Sitten kun työttömien raivo alkaa purkautua tähän kyykytykseen
Silloin tulee ruumiita. Silloin alkavat autot palaa eikä lähiöissä vaan sellaisissa paikoissa kuin Eira ja Westend. Se on Sipilä, jonka taloon lentää polttopullo, ei joku vok. Pelkään, että tähän ei mene kauan.
Kommentit (134)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fiksuimmat jättää uppoavan laivan ja painuvat ulkomaille.
Hyvätuloiset yhteiskunnan kustannuksella koulutetut lääkärit näin tekevätkin, kunnes ovat ensin saaneet tienattua rahat Suomen sairaanhoitopiireiltä eli veronmaksajien ja sairaiden kukkaroista, sekä lisätöinään hankkineet yksityisten lääkäriyhtiöiden kautta rahaa säkkitolkulla veroja kiertämällä saamistaan tuloistaan. Eläkepäivikseen sitten lähtevätkin verottomaan valtioon viettämään suurilla eläkerahoillaan maksamatta Suomeen verojaan kääntäen auringon alla kupeitaan, ja nauttimaan loppuelämästään golfaamisesta tms. kalliista eliittiharrastuksestaan.
Joku eläkeikäinen tohtori kylläkin vieläkin maksimoi tulevaa eläkettään tekemällä vielä ainakin osa-aikaisesti hommiaan, jos vaan ei vielä kovin pahasti ammattitaito ole vanhettunut ja kädessä vielä joten kuten työkalut pysyvät ja tutina ei hirveesti haittaa huonon näkökyvyn kanssa potilaiden operointeja. Ainiin mut onhan ne suurentavat tähystyleikkausvälineet olemassa, mutta se harmittaa vanhaa urostohtoria, kun kumma kyllä ei enää ne nuoret ja kauniit sairaanhoitsut enää hymyile sillai kuin ennen vanhaan!
Se on muuten jännä juttu; täällä moititaan ay-liikettä, mutta kukaan ei ole kirjoittanut sanaakaan Lääkäriliitosta. Lääkäriliitto (Kokoomuksen avittamana) on saanut aikaan sen, että lääkäreitä koulutetaan tarpeeseen nähden liian vähän. Näin saadaan lääkärien palkat pysymään kohtuuttoman suurina. Julkisella puolellakin nykyään voi esittää oman palkkatoiveen, ei ole enää taulukkopalkkoja lääkäreillä, koska pula heistä on niin suuri. Ammattinahan se ei vaadi sen enempää kuin joku muu , vaikkapa insinööri; ammatti opitaan koulutuksessa ja työharjoittelussa niinkuin mikä tahansa muukin.
No siitä sitten vaan lääkäriksi opiskelemaan ja suoraan vihreälle oksalle, ei sinua kukaan estä. Vai?
Menisin muuten, mutta ei ole oikeutta kieltäytyä tekemästä aborttia omantunnon perusteella.
Omatuntosi ei kuitenkaan estä sinua loisimasta vuosikausia toisten rahoilla? Joo, pummi mikä pummi. Mikset vaan myönnä ettei kapasiteettisi riitä mihinkään TUOTTAVAAN työhön. Olet täysi turhake.
Monesko bisse menossa?
En juo (polta tai käytä huumeita), ei ole varaa. Opiskelen lääkiksessä, tule ihmeessä sinäkin. Ai niin...
Opiskele mitä opiskelet, ei ole mikään tae siitä että töitä tulet saamaan.
Kyllälääkäriksi opiskelevalle töitä riittää ihan Suomessakin. Lääkäriliitto on pitänyt huolen siitä, että lääkäreitä koulutetaan tarpeesen nähden liian vähän ja näin ylläpidetään lääkärien kohtuutonta palkkatasoa.
Vierailija kirjoitti:
Hahaahhaa, tätä tyhjää uhoa. Missään muualla maailmassa valtio ei anna ilmaiseksi niin paljon rahaa työttömille kuin Suomessa. Jos päivärahat eivät riitä asuntoon, ruokaan, vaatteisiin, nettiin, puhelimeen ja autoon, voi mennä sossuun ja pummia lisää.
Tosiasia on, että suomalainen työtön voi tietyissä oloissa tienata paremmin kuin matalapalkkatyötä tekevä. Ei tässä mitään kapinaa ole tulossa, ainakaan ennen kuin valtio on konkurssissa Kreikan tapaan.
