Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ihmettä? Terveellinen ruoka ON halpaa!

Vierailija
27.02.2016 |

Aloin pari kuukautta sitten syödä terveellisesti, ja ruokalaskuni on pudonnut puoleen. En edes tarkoituksella etsi halpoja tuotteita: juurekset, kasvikset ja vihannekset vain ovat paljon halvempia kuin liha ja leipä.

Suosittelen lämpimästi samanlaista ruokaremonttia köyhille ja sairaille!

Kommentit (161)

Vierailija
81/161 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset osta broilerinkoipia suikaleiden sijaan? Lienee halvinta saatavilla olevaa lihaa ja hyvänmakuista. Paistat koivet kerralla uunissa ja käytät niiden lihan eri ruoissa.

Koivisthan menee yl puolet haaskuun. file on 100% syötävää.

Mitä sä siitä koivesta syöt, jos puolet jää syömättä?  Kyllä mulla koivet on kokonaisuudessaan syötävää tavaraa.

Luutkin?

Kyllä

Kerro lisää, miten? Jauhatko sä ne jauhoksi vai?

Keitän luuliemeksi, joka sisältää mm. karrageenia. Käytän liemen hyödyksi ruuanlaitossa.

No sulaako ne luut kokonaan siihen liemeen? Jos ei, mitä teet niistä jäljelle jääneistä luista?

Eivät sula kokonaan, mutta ovat niin pehmeitä, että ne voi sekoittaa koiranruokaan. Mulla ei ole koiraa, mutta tuttujen koirat saavat nämä.

Vierailija
82/161 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset osta broilerinkoipia suikaleiden sijaan? Lienee halvinta saatavilla olevaa lihaa ja hyvänmakuista. Paistat koivet kerralla uunissa ja käytät niiden lihan eri ruoissa.

No ei luuta ole 50%. Osta, paista uunissa (pakkauksessa yleensä 3-4 koipea) ja irrota lihat. Lihaa on todella paljon, ja halpaa on edelleen, vaikka luita ei käyttäisikään.

(Itse en käytä luita, mutta kai niistä voisi lientä keittää, jos oikein tiukkaa olisi).

Koipipakkauksesta tulee todella paljon maukasta lihaa. On halpaa, koska ei ole valmiiksi irrotettu lihaa luista. Marinadin saa huuhtelemalla pois, jos sitä ei halua (marinoidut ovat halvempia kuin marinoimattomat).

Marinoidut ovat kilohinnaltaan halvempia, koska maksat lihan hinnan siitäkin lisäaineliemestä.

Nimim. Tunne koipesi

Koivethan myydään nahkoineen. Syöttekö senkin, ja kaikki ne jänteet yms? Mä en pystyis!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/161 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sä siitä koivesta syöt, jos puolet jää syömättä?  Kyllä mulla koivet on kokonaisuudessaan syötävää tavaraa.

Luutkin?

Kyllä

Keitän luuliemeksi, joka sisältää mm. karrageenia. Käytän liemen hyödyksi ruuanlaitossa.

No sulaako ne luut kokonaan siihen liemeen? Jos ei, mitä teet niistä jäljelle jääneistä luista?

Eivät sula kokonaan, mutta ovat niin pehmeitä, että ne voi sekoittaa koiranruokaan. Mulla ei ole koiraa, mutta tuttujen koirat saavat nämä.

Koiralle ei saa antaa linnunluita! Voivat puhkaista suolen, koska hajoavat teräviksi säleiksi koiran pureskellessa niitä.

Vierailija
84/161 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokaa ei voi Suomessa kutsua missään muodossa halvaksi. EU:n kalleinta.

Vierailija
85/161 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.

Nimim. Tunne koipesi

Koivethan myydään nahkoineen. Syöttekö senkin, ja kaikki ne jänteet yms? Mä en pystyis!

Syödään kyllä myös nahkat, ne on uunissa paistettuina rapeita ja herkullisia :-) En pelkää rasvaa ja olen normaalipainoinen :-)

Vierailija
86/161 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvikset, juurekset, viljat, peruna, bataatti, riisit, pavut ja linssit on terveellisimpiä ruokia mitä ihminen voi syödä, ja itseasiassa tulee halvemmaksi kuin esim. eläinperäiset tuotteet. Jo ihan muutamasta perusruoka-aineesta saa kasattua täyttävän, tasapainoisen ja maittavan aterian.

Aika monella vaan tuppaa kaikennäköiset tekosyyt tulemaan terveellisen ruoan kokkaamisen esteeksi. Musta tuntuu myös, että suomalaiset ei oikein osaa käyttää mausteita ja siksi ostetaan niitä valmiiksi marinoituja kanasuikaleita ym. moskaa. 

Vierailija
87/161 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ja muut,

terveellinen syöminen on halpaa vain, jos on aikaa ja taitoja ja pakastin. Esimerkiksi yhden hengen taloudessa on aika järjetöntä alkaa väsäillä lämpimiä aterioita itse juureksista ja pavuista.

Jotta annoksista tulisi alle parin hinnan valmisateriaa halvempia, annoksia pitää tehdä monta. Onnistuu, jos on isompi perhe syömässä tai tosiaan pakastin.

