Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi et tykkää / valitset olla tykkäämättä Facebookissa?

Vierailija
25.02.2016 |

Olen miettinyt tätä jonkun aikaa, miksi sellaiset ihmiset joiden oletan pitävän minusta normaalielämässä eivät tykkää kuvistani tai kirjoituksistani Facebookissa? Tulee jotenkin todella ristiriitainen olo, jos joku ihminen on todella mukava, kahvittelee kanssani ja nähdään usein, eikä kuitenkaan tykkää lähes koskaan jutuistani sitten Facebookissa. Ihan kun häntä ei kiinnostaisi / vituttaisi suorastaan asiat joita sinne kirjoitan.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska luultavasti kuvissasi näytät tyhmältä tai rumalta eikä päivityksesi ole tykkäämisen arvoisia. Näin ainakin itse toimin.

Vierailija
2/42 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö niiden ihmisten käyttävän paljon facebookia tai tykkäävän muista julkaisuista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen takia että kaverin kaverit näkevät.

Vierailija
4/42 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos päivitys on tylsä / huonoa huumoria / liian henkilökohtainen (=ei tarkoitettu minulle / ärsyttävä

Vierailija
5/42 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jätän tykkäämättä, jos jo sata ihmistä on tykännyt päivityksestä: "Join kahvia". Samoin jää monesti useita kertoja päivässä postaavien jutut tykkäämättä. 

Vierailija
6/42 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitatko tai julkaisetko kuvia lapsistasi? Itse en tykkää mistään lapsipäivityksistä, en edes uuden lapsen syntymästä. Minusta noissa ei ole mitään tykkäämistä, enkä halua nähdä niitä omassa uutisvirrassani.

Vierailija
7/42 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, yhden kaverin jutuista en tykkää siksi, että hän tekee vain ns. kehuskelupostauksia. Kaikki on aina niin hienoa ja tyylikästä, on varattu matkaa, ostettu sitä ja tätä, lapset on niin taitavia ja ihania blaa blaa.... ei koskaan laita mitään arkista, pientä mukavaa, vaan kaikki on aina jotain hehkutusta. Ja todellakin tiedän, ettei heidän elämänsä oikeasti niin mielettömän hienoa ja ihanaa ole. En tykkää enkä tue tuollaista showta.

Vierailija
8/42 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

- päivitys on tyhmä/nolo/ärsyttävä/liian henkilökohtainen/aihealue on ns. tulenarka tai sellainen jota ei pitäisi käsitellä netissä

- päivitys sotii arvomaailmaani vastaan (esim. tietynlaiset pakolaiskeskustelut)

- henkilö päivittää liian usein tai aina samoista asioista

- lapsipäivitykset, en vaan tykkää muiden lapsista

- liikuntapäivitykset, noloa itsekorostusta

- kaikki muukin ns. Humble Brag, googlaa jos et tiedä..

- en pidä ks. ihmisestä -> en myöskään tykkää päivityksistä

En kyllä itse jaksa ikinä miettiä miksi joku ei tykkää jostain päivityksestä.. Tykkää tai ei, ihan sama :D

Vierailija
9/42 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on paljon kavereita, ei kaikkien päivityksiä millään ehdi nähdä jos käy FB:ssa vaikka kerran päivässä tai kerran viikossa.

Minua henk koht ärsyttää kaikki mindfullness-bullshit, en todellakaan tykkää kenekään jakamista "ylevistä" mietelauseista.

Ja nämä testit, Mikä väri olet? Miltä näyttäisit jos olisit elänyt kivikaudella? Jne jne. Miksi joku jakaa niitä??

En tykkää poliittisista kannanotoista. En tykkää vaikka olisin periaatteessa samaa mieltä.

En tykkää kuvista, joissa on jonkun kuolaisen tai ruokatöhnäisen lapsen naamakuva joka ikinen päivä.

Sen sijaan tykkään aina lemmikkien jutuista ja matkailuaiheisista päivityksistä.

Vierailija
10/42 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitatko tai julkaisetko kuvia lapsistasi? Itse en tykkää mistään lapsipäivityksistä, en edes uuden lapsen syntymästä. Minusta noissa ei ole mitään tykkäämistä, enkä halua nähdä niitä omassa uutisvirrassani.

Hehehe. Onko sulla vauvafiltteri?

Vierailija
11/42 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on paljon kavereita, ei kaikkien päivityksiä millään ehdi nähdä jos käy FB:ssa vaikka kerran päivässä tai kerran viikossa.

Minua henk koht ärsyttää kaikki mindfullness-bullshit, en todellakaan tykkää kenekään jakamista "ylevistä" mietelauseista.

Ja nämä testit, Mikä väri olet? Miltä näyttäisit jos olisit elänyt kivikaudella? Jne jne. Miksi joku jakaa niitä??

En tykkää poliittisista kannanotoista. En tykkää vaikka olisin periaatteessa samaa mieltä.

En tykkää kuvista, joissa on jonkun kuolaisen tai ruokatöhnäisen lapsen naamakuva joka ikinen päivä.

Sen sijaan tykkään aina lemmikkien jutuista ja matkailuaiheisista päivityksistä.

Kuin mun näppikseltä!

Vierailija
12/42 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole koskaan ajatellut, että jotain vituttaisi päivitykseni niin paljon, ettei voi sen takia tykätä :D ehkä sä ap nyt mietit tätä vähän liikaa.

