Miehen työkaveri blokkasi Facebookissa
Tilanne on tämä: miehelläni on naispuolinen työkaveri, jonka kanssa hän on ilmeisesti hyvää pataa. Jossain vaiheessa tällä naisella meni heikosti omassa avioliitossaan, ja hän uskoutui asiasta miehelleni. Mies kertoi, että nainen oli niihin aikoihin myös pyytänyt häntä mm. kaksistaan kävelylle, mutta mies ei ollut lähtenyt. Miehen mukaan nainen on nyt kuitenkin saanut parisuhteensa kuntoon. Minä en ole tätä naista koskaan tavannut.
Olin joskus kauan sitten katsonut naisen Facebook-profiilia, vaikka emme siis ole koskaan olleet missään tekemisissä. Äsken yritin käydä hänen profiilissaan uudelleen, mutta en löydä sitä haulla. Minulla on kuitenkin toinenkin profiili, josta käsin naisen profiili löytyy ihan normaalisti. Mitä te ajattelisitte tällaisesta tilanteesta? Miksi tämä nainen blokkaa työkaverinsa vaimon, jota ei ole koskaan edes tavannut? Älkääkä pliis nyt keskittykö solvaamaan minua Facebook-stalkkariksi. Mieheltä en viitsi kysyä suoraan juuri tämän takia. Luulisin kuitenkin, että aika moni olisi rehellisesti puhuen minun sijassani vilkaissut kyseisen naisen profiilia.
Kommentit (71)
Ruohonjuuri kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rakastunut mieheesi. Mitä sitten? Mitä panikoit ap jos teillä kaikki kunnossa miehesi kanssa?
En ole missään vaiheessa sanonut, että meillä olisi kaikki kunnossa mieheni kanssa. Mies on jäänyt aiemmin kiinni epärehellisyydestä, mutta silloin oli kyseessä eri nainen. Väitti tosin, ettei ollut silloin pettänyt. Epäluottamuksen siemen jäi silti siitä itämään.
- ap
Sinuna ottaisin puheeksi asian miehen kanssa ja kertoisin myös tuon blokkaamishomman ja sen, että se vaikuttaa juuri siltä mitä taitaa ollakin. Miksi ette koskaan voi keskustella miestenne kanssa näistä asioista? Jos mies kiemurtelee ja vaikuttaa kummalta, niin suoraan vaihtoon mies etenkin jos ennenkin on sählännyt muiden naisten kanssa.
Yksi mahdollisuus tietysti on, että olen ylimustasukkainen ja vainoharhainen. Olen kyllä tietoinen tästä. Juuri siksi halusin kuulla muidenkin näkemyksiä asiasta. Mutta lopputulos taitaa joka tapauksessa olla, että joko on aihetta huoleen, tai sitten ei ole. En voi tietää varmaksi. Nyt pitäisi vain keksiä, että miten lakkaisin ajattelemasta tätä asiaa.
- ap
Vierailija kirjoitti:
Ruohonjuuri kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rakastunut mieheesi. Mitä sitten? Mitä panikoit ap jos teillä kaikki kunnossa miehesi kanssa?
En ole missään vaiheessa sanonut, että meillä olisi kaikki kunnossa mieheni kanssa. Mies on jäänyt aiemmin kiinni epärehellisyydestä, mutta silloin oli kyseessä eri nainen. Väitti tosin, ettei ollut silloin pettänyt. Epäluottamuksen siemen jäi silti siitä itämään.
- ap
Sinuna ottaisin puheeksi asian miehen kanssa ja kertoisin myös tuon blokkaamishomman ja sen, että se vaikuttaa juuri siltä mitä taitaa ollakin. Miksi ette koskaan voi keskustella miestenne kanssa näistä asioista? Jos mies kiemurtelee ja vaikuttaa kummalta, niin suoraan vaihtoon mies etenkin jos ennenkin on sählännyt muiden naisten kanssa.
Niin, mieheni reaktio tällaisiin keskustelunaiheisiin on poikkeuksetta suuttumus siitä, että olen kuulemma stalkannut häntä. Varmaan näin olenkin tehnyt, mutta omasta mielestäni hyvästä syystä. Mutta asiasta emme takuulla voi keskustella asiallisesti.
- ap
Ymmärrän sua ap, koska meillä on samanlaista historiaa. Totta on , että et voi tietää, et ainakaan jos et mieheltäsi kysy. Ota asia puheeksi.. oikeasti. Itsellä meni vuosia että katselin touhuja enkä uskaltanut sanoa epäilyksiäni. Aina jos jotain sanoin (yleensä humalassa) niin sitten se kääntyi niin juuri että olen ihan vainoharhainen. Nyt kaikkien tapahtumien jälkeen, mies vihdoin myöntänyt että ei ole ollut viatonta touhua ja asiasta on ollut pakko puhua. Mutta en voi suositella, että odottaisit että jotain tapahtuu..
