Meillä on liikaa ruokaa jääkaapissa!!
Kävin eilen siis kaupassa, ja samaan aikaan mies oli tietämättäni käynyt vanhemmillaan kun olivat pyytäneet tyhjentämään jääkaapin reissuun lähtiessään, koska muuten olisivat heittäneet kaiken pois. Meillä ei todellakaan ole liikaa rahaa, ja inhoan muutenin haaskuuta, mitä mä teen? Voiko hedelmiä pakastaa? Joo, olen urpo, mutta ei ole ennen ollut tällästä tilannetta.
Kaapista löytyy nyt siis esim. kaksi litran purkkia jogurttia+ viisi pientä purkillista, kaikissa päiväys eilen tai tänään, kilo banaaneja, päärynöitä, kuusi pasteijaa, suklaakakkua, neljä litraa maitoa, valmiiksi kuorittu ananas(!), piimää, persikoita, kaksi isoa kerää jäävuorisalaattia ja viimeisiään vetelevä kurkku. Perunat, kirsikkatomaatit yms. säilyy kyllä ja pasteijat voi pakastaa, mutta mitä mä teen järjettömällä kasalla jäävuorisalaattia?? Eikai kukaan noita jaksa syödä ennen kun ovat pilalla! Tai noi jogurtit. Voisko noista leipoa jotain? Munai, jauhojoja yms. on.
Ja toi ananas, siis en edes tiennyt, että tollasia myydään valmiiksi kuorittuna muovitötsässä :D Anoppi ostanut. Hedelmäsalaatti on hyvää, mutta naapureilleko mä sitä jaan, kun kaikea on niin pirusti? Tiedän kyllä, että jogurtit eivät mene vanhaksi saman tien kun "parasta ennen"-päiväys iskee, mutta tota on ihan älyttömästi, niinkun maitoakin.
Apua!
T. On mullakin ongelmat
nerokasta!