Puhu mitä puhut. Suomi on viittä vaille konkassa. Minä toivon mahdollisimman vähän ruumiita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvätuloiset yhteiskunnan kustannuksella koulutetut lääkärit näin tekevätkin, kunnes ovat ensin saaneet tienattua rahat Suomen sairaanhoitopiireiltä eli veronmaksajien ja sairaiden kukkaroista, sekä lisätöinään hankkineet yksityisten lääkäriyhtiöiden kautta rahaa säkkitolkulla veroja kiertämällä saamistaan tuloistaan. Eläkepäivikseen sitten lähtevätkin verottomaan valtioon viettämään suurilla eläkerahoillaan maksamatta Suomeen verojaan kääntäen auringon alla kupeitaan, ja nauttimaan loppuelämästään golfaamisesta tms. kalliista eliittiharrastuksestaan.
Joku eläkeikäinen tohtori kylläkin vieläkin maksimoi tulevaa eläkettään tekemällä vielä ainakin osa-aikaisesti hommiaan, jos vaan ei vielä kovin pahasti ammattitaito ole vanhettunut ja kädessä vielä joten kuten työkalut pysyvät ja tutina ei hirveesti haittaa huonon näkökyvyn kanssa potilaiden operointeja. Ainiin mut onhan ne suurentavat tähystyleikkausvälineet olemassa, mutta se harmittaa vanhaa urostohtoria, kun kumma kyllä ei enää ne nuoret ja kauniit sairaanhoitsut enää hymyile sillai kuin ennen vanhaan!
Se on muuten jännä juttu; täällä moititaan ay-liikettä, mutta kukaan ei ole kirjoittanut sanaakaan Lääkäriliitosta. Lääkäriliitto (Kokoomuksen avittamana) on saanut aikaan sen, että lääkäreitä koulutetaan tarpeeseen nähden liian vähän. Näin saadaan lääkärien palkat pysymään kohtuuttoman suurina. Julkisella puolellakin nykyään voi esittää oman palkkatoiveen, ei ole enää taulukkopalkkoja lääkäreillä, koska pula heistä on niin suuri. Ammattinahan se ei vaadi sen enempää kuin joku muu , vaikkapa insinööri; ammatti opitaan koulutuksessa ja työharjoittelussa niinkuin mikä tahansa muukin.
No siitä sitten vaan lääkäriksi opiskelemaan ja suoraan vihreälle oksalle, ei sinua kukaan estä. Vai?
Menisin muuten, mutta ei ole oikeutta kieltäytyä tekemästä aborttia omantunnon perusteella.
Omatuntosi ei kuitenkaan estä sinua loisimasta vuosikausia toisten rahoilla? Joo, pummi mikä pummi. Mikset vaan myönnä ettei kapasiteettisi riitä mihinkään TUOTTAVAAN työhön. Olet täysi turhake.
Monesko bisse menossa?
En juo (polta tai käytä huumeita), ei ole varaa. Opiskelen lääkiksessä, tule ihmeessä sinäkin. Ai niin...
Opiskele mitä opiskelet, ei ole mikään tae siitä että töitä tulet saamaan.
Kyllälääkäriksi opiskelevalle töitä riittää ihan Suomessakin. Lääkäriliitto on pitänyt huolen siitä, että lääkäreitä koulutetaan tarpeesen nähden liian vähän ja näin ylläpidetään lääkärien kohtuutonta palkkatasoa.
Lääkäri- ja taksimonopolit pois. Miksi kokoomus ei aja tällaisten monopolien poistamista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei sitä työtä riehumalla synny. Tuet taas ovat Suomessa työttömille suorastaan ruhtinaalliset.
Saan ~500 €/kk. Voisin suorastaan leyhytellä näitä seteleitä kasvojeni edessä. Tällä rahalla kuule pidetään samaa elintasoa kuin joku kolmetonnia tienaava kokoaikatyöläinen!
No se kolmetonnia tienaava maksaa niistä tienesteistään kaiken minkä sinä saat Kelasta ja fattasta. Asunto, sähkö, vesi, lääkäri, lääkkeet, lasten päivähoito jos lapsia, satunnaiset muut menot... Ihan tasoissa siis mennään, ei ihme että se kolmetonnia tienaava on kyllästynyt kuuntelemaan jatkuvaa luuserien kitinää.
Äh, miksi lankesinkaan trolliin.
Jos kuvittelet, että 500 €/kk:ssa ja ~3000 €/kk ylläpitäisivät samaa elintasoa, olet yksinkertaisesti idiootti.Siis saat 500e/kk? Siitä maksat asumisen, sähköt, kaikki laskusi niinkö?
