Kohta ostetaan oma kaivovesi Nestleltä ja Kansallispuistoihin & laduille vain maksusta - allekirjoita Metsähallituslakia vastaan!
"Poliittiset päättäjät ovat myyneet kansainvälisille sijoittajille mm. maaperän rikkauksia ja yhteiskunnan perusinfrastruktuuria, tunnetuin seurauksin.
Hallitus pitää selittämätöntä kiirettä Metsähallituksen yhtiöittämisessä. Kansanedustajat äänestänevät laista maaliskuun toisella viikolla ja sen on määrä tulla voimaan 15.3.2016. Nyt on viimeinen hetki vaikuttaa – adressi toimitetaan eduskuntaan ennen ratkaisevaa äänestystä."
Täältä löytyy linkki:
Kommentit (729)
Vierailija kirjoitti:
Mikään yritys ei mun omalla maallani olevaa kaivoa tai latua rokota, se on taivaantosi.
Jos jokamiehen oikeus lähtee niin avot, jos näen amerikkalaisen omilla maillani niin......
Vierailija kirjoitti:
En allekirjoita. Suomi on melkoinen takapajula ympäristölainsäädäntönsä osalta. Jokamiehenoikeudet ovat ihmetystä herättävä muinaisjäänne joilla ei ole enää juuri mitään merkitystä. Luonnonvaroista taas pystytään huolehtimaan ja hyödyntämään niitä paljon tehokkaammin silloin, kun ne ovat yksityisessä omistuksessa.
Kokoomuksen äänestäjä
Kokoomushan kannattaa kaiken yksityistämistä, kuten vaikkapa lääkäripalveluissa. Miksi kuitenkin yksityiset asemat usein laittavat potilaan julkiselle puolelle, jos operaatio on vähänkään vaativa? Jos olisi vain yksityisiä lääkäripalveluita, jäisivätkö monet operaatiot kokonaan tekemättä? Kermaa on helppo kuoria, eikä vastuutakaan tarvitse kantaa.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa mennä facebookissa Ville Niinistön "poliitikko"-sivulle, hän laittoi päivityksen tästä juuri, ja hän tuppaa keskustelemaan ihmisten kanssa aika paljonkin. Siis vastustajien kanssa myös. Oikeastaan ainut poliitikko johon saa melkein viikottain vastavuoroisen yhteyden jos haluaa. Oma edustajani ei ole koskaan vastannut mihinkään kysymyksiini...
Vihervasuri vie kaiken, tai no voi se hyvänä päivänä antaa pari ropoa liito-oraville kun on ensin huijannut itselleen huipputoimeentulon.
Vierailija kirjoitti:
Jos minä olisin menettänyt lapseni niin olisi varmasti työkyvytön monta kuukautta, mutta toisin taitaa olla näillä Sipilöillä, sama se onhan noita vielä kymmenen jäljellä.
Onpa törkeä kommentti.
Suomessa riittää soita, mihin voi kadota, sattuuhan sitä äkkinäiselle kulkijalle yhtä sun toista. Karhutkin tuppaa tykkäämään ihmislihasta, puhumattakaan susista. Tekevälle sattuu.
Vierailija kirjoitti:
No ovat nyt muka vastaan, mutta teoilla on vaan merkitystä.
Totta.
Teot merkitsevät!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ville Niinistö:
Uuden hallituksen esitystä ja sen valmistelua hän kuvailee "pimitykseksi". Niinistö käyttää koko tilanteesta termejä "kaupallinen seikkailu" sekä "kepulaisten puuharahasto, jota rahoitetaan julkisen vallan rahoilla".
- Tämä on ollut yksi kepulaisten maakuntamiesten vedätys, Niinistö sanoo.
Metsähallituslakia yritettiin esimerkiksi joulukuussa käsitellä eduskunnassa neljän aikaan aamuyöllä, ilman että asiasta vastaava maa- ja metsätalousministeri Kimmo Tiilikainen (kesk) oli paikalla
Ville Niinistö olisi uskottavampi jos ei olisi pakko vetää joka asiaan mukaan maakunta-kaupunki -vastakkainasettelua ja osoittaa niin voimakasta vihaa toisin ajattelevia kohtaan. Kaipaisin häneltä enemmän asiaa, vähemmän tunnetta.
Itse ketjun aiheesta olen samaa mieltä kuin valtaosa, eli että ei missään tapauksessa pidä yhtiöittää metsähallitusta. En ole nähnyt yhtiöittämiseen liittyviä etuja esiteltävän missään.
Noh, en ole vihreä mutta kyllä minullakin kiehuu. Ja eikö tuo mitä Niinistö sanoo, ole jokseenkin ilmiselvää? Ymmärrän häntä juuri nyt todella hyvin.
