Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on unelmiesi esine?

Vierailija
27.02.2016 |

Onko teillä esinettä, johon olette ihastuneet ensisilmäyksellä ja jonka olette siitä lähtien halunneet itsellenne niin kovasti, että mikään muu vastaava ei kelpaa? Tai säästäneet vuosikausia siihen? Sellaista, jota ilman teillä on puuttellinen olo?
Minulla on ollut pari tällaista. Toinen oli nuorempana eräs suunnittelijan valmistama takin yksittäiskappale. Säästin monta kuukautta sitä varten ja viimeiset kaksi kuukautta valmistaja varasi sitä minulle, kiltti kun oli. Kun lopulta sain takin olin aivan onnessani, ja olen pitänyt sitä melkein päivittäin 15 vuotta.
Toinen haave on eräs tietty koristekaiverrettu puinen kirjahylly pienessä antiikkikaupassa. Olen katsellut sitä jo vuosia ja hintakin alkaa olla kasassa, mutta hylly ei mahdu nykyiseen asuntoon. Olen muuttamassa pian uuteen asuntoon ja sinne hylly voisi mahtua. Jännittää todella paljon, vieläkö se on vapaana muuton jälkeen.
Vieraat ovat joskus ihmetelleet, eikö minulla kannattaisi olla kirjahylly, kun kirjani ovat pinoissa lipastojen päällä. En edes itse ollut ajatellut, mutta tuohan johtuu siitä että olen varannut paikkaa sille oikealle (isolle, painavalle) kirjahyllylle. Enkä pidä itseäni muuten kovin tavarakeskeisenä.

Onko teillä samanlaisia haave-esineitä?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Star Wars-sotilaan haarniska.

Vierailija
2/16 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena aina toivoin sulkakynää, joka olisi tehty strutsinsulasta. 

Silloin minulla oli muitakin toive-esimeitä, kuten nukkekoti ja muuta vastaavaa. 

Teininä jotkut bändipaidat ja raitahousut olivat minulle se mieletön unelmien täyttymys :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

hmm. no ei. iloitsen kyllä tosi paljon joistakin pidempään hankituista ostoista, mutta sellaisia "unelmia" ei ole.

Vierailija
4/16 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään yksittäisiä, konkreettisia ja olemassa olevia esineitä, mutta haaveilen 50-luvun nojatuolista tuohon yhteen huoneeseen. Lisäksi haluaisin käsin tehtyjä laadukkaita vaatteita.

Vierailija
5/16 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hmm. no ei. iloitsen kyllä tosi paljon joistakin pidempään hankituista ostoista, mutta sellaisia "unelmia" ei ole.

Korjaan, eräs Cartierin yksittäiskappale pantterikaulakoru palaa vuosien jälkeenkin säännöllisesti mieleen, näin vain kuvan, hinta sitä laatua etten pysty koskaan ostamaan kun en varmaan koskaan yhteensäkään tienaa niin paljon, mutta jos voisi unelmoida jostain esineestä, unelmoin siitä vaikka en edes ole koruihminen. Jotakin niin käsittämättömän dekadenttia ja mahtavuutta.

Vierailija
6/16 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä läppäri, jotta pääsen päivittäin tänne av:lle palstailemaan.

Vierailija
7/16 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aito Aarnion pallotuoli. Tilaa ei ole. Rahaa - no jos olisi niin nyk. kotiin tuoli ei mahdu. Kopio ei kelpaa.

Vierailija
8/16 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aito Aarnion pallotuoli. Tilaa ei ole. Rahaa - no jos olisi niin nyk. kotiin tuoli ei mahdu. Kopio ei kelpaa.

Pallotuoli on just hyvä esimerkki unelmaesineestä. Tavallisessa kodissa saa melkein luopua sohvasta, jos haluaa mahduttaa sellaisen olohuoneeseen. Tulee kuitenkin riittävän usein vastaan, että sitä ei voi kokonaan unohtaakaan vaikka yrittäisi. Toivottavasti saat vielä pallotuolisi! -Ap

Vierailija
9/16 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No näitähän olisi mulla, tunnustan olevani materialisti vaikka tiedän että se ei tee onnelliseksi vaan aineettomst asiat.

Mutta tottahan se on, että laadukkaat asiat tuottavat mielihyvää.

Itse haaveilen itämaisesta silkkimatosta, sellaisesta ohuesta, kallisarvoisesta käsityönä tehdystä joka maksaisi vähintään 5000-10.000 e, koko olisi n 120-220.

Vierailija
10/16 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unelmien esine? Tietysti mun hieromasauva aina miehen ollessa reissussa.

Vierailija
11/16 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fleshlight, ei ikinä rekikeliä, eikä päänsärkyä.

Vierailija
12/16 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paavo Tynellin kattovalaisin lehtikoristeilla. Tiedän, etten tule sitä koskaan saamaan.

Vierailija
13/16 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaukoputkesta olen haaveillut vuosia.

Vierailija
14/16 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en haaveile oikeastaan mistään. Niin monesta olen haaveillut ja kun olen sen viimein saabut hankittua haluamani, se onkin muuttunut toisarvoiseksi tai arvottomaksi. Esimerkkinä vaikkapa moottoripyörä, joka on nyt seissyt liki kolme vuosikymmentä ajamatta metriäkään, polkupyörä, joka ruostui leikkimökin seinustalle yhden kesän muutaman kapakkareissun jälkeen ja mitä niitä onkaan.

Vierailija
15/16 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeks kun oon niin puutteessa :)

et kyllä se dildo on haaveissa...

Vierailija
16/16 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkämiekka. Jonkun aikaa jouduin säästämään että oli varaa ostaa se. Nyt se riippuu tuolla seinällä.

Haluaisin myös haarniskan mutta niidenkin hinnat ovat 500e ->. Ei oma palkkani nyt niin suuri ole, että voisin ostaa moisen tuosta vain.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi