Miehen työkaveri blokkasi Facebookissa
Tilanne on tämä: miehelläni on naispuolinen työkaveri, jonka kanssa hän on ilmeisesti hyvää pataa. Jossain vaiheessa tällä naisella meni heikosti omassa avioliitossaan, ja hän uskoutui asiasta miehelleni. Mies kertoi, että nainen oli niihin aikoihin myös pyytänyt häntä mm. kaksistaan kävelylle, mutta mies ei ollut lähtenyt. Miehen mukaan nainen on nyt kuitenkin saanut parisuhteensa kuntoon. Minä en ole tätä naista koskaan tavannut.
Olin joskus kauan sitten katsonut naisen Facebook-profiilia, vaikka emme siis ole koskaan olleet missään tekemisissä. Äsken yritin käydä hänen profiilissaan uudelleen, mutta en löydä sitä haulla. Minulla on kuitenkin toinenkin profiili, josta käsin naisen profiili löytyy ihan normaalisti. Mitä te ajattelisitte tällaisesta tilanteesta? Miksi tämä nainen blokkaa työkaverinsa vaimon, jota ei ole koskaan edes tavannut? Älkääkä pliis nyt keskittykö solvaamaan minua Facebook-stalkkariksi. Mieheltä en viitsi kysyä suoraan juuri tämän takia. Luulisin kuitenkin, että aika moni olisi rehellisesti puhuen minun sijassani vilkaissut kyseisen naisen profiilia.
Kommentit (71)
Eiköhän teillä ole suhteessanne isompiakin ongelmia, kuin se, että miehesi työkaveri on estänyt sinut facebookissa...
Ruohonjuuri kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruohonjuuri kirjoitti:
En usko, että heillä on Facebookin kautta mitään meneillään, koska mieheni käy Facebookissa todella harvoin (en ole hänen tilillään käynyt, mutta näin kuitenkin uskon, koska hän ei tykkää Facebookista). En siis usko, että Facebookin tarkistelu tuottaisi mitään lisätuloksia. Mutta työpaikalla he näkevät päivittäin, ja puhelinyhteydenpidosta en voi tietää.
Mutta ei minulla ole mitään keinoa puristaa totuutta mieheltäni.
- ap
Tää on kyllä tosi ikävä tilanne, symppaan sua täysillä täällä. Eikö siellä työpaikalla ole ketään, jonka sä edes tietäisit ja jolta kehtaisit luottamuksellisesti mahdollisesti kysellä sutinoista jotain?
Kiitos sympatioista <3 Aika ikävää, kun joissakin kommenteissa minua epäillään valehtelusta (esim. että oikeasti kävisin mieheni FB-tilillä, vaikka muuta väitän). Ei minulla ole anonyymina mitään tarvetta valehdella täällä.
Niin, tunnen vain yhden ihmisen sieltä työpaikalta, mutta hän on mieheni ystävä. En voi kysyä häneltä mitään tämänsuuntaista.
- ap
Sit on kyllä pattitilanne. Et varmaan oikein voi tehdä mitään?
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän teillä ole suhteessanne isompiakin ongelmia, kuin se, että miehesi työkaveri on estänyt sinut facebookissa...
Toki on. Mutta tämä nyt on uusin ja painaa mieltäni tänään. Tarkoitus ei ollut käsitellä tässä kaikkia meidän ongelmia.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Ruohonjuuri kirjoitti:
Kiitos vinkistä. Katsoin nyt toisella profiililla. Miehen kaverilista ei ole julkinen. Mutta naisen kaverilista on. Mieheni ei ole naisen kaverilistalla.
- ap
Jos miehesi kaverilista ei ole julkinen, niin häntä ei näy myöskään muiden kaverilistoilla, vaikka he olisivatkin kavereita.
Jep. Eikä ap näe, mitä työkaveri kirjoittaa miehen profiiliin ym. tai mistä kuvista on tykännyt jne.
Ap, vaikuttaa oikeasti siltä, että jotain on tai on ollut miehes ja työkaverin välillä, ei muuten pitäisi olla mitään syytä blokata sua.
Palstapsyko kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruohonjuuri kirjoitti:
Kiitos vinkistä. Katsoin nyt toisella profiililla. Miehen kaverilista ei ole julkinen. Mutta naisen kaverilista on. Mieheni ei ole naisen kaverilistalla.
- ap
Jos miehesi kaverilista ei ole julkinen, niin häntä ei näy myöskään muiden kaverilistoilla, vaikka he olisivatkin kavereita.
Jep. Eikä ap näe, mitä työkaveri kirjoittaa miehen profiiliin ym. tai mistä kuvista on tykännyt jne.
Ap, vaikuttaa oikeasti siltä, että jotain on tai on ollut miehes ja työkaverin välillä, ei muuten pitäisi olla mitään syytä blokata sua.
