Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä tukiryhmä meille biovanhemmille?t.ammattivalittaja

Vierailija
25.02.2016 |

Onkohan sellaista? haluaisin kuulla miten muut ovat jatkaneet elämäänsä?

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkomielteisen debiilin kanssa on turha keskustella.

Vierailija
42/49 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minun tarvitse adoptioon annetusta lapsesta tai hänen vanhemmistaan pitää eikä mun tarvitse leikkiä heidän kanssaan yhtä suurta perhettä. En tajua miksi sisareni haluaa sitä leikkiä.ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulehan nyt. Juhlien järjestäjä päättää, kenet kutsuu. Et sinä, joka olet kutsuttuna muiden joukossa.

Sinä menet tai olet menemättä, se on sinun asiasi. Muiden meneminen paikalle taas ei ole sinun asiasi millään lailla.

Niin, aionkin vastedes ilmoittaa sisarelleni ettei kutsuisi heitä.ap

Sulla on varmaan ihan tosi läheiset välit siskoosi kun nyt aiot alkaa pyytämään tuollaista :D Muutenkin käytöksesi on kaikkea muuta kun aikuismaista. En usko hetkeäkään poikasi ymmärtävän sun kantoja, ellei siitäkin sitten satu kasvamaan syrjäytyvä renttu.

Vierailija
44/49 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulehan nyt. Juhlien järjestäjä päättää, kenet kutsuu. Et sinä, joka olet kutsuttuna muiden joukossa.

Sinä menet tai olet menemättä, se on sinun asiasi. Muiden meneminen paikalle taas ei ole sinun asiasi millään lailla.

Sulla on varmaan ihan tosi läheiset välit siskoosi kun nyt aiot alkaa pyytämään tuollaista :D Muutenkin käytöksesi on kaikkea muuta kun aikuismaista. En usko hetkeäkään poikasi ymmärtävän sun kantoja, ellei siitäkin sitten satu kasvamaan syrjäytyvä renttu.

On meillä ihan kohtalaiset välit ja mun pojastani kasvaa fiksu mies ja hän kyllä ymmärtää tilanteeni.ap

Vierailija
45/49 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkiudu riitoihin näiden juhlia järjestäjien sukulaisten kanssa niin sinun ei tarvitse mennä juhliin kun sinua ei kutsuta. Välit poikki vaan. Voivat juhlia sitten millä kokoonpanolla tahansa

Vierailija
46/49 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On meillä ihan kohtalaiset välit ja mun pojastani kasvaa fiksu mies ja hän kyllä ymmärtää tilanteeni.ap

Ei voi. Noi kumoaa toisensa. Voi olla vaan fiksu tai ymmärtää sua.

Vierailija
47/49 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

-

Vierailija
48/49 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samantekevää, tuleeko veljeksistä läheisiä vai ei. (Veikkaan, että tulee.)

Pointti keskustelussa on se, kenen haluat olevan se henkilö, joka kertoo pikkuveljelle isoveljen olemassaolosta. Kerrotko sinä vai kertooko isäsi, sisaresi, muu sukulaisesi vai isoveli itse.

Jos sinulle on ok, että se kertoja on joku muu, sittenhän sinun ei tarvitse tehdä mitään, odottaa vain tulevaa.

No mulle on sama jos sen joku muu kertoo. Siteen mä kerron ne syyt ja taustat niin kyllä silloin nuorempi lapseni ymmärtää asian. Turhaan veikkaat että heistä tulisi läheisiä. Nuorempi lapseni on reipas, sosiaalinen, pidetty lapsi ja vanhempi on täysin syrjäytynyt, heillä ei ole mitään yhteistä.ap

Tarkoitus ei suinkaan ole, että pojista pitäisi välttämättä tulla mitenkään läheisiä. Eihän tavalliset sisaruksetkaan aina mitään läheisiä ole, ja toinen voi olla menestyjä ja toinen hulttio, ihan samassa perheessä kasvaneista täysiveljeksistäkin. Se ei siis ole se pointti, vaan se miten poikasi suhtautuu asian kuullessaan jotain kautta tiedon salatusta velipuolestaan. Se voi olla järkytys ja muuttaa hänen suhtautumistaan sinuun ja isäänsä. Vaikeinta hänen voi olla ymmärtää miksi asiaa on salattu, ja voi herätä epäilyksiä mitä kaikkea muuta salataan. Koska kyseessä on tuo avoin adoptio, monet sukulaiset ja muut läheiset tietävät asian ja tuntevat adoptoidun pojan, joten asia paljastuu hyvin helposti. Adoptoitu poika voi myös itse päättää jossain vaiheessa haluta ottaa yhteyttä velipuoleensa. Vaikka se ei juuri nyt näyttäisi todennäköiseltä, kummasti ihmisille syntyy jossain vaiheessa halu verisukulaisten etsimiseen ja yhteydenottohin.

Sitten ottavat yhteyttä jos ottavat. Aion kyllä kaiken tarkkaan kertoa ja tiedän että nuorempi poikani on syyt ja kaiken muun kuullessaan minun puolellani.ap

Mikä sulla sitten tässä on se ongelma ja mihin tarvitsisit tukiryhmiä, kun olet kaikkeen valmistautunut etkä mitään ongelmia missään näe etkä koe?

Lähinnä se miten pääsisin siitä porukasta eroon. Vaikka en heistä välitä tippaakaan ja esim samoissa juhlissa en vaihda heidän kanssaan sanaakaan niin heitä se tuntuu jotenkin haittaavan joten toivoisin neuvoa miten he pysyisivät esim juhlista pois. Ja kyllä menen oman perheeni kanssa sukulaisteni juhliin jos heitä rassaa se etten halua heidän kanssaan jutella, pysyisivät pois.ap

Et tarvitse siis tukiryhmää siihen, miten pystyt käsittelemään sen asian että olet antanut lapsesi adoptioon, vaan tarvitsetkin tukiryhmää siihen, miten pysyä erossa sukulaisistasi. Tuo on taas eri asia. Luulisi onnistuvan tukiryhmittäkin, kun ilmoitat suoraan että et halua pitää heihin enää yhteyttä mitenkään.

Kun ei se tunnu menevän perille. he tulevat sukulaisteni juhliin vaikka en heitä sinne halua.ap

Ethän sinä voi heitä estää. Kieltää tietysti voit, mutta he tekevät silti niin kuin haluavat.

Vierailija
49/49 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minun tarvitse adoptioon annetusta lapsesta tai hänen vanhemmistaan pitää eikä mun tarvitse leikkiä heidän kanssaan yhtä suurta perhettä. En tajua miksi sisareni haluaa sitä leikkiä.ap

Mikset keskustele tästä sisaresi kanssa? Ei täällä palstalla voida sisareesi tai adoptiopojan perheeseen vaikuttaa. Sano selkeästi sisarellesi että ei enää kutsu heitä mihinkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kaksi