Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En tiedä politiikasta YHTÄÄN MITÄÄN. Haluaisiko joku sivistää? Miksi esim. Hallitusta haukutaan jne?

Vierailija
28.02.2016 |

Olisin kovin kiitollinen jos joku vaivautuu. Hävettää olla näin tyhmä :D

Kommentit (84)

Vierailija
41/84 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tiedän hallituksen/eduskunnan toimintaperiaatteet joten kuten. Toi wikipedialinkki oli aika tuttua tietoa. Näö nykyhetken tapahtumat on vaan tosi pimennossa. Ap

Ok. Tällä hetkellä hallitusta kritisoidaan mm. siksi, että kaikki leikkaukset kohdistuvat tavallisiin tai jopa vähäosaisiin ihmisiin. Opiskelijoilta, lapsiperheiltä, eläkeläisiltä ja sairailta sekä vammaisilta ollaan kiristämässä ja paljon. Palveluja heikennetään ja samalla näiden ihmisryhmien käteen jäävää rahaa pienennetään. Otan esimerkiksi itseni: olen kolmen lapsen työssäkäyvä yksinhuoltaja, kaksi koululaista ja yksi päiväkoti-ikäinen. Päiväkotimaksuja nostetaan, vaikka samalla ryhmäkokoa kasvatetaan (=maksan enemmän huonommasta). Iltapäiväkerho (johon pikkuinen ekaluokkalainen on pakko koulun jälkeen laittaa, kun ei pärjää yksin) kallistuu (=maksan taas enemmän). Lapsilisien indeksikorotuksista ollaan ilmeissti luopumassa (=saan vähemmän rahaa). Vanhoilla autoilla ajaminen tehdään taas kalliimmaksi (=minulla kuluu työmatkoihin enemmän rahaa). Koulutuksesta leikataan, eli minun lasteni on paljon vaikeampaa saada kunnon koulutus tulevaisuudessa. Työehtoja yritetään heikentää ja palkkoja alentaa vielä lisää.  Kun samaan aikaan upouudella autolla ajeleva osinkotuloja nauttiva hyvätuloinen ei kärsi tästä lamasta yhtään. Tämä koetaan suurelta osin epäreiluksi, myös moni hallituspuolueita äänestänyt on ollut hyvin pettynyt. Ennen vaaleja luvattiin, ettei koulutuksesta leikata ja että eläkeiläisistä pidetään huolta jne, nyt toiminta on täysin päinvastaista.

Ei pitäisi olla yksinhuoltajia koska molemmat vanhemmat elättävät lasta. Olisit kiitollinen että sinua avustetaan niin paljon että kuitenkin pärjäät.

Ei ole osingonsaajan vika että sinulla ei ole yhtä paljon rahaa käytettävissä kuin hänellä. Olet tehnyt elämässäsi valintoja ja sillä mallilla on nyt elämäsi.

Ihan yhtä lailla se osingonsaaja nauttii lapsilisistä, puoli-ilmaisesta päivähoidosta, ilmaisesta koulutuksesta, infrasta ja ylipäätään tästä yhteiskunnasta joka tuottaa tervettä ja koulutettua työvoimaa sille osinkoa maksavalle yritykselle. Meissä on vain se ero, että minä maksan enemmän veroja palkkatuloistani kuin hän maksaa osingoistaan ;)

Ai ja tiesittehän muuten, että luvassa on kaikkien aikojen osinkokevät! Hassua, koska firmoilla piti mennä hirveän huonosti, niin huonosti että palkkoja pitää heti alentaa valtavasti ja väkeä irtisanotaan kuin pipoa. Mutta nyt on kuitenkin varaa maksaa ennätymäiset osingot. Ei sillä, saan minä muutaman kympin itsekin. Voisin ihan hyvin maksaa niistä progressiivista veroa, tai luopua niistä jos firmalla tosiaan menee huonosti. Harmi vaan, ettei se oikein passaa porvarille :)

Vierailija
42/84 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkähänlaisia hauki on kala -hokemia ap tästä ketjusta poimiikaan "mielipiteikseen"? Muistuu mieleen muutaman vuoden takainen globalisaation vastainen mölinä presidentinlinnan ulkopuolella itsenäisyyspäivänä: toimittaja meni kysymään iskulauseita huutelevilta parikymppisiltä neidoilta ja nuorukaisilta, mitä se globalisaatio tarkoittaa ja mitä sille pitäisi tehdä, ja sai vastaukseksi vain noloja ilmeitä ja epävarmaa hihitystä.