Olen työtön, ja ei minun tarvitse maksaa mitään noista sinun listaamistasi, vaan töissä palkkansa ansaitseva puolisoni maksaa nuo kaikki ja ruoatkin sekä lomamatkat jne. Ootko kade,kun mä voin vaan nauttia elämästäni ilman työssä käymisen raskautta?
Voin pistää työttömyyskorvaukseni aivan mihin haluan, sijoitankin itseeni ja hyvinvointiini, ja säästänpä vielä tuosta summasta sen päivän varalle, kun ja jos sitä tarvitsen.
En ole kade. Olen ylpeä itsestäni, että jaksan sekä kasvattaa lapseni että käydä kokopäivätyössä yksinhuoltajana ja siten elättää pienen perheeni ihan itse. Mulle jää siitä hyvästä 3000 euron bruttopalkasta vähän enemmän kuin tuo 500 euroa ruokaan ja elämiseen mutta hei, näin tää yhteiskunta pyörii.
:D Voi, voi, sinä olet vielä tuossa vaiheessa, kun itsekin kävin töissä puolisoni kera, ja lapsemme olivat pikkuisia, ja silloinkin vaikka kävin töissä ja tienasin normipalkan, niin puolisoni maksoi kaikki yhteistaloutemme pakolliset kulut, ja olen todellakin ylpeä siitä, ettei ole tarvinnut sossun luukulta apurahoja hakea aikoinaan, emmekä mitään asumistukia ole saatu kelalta milloinkaan, ei nyt eikä ikinä. Kattos, kun mun lapset ovat jo aikusia ja asuvat omillaan.
Suomi on kaukana konkasta. Ugandan jopa pystyy ottaa enemmän pakolaisia. Europa on rasistinen. Hello aatu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei sitä työtä riehumalla synny. Tuet taas ovat Suomessa työttömille suorastaan ruhtinaalliset.
Saan ~500 €/kk. Voisin suorastaan leyhytellä näitä seteleitä kasvojeni edessä. Tällä rahalla kuule pidetään samaa elintasoa kuin joku kolmetonnia tienaava kokoaikatyöläinen!
No se kolmetonnia tienaava maksaa niistä tienesteistään kaiken minkä sinä saat Kelasta ja fattasta. Asunto, sähkö, vesi, lääkäri, lääkkeet, lasten päivähoito jos lapsia, satunnaiset muut menot... Ihan tasoissa siis mennään, ei ihme että se kolmetonnia tienaava on kyllästynyt kuuntelemaan jatkuvaa luuserien kitinää.
Jos kuvittelet, että 500 €/kk:ssa ja ~3000 €/kk ylläpitäisivät samaa elintasoa, olet yksinkertaisesti idiootti.Siis saat 500e/kk? Siitä maksat asumisen, sähköt, kaikki laskusi niinkö?
Pahin yhdistelmä on työtön + matalapalkkatyössä käyvä puoliso. Koska silloin saa sen viissatasen ja kaikki maksetaan sen työssäkäyvän puolison lompakosta. Muita tukia ei silloin tule. Näin meillä. Mä saan sen hikisen viissatasen ja kaikki asuminen (omistusasuminen) yms. maksetaan itse. Ei saada asumistukia eikä mitään muuta, koska tulot ylittää just sen minimitoimeentulon. Puoliso silti raataa minimipalkkatyössä joka päivä 10 h (työt 8 h ja työmatkat 2 h), mutta ei siis tarttis. Se vituttaa, että puoliso tekee töitä hullunlailla ja toiset saa saman tekemättä mitään. Ei järkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja oletuksena taas se työtön on yksinäinen luuseri joka siellä sossun luukullakin ravaa? Mulla sama tilanne ton edellisen kanssa, noin 500e saan kuukaudessa, mutta ei mulle kukaan mitään vuokria tai lääkkeitä maksele. Mulla sattuu olemaan tuossa mies joka maksaa kuukaudessa useammankin työttömän rahat veroina. Vähän laajemmin voisitte te ah niin ylevät veronmaksajat ajatella asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, siellähän sitä mannaa sataa taivaalta.
Ei sada mannaa (mitä se on, puuroa. ..), mutta rahaa saa töitä tekemällä. Ja koulutusta vastaavaa, vaativaa ja antoista työtä en Suomessa löytänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja oletuksena taas se työtön on yksinäinen luuseri joka siellä sossun luukullakin ravaa? Mulla sama tilanne ton edellisen kanssa, noin 500e saan kuukaudessa, mutta ei mulle kukaan mitään vuokria tai lääkkeitä maksele. Mulla sattuu olemaan tuossa mies joka maksaa kuukaudessa useammankin työttömän rahat veroina. Vähän laajemmin voisitte te ah niin ylevät veronmaksajat ajatella asioita.