Mutta esim. itse huomaan nyt, kun joudun arjet asumaan perheesä erossa työn takia, että yksin asujalla ei ole kamalasti järkeviä vaihtoehtoja. Joo, voisin tehdä jonkun linssikeiton maanantaina ja puputtaa sitä samaa joka jumalan arkipäivä ma-to (perjantaisin pääsen perheen luo), siten toki per annos euromäärä on kohtuullinen. Mutta kuka sellaista monotonista tankkaamista haluaa? En pidä sellaista ruokailuna, vaan juuri tankkaamisena.

Eineksissä ON terveellistä ruokaa tarjolla, kun jättää einespitsat ja mikroranskikset väliin. Kertoo ihmisen tietotason vähyydestä ja ennakkoluuloisuudesta aika lailla, jos kuvittelee, että itse pykätty ateria automaattisesti hakkaa maussa ja terveellisyydessä valmiin ruoan.

Suosittelen lämpimästi kaikille noin luulotteleville rauhallista tutustumismatkaa lähimarketin eine- ja pakasteosastoille. Pakastetuissa vihanneksissa voi olla jopa enemmän vitamiineja jäljellä kuin talvisissa tuorevihanneksissa!

Vierailija
88/161 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karu totuus on, että terveellinen ruoka on halpaa. Juurekset, kana, salaattipohja eivät oikeasti ole minkään hintaisia.

Sen sijaan einekset, vehnäset, punainen liha jne. ovat melko kalliita. Samoin jogurteille ja kaiken maailman lisukkeille tulee hintaa.

Eri asia sitten, ovatko nuo ruoat kaikkien mielestä hyviä. Usein prosessoitu ja sokeri-rasvapitoinen ruoka maistuvat paljon paremmalta niihin tottuneiden ihmisten mielestä. Köyhyys on nykyisin yhä harvemmin puhtaasti taloudellista. Sitä useammin henkistä: ei jakseta tai osata tehdä oikeanlaisia valintoja voimavarojen puutteessa.

Vierailija
89/161 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luutkin?

Kyllä

Koiralle ei saa antaa linnunluita! Voivat puhkaista suolen, koska hajoavat teräviksi säleiksi koiran pureskellessa niitä.

Jos niitä luita on keitetty tuntikaupalla, niin ei ne mihinkään teräviksi hajoa, nehän on melkeen jauhoa siinä vaiheessa. Koita ymmärtää lukemasi ennenkuin kuittaat.

Vierailija
90/161 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä vähennettiin lihansyöntiä ja herran jestas miten paljon enemmän saa ruokaa samalla rahalla. Lihaa on yhtenä-kahtena päivänä viikosta, kuten mielestäni sitä pitäisikin olla ihmisen ruokavaliossa ja muina päivinä kasvisruokaa tai kalaa. Punaista lihaa syödään enää todella harvoin, kanaa enimmäkseen ja panostetaan lihan laatuukin enemmän. Parasta on se kylläinen olo ilman ikävää tunkkaisuuden tunnetta, joka tulee lihasta. Laitettiin myös lisukesalaatit uusiksi ja ostetaan ravintopitoisempia salaatteja sen perus jääsalaatin tilalle. Rucola, babypinaatti, punamangoldi yms. ei paljoa maksa jos ostaa niitä valmiita mixejä. Tai vielä parempi kun kasvattaa itse. Kesällä vielä nokkosta mukaan ruokavalioon, niin nam nam. Huonokin puutarhuri saa kelpo sadon siitäkin aikaiseksi :D Leipää meillä syödään pari palaa viikossa, minulla voi mennä kuukausia etten syö yhtään, että siihen en ota kantaa.

Kokeile vielä voikukan pieniä lehtiä, saat hyvän sekoituksen. Poimulehti käy myös.

Ps. Älä syötä isoja määriä tuollaista mixiä lapsille, siinä on nitraattia yli suositusten. Haittaa veren hapensiirtokykyä.

Vierailija
91/161 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei luuta ole 50%. Osta, paista uunissa (pakkauksessa yleensä 3-4 koipea) ja irrota lihat. Lihaa on todella paljon, ja halpaa on edelleen, vaikka luita ei käyttäisikään.

(Itse en käytä luita, mutta kai niistä voisi lientä keittää, jos oikein tiukkaa olisi).

Koipipakkauksesta tulee todella paljon maukasta lihaa. On halpaa, koska ei ole valmiiksi irrotettu lihaa luista. Marinadin saa huuhtelemalla pois, jos sitä ei halua (marinoidut ovat halvempia kuin marinoimattomat).

Marinoidut ovat kilohinnaltaan halvempia, koska maksat lihan hinnan siitäkin lisäaineliemestä.

Nimim. Tunne koipesi

Nahkahan siinä parasta on. Jänteet ja luut menee liemeksi.

Vierailija
92/161 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luutkin?

Kyllä

Jos niitä luita on keitetty tuntikaupalla, niin ei ne mihinkään teräviksi hajoa, nehän on melkeen jauhoa siinä vaiheessa. Koita ymmärtää lukemasi ennenkuin kuittaat.