Tajusin jo, etten voi kysellä muilta vaan pitää seurata itte. Oon vaan aina ollu vähän sellanen "sieltä missä aita on matalin" -menijä ni ajattelin tyhmänä, et jos joku vois tiivistää :D. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/84 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen sijaan että seuraat YLEä tai Helsingin Sanomia, suosittelisin seuraamaan useita eri maiden lehtiä. Ihan vaan jotta saisit muodostettua useammista lähteistä "puolueettoman" mielipiteen (puolueetonta mielipidettä et periaatteessa voi muodostaa koska uutisen on aina kirjoittanut henkilö jolla on mielipide asiasta).

Ok, no englanti mulla on vahva. Mitä kannttais sitte seurata? BBC? Ap

YleFemmalla näkyy joka ilta myös Ruotsin  tv:n pää -uutislähetys Aktuellt. Kts. ohjelmatiedot. BBC World News on luotettava.

Mun mielestä kotimaisista lehdistä Hesari on ihan must, koska sillä on niin paljion vaikutusvaltaa. Sen lisäksi vähintäänkin vilkaisun arvoisia ovat HBL, Aamulehti ja Kaleva. Itse seuraan netissä myös brittiläistä The  Guardiania ja New York Timesia. Älä välitä maksumuureista, lue niin paljon kuin voit. Sitten kun tiedät enemmän voit tehdä valintoja. Ulkomainen media on tärkeä koska Suomi ei ole mikään yksinäinen tähti taivaalla, vaan pieni osa maailmaa. USAn talous romahti 2008 ja me olemme nyt pulassa (googlaa vaikka Lehman Brothers, finanssikriisi/ financial crisis). 

14

Vierailija
44/84 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen N20 eli olen viime vuonna valmistunut lukiosta (yh 8 ja hissa 6). Tiedön kyllä mikä esim eu on yms, historiaa en tiedä kovin paljoo. Mua nyt lähinnä kiinnostaa Ukrainajuttu, hallituksen haukkuminen, venäjän vaikutus maahanmuuuttoon. Noi esimerkiksi. Ap

Mä olen N20 merkonomi ja ajan tasalla näissä asioissa. Ota itse asioista selvää. Lue ja kuuntele uutisia ja seuraa mitä ympärilläsi ja maailmassa tapahtuu.

Pieni tiivistelmä ei nyt tässä auta, vaan sun pitäisi itse seurata ja nähdä vaivaa sen eteen, jotta oppisit oikeasti jotain. Toki mielenkiintoakin täytyy löytyä siihen enemmän kuin yhden pienen päähänpiston verran.

Ei millään pahalla, mutta tässä taas huomaa miten jotkut lukiolaiset ovat oikeasti paljon toopempia ja pihalla, kuin jotkut ammattiin valmistuneet..

Totta, olet ilmeisesti minua enemmän perillä asioista ja sehän on vain ja ainoastaan hyvä asia! Tämä on nimittäin mun kompastuskiveni ja tärkeintä on tiedostaa se ja parantaa sitä. Tota tummennettua en allekirjoita. Mulla mielenkiinto voi olla muualla, esim. vaikkapa vapaaehtoishommissa.Ei viitsi arvottaa ketään palstakirjoittelujen perusteella, eihän...