Olet yksinkertainen ihminen kun käytät lääkkeitä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet yksinkertainen ihminen kun käytät lääkkeitä
Joo, kipulääkkeen joudun pari kertaa kuussa ottamaan. Se jos musta tekee sinun silmissäsi yksinkertaisen, tuskin haluat tietää minkä mielipiteesi tekee sinusta minun silmissäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pahin yhdistelmä on työtön + matalapalkkatyössä käyvä puoliso. Koska silloin saa sen viissatasen ja kaikki maksetaan sen työssäkäyvän puolison lompakosta. Muita tukia ei silloin tule. Näin meillä. Mä saan sen hikisen viissatasen ja kaikki asuminen (omistusasuminen) yms. maksetaan itse. Ei saada asumistukia eikä mitään muuta, koska tulot ylittää just sen minimitoimeentulon. Puoliso silti raataa minimipalkkatyössä joka päivä 10 h (työt 8 h ja työmatkat 2 h), mutta ei siis tarttis. Se vituttaa, että puoliso tekee töitä hullunlailla ja toiset saa saman tekemättä mitään. Ei järkeä.
Ymmärrän, että tuntuu epäoikeudenmukaiselta. Puolisollesi karttuu kuitenkin eläkettä, mikä on sitten siinä vaiheessa ihan mukava asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei olekaan järkeä. Suomi ei todellakaan lähde kiitonousuun, kun meillä alkaa olla koko ajan paksumpi siivu työtätekevistä matalapalkkaisissa, ja ehkä myös osa-aikaisissa töissä. Vaikka se kuulostaisi kuinka ylevältä, että aito köyhä sekä raataa niska limassa että hakee leipäjonosta leipää, se ei palvele Suomen etua. Me tarvitsemme keskiluokkaa tienaamaan ja kuluttamaan, mutta tällä hetkellä teemme nähtävästi kaikkemme, että sen keskiluokan asema hupenee. Se nollasopimusta suorittava ja soviteltua päivärahaa nostava ei investoi uusiin taloihin, autoihin, ei käy kahviloissa, ei ravintolassa, eikä satsaa suomalaiseen laatuun. Ja tämä yhtälö ei ratkea sillä, että sitten tehdään töitä vaikka ilmaiseksi, tai sitten pakotetaan tukia entistä alemmas siksi, että kannattamaton työnteko edes näyttäisi kannattavammalta, kuin mitä se on.
Mikä ihme tämä käsitys on, että "fattasta saa" tukia??? Ei sieltä tipu mitään tukia ns. normikansalaiselle eli sellaiselle, joka on opiskellut tutkinnon, tehnyt töitä ja jolla on puoliso joka tekee töitä ja joilla on vähänkään rahaa pankissa tallessa.
Sosiaalitoimistossa syynättäväksi joutuu KAIKKI omistukset, ja se tarkoittanee sitä, että ei saa omistaa autoa, asuntoa tai yhtään rahaa tilillään. Ei mitään omaisuutta, siis. Jos sitä on, se pitää käyttää ensin. Jos näitä ei ole, niin silloin kait saa jotakin tukia.
Eli turha niputtaa nykyajan korkeakoulutettuja työttömiä mamujen, päihdeongelmaisten ja muiden syrjäytyneiden kanssa samaan sossutuki-porukkaan. Avaa jo silmäsi! Jos saa työttömyyskorvausta peruspäivärahana, niin se on vain ja ainoastaan se 500 €/kk tilille ja siitä vielä verot pois. Sillä eletään sitten.
Kommenttisi paljasti tietämättömyytesi. Vaikkapa ihan naapurissamme Ruotsissa työttömyyspäiväraha on suurempi kuin Suomessa, samoin Saksassa, jossa tosin sitä maksaa myös irtisanonut työnantaja, joka voi joutua maksamaan irtisanomalleen työsuhteen pituudesta riippuen jopa kahden vuoden täysimääräisen palkan.
Myös muissa Euroopan kehittyneissä maissa työttömyysturva on Suomea suurempi.
Kaiken tämän löytäisit itsekin tutustumalla EU:n julkaisuihin. Sieltä selviää moni asia ja moni asiakirja on julkaistu myös suomeksi, jos kielitaito tuottaa ongelmia.
Lopeta omien uskomustesi jakaminen ja paneudu aiheeseen, saatat saada helpotusta omalle mielellesikin.