Miksi mulle tulee fiilis, että miehelläsi ja tällä naisella on suhde. Nainen blokannut sun varmuuden vuoksi, ettet pääse jyvälle mistään. Jos nainen olisi rakastunut mieheesi ilman vastakaikua niin asetelma olisi todennäköisesti toistenpäin eli nainen stalkkaisi sinua ja miestäsi.
Ruohonjuuri kirjoitti:
Yksi mahdollisuus tietysti on, että olen ylimustasukkainen ja vainoharhainen. Olen kyllä tietoinen tästä. Juuri siksi halusin kuulla muidenkin näkemyksiä asiasta. Mutta lopputulos taitaa joka tapauksessa olla, että joko on aihetta huoleen, tai sitten ei ole. En voi tietää varmaksi. Nyt pitäisi vain keksiä, että miten lakkaisin ajattelemasta tätä asiaa.
- ap
Et halua puhua asiasta miehen kanssa? Pelkäätkö kenties totuutta, koska taustaa mieheltä löytyy? Laitat pään pensaaseen ja kärsit epäilyksistäsi? Itse selvittäisin asian perin pohjin ja niiden perusteella tekisin ratkaisuni. Kerran olen jo laittanut petturin kävelemään ja saman teen toiste jos tarve vaatii.
Ruohonjuuri kirjoitti:
Kiitos tästä näkökulmasta, Toisinpäin. Ei tullut itselle mieleenkään, kun tässä kieriskelen kaikenmaailman epäilyksissä. Mutta tämäkin sitten tarkoittaisi sitä, että tämä nainen on tosiaan toivonut minun miestäni itselleen. Ei kai hänellä muuten olisi mitään syytä kehittää tuntemattomasta ihmisestä itselleen pakkomiellettä?
- ap
Entä oma pakkomielteesi? Kaksi fb profiilia ja niillä sralkkaus on aika mielenkiintoista 😊
Vierailija kirjoitti:
Voiko olla niin, että olet vahingossa lähettänyt hänelle kaveripyynnön, kun olet hänen profiilissaan vieraillut? Minä selaan fb.tä puhelimella, ja olen useinkin vahingossa lähettänyt kaveripyynnön tuntemattomalle. Jos sitten miehesi työkaveri on alkanut ihmetellä, mikä stalkkeri/ ylimustasukkainen vaimo olet ja blokannut sen vuoksi?
Tää kuulostaa loogiselta. Ap, onko tällainen mahdollista?
Kiitos, Toisinpäin. Jo se auttaa, että joku ymmärtää, eikä yritä vain heittää lokaa niskaan.
- ap
Vierailija kirjoitti:
Ruohonjuuri kirjoitti:
Kiitos tästä näkökulmasta, Toisinpäin. Ei tullut itselle mieleenkään, kun tässä kieriskelen kaikenmaailman epäilyksissä. Mutta tämäkin sitten tarkoittaisi sitä, että tämä nainen on tosiaan toivonut minun miestäni itselleen. Ei kai hänellä muuten olisi mitään syytä kehittää tuntemattomasta ihmisestä itselleen pakkomiellettä?
- ap
Entä oma pakkomielteesi? Kaksi fb profiilia ja niillä sralkkaus on aika mielenkiintoista 😊
Niin, sitä toista FB-profiilia en ole luonut stalkkauksen vuoksi. Käytän sitä sellaisiin todellakin viattomiin tarkoituksiin, joista tulee usein ärsyttäviä mainoksia, joita en halua viralliseen profiiliini. Mutta sitä en kiellä, etteikä tässä itsellekin saattaisi kehittyä epäterveitä pakkomielteitä.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Mitäs jos tämä työkaverinainen on nyt eronnut ja vaihtanut takaisin tyttönimeen? Sen takia häntä ei löydy fb:sta. Jos nainen on nyt vapaa, yrittää varmaan miestäsi sata lasissa. Pidä varasi ap.
Silmä käteen, johan jo aloituksessa sanotaan:
"Äsken yritin käydä hänen profiilissaan uudelleen, mutta en löydä sitä haulla. Minulla on kuitenkin toinenkin profiili, josta käsin naisen profiili löytyy ihan normaalisti. Mitä te ajattelisitte tällaisesta tilanteesta? Miksi tämä nainen blokkaa työkaverinsa vaimon, jota ei ole koskaan edes tavannut?"
Vierailija kirjoitti:
Ruohonjuuri kirjoitti:
- ap
Et halua puhua asiasta miehen kanssa? Pelkäätkö kenties totuutta, koska taustaa mieheltä löytyy? Laitat pään pensaaseen ja kärsit epäilyksistäsi? Itse selvittäisin asian perin pohjin ja niiden perusteella tekisin ratkaisuni. Kerran olen jo laittanut petturin kävelemään ja saman teen toiste jos tarve vaatii.