Ap

Totta kai! Se on hyvä asia sekä rikkautta, että ihmisiltä löytyy erilaisia mielenkiinnon kohteita sekä kykyä kehittää itseään. Et ilmeisesti ymmärtänyt mun pointtia, joka oli se, että vielä nykyään erittäin moni ihminen kuitenkin ajattelee niin, että lukiolaiset ovat automaattisesti sivistyneempiä ja fiksumpia, kuin ammattikoululaiset. Mutta fakta on se, että eivät ole. Tämä vanha stereotypia on vain lujasti pinttynyt joidenkin päähän, jonka takia he näkevät ja perustelevat tämänkin asian noin yksiulotteisesti.

Mulla on kavereitakin, jotka käyneet lukiota ja ovat monessa asiassa valitettavasti aivan pihalla.. En kuitenkaan sanonut, että juuri sinä, tai kaikki lukiolaiset olisivat sellaisia. Totesin vain, että tämäkin ketju on hyvä esimerkki siitä, ettei lukiolainen ole aina se sivistyneempi tai fiksumpi. Meitä on moneen junaan.

N20 merkonomi

Vierailija
45/84 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tiedän hallituksen/eduskunnan toimintaperiaatteet joten kuten. Toi wikipedialinkki oli aika tuttua tietoa. Näö nykyhetken tapahtumat on vaan tosi pimennossa. Ap

Ok. Tällä hetkellä hallitusta kritisoidaan mm. siksi, että kaikki leikkaukset kohdistuvat tavallisiin tai jopa vähäosaisiin ihmisiin. Opiskelijoilta, lapsiperheiltä, eläkeläisiltä ja sairailta sekä vammaisilta ollaan kiristämässä ja paljon. Palveluja heikennetään ja samalla näiden ihmisryhmien käteen jäävää rahaa pienennetään. Otan esimerkiksi itseni: olen kolmen lapsen työssäkäyvä yksinhuoltaja, kaksi koululaista ja yksi päiväkoti-ikäinen. Päiväkotimaksuja nostetaan, vaikka samalla ryhmäkokoa kasvatetaan (=maksan enemmän huonommasta). Iltapäiväkerho (johon pikkuinen ekaluokkalainen on pakko koulun jälkeen laittaa, kun ei pärjää yksin) kallistuu (=maksan taas enemmän). Lapsilisien indeksikorotuksista ollaan ilmeissti luopumassa (=saan vähemmän rahaa). Vanhoilla autoilla ajaminen tehdään taas kalliimmaksi (=minulla kuluu työmatkoihin enemmän rahaa). Koulutuksesta leikataan, eli minun lasteni on paljon vaikeampaa saada kunnon koulutus tulevaisuudessa. Työehtoja yritetään heikentää ja palkkoja alentaa vielä lisää.  Kun samaan aikaan upouudella autolla ajeleva osinkotuloja nauttiva hyvätuloinen ei kärsi tästä lamasta yhtään. Tämä koetaan suurelta osin epäreiluksi, myös moni hallituspuolueita äänestänyt on ollut hyvin pettynyt. Ennen vaaleja luvattiin, ettei koulutuksesta leikata ja että eläkeiläisistä pidetään huolta jne, nyt toiminta on täysin päinvastaista.

Ok, siis rikkailta ei ollla leikkaamassa ollenkaan? Miksei? Tai siis niiltähän olis vara leikata kai? Ap

Koska ajatellaan, et sit ne muuttaa muualle ja vie rahansa mukanaan. Silloin täältä lähtisi pois isoja yrityksiä, jotka työllistävät paljon ihmisiä. He jäisivät työttömiksi ja huono kierre vain vahvistuisi.

Vierailija
46/84 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkähänlaisia hauki on kala -hokemia ap tästä ketjusta poimiikaan "mielipiteikseen"? Muistuu mieleen muutaman vuoden takainen globalisaation vastainen mölinä presidentinlinnan ulkopuolella itsenäisyyspäivänä: toimittaja meni kysymään iskulauseita huutelevilta parikymppisiltä neidoilta ja nuorukaisilta, mitä se globalisaatio tarkoittaa ja mitä sille pitäisi tehdä, ja sai vastaukseksi vain noloja ilmeitä ja epävarmaa hihitystä.

