Miehen työkaveri blokkasi Facebookissa
Tilanne on tämä: miehelläni on naispuolinen työkaveri, jonka kanssa hän on ilmeisesti hyvää pataa. Jossain vaiheessa tällä naisella meni heikosti omassa avioliitossaan, ja hän uskoutui asiasta miehelleni. Mies kertoi, että nainen oli niihin aikoihin myös pyytänyt häntä mm. kaksistaan kävelylle, mutta mies ei ollut lähtenyt. Miehen mukaan nainen on nyt kuitenkin saanut parisuhteensa kuntoon. Minä en ole tätä naista koskaan tavannut.
Olin joskus kauan sitten katsonut naisen Facebook-profiilia, vaikka emme siis ole koskaan olleet missään tekemisissä. Äsken yritin käydä hänen profiilissaan uudelleen, mutta en löydä sitä haulla. Minulla on kuitenkin toinenkin profiili, josta käsin naisen profiili löytyy ihan normaalisti. Mitä te ajattelisitte tällaisesta tilanteesta? Miksi tämä nainen blokkaa työkaverinsa vaimon, jota ei ole koskaan edes tavannut? Älkääkä pliis nyt keskittykö solvaamaan minua Facebook-stalkkariksi. Mieheltä en viitsi kysyä suoraan juuri tämän takia. Luulisin kuitenkin, että aika moni olisi rehellisesti puhuen minun sijassani vilkaissut kyseisen naisen profiilia.
Kommentit (71)
Lopetat vain nyt sen kyttäämisen ja asian pohdiskelun ylipäätään. Ihmisillä on syynsä, mäkin vähän epäilen, että sun naama on näkynyt sen kaveriehdotuksissa ja halunnut sitten blokata sut - kun niin se vaan on, että ihmiset käy stalkkaamassa tuttujen ja outojen profiileja. :)
FB tosiaan ehdottaa kaveriksi niitä ihmisiä, jotka ovat käyneet katsomassa profiiliasi. Tästä aina tietää, ketkä ovat FB stalkanneet, erityisesti jos yhteisiä kavereita ei ole. Hän on varmaan halunnut estää sinut sen vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä hän aavisti,että saattaisit stalkata häntä, eikä halua sitä.
Voi olla. Mutta miksi stalkkaaminen juuri minun tekemänäni haittaisi erityisesti? Sitä ihmettelen. Ei kai hän kaikkien miespuolisten tuttaviensa puolisoja ole blokannut.
- ap
Kyllä tuossa voi olla perää, että alkavat nuo profiilia katsoneet ihmiset ilmestyä kaveriehdotuksiin. Mullekin alkoi ilmestyä ihan outoja ihmisiä ehdotuksiin (ei yhteisiä kavereita), olivat miehen exän kavereita, eikä kyllä mitään yhteisiä tykkäyksiä yms., ja maakin oli eri.
Ruohonjuuri kirjoitti:
Jos miehesi kaverilista ei ole julkinen, niin häntä ei näy myöskään muiden kaverilistoilla, vaikka he olisivatkin kavereita.
Ei se kyllä noin ole. Testasin muilla kavereilla.
-ap
No kuulkaa minäpä kerron. Voit määrittää näkyviin kaikki kaverit, yhteiset tai ei yhtään. Miehesi määrittänyt yhteiset. Et näe feikkikäyttäjälläs etkä omalla, omalla et estojen vuoksi ja feikilllä et koska oletettavasti miehesi ei ole feikki-sinun kavereissa.
Niinu kirjoitti:
FB tosiaan ehdottaa kaveriksi niitä ihmisiä, jotka ovat käyneet katsomassa profiiliasi. Tästä aina tietää, ketkä ovat FB stalkanneet, erityisesti jos yhteisiä kavereita ei ole. Hän on varmaan halunnut estää sinut sen vuoksi.
Tämä on ihan totta ja todennäköistä että on estänyt juurikin tän vuoksi. Mutta se että on "vaivautunut" estämään kertoo kans jotain. Esim että on tunteita sun miestä kohtaan. Tai että ei halua että työkavereiden puolisot käy katsomassa profiilia.
No ois mustakin kiusallista, että jotkut työkaverien puolisot alkaisivat kytätä mun FB-profiilia - ilman että mulla itsellä olisi jotain tunteita työkaveria tai puolisoaan kohtaan.
