Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Opiskelijat ketkä asutte yksin

Vierailija
25.02.2016 |

Kuinka suuri vuokra? Kuinka saat rahasi riittämään? Käytkö töissä vai elätkö pelkällä tuella? Onko asuntosi mitä kokoa?

Ihan mielenkiinnosta kyselen. Mitä mieltä olette, kannattaako jossain elämänvaiheessa asua yksin? Olen opiskelija, mutta aina asunut kämppiksien kanssa.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen koko opiskeluajan asunut kämppiksen kanssa, myöhemmin avopuolison kanssa. Rahat on riittänyt ihan hyvin, olen saanut tuet, lainan ja käynyt töissä samaan aikaan.

Yksi opiskelukaveri oli joka asui yksin, sai tuet, lainan ja vielä päälle sossusta rahaa. Hän oli sitä mieltä, että töitä hän ei tee opiskeluaikana päivääkään, vaan nyhtää kaiken ilmaisen rahan minkä saa. Ja hyvin hänellä olikin rahaa, matkusteli ja otti isoja tatuointeja yms.

Vierailija
2/40 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen koko opiskeluajan asunut kämppiksen kanssa, myöhemmin avopuolison kanssa. Rahat on riittänyt ihan hyvin, olen saanut tuet, lainan ja käynyt töissä samaan aikaan.

Yksi opiskelukaveri oli joka asui yksin, sai tuet, lainan ja vielä päälle sossusta rahaa. Hän oli sitä mieltä, että töitä hän ei tee opiskeluaikana päivääkään, vaan nyhtää kaiken ilmaisen rahan minkä saa. Ja hyvin hänellä olikin rahaa, matkusteli ja otti isoja tatuointeja yms.

Ja asui muuten yksin isommassa asunnossa kuin minä ja kämppikseni. Vuokra oli tosin halvempi, asui vanhassa kämpässä huonommalla alueella. Yksin kannattaa muuttaa kun on töissä! Opiskeluaikana kannattaa yrittää hankkia vaikkapa kolmio, jossa asua kahden kämppiksen kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokra reilu 600e, kämppä 25-neliöinen yksiö. Kelalta maksimituet + osa-aikatyö, just nostin opintolainaakin. Vähän turhan kallista tää silti on, mutta kun ei halvemmallakaan saa täältä asuntoja. 

Vierailija
4/40 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokra on 470 e plus sähkö plus vesi. Asun Turussa ja elän toimeentulotuella. En siedä kämppisasumista yhtään, joten oma yksiö on ainoa vaihtoehto. En ole juuri työskennellyt opintojen ohella.

Vierailija
5/40 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saivartelua, mutta en pysty edes lukemaan tätä tuon "opiskelijat ketkä"- alun jälkeen. Se on JOTKA

Vierailija
6/40 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saivartelua, mutta en pysty edes lukemaan tätä tuon "opiskelijat ketkä"- alun jälkeen. Se on JOTKA

Ja "onko asuntosi mitä kokoa?" Miksi kysyä noin nurinkurisesti? 

Vierailija
7/40 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelija-asunto, 20 neliötä. Edullinen (alle 400e) hyvällä alueella. Käyn osa-aikatöissä.

Yksin asuminen kannattaa jos saa hyvän asuntodiilin tai jos oma rauha on niin tärkeää että on valmis siitä maksamaan. Voisin asua myös kimppakämpässä ja olen asunutkin, minulle tärkeintä on asunnon sijainti.

Vierailija
8/40 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on: opiskelijat, JOTKA asutte yksin. Kyllä kannattaa alkaa panostamaan enemmän siihen opiskeluun!

Vierailija
9/40 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun 30 neliöisessä yksiössä. Vuokra 440€, johon sisältyy vesi ja sähkö. Käyn töissä ainoastaan kesällä, muuten elän tuilla.

Vierailija
10/40 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on: opiskelijat, JOTKA asutte yksin. Kyllä kannattaa alkaa panostamaan enemmän siihen opiskeluun!

Alkaa panostaa!

Tiedän kyllä, että hyväksytty muoto nykyään on myös "alkaa tekemään".

Jos kuitenkin lähtee toista korjailemaan, voisi olla hallussa tämä. 

Vierailija
11/40 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksio, 50 neliötä, vuokra 550 plus vesi, sähkö ja autopaikka. Käyn töissä, ei opintolainaa.

Vierailija
12/40 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 neliön yksiö, vuokra 270 (ei sisällä vettä tai sähköä), opiskelen ansiosidonnaisella. Oikein hyvin saan rahani riittämään.

Vierailija
13/40 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilun kahdenkymmenen neliön soluhuoneesta maksan 430 e. Opintotuki ja osa-aikatyö. En aina ihan meinaa pärjätä ja tuntuu että rahanhallinnan suhteen oon välillä pihalla, oon lyhytnäköinen ja tulevaisuus tuntuu niin kaukaiselta :D

Vierailija
14/40 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

540e/kk ja asun 30 neliöisessä yksiössä. Tarvitsen niin paljon omaa tilaa, että pakko asua yksin tai alan voimaan henkisesti huonosti. Muuten varmaan asuisin vieläkin poikaystäväni kanssa yhdessä. Tällä hetkellä elän vielä lopputililläni, mutta jatkossa varmaan tuilla ja lainalla.

Vierailija
15/40 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka opiskelija muka saa sossusta rahaa? Aikuisopiskelijat joo, mutta kuka muu?

Vierailija
16/40 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luottotiedottomat, jotka ei saa opintolainaa. Lainan kanssa ei pitäisi saada kukaan.

Vierailija
17/40 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
18/40 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun yksin yliopiston lähellä, vuokra ja vesi yhteensä 450 euroa. Nostan opintolainaa. Asuin vuoden solussa, mutta kämppis oli suoraan sanottuna kamala ja halusin koko ajan vain pois sieltä. Vuokra oli solusta reilu 250 e, mutta maksa mieluummin vähän enemmän omasta rauhasta.

Vierailija
19/40 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opintolainaa ottanut?

Vierailija
20/40 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opintolainaa ottanut?

Perusopiskelija ei ole oikeutettu MIHINKÄÄN sossutukeen. Ei, vaikka olisi laina otettuna. Pitää olla luottotiedot menny.