Ap saa toivottavasti paljon erilaisia näkemyksiä, joiden avulla pääsee alkuun pohdinnoissaan.

Haluatko antaa esimerkin tällaisesta "hauki on kala"-hokemasta?

Vierailija
47/84 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok, siis rikkailta ei ollla leikkaamassa ollenkaan? Miksei? Tai siis niiltähän olis vara leikata kai? Ap

Kyseessä on puhtaasti ideologinen valinta. Karkeasti yleistettynä "porvarit" ovat sitä mieltä, että jokainen pärjätköön omillaan ja kaikki on kaupan. Vahvin voittaa, ja jos jollain menee huonosti niin se on oma syy. Jälleen yhtä karkeasti yleistettynä "vasemmisto" on sitä mieltä, että yhteiskunnan tulee toimia siten, että yhteistä hyvää jaetaan kaikille ja heikoimmista pidetään huolta.

Otan yhdeksi esimerkiksi palvelujen ulkoistamisen. Kun kunta tuottaa palvelun, vaikka vanhusten hoivakodin, se maksaa kunnalle (eli viime kädessä kaikille veronmaksajille) rahaa. Tämä raha kuitenkin pysyy Suomessa. Kun kunta ostaa palvelun (edelleen niillä verorahoilla) yksityiseltä yritykseltä, tapahtuu outo juttu. Yritys tuottaa näennäisesti saman palvelun, mutta kunta maksaa siitä vähemmän. Tästä syystä näitä sopimuksia tehtiin paljon. Nythän on kuitenkin niin, että yrityksen tehtävänä on tuottaa voittoa. Mistä se syntyy? -Tietenkin siitä, että tehdään halvemmalla eli laatu heikkenee. Useat yritykset harrastavat verokikkailua, eli järjestävät kirjanpidollisesti asiat niin että eivät maksa voitosta veroa Suomeen. Tämän seurauksena verorahoja -sinun, minun, jokaisen- valuu Suomen ulkopuolelle miljardeittain. Ja nyt taas niihin karkeisiin yleistyksiin: porvarin mielestä tämä on ihan okei, muiden mielestä ei.

Kyseessä ei ole verokikkailu vaan kansainvälisen politiikan ( mm.EU) mahdollistama toimintamalli missä voittoja on mahdollista siirtää vähemmän verottavaan paikkaan. Myös Suomalaiset on mukana rahoineen. AY-liike ,eläkerahastot. puolueet jne.

Vierailija
48/84 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, ja tämä kaikki johtuu siitä että maahanmuuttoon tarvitaan yht'äkkiä 3 miljardia euroa, kun ennen on mennyt sata miljoonaa. Se tuntuu aika epäreilulta, etenkin kun siirtolaisista suurin osa ei ole missään hädässä edes. Ja Venäjän pelätään päästävän Suomeen paljon lisää näitä kustannuksia, mutta se on vaan teatteria, Suomi oikeasti itse päättää ketä tänne tulee, siitä on Venäjää turha syyttää.

Höpöhöpö.

Taloudellinen tilanne, kreikan ja espanjan romahtaminen tuli paljon ennen pakolaisia. Työttömyyden kasvu tuli ennen pakolaisia.

Meillä menee alkoholin haittojen takia 13 miljardia vuodessa rahaa, jostain syystä tätä ei pidetä syyllisenä suomen ongelmiin.

Olis sillekin rahalle enemmän muuta käyttöä.

Maahanmuuttajat on vain helppo syntipukki. Jokaisessa lamassa on etsitty joku syntipukki. Joku toinen, oli se sitten juutalaiset tai venäläiset.

Oikea syyllinen on sijoittajat ja huono pankkijärjestelmä, jossa maksellaan enemmän velkaa kuin mitä maapallolla on rahaa käytössään.

Pikkasen isommat piirit ja rahamäärä kyseessä, joka tätä systeemiä pyörittää.

Paska sitten laitetaan kunkin maan veronmaksajien piikkiin.

Roskaa, ei mene 13 miljardia ja alkoholin verotuksesta sen saa takaisin.