Jos mies ja tuo nainen ovat FB-kavereita, niin ei tuo nainen voi edes vetää johtopäätöksiä "stalkkaamisesta" sen perusteella että tulee ehdotus-listalle. No, menee tietysti jo hieman vaikeaksi spekuloinniksi. Paras olisi tietysti antaa asian nyt olla. Kysellä joskus muuten vain mieheltä tästä uudesta työkaverista, kyllä minäkin kyselen hänen työkavereista aina kaikkea. Ja varsinkin naisista :D
Voi hyvänen aika, miten paljon miehen työkaveri sua kiinnostaakaan?
Rakastunut mieheesi. Mitä sitten? Mitä panikoit ap jos teillä kaikki kunnossa miehesi kanssa?
Mistä tuo nainen edes tietää, että olet hänen työkaverinsa vaimo?
Vierailija kirjoitti:
Ei paljoakaan. Ei hän ole ainoa minulle "vieras" ihminen maailmassa, jonka facebook-profiilia olen käynyt vilkaisemassa. Enkä ole käynyt tämän naisen profiilissa kuin pari kertaa parin vuoden aikana, koska siellä ei ole ollut mitään mielenkiintoista eikä mitään uutta. :) Mutta ennen ei ole tullut tällaista ilmiötä vastaan, että joku olisi blokannut yhtäkkiä. Siksi ihmetyttää.
Vierailija kirjoitti:
En ole ap, mutta kyllä minäkin välillä surffailen fb:ssä tuttujen tuttujen profiileissa ilman mitään sen kummempaa kiinnostusta, sen enempää kuin minulla olisi kiinnostusta katsoa uusimmat keskustelut vauva -palstalta. Ei se automaattisesti tarkoita äärimmäistä stalkkailunhimoa. Lisäksi ap:n käytöshän on paljon neutraalimpaa kuin se mitä nainen teki, eli blokkasi?
Ap:lle: en tiedä tuliko tätä vaihtoehtoa esiin, mutta yksi syy blokkaukselle saattaa olla myös se, että mies tykkäilee hänen fb-kuvistaan eikä nainen halua sinun näkevän tai saavan ilmoitusta niistä.
Varmaan ihan syystä on blokannut, kun tämä vaivaa ihan ketjun verran mieltäsi. ;) Nyt unohdat koko jutun ja keksi muuta tekemistä kuin Facebookin tuijotus.
Kyllä se surffailu Facebookissa on ihan normaalia mun mielestä. Siis ainakin meille jotka istuu tylsistyneenä myös monesti töissä tässä koneen äärellä :) Ja tottakai se sitten herättää ihmetystä jos blokataan ja kyseessä on oman miehen naispuoleinen työkaveri. Ei kaikki tietysti tällaisia mietiskele, mutta aika moni meistä kylläkin. Täällä pitäisi itseasiassa blokata miehen työkaveri, sekä miehen että minun. Ehkä jos olisin osannut epäillä jotain kuten ap niin ei olisi mennyt niin pitkälle... Mutta niinhän se on että jos jotakuta haluaa stalkata, niin kyllä siihen keinot keksitään, valeprofiilin kautta sitten ainakin.
Itsekin olen vieraillut työkavereiden profiileissa. Nyt saan varmaan niiden epäilevät vaimot perääni :D
Näynkö nyt näiden miesten kaveriehdotuksissa vaikkei yhteisiä kavereita olekaan?? Siitäkin voi alkaa jo vaimot epäillä.
No kyllä toi aika outoa on. Mulla on ollut suhde varattuun, enkä millään keksi, miksi olisin blokannut tän miehen puolison. En kyllä myöskään vahingossakaan käynyt tän naisen profiilissa, juurikin noiden kaveriehdotusten vuoksi. Kaverin (joka on siis minun kaverini, mutta ei tän miehen) profiililla käytiin vilkaisemassa ja jo siitä Facebook keksi ehdottaa tätä naista kaveriksi!
Mitäs jos tämä työkaverinainen on nyt eronnut ja vaihtanut takaisin tyttönimeen? Sen takia häntä ei löydy fb:sta. Jos nainen on nyt vapaa, yrittää varmaan miestäsi sata lasissa. Pidä varasi ap.
Voiko olla niin, että olet vahingossa lähettänyt hänelle kaveripyynnön, kun olet hänen profiilissaan vieraillut? Minä selaan fb.tä puhelimella, ja olen useinkin vahingossa lähettänyt kaveripyynnön tuntemattomalle. Jos sitten miehesi työkaveri on alkanut ihmetellä, mikä stalkkeri/ ylimustasukkainen vaimo olet ja blokannut sen vuoksi?
Ehkä hän aavisti,että saattaisit stalkata häntä, eikä halua sitä.