Vierailija
13/42 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään päivityksistä, jos ne ovat oikeasti hauskoja (esim joku kertoo jostain hulvattomasta kömmähdyksestään jollain julkisella paikalla), liikuttavia tai jotain hienoa on tapahtunut (saanut työpaikan, saanut lapsen, päihittänyt syövän, mennyt naimisiin, saanut talon valmiiksi, saanut opiskelupaikan tmv).

Kuvista tykkään, jos ne ovat hienoja, kauniita, harkittuja, hauskoja ja/tai nähty vaivaa niiden eteen. Esimerkiksi selfiet, jotka on vaan näpätty, huono valo, ilme typerä (vakava tai ankka-ilme) tai huonosta kuvakulmasta otettu, ei niistä voi tykätä. Jos et osaa kuvata niin älä kuvaa.

Itse olen sellainen, että harkitsen tarkkaan mitä julkaisen facebookissa. En päivitä monta kertaa päivässä tai viikossa samoja asioita, en luettele mitä kaikkea olen päivän aikana tehnyt (laiska töitään luettelee), en laita kymmentä samanlaista kuvaa itsestäni tai riehuvista lapsistani (ja nuissa kuvissa tottakai heilahtaneita/tärähtäneitä hahmoja), enkä myöskään kerro koskaan mikä milloinkin ärsyttää.

Kaikki kokkasin/siivosin/kävin suihkussa/pesin ikkunat päivitykset on siitä typeriä mielestäni, että tuollainen ihminen ei tekisi ko asioita kovinkaan usein, ja kun tekee niin julkaisee sen facebookissa. Kyllähän nyt suurinosa laittaa ruokaa, siivoaa ja käy suihkussa päivittäin! Vessassakin käyn mutten koe aiheelliseksi siitäkään kirjoittaa.

Vierailija
14/42 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkäile kovin usein kenenkään päivityksistä, käyn harvoin eikä kaikkien jutut edes tule mulle asti vaikkei mitään asetuksia ole laitettu ainakaan mun puolelta. Sitten aika iso osa jutuista on sellaisia jotka ei vaan kiinnosta. Mua ei myöskään innosta lukea yhtään jos joku pätee lapsensa saavutuksilla. Ja tarviiko lapsesta laittaa niin paljon niitä kuvia, joillain vieläpä ihan täysin julkisia kaikki lapsipostauksetkin, en ymmärrä. Läheisempien tuttujen lapsi- ja lemmikikuvat on joskus, harvakseltaan ihan kivoja, mutta ei joka päivä eikä joka viikkokaan. Jotkut lemmikkien pärjäämiset koirakisoissa, ei vois vähempää kiinnostaa. Mietelauseet, huh huh. Matkajutut, no ihan kiva, mutta ei sen enempää.

Vierailija
15/42 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hehehe. Onko sulla vauvafiltteri?

Eivät kai ne oikein toimi ainakaan suomeksi.

Vierailija
16/42 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska Fb:n algoritmi tyrkyttää feedissä samantyyppisiä päivityksiä kuin mistä on tykännyt. Tämän takia en voi reagoida mihinkään jonninjoutaviin "Olen ravintolassa syömässä" -päivityksiin, koska en halua nähdä sellaisia feedissäni.

Ihanteellinen algoritmi osaisi poimia vain merkittävät päivitykset, kun uusi työpaikka, uusi seurustelukumppani, kihlaus, häät, lapsen syntymä jne. Tällaisia haluan nähdä feedissäni ja niistä myös aina tykkään.

Vierailija
17/42 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun postauksista tykkää tosi harva, mutta eipä se  haittaa - suurin osa muutenkin on sellaisia hyvänpäiväntuttuja, etten tarvitse heiltä mitään pönkitystä tykkäyksillä. Ja mun postaukset on muutenkin vähän sellaisia, ettei niistä aina voi "tykätäkään" (ei ammattivalitusta omasta elämästä tai marttyrointia tosin, sitä inhoan). 

Vierailija
18/42 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäystenkö takia sinä somessa olet? Aikuinen (?) ihminen!?

Vierailija
19/42 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en peukuta koskaan mitään, enkä odota että minun juttujani peukutettaisiin. En tosielämässäkään kehu vuolaasti/näytä sitä peukkua jonkun uudelle paidalle tai talvirenkaiden vaihdolle.

Ei ole tullut mieleenikään, että joku voisi loukkaantua peukuttamattomuudesta tai tulkita sen niin, etten pidä kyseisestä henkilöstä.

Vierailija
20/42 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En keksi mitään syytä erikseen tykätä jostain tavallisista päivityksistä, tyyliin "taas uusi päivä" ja kuva kahvimukista. "Tänään ruuaksi makaroonilaatikkoa" ja kuva makaroonilaatikosta jne. Tykkään silloin kun päivityksessä on jotain erityistä tykättävää, on tapahtunut jotain poikkeuksellista, juttu on kirjoitettu erityisen hauskalla ja mukaansatempaavalla tavalla tai päivityksessä on poikkeuksellisen hyvä kuva.

En ole edes tajunnut, että ilmeisesti Facebookissa pitäisi vaan automaationa tykätä kaikista päivityksistä, olivat ne sitten millaisia hyvänsä. Mitä ideaa tuollaisessa automaattitykkäilyssä on? Mistä silloin tiedät, kuka oikeasti tykkäsi päivityksestäsi ja kuka vain klikkasi tykkää vaikka ei välttämättä jaksanut sitä edes lukea kokonaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kaksi