Totta, meidän talous on huonossa jamassa, mutta miten se oikeuttaa että 3 miljardia euroa heitetään kankkulan kaivoon? Tähän ei ole vielä kukaan vastannut, kovasti vaan alapeukutetaan!

Vierailija
49/84 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä on puhtaasti ideologinen valinta. Karkeasti yleistettynä "porvarit" ovat sitä mieltä, että jokainen pärjätköön omillaan ja kaikki on kaupan. Vahvin voittaa, ja jos jollain menee huonosti niin se on oma syy. Jälleen yhtä karkeasti yleistettynä "vasemmisto" on sitä mieltä, että yhteiskunnan tulee toimia siten, että yhteistä hyvää jaetaan kaikille ja heikoimmista pidetään huolta.

Otan yhdeksi esimerkiksi palvelujen ulkoistamisen. Kun kunta tuottaa palvelun, vaikka vanhusten hoivakodin, se maksaa kunnalle (eli viime kädessä kaikille veronmaksajille) rahaa. Tämä raha kuitenkin pysyy Suomessa. Kun kunta ostaa palvelun (edelleen niillä verorahoilla) yksityiseltä yritykseltä, tapahtuu outo juttu. Yritys tuottaa näennäisesti saman palvelun, mutta kunta maksaa siitä vähemmän. Tästä syystä näitä sopimuksia tehtiin paljon. Nythän on kuitenkin niin, että yrityksen tehtävänä on tuottaa voittoa. Mistä se syntyy? -Tietenkin siitä, että tehdään halvemmalla eli laatu heikkenee. Useat yritykset harrastavat verokikkailua, eli järjestävät kirjanpidollisesti asiat niin että eivät maksa voitosta veroa Suomeen. Tämän seurauksena verorahoja -sinun, minun, jokaisen- valuu Suomen ulkopuolelle miljardeittain. Ja nyt taas niihin karkeisiin yleistyksiin: porvarin mielestä tämä on ihan okei, muiden mielestä ei.

Kyseessä ei ole verokikkailu vaan kansainvälisen politiikan ( mm.EU) mahdollistama toimintamalli missä voittoja on mahdollista siirtää vähemmän verottavaan paikkaan. Myös Suomalaiset on mukana rahoineen. AY-liike ,eläkerahastot. puolueet jne.

Tekeekö se siitä mielestäsi moraalisesti hyväksyttävää tai Suomelle hyödyllistä? Vähän kuule luulen, että tuo termeillä sumuttamisen aika alkaa olla ohi.

p.s Mitä tuloja ay-liike ja puolueet siirtää, haluan perehtyä tarkemmin?

Vierailija
50/84 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tajusin jo, etten voi kysellä muilta vaan pitää seurata itte. Oon vaan aina ollu vähän sellanen "sieltä missä aita on matalin" -menijä ni ajattelin tyhmänä, et jos joku vois tiivistää :D. Ap

Hieno juttu. Ketju on siis tehnyt tehtävänsä juuri kuten pitikin - onneksi näitä vastakkaisagitaattoreita ilmestyi mukaan niin nopeasti, että tietämättömämpikin huomaa, että itse nämä asiat on ajateltava. :)

Vierailija
51/84 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen N20 eli olen viime vuonna valmistunut lukiosta (yh 8 ja hissa 6). Tiedön kyllä mikä esim eu on yms, historiaa en tiedä kovin paljoo. Mua nyt lähinnä kiinnostaa Ukrainajuttu, hallituksen haukkuminen, venäjän vaikutus maahanmuuuttoon. Noi esimerkiksi. Ap

Mä olen N20 merkonomi ja ajan tasalla näissä asioissa. Ota itse asioista selvää. Lue ja kuuntele uutisia ja seuraa mitä ympärilläsi ja maailmassa tapahtuu.

Pieni tiivistelmä ei nyt tässä auta, vaan sun pitäisi itse seurata ja nähdä vaivaa sen eteen, jotta oppisit oikeasti jotain. Toki mielenkiintoakin täytyy löytyä siihen enemmän kuin yhden pienen päähänpiston verran.

