Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

voiko koulukiusattu menestyä elämässä?

Vierailija
26.02.2016 |

onko täällä ketään koulukiusattua, joka olisi menestynyt elämässä aikuisiällä? Ja nyt en puhu mistään pienestä kiusaamisesta vaan sellaisesta, joka on jatkunut ja jatkunut ja jättänyt kiusattuun pysyviä arpia, joita pitää esimerkiksi terapiassa hoitaa.

Itse olen kiusattu ja tuntuu, että pilaan kaikki suhteeni ennemmin tai myöhemmin juuri sen takia, että en pysty luottamaan ihmisiin ja olen muutenkin epäluuloinen. Vaikea siis solmia verkostoja.

Antakaa vinkkejä?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Vierailija
2/40 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä ne saatanan terapiat ja ala elämään! Älä vatvo sitä vanhaa paskaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen kyllä yhden joka selvisi ja menestyi hyvin kiusaamisesta huolimatta. Hänellä oli todella avoin ja lämmin suhde perheensä kanssa ja tämä auttoi parantamaan "haavat". Hän myös käsitelli asiaa ammattilaisten kanssa.

Joten on se mahdollista, vaikka itselleni kävi ehkä ennemminkin samoin kuin sinulle. En halua ystäviä, vaikka niitä olisi tarjolla.

Se toisen ihmisen pelko, epäluulo toisten motiiveihin ja pelko satuttamisesta on vaan niin syvälle "ohjelmoitu" sen pienen ihmisen ajatuksiin, että niistä on lähes mahdotonta päästä aikuisena eroon.

Eli uskon että pääsee yli, voi menestyä, mutta ihan varmasti ne hankaloittavat ihmissuhteita tulevaisuudessa.

Vierailija
4/40 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en nyt mikään supermenestynyt ole, mutta hyvin toimeentuleva, ja joskus vähän säälin kiusaajia. Ja inhoan silti.

Vierailija
5/40 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan se terapia vatvomista, mutta myös paljon muuta. Siellä esimerkiksi opetellaan juuri niitä uusia käyttäytymismalleja ja sitä, miten olla ihmisten kanssa.

ap

Vierailija
6/40 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rocktähdet on yleensä koulukiusattuja.

Vierailija
7/40 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

cheek ei kyllä taida olla kiusattu vaan kiusaaja. 

Vierailija
8/40 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt sanois että olisin mikään"menestynyt", mutta olen silti toipunut kiusaamisesta. Toipumiseen meni aikaa noin 2vuotta. Kiusaamista oli niin ala kuin ylä-asteella. Amiksessa onneksi ei ollut. Kuitenkin elämä on ihan hyvällä mallilla. :) N20v

Vierailija
9/40 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onhan se terapia vatvomista, mutta myös paljon muuta. Siellä esimerkiksi opetellaan juuri niitä uusia käyttäytymismalleja ja sitä, miten olla ihmisten kanssa.

ap

Mikä ihmeen aivoton olet? Ei käyttäytymistä tarvi opetella, senkun käyttäytyy.

Vierailija
10/40 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin sinulle suukon otsaan. Osittain myös samaa mieltä vatvomisesta; uudet onnistumisen kokemukset auttavat hautaamaan traumoja; minä-kuva vahvistuu.

-Mies 29v + 1v-

Vierailija
11/40 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Mikä ihmeen aivoton olet? Ei käyttäytymistä tarvi opetella, senkun käyttäytyy.

heh, no sä et ole ainakaan opetellut - sen huomaa

Vierailija
12/40 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni oli koulukiusattu ja menestynyt erittäin hyvin sekä taloudellisesti että ihmissuhteissaan. Tietynlainen epävarmuus pysyy varmaan aina, epäilee helposti, ettei muut jaksa häntä hän epätäydellisenä ja suorittaa ihmissuhteissakin vähän liikaa. Erittäin hyvää elämää elää silti.

Erilaisia kiusataan ja usein erilaiset on just niitä hienoimpia. Käy ihmeessä terapiassa, jos se tuntuu auttavan.

Vierailija
13/40 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmiten ei. Sillä milläs nostat peruskoulun todistuksen numeroita enää jälkikäteen, kun kiusaamisen takia tuli lintsattua..

Vierailija
14/40 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös Sannia (Kurkisuo) ole kiusattu. On tosin myöntänyt itse olleensa aina halukas esiintymään ja olemaan framilla. Mutta lahjakas hän on ollut jo pienenä (Juniori Finlandia).

Minusta hän on pärjännyt jo nyt nuoresta iästään huolimatta hyvin. Ehkä sopiva näpäytys kiusaajille?

Vierailija
15/40 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoisin että voi. Kiusattu on jotenkin erilainen eikä menestyjät ole taviksia.

Vierailija
16/40 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu täysin lapsuuden perheestä!

Vierailija
17/40 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiusattiin ala-asteella monta vuotta. Yläasteelle mennessä se loppui ja sen jälkeen on koulu sujunut hyvin. Olen suorittanut maisterin tutkinnon, mutta töihin on ollut hankala päästä. Suurin syy on varmasti lama, töitä ei ole muillekaan, mutta kiusaaminen on jättänyt jälkensä minuun ja en siksi halua hakea sellaisiin työpaikkoihin, joissa joutuu tekemään paljon asiakaspalvelutyötä, varsinkin hankalia asiakkaita pelkään ja en uskalla alkaa opettajaksi, kun pelkään huonosti käyttäytyviä oppilaita. Tämä kaventaa kovasti työmahdollisuuksia.

Vierailija
18/40 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiusattiin vuosikaudet ja itsetunto meni. En ole käsitellyt terapiassa, mutta masennusta on ollut ja ulkopuolisuuden tunnetta. Minulla on kuitenkin hyvä parisuhde, korkeastatuksinen mies, lapsia, rahaa, korkea koulutus ja työpaikka. On vaatinut kuitenkin sitä, että jättää asoiden vatvomiset ja ottaa isoja riskejä tietoisesti-> esim heittäytyminen, ei väliä muiden mielipiteillä tai kasvojen menettämisellä.

19/40 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiusattiin melko pitkään ja pahasti. Jokunen hyvä kaveri kuitenkin oli ja kotoa sain tukea. Nykyään työskentelen lääkärinä esimiesasemassa. Elämässä on muutenkin asiat hyvin.

Jonkinlainen epäluuloisuus ja -varmuus noista vuosista on jäänyt. Tai ehkä ne olivat osasyy kiusatuksi valikoitumiselle, mistä sen tietää. Toisaalta olen myös herkkä muiden kokemalle kiusaamiselle enkä epäröi puuttua siihen. Muutenkin puolustan aina niitä, jotka jäävät alakynteen tässä kovassa yhteiskunnassa. Epävarmuuskin on kääntynyt tavallaan voitoksi siten, etten jää nykytilanteeseen lillumaan vaan ponnistelen koko ajan eteenpäin uralla ja harrastuksissa.

Tsemppiä ap:lle! Ikävien nuoruuskokemusten ei tarvitse määrittää loppuelämää. Ne ovat osa sinua, se täytyy vaan hyväksyä, mutta niistä voi seurata jotain hyvääkin.

Vierailija
20/40 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kaikkien aikojen menestyneimmistä ja myydyimmistä artisteista Eminem oli pahasti koulukiusattu, joten kyllä todellakin voi :)