Mitä mieltä miehestä, jolla ei kasva parta?
Nostetaan kissa pöydälle.
Mitä mieltä naiset ovat miehestä, jolla on vain vähän partakarvoja? Ei siis tietenkään kasvata niitä muutamaa haiventa, mutta vaikka yrittäisi niin ei tulisi kunnon sänkeä/partaa?
Tämä on minulle suuri epävarmuustekijä kun nyt on muodissa parta ja sänkihän on "aina" ollut in. Tiedän ettei kaikki naiset pidä parrasta eikä ehkä sängestäkään, mutta haluaako nekin alitajuisesti/tietoisesti, että miehellä on edes mahdollisuus partaan? Kun se kuitenkin yhdistetään testosteroniin ja varmaan nainen kuin nainen tykkää testosteronista miehellä.
Mielestäni olen muuten suht normaali mies, en mitenkään erityisen hento tai naisellinen piirteiltäni. Mutta jostain syystä vaan parta ei kasva.
Kommentit (105)
Mä inhoan sitä sänkeä. Että ihan hyvä ominaisuus, jos ei karva kasva naamassa.
Itselläni kasvaa sekä partaa että viikset. Olen nainen :( Kyllä olisi moni amislainen kundi kateellinen, jos vallan päästäisin rehottamaan naamakarvani.
Kiveksissä jotain vikaa. Ennen murrosikää katsroiduilla eunukeilla ei ollut partaa.
Itsellenikään ei kasva parta tai no jotain hyvin hentoo haituvaa joka lähtee karkealla pyyhkeellä pois :) Lukenu aiheesta johtuu geeneistä mutta se ei tarkoita että olis yhtään sen vähempää testosteronia kehossa kuin parrakkaallakaan,olihan tosta hyötyy armeijassa kiireiset lähdöt.Mutta olisipa totisesti kiva kasvattaa välleesä parta kun näyttää isolta vauvalta,tulis julmemman näköseks,biotiiniä suosittelivat se vain vahvistaa eli paksuntaa uutta karvaa joka saa näyttämään tuuheammalta.Itse omakohtasesti myös leukapartaa värjänny mustaks korostaa niit vähäsiä karvoja hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka vanha olet? Partahan alkaa kasvaa joskus kunnolla vasta päälle 30-vuotiaana
Huh, tuo olisi kyllä hyvä. Olen nyt 25.
AP
Minulla kävi myös näin, että ei se juurikaan alle 30v kasvanut.
Parta on merkki miehisyydestä ja testosteronista. Varmaan kiva näyttää pikkupojalta, kun normaaleilla miehillä on sänki illalla, jos on aamulla ajellut.
Höpö höpö pojat. Sit jos parrattomuuden kans ei ole muutakaan karvoitusta: kainalot, sukuelimet, sääret voit hieman huolestua. Naaman ja rintakehän/ alavatsan, selän karvattomuus tai muutamat karvat ei ole sairaus. Se on joillakin geneettinen ominaisuus. Voi tarkadtella molempia vanhempia ja näiden karvaisuutta/ karvattomuutta/ harvakarvaisuutta ja todeta mistä omat geenit peräisin.
Miehennäkökulmasta selvää säästöä kun ei tarvi kalliita partateriä ostaa. Parta ei kaikille sovi ja sitten partatyylejä on myös erilaisia.
Vierailija kirjoitti:
Parta on merkki miehisyydestä ja testosteronista. Varmaan kiva näyttää pikkupojalta, kun normaaleilla miehillä on sänki illalla, jos on aamulla ajellut.
Hassua kun testosteronin vaikutus parrankasvuun on minimaalinen. Geneettinen perimä sanelee paljon enemmän.
Useimmilla suomalaisilla miehillä ei parta kasva. Itse tykkään vain miehistä joilla on sänki/parta. Sellainen 3-6mm on paras, ei ole terävä mutta ei mene suuhun suudellessa 😍. Onneksi asun Keski-Euroopassa, jossa suurimmalla osalla kasvaa parta 😋. Ainoa haittapuoli että se myös kasvaa tosi nuoresta alkaen, joten muutama hups on deittaillessa käyny 😆.
Kaikki miehet joilla ei kasva parta paria haiventa enempää jotka tunnen, ovat jotenkin lapsellisen oloisia. En tiedä kuvittelenko, vai ovatko oikeasti. Kai se on mahdollista, ettei vaikka jokin hormoni toimi kunnolla tmv. Miellän tuollaiset miehet myös hiukan oudoiksi, varsinkin ne jotka niitä haiveniaan kovasti kasvattavat.
Vierailija kirjoitti:
Useimmilla suomalaisilla miehillä ei parta kasva. Itse tykkään vain miehistä joilla on sänki/parta. Sellainen 3-6mm on paras, ei ole terävä mutta ei mene suuhun suudellessa 😍. Onneksi asun Keski-Euroopassa, jossa suurimmalla osalla kasvaa parta 😋. Ainoa haittapuoli että se myös kasvaa tosi nuoresta alkaen, joten muutama hups on deittaillessa käyny 😆.
Jess ja vastaavasti naisille kasvaa hurjat säärikarvat ja kainaloon puskat. Siis kun itsellä on ulkomailtakin geenejä niin kyllä ne säärikarvat kasvaa, eikä se oo kiva, kun en oo mies.
En ole kyllä kertaakaan miettinyt uuden miehen tavatessa että kasvaakohan tolle vielä joskus parta. Että ihan turhaan huolit. Kaipa se jokaisesta naisesta mukavampaa on jos on parran mahdollisuus mutta ei se ketään aja pois. Eikä tuollaista deittaillessa tule ajatelleeksi, vaan mahdollisesti joskus paljon myöhemmin.
Vähän faktaa:
Jos parta ei kasva niin se tarkoittaa vain sitä että se ei ole perimässä.
Jos parta kasvaa niin se tarkoittaa sitä että kehosi käyttää testoa siihen. Samalla myös hiukset lähtee.
Jos parta ei kasva mutta on munakarvat niin olet normaali.
Itselläni ei kasva haiventakaan leuassa mutta lihakseni ovat normaalia suuremmat vaikka en juuri puntilla käy. Testoni menee siis sinne. Samalla myös hiukseni kasvavat 2 senttiä kuussa ja ne ova todella paksut.
Myös shortseissa kulkiessani kaverini vitsailevat että minulla on jäänyt villahousut jalkaan. Nimittäin jalkojani ei juuri näy karvojen alta.
Parta ei kasve, jos ei ole testosteronia.
Herkkyys testosteronille vaihtelee, joten seksuaalista viriiliyttä ei voi suoraan parrasta päätellä.
Epäilen että fyysinen passiivisuus ja ruoan/juomaveden hormonihäiriköt ovat syynä nykymiesten vähentyneisiin maskuliinisiin ominaisuuksiin.
Pyöreäkasvoisia siloposkia alkaa olla nelikymppisissäkin aika paljon.
TestoVL -mittaus ei montaa kymppiä maksa kaupallisissa labroissa, jos joku haluaa tsekata oman tilanteensa.
Vierailija kirjoitti:
Ei se parta pahoille kasva..
Eikä mahoille.
No, mitä mieltä olet Putinista? Pitää nostaa egoaan muilla keinoin, kun on lapsenkasvoinen käppänä vielä vanhoina päivinäänkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka haluaa puolison, jolle parisuhde olisi moisesta kiinni. Jonkun muutaman karvan varassa...
Ei varmaan kukaan. Mutta voiko saada edes kontaktia naisiin jos on tälla tavalla "poikkeava". Sitä tässä mietin.
Ja huomaako naiset lähikontaktissa, että ihossani ei ole edes niitä aihioita, joista parta voisi kasvaa?
AP
Suurin osa naisista ei pidä parrasta. Tämä on kyllä täysin turha murhe ja varmasti korjaantuu iän myötä. Oma mieheni oli parikymppisenä lähes karvaton ja nyt keski-ikäisenä aikamoinen gorilla. Selässäkin kasvaa karvoja.
Ei se parta pahoille kasva..