Ei millään pahalla, mutta tässä taas huomaa miten jotkut lukiolaiset ovat oikeasti paljon toopempia ja pihalla, kuin jotkut ammattiin valmistuneet..

Totta, olet ilmeisesti minua enemmän perillä asioista ja sehän on vain ja ainoastaan hyvä asia! Tämä on nimittäin mun kompastuskiveni ja tärkeintä on tiedostaa se ja parantaa sitä. Tota tummennettua en allekirjoita. Mulla mielenkiinto voi olla muualla, esim. vaikkapa vapaaehtoishommissa.Ei viitsi arvottaa ketään palstakirjoittelujen perusteella, eihän...

Ap

Totta kai! Se on hyvä asia sekä rikkautta, että ihmisiltä löytyy erilaisia mielenkiinnon kohteita sekä kykyä kehittää itseään. Et ilmeisesti ymmärtänyt mun pointtia, joka oli se, että vielä nykyään erittäin moni ihminen kuitenkin ajattelee niin, että lukiolaiset ovat automaattisesti sivistyneempiä ja fiksumpia, kuin ammattikoululaiset. Mutta fakta on se, että eivät ole. Tämä vanha stereotypia on vain lujasti pinttynyt joidenkin päähän, jonka takia he näkevät ja perustelevat tämänkin asian noin yksiulotteisesti.

Mulla on kavereitakin, jotka käyneet lukiota ja ovat monessa asiassa valitettavasti aivan pihalla.. En kuitenkaan sanonut, että juuri sinä, tai kaikki lukiolaiset olisivat sellaisia. Totesin vain, että tämäkin ketju on hyvä esimerkki siitä, ettei lukiolainen ole aina se sivistyneempi tai fiksumpi. Meitä on moneen junaan.

N20 merkonomi

Tajusin kyllä pointtisi ja olen sitä mieltä, ettei koulutus todellakaan määritä ihmistä. Mutta mua häiritsee se, kuinka yleissivistys on sulle fiksuuden mittari. Älykkyyttä on monenlaista ja yleissivistys on hyvin pieni osa sitä. Ap

Vierailija
52/84 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös yksinhuoltajille ollut tulossa helpotuksia? Pahempi tilanne tulee olemaan kahden aikuisen perheissä, jossa molemmat pienituloisia mutta kuitenkin nipinapon yltävät suurempaan maksuluokkaan.

Ja mä en oikeen jaksa uskoa, että ne osingot on taivaalta tyhjästä tippunut. paljon työtä, itsekuria ja kunniahimoa siihen pisteeseen pääseminen vaatii. En ole kateellinen, vaikka olenkin pienituloinen opiskelija.

Vierailija
53/84 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bbc ei kyllä kerro Sumen tapahtumisra ja Suimen hallituksesta juuri mitään. Eikä muidenkaan maiden mediat.

Minä suosittelisin aapeelle, joka "eikä jaksa seurata eikä lukea" yle areenasta ylen uutiset selkosuomeksi-lähetyksiä.

No mut ap halusi myös tietää ukrainasta, ja kansainväliset asiat kuten vapaakauppasopimus, jenkkien ja venäjän väliset sooloilut heijastuu kyllä tännekin. Me ei olla niistä mitenkään eristyksissä, päinvastoin liiankin riippuvaisia.

Joo, erityisesti venäjä kiinnostaa! Missä siitä kerrotaan?

Btw, kiitos paljon tänne tulleista suomen hallitus pohdinnoista. Ehkä mä alan sitä yleä seuraamaan netistä edes kerran viikossa tai jotain sinne päin. Uutisia mä en jaksa koskaan kasoa telkasta... Ap

Tilanne on vähän se, että usalla on paljon rahaa ja suurin puolustusjärjestelmä maailmassa . He ovat liittoutuneet todella monen maan kanssa, heillä on tukikohtia melkein jokaisessa venäjän naapurimaassa. Se ärsyttää venäjää, koska heistä se näyttää siltä, että usa valmistautuu sotaan heitä vastaan. Venäjä on isoin maa maapinta-alaltaan maailmassa, siellä on paljon ihmisiä ja niin paljon raaka-aineita, että pärjäisivät omillaankin. Jenkit haluaa niskalenkin heistä ja olla vaikutusvaltaisin ja määritellä muulle maailmalle miten pitäisi elää.