Ensinnäkin kyseinen Ville Niinistö on itse pannut koko yhtiöittämisen alulle. Toiseksi eiköhän kaikille suomalaisille maakunnissa ja kaupungeissa ole luontoarvot tärkeitä. Tässä kohtaa ei todellakaan ole vastakkainasettelun aika, saisi koko kansan puolelleen jos osaisi rakentavammin asian ilmaista. Tällaisilla kommenteilla, joissa halutaan leimata toisen puolueen väki jonkinlaiseksi pahan lähettilääksi, ei ole muuta vaikutusta kuin yleinen poteroituminen. Mutta sitähän politiikka näkyy olevan.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa mennä facebookissa Ville Niinistön "poliitikko"-sivulle, hän laittoi päivityksen tästä juuri, ja hän tuppaa keskustelemaan ihmisten kanssa aika paljonkin. Siis vastustajien kanssa myös. Oikeastaan ainut poliitikko johon saa melkein viikottain vastavuoroisen yhteyden jos haluaa. Oma edustajani ei ole koskaan vastannut mihinkään kysymyksiini...
Tuohan kuulostaa ihan asialliselta, täytyypä tsekata sivut tässä jonain päivänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ville Niinistö:
Uuden hallituksen esitystä ja sen valmistelua hän kuvailee "pimitykseksi". Niinistö käyttää koko tilanteesta termejä "kaupallinen seikkailu" sekä "kepulaisten puuharahasto, jota rahoitetaan julkisen vallan rahoilla".
Metsähallituslakia yritettiin esimerkiksi joulukuussa käsitellä eduskunnassa neljän aikaan aamuyöllä, ilman että asiasta vastaava maa- ja metsätalousministeri Kimmo Tiilikainen (kesk) oli paikalla
Ville Niinistö olisi uskottavampi jos ei olisi pakko vetää joka asiaan mukaan maakunta-kaupunki -vastakkainasettelua ja osoittaa niin voimakasta vihaa toisin ajattelevia kohtaan. Kaipaisin häneltä enemmän asiaa, vähemmän tunnetta.
tuosta Niinistön roolista olisi hyvä saada faktaa. Eikö ole jo melkoisen hälyttävää jos asioita käsitellään neljän aikaan aamuyöllä..........milloin tämä kansa herää
Itse ketjun aiheesta olen samaa mieltä kuin valtaosa, eli että ei missään tapauksessa pidä yhtiöittää metsähallitusta. En ole nähnyt yhtiöittämiseen liittyviä etuja esiteltävän missään.
Noh, en ole vihreä mutta kyllä minullakin kiehuu. Ja eikö tuo mitä Niinistö sanoo, ole jokseenkin ilmiselvää? Ymmärrän häntä juuri nyt todella hyvin.
Ensinnäkin kyseinen Ville Niinistö on itse pannut koko yhtiöittämisen alulle. Toiseksi eiköhän kaikille suomalaisille maakunnissa ja kaupungeissa ole luontoarvot tärkeitä. Tässä kohtaa ei todellakaan ole vastakkainasettelun aika, saisi koko kansan puolelleen jos osaisi rakentavammin asian ilmaista. Tällaisilla kommenteilla, joissa halutaan leimata toisen puolueen väki jonkinlaiseksi pahan lähettilääksi, ei ole muuta vaikutusta kuin yleinen poteroituminen. Mutta sitähän politiikka näkyy olevan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos minä olisin menettänyt lapseni niin olisi varmasti työkyvytön monta kuukautta, mutta toisin taitaa olla näillä Sipilöillä, sama se onhan noita vielä kymmenen jäljellä.
Onpa törkeä kommentti.
Miten niin? Ukko jahtaa suomalaisia apinan raivolla, niin kuin sanoin minä olisin surusta turta.
Vierailija kirjoitti:
Mikään yritys ei mun omalla maallani olevaa kaivoa tai latua rokota, se on taivaantosi.
Jos niin jossain vaiheessa päätetään, että maksat omasta kaivostasi ja sen vedestä, niin sinähän maksat tai itket ja maksat. Poliisi kutsutaan avuksi, jos rikot säädettyä lakia.
Ville Niinistö yrittää pestä käsiään.
Mulla on jotenkin raiskattu olo. Luotan tämän palstan politiikan ja kaupan taitoon enemmän kuin hallitukseen. Jos täällä ei olisi alettu tonkia ja kerätä adressia niin mitään ei varmaan tapahtuisi.
Mitä noille meidän huijareille nyt tapahtuu? Pitääkö Sauli Niinistö niille puhuttelun, saavat potkut, poliisitutkinta maanpetturuudesta, mitä?
Muuttuuko Suomen kaivoslaki, aletaanko valtionyhtiöitä perustaa ja kerätä Suomelle tuloja niistä ja veroja ulkomaisilta yrityksiltä. Juurihan autovalmistajat saivat 200 miljoonaa ja se vähennettiin opiskelijoilta.
