jos ei osallistu juttuihin, syrjitään yms.
En minä ainakaan havainnut tällaista. Enkä olisi välittänytkään. Hyvä oppia se ettei muiden mukaan tarvitse tanssia, saa olla omat mielipiteet.
Meillä ei yksikään kolmesta lapsesta käynyt riparia eikä siis rippijuhlia, nyt vanhin kirjoittaa mutta ei halua lakkiaisia, eikä halunnut vanhojen tansseja tai penkkareita. So? Ei niihin vain voi pakottaa, eivätkä juhlat ole vanhempia varten.
Ap on ihan kuin minun äitini, joka sai kauheat raivarit siitä, etten aikoinani mennyt vanhojentansseihin. Äiti on vielä 15 vuoden jälkeenkin katkera asiasta. -.-
.
Oletko ap ottanut huomioon, että tyttäresi ehkä
a) ei pidä tanssimisesta
b) ei pidä prinsessailusta
c) ei halua, että tuhlaatte satoja tai jopa tuhansia euroja yhteen päivään
d) ei löydä sopivaa paria
e) on ujo poikien suhteen eikä uskalla pyytää ketään parikseen
f) on koulukiusattu
g) ei halua osallistua, koska kaveritkaan ei osallistu
h) kurssiaikatauluun ei vain vanhojentanssikurssi sovi
i) ei tule toimeen liikunnanopettajan kanssa (tai kuka sitä tanssikurssia nyt ikinä vetääkään)
?
.
Syitä voi tietysti olla monia muitakin, mutta ainakaan et saa pakottaa tytärtäsi tanssimaan.
Meillä ei aikoinaan ollut kunnon vanhojen tansseja. Pukeuduttiin vanhoihin vaatteisiin esim. minulla oli kansallispuku. Poikien kanssa tanssivat vain luokan suosituimmat tytöt.
Penkkariajelulle väkersin itse kankaasta haamupuvun, kun ei ollut varaa muuhun. Eipä ole jäänyt mitään (hyviä) muistoja kummastakaan päivästä.
Tuollaiset jutut eivät vain ole mun juttu. Kunnioita lapsesi mielipidettä.