Kiinakin on iso maa, mut jenkit ei voi heille mitään, koska ovat niin paljon heille velkaa.

Ja kyllä, venäjällä on pimeä johtaja, ja paljon omia ongelmia ja taistelevat ja kiristävät pienempiä maita. Silti tajuan, et se on hiukka kuumottavaa, jos oma maa on ympäröity jonkun sotamahdin joukoilla.

Kyse on rahasta ja vallasta, ja siitä kuka saisi määritellä miten kauppaa käydään.

Koko Eurooppa on kallellaan jenkkeihin päin, tekevät niin kuin heille sieltä sanellaan.

Maailmanpankki on siellä ja sieltä tulee se asuntolainan koron määrä, jonka suomalainenkin joutuu pankilleen maksamaan.

Vierailija
54/84 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on mahdollisuus tilata Suomen Kuvalehti niin tee se. Se pitää sut kartalla aika hyvin.

Kirjaston lukusalikin on aika hyvä paikka.

1980 -luvulla lukiolaisilta, ainakin abiturienteilta, melkein edellytettiin SK:n viikottaista seuraamista. Siitä haettiin tärppejä yhteiskuntaopin kokeisiin ja yo-kirjoituksiin, mutta tietysti se muutenkin piti ajan tasalla.

Vierailija
55/84 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks ei oo liian myöhäistä kiriä vielä kiinni tätä tietoaukkoa! :) Nää asiat on oikeasti mielenkiintoisia, kun niihin perehtyy!

Vierailija
56/84 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, ja tämä kaikki johtuu siitä että maahanmuuttoon tarvitaan yht'äkkiä 3 miljardia euroa, kun ennen on mennyt sata miljoonaa. Se tuntuu aika epäreilulta, etenkin kun siirtolaisista suurin osa ei ole missään hädässä edes. Ja Venäjän pelätään päästävän Suomeen paljon lisää näitä kustannuksia, mutta se on vaan teatteria, Suomi oikeasti itse päättää ketä tänne tulee, siitä on Venäjää turha syyttää.

Höpöhöpö.

Taloudellinen tilanne, kreikan ja espanjan romahtaminen tuli paljon ennen pakolaisia. Työttömyyden kasvu tuli ennen pakolaisia.

Meillä menee alkoholin haittojen takia 13 miljardia vuodessa rahaa, jostain syystä tätä ei pidetä syyllisenä suomen ongelmiin.

Maahanmuuttajat on vain helppo syntipukki. Jokaisessa lamassa on etsitty joku syntipukki. Joku toinen, oli se sitten juutalaiset tai venäläiset.

Oikea syyllinen on sijoittajat ja huono pankkijärjestelmä, jossa maksellaan enemmän velkaa kuin mitä maapallolla on rahaa käytössään.

Totta, meidän talous on huonossa jamassa, mutta miten se oikeuttaa että 3 miljardia euroa heitetään kankkulan kaivoon? Tähän ei ole vielä kukaan vastannut, kovasti vaan alapeukutetaan!

Yksinhuoltajat valittaa säästöistä mutta sitten kun osoitetaan että minne ne rahat menee niin sitten lykätään alapeukkua.

Taitaa yksinhuoltjilla mennä vielä aika mukavasti, säästöjen jälkeenkin.

Vierailija
57/84 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös yksinhuoltajille ollut tulossa helpotuksia? Pahempi tilanne tulee olemaan kahden aikuisen perheissä, jossa molemmat pienituloisia mutta kuitenkin nipinapon yltävät suurempaan maksuluokkaan.