Kyllä haluaisin puhua asiasta miehen kanssa ja saada siihen selvyyden. Ongelma on se, että ei puhuminen takaa sitä, että mies kertoisi totuuden. Mies siis suuttuu ja syyttää minua stalkkeriksi (mikä varmasti olenkin). Ja aiemmin hän joskus valehteli, kun kysyin suoraan vastaavanlaisessa tilanteessa. Eli en nyt tiedä, miten voisin selvittää tämän asian perin pohjin. Sen kyllä tiedän, että tässä parisuhteessa on paljon vialla. Mutta en haluaisi jättää miestä pettämisen takia pelkkien omien epäilyjeni perusteella.
Ei muuta kuin kissa pöydälle, ap. Rauhallisesti kysyt mieheltä voisitko käydä vilkaisemassa tämän työkaverin fb-profiilia ja kysäise samalla juttelevatko paljon vapaa-ajalla tai pitävätkö muuten yhteyttä. Jos mies alkaa suuttua sanot vain, että mielenrauhasi ja miehen aikaisemman epärehellisyyden vuoksi olisi tärkeää että mies ei alkaisi kiukutella tai syytellä sinua "stalkkeriksi" vaan tekisi niinkuin pyydät- jos on kerran pettänyt luottamuksen, täytyy osoittaa olevansa luottamuksen arvoinen. Tuollainen syyttely tai suuttuminen ei auta teidän suhteen luottamuksen parantamisessa. Miksi mies edes suuttuisi tai kiihtyisi pyynnöstä nähdä fb profiili, jos mitään salattavaa tai muuten epämääräistä ei ole meneillään..? Ylipäätään miehellä ei kyllä ole varaa valittaa "stalkkaamisesta", jos on omilla toimillansa aiheuttanut sinun epäluuloisuuden. En usko että muuten saat asiaa mielestäsi, ja parempi toimia rehdisti kuin mennä selän takana salaa kurkkimaan miehen tunnareilla naisen fb sivuja.
En kuitenkaan usko, että miehellä ja naisella olisi mitään sutinaa.
Jos se nainen on tehnyt aloitteen miestäsi kohtaan ja saanut pakit ja sen jälkeen estänyt sinut, jos ajattelee miehesi kertoneen yrityksestä sinulle. Nyt häntä nolottaa, eikä tietenkään halua myöskään mitään vihaista yhteydenottoa sinulta.
Tulee mieleen, että nainen on ihastunut mieheesi ja on etsinyt mustasukkaisuuksissaan profiilisi ja sitten estänyt, ettei enää näkisi sua kaveriehdotuksissaan. Tai sitten häntä nolottaa koska hän on tehnyt epäonnistuneen aloitteen miehellesi, tai heillä on suhde.
Vierailija kirjoitti:
Tulee mieleen, että nainen on ihastunut mieheesi ja on etsinyt mustasukkaisuuksissaan profiilisi ja sitten estänyt, ettei enää näkisi sua kaveriehdotuksissaan. Tai sitten häntä nolottaa koska hän on tehnyt epäonnistuneen aloitteen miehellesi, tai heillä on suhde.
Täähän käy mielenkiintoiseksi.
*hakee popcornit*
En usko, että heillä on Facebookin kautta mitään meneillään, koska mieheni käy Facebookissa todella harvoin (en ole hänen tilillään käynyt, mutta näin kuitenkin uskon, koska hän ei tykkää Facebookista). En siis usko, että Facebookin tarkistelu tuottaisi mitään lisätuloksia. Mutta työpaikalla he näkevät päivittäin, ja puhelinyhteydenpidosta en voi tietää.
Mutta ei minulla ole mitään keinoa puristaa totuutta mieheltäni.
- ap
Niin, miehesi sanoo sinulle, ettei paljon Facebookia käytä - totuus voi olla ihan toinen. Tai sitten tosiaan käyt hänen tilillään kun tiedät tämän jo varmaksi. ;) Joskus pieni paussi some:sta voi tehdä ihan hyvää...
Ruohonjuuri kirjoitti:
En usko, että heillä on Facebookin kautta mitään meneillään, koska mieheni käy Facebookissa todella harvoin (en ole hänen tilillään käynyt, mutta näin kuitenkin uskon, koska hän ei tykkää Facebookista). En siis usko, että Facebookin tarkistelu tuottaisi mitään lisätuloksia. Mutta työpaikalla he näkevät päivittäin, ja puhelinyhteydenpidosta en voi tietää.
Mutta ei minulla ole mitään keinoa puristaa totuutta mieheltäni.
- ap
Tää on kyllä tosi ikävä tilanne, symppaan sua täysillä täällä. Eikö siellä työpaikalla ole ketään, jonka sä edes tietäisit ja jolta kehtaisit luottamuksellisesti mahdollisesti kysellä sutinoista jotain?
- ap