Ei tämä kyllä näin voi olla. Testasin asiaa näin: omassa virallisessa profiilissani kaverilista ei ole julkinen. Menin "valeprofiilillani" erään oman FB-ystäväni sivuille, siis sellaisen, jolla on julkinen kaverilista. Ja minun virallinen profiilini näkyy kyllä siellä kaverilistalla, siis siitä "valeprofiilista" katsoen, jossa tämä ystäväni ei ole kaverilistallani.
Vai ymmärsinkö nyt jotain väärin?
- ap
Mä en oikein tiedä miten tuo menee.. Kun esimerkiksi joillain kavereilla näyttää esim. että "7 yhteistä kaveria". Sitten kun katsoo listaa niin siellä on kuitenkin vain viisi nimeä. Eli silloin tarkoittaisi että kahdella on ei-julkiset kaverilistat. Mutta, kaverilistoilla näkyy aina yhteiset kaverit. Olen ymmärtänyt että sitä ei voi piilottaakaan.
Mites tänään menee? :)
Kiitos kysymästä, Toisinpäin. Olet ihana. <3
Itse asiassa tänään menee paljon paremmin. Olen nyt yön yli nukuttuani rauhoittunut enkä ainakaan toistaiseksi enää kieriskele raastavissa epäilyksissä. Jotenkin mun on tosi vaikea uskoa, että tässä olisi mun miehen puolelta mitään ainakaan juuri tätä kyseistä naista kohtaan. Tuntuu, että jos tässä on jotain outoa, niin se on vain sen naisen puolelta. Ja sehän ei sitten ole varsinaisesti mun ongelma. Mies kuitenkin joskus mainitsee puheissaan tämän naisen muiden joukossa - uskoisin, että ei puhuisi hänestä minulle mitään, jos heillä olisi jotain keskenään. No, ajattelin nyt jonkin aikaa tarkkailla tilannetta, ainakin juuri nyt ihan rauhallisin mielin. Otan ehkä asian puheeksi miehen kanssa rauhallisesti vähän myöhemmin, kun tulee sopiva hetki.
Kiitos kaikille, jotka antoivat tähän tilanteeseen erilaisia asiallisia tulkintavaihtoehtoja ja näkökulmia. Niistä oli oikeasti apua hädässä, kun itse en keksinyt kuin yhden eli pahimman syyn tälle blokkaamiselle.
-ap
En minäkään automaattisesti vetäisi johtopäätöstä pettämisestä, mutta tuo naisen toiminta kertoo ettei hänellä taida olla ihan puhtaat jauhot pussissa. Veikkaisin että on saanut pakit mieheltäs.
En ole jaksanut lukea koko ketjua ja vaikea tulkita kun ei tiedä koko tilannetta, esim. juurikin sitä että millainen suhde teillä miehen kanssa on muuten ja millaisia ongelmia - onko mustasukkaisuus/pettäminen ollut teille ongelma joskus tai onko vieläkin.
Oma tulkintani näillä tiedoin on kuitenkin se, että koska mies on sinulle oma-aloitteisesti (?) kertonut siitä, että nainen on pyytänyt kävelylle ja kun kerran naisen muutenkin mainitsee puheessaan, niin tuskinpa tässä on hänen puoleltaan mitään. Enemmänkin uskoisin, että nainen on yrittänyt miestäsi, mutta saanut pakit. Tilanne saattaa häntä aavistuksen nolottaa (ainakin, jos epäilee, että mies on kertonut asiasta sinulle tai muillekin) ja siksi on blokannut sinut. Jos jostain syystä itse yrittäisin iskeä varattua miestä (ja erityisesti jos lopputulos ei olisi toivottu), varmaan itsekin blokkaisin miehen vaimon, jotta a) hän ei pystyisi saamaan minusta mitään tietoa/ottamaan yhteyttä jos mies kertoo hänelle iskuyrityksistäni b) en näkisi hänen päivityksiään omalla seinälläni miehen tai muiden yhteisten ystävien kautta.
Mukava kuulla että tänään olet paremmin mielin. Edellisen kirjoittajan viestissäkin on paljon hyviä pointteja. Mies tosiaan kertoi itse noista kävelyllepyytämisistä ym. Varmaankin mies on siis onneksi oppinut virheistään ja on sinulle rehellinen :) Toivon samaa omalta siipaltakin... Tänään meillä käydään taas keskusteluja.
Hyvää viikonloppua!
Kiitos sympatioista <3 Aika ikävää, kun joissakin kommenteissa minua epäillään valehtelusta (esim. että oikeasti kävisin mieheni FB-tilillä, vaikka muuta väitän). Ei minulla ole anonyymina mitään tarvetta valehdella täällä.
Niin, tunnen vain yhden ihmisen sieltä työpaikalta, mutta hän on mieheni ystävä. En voi kysyä häneltä mitään tämänsuuntaista.
- ap