Ohiksena: luut eivät muutu jauhoksi keittämällä. Idioottiko olet?

Vierailija
93/161 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen itse kana- ja lihalientä keittämällä.

Mutta jos nyt yhtään miettii sähkön hintaa, niin tuntikausia kanaluiden keittäminen on hiton kallista hommaa. Ei siinä säästömielessä ole järjen hiventäkään.

Vierailija
94/161 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä niille kasviksille hintaa tulee jos haluaa mahankin saada täyteen. Toki kasvikset ovat edullisia jos ostaa kausituotteita, monet nyt vain sattuvat olemaan sekasyöjiä.

Se terveellisempi vaihtoehto nyt sattuu yleensä aina olemaan paljon kalliimpi.

Kana ja kala on paljon kalliimpaa kuin punainen liha.

Sikanauta jauheliha on huomattavasti halvempaa kuin vähärasvainen naudan jauheliha.

Soijalla ja kananmunilla voi korvata lihan. Terveellisempiä ja edullisempia proteiinin lähteitä.

Voi itku tota väärän tiedon jauhamista.

Soijalla ei korvata yhtään mitään, se on läpikotaisin paska tuote jota kenenkään ei pitäisi pistää napaansa. Ei nyt tietenkään tarvitse lihaakaan syödä, sen voi korvata muilla tuotteilla (linssit, kikherneet, vihreät herneet, kidneypavut yms).

Vierailija
95/161 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luutkin?

Kyllä

No, sanoin, että on pehmeää. Vertasin jauhoon. Ei todellakaan muutu jauhoksi. Voi antaa koiralle.

Vierailija
96/161 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luutkin?

Kyllä

En ole koskaan keitellyt linnunluita tuntikausia, niin enpä tiedä miten pehmeäksi mömmöksi menevät. Jos yhtään jäävät kovemmiksi, koiralle ei saa antaa.

Ja mitä tuohon edullisuuteen sitten tulee: sulla on puuhella ja omat, ilmaiseksi metsästä noudetut puut tai sitten sun halvalle kanalle tulee ihan tosi paljon lisähintaa hillittömän sähkölaskun muodossa.

Vierailija
97/161 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen itse kana- ja lihalientä keittämällä.

Mutta jos nyt yhtään miettii sähkön hintaa, niin tuntikausia kanaluiden keittäminen on hiton kallista hommaa. Ei siinä säästömielessä ole järjen hiventäkään.

Ne keittyy pienimmällä mahdolisella teholla. Ei ole kallista.

Vierailija
98/161 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luutkin?

Kyllä

No, sanoin, että on pehmeää. Vertasin jauhoon. Ei todellakaan muutu jauhoksi. Voi antaa koiralle.

Ei ikinä koskaan milloinkaan kypsennettyjä kananluita koiralle, ovat hengenvaarallisia. Raakana vain.

Vierailija
99/161 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap ja muut,

terveellinen syöminen on halpaa vain, jos on aikaa ja taitoja ja pakastin. Esimerkiksi yhden hengen taloudessa on aika järjetöntä alkaa väsäillä lämpimiä aterioita itse juureksista ja pavuista.

Jotta annoksista tulisi alle parin hinnan valmisateriaa halvempia, annoksia pitää tehdä monta. Onnistuu, jos on isompi perhe syömässä tai tosiaan pakastin.

Mutta esim. itse huomaan nyt, kun joudun arjet asumaan perheesä erossa työn takia, että yksin asujalla ei ole kamalasti järkeviä vaihtoehtoja. Joo, voisin tehdä jonkun linssikeiton maanantaina ja puputtaa sitä samaa joka jumalan arkipäivä ma-to (perjantaisin pääsen perheen luo), siten toki per annos euromäärä on kohtuullinen. Mutta kuka sellaista monotonista tankkaamista haluaa? En pidä sellaista ruokailuna, vaan juuri tankkaamisena.

Eineksissä ON terveellistä ruokaa tarjolla, kun jättää einespitsat ja mikroranskikset väliin. Kertoo ihmisen tietotason vähyydestä ja ennakkoluuloisuudesta aika lailla, jos kuvittelee, että itse pykätty ateria automaattisesti hakkaa maussa ja terveellisyydessä valmiin ruoan.

Suosittelen lämpimästi kaikille noin luulotteleville rauhallista tutustumismatkaa lähimarketin eine- ja pakasteosastoille. Pakastetuissa vihanneksissa voi olla jopa enemmän vitamiineja jäljellä kuin talvisissa tuorevihanneksissa!

Pelkkä tekosyy, ettei yksineläjän kannata itse ruokaansa valmistaa. Pakastekasvikset ovat aivan käyttökelpoista ja edullista tavaraa talvisin.

Vierailija
100/161 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luutkin?

Kyllä

Ei ikinä koskaan milloinkaan kypsennettyjä kananluita koiralle, ovat hengenvaarallisia. Raakana vain.

Älä höpötä, tiedätkö edes minkälaista se luu on liemen keiton jälkeen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä seitsemän