Kohta ostetaan oma kaivovesi Nestleltä ja Kansallispuistoihin & laduille vain maksusta - allekirjoita Metsähallituslakia vastaan!
"Poliittiset päättäjät ovat myyneet kansainvälisille sijoittajille mm. maaperän rikkauksia ja yhteiskunnan perusinfrastruktuuria, tunnetuin seurauksin.
Hallitus pitää selittämätöntä kiirettä Metsähallituksen yhtiöittämisessä. Kansanedustajat äänestänevät laista maaliskuun toisella viikolla ja sen on määrä tulla voimaan 15.3.2016. Nyt on viimeinen hetki vaikuttaa – adressi toimitetaan eduskuntaan ennen ratkaisevaa äänestystä."
Täältä löytyy linkki:
Kommentit (729)
Tämä korruptio on mennyt nyt niin pitkälle, että asialle olisi tehtävä jotakin. Meininki on sama kuin kehitysmaissa, eliitti myy rikkaudet suuryhtiöille ja saa niistä bonuksensa. Stubbille yms pitäisi valmistaa gepardihattu. Muutoinkin meno on kohta kuin kehitysmaissa. Jos olisin kuolemasairas niin saattaisin tehdä jotakin radikaalia......
Huomatkaa, että tämän lain valmistelu on aloitettu Kataisen hallituksen aikana. Jos kerran Metsähallituksen poliittinen johto on ympäristöministeri ja maa- ja metsätalousministeri, niin taitaa olla herrat Jari Koskinen (kok.) ja Ville Niinistö (vihr.) asiasta myös vastuussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kaltevan pinnan argumentti (engl. slippery slope, myös ”liukas rinne” tai ”viettävä pinta”) on argumentoinnin muoto, jossa jotain asiaa vastustetaan väittämällä, että sen hyväksyminen käynnistäisi huonoon asiaintilaan johtavan seurausten ketjun. Englanninkielinen nimitys juontaa vertauksesta, jossa yhdenkin askelen ottaminen liukkaalle, viettävälle pinnalle vie auttamatta koko matkan rinnettä alas – hieman samaan tapaan kuin suomenkielisessä sananparressa ”Jos antaa Pirulle pikkusormen, se vie koko käden.”"
Minkään muun hallituksen kanssa en tätä pelkäisi, mutta nykyinen uhraisi vaikka mummonsa kunhan rahaa saadaan. Luonto, lapset, vammaiset, opiskelijat. Kaikki ovat voittojen tiellä.
Minkä helkatin voittojen?
Valtiohan pitää jatkuvasti menoja suurempina kuin tulot, ja lisävelkaa otetaan 10 miljardia vuodessa. Siis 2000 euroa jokaista suomalaista kohti.
Nestle pumppaa vedet ja kaivoslaki mahdollistaa ryöstön. Mä en ainakaan jaksa kuunnella enää mitään selityksiä ja pelottaa tilanne.
Vierailija kirjoitti:
Huomatkaa, että tämän lain valmistelu on aloitettu Kataisen hallituksen aikana. Jos kerran Metsähallituksen poliittinen johto on ympäristöministeri ja maa- ja metsätalousministeri, niin taitaa olla herrat Jari Koskinen (kok.) ja Ville Niinistö (vihr.) asiasta myös vastuussa.
Taisi tuolloin olla monen päivän mielenilmaisu eduskuntatalon edessä asuntovaunuineen ja josta media ei hiiskunut sanakaan.
Varmaan joku muistaa Nestlen toimet Afrikassa, mainostivat lukutaidottomille äidinmaitovastikkeita imetyksen sijaan tuloksena satojatuhansia vauvoja kuoli ripuliin, koska vastikkeet sekoitettiin likaiseen veteen. Vastikkeita tarjosivat "neuvolatädit" eli valkoiseen sairaanhoitajan asuun pukeutuneet myynninedistäjä, joita paikalliset pitivät auktoriteetteinä. Että semmoinen moraali ja etiikka.
Allekirjoitin. Ei nyt päästetä tätä hulluutta tapahtumaan. Huhuh
Hallitus ei aja ollenkaan kansan edun mukaisesti asioita. Pettureita joka ikinen puolue jos myyvät metsät ja vedet.Ne kuuluvat kansalle,ei riistofirmoille.
Kuka osaisi avata Vihreiden osuutta tässä? Luuloisi Vihreiden vastustavan ensilinjassa, mutta pikaisella googlauksella selviää vain, että Ville Niinistö on ollut (ainakin joskus v. 2014) valmistelemassa tätä uudistusta (=kannattaa tätä?) ja Vihreiden nettisivulla ei puhuta muusta kuin pakolaisten oikeuksista, vaikka tosiaan luulisi, että tätä vastustettaisiin kirkuvin otsikoin.
Kuka tietää? Itse nimittäin olen Vihreiden äänestäjä, mutta jos puolue kannattaa tällaista mikä ihan oikeasti voi olla tuhon tie, siis ihan oikeasti, tai ei vaivaudu vastustamaan kun on kivempi vaan puhella mamuista, niin heipävaan hei Vihreille ja minä olen valmis nousemaan barrikadeille.
Allekirjoitettu.
Voihan perse tätä hallitusta :( Tän ja kaiken takia. Murrr.
Vierailija kirjoitti:
Kuka osaisi avata Vihreiden osuutta tässä? Luuloisi Vihreiden vastustavan ensilinjassa, mutta pikaisella googlauksella selviää vain, että Ville Niinistö on ollut (ainakin joskus v. 2014) valmistelemassa tätä uudistusta (=kannattaa tätä?) ja Vihreiden nettisivulla ei puhuta muusta kuin pakolaisten oikeuksista, vaikka tosiaan luulisi, että tätä vastustettaisiin kirkuvin otsikoin.
Kuka tietää? Itse nimittäin olen Vihreiden äänestäjä, mutta jos puolue kannattaa tällaista mikä ihan oikeasti voi olla tuhon tie, siis ihan oikeasti, tai ei vaivaudu vastustamaan kun on kivempi vaan puhella mamuista, niin heipävaan hei Vihreille ja minä olen valmis nousemaan barrikadeille.
Ville Niinistö ja vihreät kritisoi tätä nykymuotoista esitystä, johon nykyinen hallitus on jättänyt nuo omat sopivat porsaanreiät vaikka niistä on huomautettu. Kysyin joskus facebookissa. (Kannattaa muidenkin kysyä, Niinistö vastailee aktiivisesti kun kysyy asioista pontevasti hänen päivityksissään)
Vierailija kirjoitti:
Linkki uudestaan http://pysaytetaanmetsahallituslaki.fi/
vielä nosto linkille :)
Saksalaiset kaverini kauhistuivat ja allekirjoittivat.
Levittäkää vaan tietoa maan rajojen ulkopuolellekin. Sielläkin ymmärretään Suomen luonnon, jokamiehenoikeuksien ja puhtaiden vesien ainutlaatuisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vihreät ei ole ollut luonnonsuojepuolue enää vuosiin, siksihän Pentti Linkola ja Eero Paloheimo siitä erosivatkin.
Hallitus ei tee töitä että kaivoslaki olisi Suomelle edullinen. Miksei?