Ja mä en oikeen jaksa uskoa, että ne osingot on taivaalta tyhjästä tippunut. paljon työtä, itsekuria ja kunniahimoa siihen pisteeseen pääseminen vaatii. En ole kateellinen, vaikka olenkin pienituloinen opiskelija.

Osinkoa maksetaan osakkeenomistajille. Se vaatii siis tasan kahta asiaa: rahaa ostaa niitä osakkeita ja pari hiiren klikkausta. Moni saa niitä osakkeita ihan lahjaksi, että eipä tuo nyt kovin vaikeaa ole. Minullakin niitä on.

Mitä tulee yksinhuoltajien ja kahden huoltajan perheiden vertailuun, niin ei kannata lähteä tuolle tielle. Hajota ja hallitse on tämän hallituksen taktiikka ollut alusta asti.

Vierailija
58/84 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö.

Yksinhuoltajat valittaa säästöistä mutta sitten kun osoitetaan että minne ne rahat menee niin sitten lykätään alapeukkua.

Taitaa yksinhuoltjilla mennä vielä aika mukavasti, säästöjen jälkeenkin.

Jahas, yh-jankkaajakin ennätti paikalle. Kyllä on ihmisen elämä huonolla mallilla, jos pitää vuosi toisensa jälkeen samaa, jotain tiettyä ryhmää halventavaa propagandaa suoltaa joka ikiselle keskustelupalstalle.

Vierailija
59/84 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö.

Googleta ihmeessä.

Rahoja ei heitetä kankkulan kaivoon, vaan se laitetaan kiertämään.

Turvapaikanhakijalle maksettu avustus päätyy sinne lähimmälle r-kioskille eli keskolle.

Maastapoistuvat lennätetään finnairilla, joka on valtionyhtiö ja maksetaan itse itselleen.

Lisäksi on työllistetty paljon poliiseja kortistosta, lisäksi perustettu yrityksiä, jotka työllistävät työttömiä sen sijaan että istuisivat kotona.

On työllistetty opettajia jne.

Vienti pitäisi saada kuntoon, jotta suomeen tulisi rahaa. Oisko sulla jotain ideoita tähän?

Vierailija
60/84 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

N20 merkonomi

Tajusin kyllä pointtisi ja olen sitä mieltä, ettei koulutus todellakaan määritä ihmistä. Mutta mua häiritsee se, kuinka yleissivistys on sulle fiksuuden mittari. Älykkyyttä on monenlaista ja yleissivistys on hyvin pieni osa sitä. Ap

Voi luoja. Saat sitten kaikesta, mitä ikinä mä kirjoitankaan, niin väännettyä jotakin "häiritsevää". Olenko väittänyt, ettei älyykkyyttä olisi monenlaista? Tai olenko sanonut, että yleissivistys olisi mulle pelkästään se yksi ja ainoa fiksuuden mittari? -En!

Sua taitaa nyt vaan kyrsiä joku muu juttu, jonka takia takerrut ihan vääriin asioihin?

Kuten aikaisemminkin jo kirjoitin, niin erilaisuus on rikkautta! Älykkyyttä on erilaista ja on hyvä, että ihmisillä löytyy erilaisia mielenkiinnon kohteita. Itse en esimerkiksi osaa matematiikkaa ollenkaan, mutta olen musiikillisesti lahjakas. Mua myöskin kiinnostaa politiikka ja maailman meno.

En ole missään välissä kirjoittanut vain ja ainoastaan yleissivistyksestä tai määritellyt ketään pelkästään sen perusteella. Olen vain todennut yleisesti asioita. Kun käytin kavereitakin esimerkkinä, niin en tarkoittanut pelkästään yleissivistystä. Luulin, että ymmärsit pointtini ja tekstini, mutta et tainnutkaan?

Ihmiset tekevät kaikenaikaa tyhmiä asioita, joilla ei ole minkäänlaista tekemistä yleissivistyksen kanssa. Ilmaisinko itseni nyt selvemmin?

N20 merkonomi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kahdeksan