Meitä on 5 miljoonaa, lainaa 100 miljardia ja työttömiä 600 000. Tätä maata johtavat ihan surkeat johtajat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ville Niinistö:
En ihan oikeasti ymmärrä, minkä takia politiikka tuntuu useille olevan kuin urheilua. Omien mukana ollaan hyvässä ja huonossa, ja helvetin huonossa. Toisissa ei nähdä mitään hyvää. Toisten maaleista ei voi iloita.
Politiikassa nimenomaan niitä "omia" pitäisi arvostella, kun ne tekevät jotain mitä et äänestäjänä ole kaivannut. Eikä yrittää keksiä keinoja, millä asian voi vierittää toisen niskaan. Omaa hautaa siinä vaan kaivaa.
Ville Niinistö aloitti yhtiöittämisen, mutta ongelma on, että NYKYINEN valmisteluporukka haluaa väen vängällä jättää pois maininnan valtio-omisteisuudesta. Jos mitään ei aiota myydä (tätä ne hokee) niin miksi lakiin HALUTAAN jättää porsaanreikä, että niin voi tehdä? Jos niin ei aiota tehdä, niin miksei lakia kirjoiteta siihen muotoon, mihin mm. Niinistö haluaa.
Tämä pysyy näemmä etusivulla :) Hyvä! Toivottavasti huomenna rikkoutuu 50 000:en raja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ville Niinistö:
En ihan oikeasti ymmärrä, minkä takia politiikka tuntuu useille olevan kuin urheilua. Omien mukana ollaan hyvässä ja huonossa, ja helvetin huonossa. Toisissa ei nähdä mitään hyvää. Toisten maaleista ei voi iloita.
Politiikassa nimenomaan niitä "omia" pitäisi arvostella, kun ne tekevät jotain mitä et äänestäjänä ole kaivannut. Eikä yrittää keksiä keinoja, millä asian voi vierittää toisen niskaan. Omaa hautaa siinä vaan kaivaa.
Ville Niinistö aloitti yhtiöittämisen, mutta ongelma on, että NYKYINEN valmisteluporukka haluaa väen vängällä jättää pois maininnan valtio-omisteisuudesta. Jos mitään ei aiota myydä (tätä ne hokee) niin miksi lakiin HALUTAAN jättää porsaanreikä, että niin voi tehdä? Jos niin ei aiota tehdä, niin miksei lakia kirjoiteta siihen muotoon, mihin mm. Niinistö haluaa.
Niinistölle ihan puhtaat pisteet tästä.
Vierailija kirjoitti:
Ville Niinistö yrittää pestä käsiään.
Mulla on jotenkin raiskattu olo. Luotan tämän palstan politiikan ja kaupan taitoon enemmän kuin hallitukseen. Jos täällä ei olisi alettu tonkia ja kerätä adressia niin mitään ei varmaan tapahtuisi.
Mitä noille meidän huijareille nyt tapahtuu? Pitääkö Sauli Niinistö niille puhuttelun, saavat potkut, poliisitutkinta maanpetturuudesta, mitä?
Muuttuuko Suomen kaivoslaki, aletaanko valtionyhtiöitä perustaa ja kerätä Suomelle tuloja niistä ja veroja ulkomaisilta yrityksiltä. Juurihan autovalmistajat saivat 200 miljoonaa ja se vähennettiin opiskelijoilta.Meitä on 5 miljoonaa, lainaa 100 miljardia ja työttömiä 600 000. Tätä maata johtavat ihan surkeat johtajat.
Ei ne ole surkeita, sanan tavallisessa merkityksessä, vaan aivan käsittämättömän häikäilettömiä oman edun tavoittelijoita. Stubb, Sipilä, Soini, Berner.........lista lienee loputon.
Mitäkö Sauli Niinistö tekee? Hahhah, ei kuule yhtään mitään, se on ihan tuota samaa jengiä. Ja ikävä kyllä, tuolla adressilla ei tule olemaan mitään vaikutusta, tuo viedään läpi ihan takuuvarmasti, niinkuin kaikki muukin. Meidän päättäjät ja isot virkamiehet on niin helvetin tyhmää sakkia, että eivät ymmärrä todellakaan mitä tekevät, miten heitä vedätetään. Eivätkä he myöskään välitä, heitä kiinnostaa tasan tarkkaan vain miten saada lisää rahaa ja valtaa. Kaikki samaa sakkia, niin kolme ässää, Niinistön Sauli kuin kuka tahansa muukin. Se johtuu ihan vaan siitä, että 99 % ihmisistä on täysiä idiootteja, eivät ymmärrä mistään mitään eivätkä edes halua ymmärtää.
Miten kun täällä kerrottiin että Oulussa jo Nestle pullottaa vettä. Säädetäänkö laki että vain valtio omistaa ja myy jos kansa päättää ja kansalaiset käyttävät omalla tontillaan vettä, ei muut. Vai odotetaanko että koska on rutikuivaa?
No ovat nyt muka vastaan, mutta teoilla on vaan merkitystä.